Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,483,015 views

Gnizhak

Posts: 701

#5001 • • Edited Gnizhak iku

Annakins, 13.12.2005 07:21:
Mun kokemusten perusteella Suomi on ainoa maa, jossa perusoletus on, etta kengat otetaan pois sisaan tultaessa. Jopa Tanskassa kengat pidetaan jalassa (paitsi jos ulkona on kuraista).

Mun kaveri muutti just tanne San Diegoon, ja nyt jo kaikki niiden kaverit tietaa, etta niiden talo on kengaton *hymy*


Joo, Kanadassa kans jengi hengaa ulkokengät jalassa sisällä kokoajan, itelle tulee ainakin pakottava tarve käyä potkimassa ne pois (eteistä meillä ei oo, joten joutuu oman huoneen kaapissa säilyttää). Mut siks ku muut käyttää kenkiä niin oon ihan tyytyväinen et tuli otettua intin läpsyt messiin. Naapurit on aina ihmeissään ku kuittaan heti jos joku makoilee kengät jalassa sohvalla. Kämppikset alkaa jo tottua, ja ne tekee sitä vaan sillon ku en oo kattomassa. Meillä on hyvä sota yhen kanssa, se haluaa et kaikki kaapinovet on suljettu ja mä haluan ettei kengät jalassa maata sohvalla.

Eli mitä tämä opettaa, pohjois-amerikan kulttuurissa tärkeempää et on peittää/piilottaa saastasuuden, kun suomalainen haluaa siitä eroon kättelyssä.

edit: ja hei, eikös itämaisissa kulttuureissa, ainakin japanissa ja kiinassa kengät jalassa sisällä olo oo jotenkin jopa loukkaavaa. Sandaalit pois sisälle astuessa ja jotkut sisätossut rituaalisesti jalkaan suunnilleen.

--
Don't Just Stand There

aurinko

Posts: 895

#5002 • • aurinko mustikkainen noitanainen

tumpsi, 12.12.2005 23:38:

Jos nyt pitäs äänestää "vuoden postaus"-palkintoo, en hetkeekään epäilis mitä äänestäisin.

SIIS OIKEESTI :D
Mis vitun pullos sä oot kasvanu :D



Oh. kiitos kovasti.

Kysyn kuitenkin ihan virallisesti tyhmiä, koska näin mulle väitettiin käydessäni Tampereella.
Kuulosti mielestäni koko juttu niin typerältä.

Täällä pullossa, missä ilmeisesti asun, ei tapahdu moisia.

--
Ota aurinko syliisi, silmiisi kuu.

phanatic

Posts: 1,123

#5004 • • phanatic

aurinko, 12.12.2005 23:09:
Onko totta että jos Tampereella ajaa pyörällä paikoissa, joissa niin ei saa tehdä (esim. keskustassa talvella), niin joku jalankulkija tulee ja tönäisee pyöräilijän kumoon? *whaat*



1) Tampereen keskustassa ei ole pyöräily kielletty talvisin. Hämeenkadun jalkakäytävällä on pyöräily kielletty talvisin. Kesäisin se on kevyen liikenteen väylä. Paska juttu, mutta jäljelle jää kyllä pyörille sallittua katua vaikka kuinka hitosti, ja

2) Hämeenkadullakaan ei ole kukaan tullut tönimään vaikka sitä pitkin pyöräilenkin ympäri vuoden.
Kolera

Posts: 4,256

#5005 • • Edited Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
Mitä miun pitäis syyä ja paljon jotta mä mun roppa vois kasvattaa mun kikkelin päähän fuusioreaktorin niin että se ottais virtsistä voimansa ja sit mä pystyisin kusee plasmaa*sydän*?

tahtoo olla blasma-apina

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

coolcat82

Posts: 771

#5007 • • coolcat82 You only live once, so do it well!
Mitä tapahtuu jos nauttii lisäravinteet vääräs suhtees? Olipahan eilen melko "syönyt" olo kun taisin juoda sen liian nopeesti vielä... pitäs varmaan tietää ite mut sotkin ne pussit toisiinsa kun oli samannäkösiä *ding*

--
*sydän* Diamonds *sydän*

innae

Posts: 1,377

#5008 • • innae PaskaJätkä
Minne voi viedä stadissa hajalla olevan pakastimen sekä pesukoneen?

