Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,488,349 views

mariq

Posts: 2,154

#5201 • • mariq

Fresia, 13.1.2006 13:16:
Vaikuttaako sama määrä puudutusainetta (mitä hammaslääkäris laitetaan kun vaik poistetaan hammas) pienellä ihmisellä (n. 50kg) kauemmin/voimakkaammin kuin isompikokoisella ihmisellä? Vai onko siinä vaan jotain yksilökohtasia eroja, jotka ei riipu mitenkään koosta...

Nimim. eilen poski ja suu puutunut melkein 10 tuntia *poks*


En usko että ihmisen fyysisellä koolla on merkitystä. Luulisin että se on aika yksilöllistä, en tosin tiedä mitkä asiat siihen vaikuttaa. Itselläni ei toimi puudutusaineet kunnolla (ja mä olen aika pienikokoinen). Tiistaina hammaslääkäri tööttäsi mulle kolminkertaisen annoksen, enkä siitäkään puutunut täysin... *ding*

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

andi--

Posts: 1,381

#5202 • • andi-- lunttu

mariq, 13.1.2006 13:24:
---
Fresia, 13.1.2006 13:16:
Vaikuttaako sama määrä puudutusainetta (mitä hammaslääkäris laitetaan kun vaik poistetaan hammas) pienellä ihmisellä (n. 50kg) kauemmin/voimakkaammin kuin isompikokoisella ihmisellä? Vai onko siinä vaan jotain yksilökohtasia eroja, jotka ei riipu mitenkään koosta...

Nimim. eilen poski ja suu puutunut melkein 10 tuntia *poks*
---
En usko että ihmisen fyysisellä koolla on merkitystä. Luulisin että se on aika yksilöllistä, en tosin tiedä mitkä asiat siihen vaikuttaa. Itselläni ei toimi puudutusaineet kunnolla (ja mä olen aika pienikokoinen). Tiistaina hammaslääkäri tööttäsi mulle kolminkertaisen annoksen, enkä siitäkään puutunut täysin... *ding*



Ihmisissä on toki yksilöllisiä eroja, mutta ainakin vahvemmat lääkeaineet annostellaan painon mukaan. Aineen tehoon vaikuttavat mm. kehon rasvaprosentti jne. Toisaalta paikallisesti puuduttaessa ihmisten yksilölliset erot varmasti vaikuttavat paljon suhteessa painoon ja muihin tekijöihin.

--
- RAAH -

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#5203 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Lost-Soul, 12.1.2006 23:47:
Onko nuo portaat ja se kumilenksu edes saman moottorin takana? Luulisi jotenkin että tekniikka millä liukuportaat tehdään on pitkälti sama, mutta kuitenkin noissa "nopeuksissa" on eroja hyvinkin paljon. Osassa se kuminauha menee nopeempaa, osassa samaa tahtia ja lopuiisa hitaampaa.



Tosiaan useimmissa rullaportaissa se menee samalla nopeudella. Minä veikkaan että ne on saman moottorin takana. Ja onko se sitten hitaampi tai nopeempi riippuu varmaan ihan kiilautumisesta. Kumilenksu kulkee nopeemmin kun portaat ovat esim vähän "ahtaana" ja taas hitaammin kun lenkin reunassa on jotain limasta smäidää... Oliskohan tässä logiikkaa? Kun nimittäin portaat jumittuu niin pysähtyy molemmat samaan aikaan. Jos olis eri moottorien takana niin joskus näkis että vain jompi kumpi toimii... Hihna tai portaat.

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

mariq

Posts: 2,154

#5204 • • mariq

andi--, 13.1.2006 13:30:
--clips--
Ihmisissä on toki yksilöllisiä eroja, mutta ainakin vahvemmat lääkeaineet annostellaan painon mukaan. Aineen tehoon vaikuttavat mm. kehon rasvaprosentti jne. Toisaalta paikallisesti puuduttaessa ihmisten yksilölliset erot varmasti vaikuttavat paljon suhteessa painoon ja muihin tekijöihin.


Niin tietysti esim. sellaisissa lääkkeissä, jotka nautitaan sisäisesti ja joiden vaikutusalue on siis koko keho.. paikallispuudutuksessa näin ei kuitenkaan ole asian laita.

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

MiMoSa

Posts: 1,664

#5205 • • MiMoSa
Tää on kyllä saattanu jo tulla mut miksi 24/7 auki olevien huoltoasemien ovissa on lukot?*ding*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

phanatic

Posts: 1,123

#5206 • • phanatic

MiMoSa, 13.1.2006 14:50:
Tää on kyllä saattanu jo tulla mut miksi 24/7 auki olevien huoltoasemien ovissa on lukot?*ding*



Samasta syystä kuin kaikissa muissakin ovissa - lukolla voidaan tarvittaessa estää kulku ovesta. Esim. aukioloaikojen muutokset, remontti tai yllättävä hätätilanne saattavat vaatia tällaista.
akir0

Posts: 2,554

#5207 • • akir0 idleRPG champion 2009

MiMoSa, 13.1.2006 14:50:
Tää on kyllä saattanu jo tulla mut miksi 24/7 auki olevien huoltoasemien ovissa on lukot?*ding*



Ainakin rakennusvaiheessa ovien pitää olla kiinni ja kyllähän nuokin ovat aina joskus kiinni.
MiMoSa

Posts: 1,664

#5208 • • MiMoSa
Minkä väriseks smurffin pää muuttuu kun sitä kuristaa?*täh*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#5209 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

MiMoSa, 13.1.2006 15:33:
Minkä väriseks smurffin pää muuttuu kun sitä kuristaa?*täh*



Meillä on tuo sama kysymys työpaikan seinällä *lmao*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

mekaanikko

Posts: 1,176

#5211 • • mekaanikko don selecta

rose, 12.1.2006 23:01:
Missä koulutetaan PK-seudun alueella stailisteja? Koulutetaanko niitä ylipäätään missään muuaalla kuin Keski-Suomessa ja kalliissa lukukausimaksullisissa meikkifirmojen omissa kouluissa Helsingissä?



