Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,487,830 views

Bio

Posts: 4,429

#5021 • • Bio The Bullies / Pinky

wiwi, 20.12.2005 11:45:
Miten suomeks voi osottaa myötätuntoa ihmiselle, jolta on kuollut joku läheinen? Englanniks kuulostaa luontevalta sanoa "I`m sorry" mut suomen "Otan osaa" kuulostaa tosi kököltä..



Joo.. mä oon miettiny samaa asiaa. Ite olen kyl tota "otan osaa" käyttäny, mut se tuntuu sellaset et vaan pitää sanoo. Kai sit se merkkaa enemmän ku kuuntelee vaan mitä se ihminen sulle kertoo ja koittaa kommentoida siihen väliin. Ja jos tän menettävän osapuolen on kauemminkin tuntenu niin varmasti se tietää et koitat auttaa häntä, sen näkee jo ilmeestä, kehonkielestä ja äänenpainosta.
äm

Posts: 2,376

#5027 • • äm

wiwi, 20.12.2005 11:45:
Miten suomeks voi osottaa myötätuntoa ihmiselle, jolta on kuollut joku läheinen? Englanniks kuulostaa luontevalta sanoa "I`m sorry" mut suomen "Otan osaa" kuulostaa tosi kököltä..


Ai. Mun mielestä toi on just toisinpäin.
"I'm sorry" kuulostaa siltä, että "sori, että tapoin sen".
"Otan osaa" on ehkä vähän kuivakka, mutta osoittaa halua jakaa surua.
Voihan sitä halutessaan sanoa vaikka ihan suomeksi, että "olen pahoillani".

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

Garo

Posts: 446

#5028 • • Garo #jake
Mistä tulee sanonta "annetut hommat tehdään hyvin ja ajallaan, mutta muuten ollaan kuin ellun kanat"?

- Garo
Lyylikki

Posts: 2,975

#5029 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Garo, 21.12.2005 17:41:
Mistä tulee sanonta "annetut hommat tehdään hyvin ja ajallaan, mutta muuten ollaan kuin ellun kanat"?

- Garo



"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat" - Koskela Väinö Linnan Tuntemattomassa sotilaassa.
Verano

Posts: 4,649

#5032 • • Verano Merituuli

mayah, 22.12.2005 13:58:
Mulla on ainakin yks viskipullo pakastimessa ja hyvin jakselee :)



Onko sekin halpaa viskiä, joka on ihan vaan varalla, josko Karski aka Tres aka nokyltetiiätte tulee kylään?
zeuzz

Posts: 526

#5033 • • zeuzz digital punk
mitä on junkka? *ding*
zeuzz

Posts: 526

#5035 • • zeuzz digital punk

JussiS, 23.12.2005 14:20:
---
zeuzz, 23.12.2005 14:17:
mitä on junkka? *ding*

---

junglea, eli drum'n'bassia. (puristit tosin ei diggaa jos sanoo et noi kaks on sama asia).



oli aavistus, mutta täytyi varmistaa.

ja kiitos varoituksesta :p
sapeli

Posts: 11,768

#5036 • • sapeli jokukukamikä?
Miks tummat konvehdit on aina pahempia (myös sisällöltään) kuin vaaleat konvehdit? (Poikkeus joka vahvistaa säännön on ranskan nougat *slurps*)

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

wiwi

Posts: 1,575

#5037 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Miks maailma pyörii aamuvirkkujen ehdoilla ja sellaset jotka tykkää nukkua pidempään on laiskoja ja saamattomia??

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Occu

Posts: 2,528

#5039 • • Occu

Lyylikki

Olipas mielenkiintoinen juttu. Hauskaa, että joku sananparsiakin tutkii. Eilen juuri pohdittiin muun muassa sitä, mistä tämmöinen uusi "Hyvin sä vedät." juontaa juurensa. Tietääkö kukaan?

TV? Kirja?



nii en tiedä mistä se virallisesti juontaa juurensa, mutta tota alettiin hokemaan yksien jatkojen jälkeen. saattaa olla et sen on vain joku heittännyt ja levinny sitä kautta.. :DD

--
..::MOI::..

Pätkis

Posts: 1,038

#5040 • • Pätkis Pikkis

Lyylikki
...Eilen juuri pohdittiin muun muassa sitä, mistä tämmöinen uusi "Hyvin. sä vedät." juontaa juurensa. Tietääkö kukaan?



Eiks toi oo Idolsista *ding* en sit tiedä mistä sitä ennen *hymy*

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.