Taitaapa olla, että stilisti on yks niitä ammatteja, joihin ei oikein voi varsinaisesti kouluttautua. Tai siis, koulutusta saattaa olla, mutta käytännössä homma kuitenkin opitaan työtä tekemällä ja hyvin todennäköisesti alalla ei paljon koulupapereita katsella vaan portfoliota ja muita näyttöjä. Pätee todella moniin luoviin ammatteihin, esimerkiksi copywriteriksi voi opiskella mut eipä ainakaan täällä meidän putiikissa (Suomen suurimpia mainostoimistoja, joillain kriitereillä suurinkin) taida olla ensimmäistäkään juuri sitä hommaa opiskellutta copya töissä.

Niilläkin aloilla, joilla on hyvä ja vakiintunut koulutusjärjestelmä (kuten esim. oma alani, graafinen suunnittelu) on luoville ammateille tyypillistä, että koulutus ei ole mikään Juttu(TM) vaan näytöt ratkaisevat. Mun tiimissä täällä duunissa esimerkiksi ei ole muistaakseni ketään Taikista valmistunutta ja Lahdestakin vain yks, loput on sitten painoalan amis - TKK (arkkitehti) -skaalalla.

Eli summa summarum: tuskin kannattaa ainakaan toiselle puolelle maata vääntäytyä kouluttautumaan ellei ole varma siitä, että koulu on joko aivan vitun hyvä tai erittäin arvostettu alalla, mieluummin molempia. Alaa sinänsä kovin hyvin tuntematta (toki joskus oon työskennellyt stilistin kanssa kuvauksissa) veikkaisin, että tolle alalle mennään vähän sellaisella perinteisellä mestari-kisälli -meiningillä vielä nykyäänkin. Eli assariks jollekin kovalle tekijälle alkuun ja siitä sitten vähitellen työssä oppien eteenpäin.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

MiMoSa

Posts: 1,664

#5212 • • MiMoSa
Minkä väristä ilma on?*hmph*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

MiMoSa

Posts: 1,664

#5214 • • MiMoSa

ezzy, 13.1.2006 16:17:
---
MiMoSa, 13.1.2006 16:16:
Minkä väristä ilma on?*hmph*

---


Luetko näitä jostain vitsisaitilta tms? Alkaa noudattamaan liian tuttua kaavaa ;)



Oon joskus lukenut nää jostain ja yritän tässä muistella et mitä kaikkea siellä olikaan..*pepsodent*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

mekaanikko

Posts: 1,176

#5215 • • mekaanikko don selecta

MiMoSa, 13.1.2006 16:16:
Minkä väristä ilma on?*hmph*



Väritöntä. Next!

(Itse asiassa jos tarkkoja ollaan niin ilma on hieman sinertävää sikäli, että sirottaa sinistä (ja violettia) valoa voimakkaammin kuin muita sävyjä. Hence: pilvetön taivas näyttää (yleensä) siniseltä.)

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

Optik

Posts: 1,691

#5216 • • Optik Piikkisika/Outopallo

MiMoSa, 13.1.2006 16:16:
Minkä väristä ilma on?*hmph*



Sinistä tietenki! *justjoo* NEEEXT!

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.

Apo

Posts: 1,574

#5217 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

MiMoSa, 13.1.2006 16:16:
Minkä väristä ilma on?*hmph*



Kaupungissa ruskeaa tai harmaata *uuh*

Puhdas ilma taitaa olla väritöntä koska valo ei heijastu siitä vaan menee läpi.
Avatar
#5218 • • astaroth Guest

mariq, 12.1.2006 23:15:
Mistä ihmeen syystä ja millä fysiikanlailla selitettävästi luikuportaiden kaiteet kulkevat nopeammin kuin itse portaat?? *ding*


vaan mikä on se vihreä valo, joka näkyy sieltä portaiden välistä??
Samu

Posts: 517

#5219 • • Edited Samu Bodhisattva

MiMoSa, 13.1.2006 15:33:
Minkä väriseks smurffin pää muuttuu kun sitä kuristaa?*täh*



Violetiks tiätysti!

mekaanikko, 13.1.2006 16:29:
---
MiMoSa, 13.1.2006 16:16:
Minkä väristä ilma on?*hmph*

---


Väritöntä. Next!

(Itse asiassa jos tarkkoja ollaan niin ilma on hieman sinertävää sikäli, että sirottaa sinistä (ja violettia) valoa voimakkaammin kuin muita sävyjä. Hence: pilvetön taivas näyttää (yleensä) siniseltä.)



Ja se sinisen siroaminen johtuu muistaakseni typen ominaisväristä.

--
Pitää uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel! -V.Gustafsson