--
PaskaJätkä

lohikarme

Posts: 1,730

#5009 • • lohikarme RitariVittupää

innae, 16.12.2005 04:50:
Minne voi viedä stadissa hajalla olevan pakastimen sekä pesukoneen?



Tatarisuolla oli musitaakseni muutama kierrätyspaikka...nykyäänhän se on täysin ilmaista viedä niitä kierrätykseen *joo*

--
Qualis artifex pereo

wiwi

Posts: 1,575

#5011 • • Edited wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Mäkin oon aina ihmetelly tota kenkäjuttua, mulle tulee tulee ainakin kovin epämukava olo ulkovaatteissa sisällä. Vähän ku hengais jatkuvasti toppatakki päällä!

Olin kesällä kolme viikkoa englannissa ja mulle selitettiin että se on ihan käytännön syistä. Englantilaiset kämpät kun usein on kovin viileitä; ei niillä o lattialämmityksiä, talot on usein kivitaloja ja ikkunat yksinkertaiset. Ja kyllä niissä paikallisissa kämpissä olikin ihan helvetin kylmä! Sängystä ei voinu nousta kietoutumatta peittoon ja vessassa käyminen se vasta tuskaa olikin.*uuh*
Mutta ihan tosi, eiks ne o kuullu VILLASUKISTA?

Sitten vielä tyhmä kysymys: miks ei sellasta vähän tuntemattomampaa ihmistä voi mitenkään halata taputtelematta sillee juntisti selkään?

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Wirhe

Posts: 12

#5012 • • Wirhe
Koska suomalaiset ovat kylmiä ja sisäänpäin kääntyneitä, ja halaaminen on niinku "so gay." *igor*
Exlex

Posts: 497

#5013 • • Edited Exlex

wiwi, 16.12.2005 11:41:
---nipsnaps----

Sitten vielä tyhmä kysymys: miks ei sellasta vähän tuntemattomampaa ihmistä voi mitenkään halata taputtelematta sillee juntisti selkään?



Täältä voi käydä lukeemassa pohdintoja kyseisestä asiasta.

(Blogimerkinnän viimeinen kappale ja sitä seuraavat kommentit.)

ainii *hali*
Avernian

Posts: 7,451

#5014 • • Avernian Kerettiläinen
Miksi ihmisellä on tarve verrata itseään muihin, lähinnä parempiinsa? Ei siitä ole kuin harmia, kuitenkaan.

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

NiMo

Posts: 483

#5015 • • NiMo PolkkaPuppe
voiko yhdelle ps2:n muistikortille tallentaa eri pelien tallennuksia? eli siis aikasemmat tallennukset eivät häviä jos tallentaa eri pelin samalle kortille?

--
*pahis* Do not attempt to leave the dancefloor *pahis*

m1kk3

Posts: 5,560

#5016 • • Edited m1kk3 no-life

NiMo, 18.12.2005 15:00:
voiko yhdelle ps2:n muistikortille tallentaa eri pelien tallennuksia? eli siis aikasemmat tallennukset eivät häviä jos tallentaa eri pelin samalle kortille?



voi tallentaa. kortissa on tietty määrä muisti"blockeja", ja eri pelien tallennukset vie eri määrän blockeja. blockeja voi kopioida toiselle kortille, poistaa jne. :)

edit: olipas selvästi sanottu *nauru*

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

NiMo

Posts: 483

#5017 • • NiMo PolkkaPuppe

starbuster, 18.12.2005 15:03:
---
NiMo, 18.12.2005 15:00:
voiko yhdelle ps2:n muistikortille tallentaa eri pelien tallennuksia? eli siis aikasemmat tallennukset eivät häviä jos tallentaa eri pelin samalle kortille?

---


voi tallentaa. kortissa on tietty määrä muisti"blockeja", ja eri pelien tallennukset vie eri määrän blockeja. blockeja voi kopioida toiselle kortille, poistaa jne. :)

edit: olipas selvästi sanottu *nauru*



selväksi tuli. kiitos. ei vain halunnu kokeilla ennenkuin on täysin varma. vähän olisi hajottanu jos tallennus olisi hävinnyt. *hih**joo*

--
*pahis* Do not attempt to leave the dancefloor *pahis*

RantaPalleroinen

Posts: 512

#5018 • • RantaPalleroinen
Mikä on kebabeläin? Missä se asuu?
Miten olisi vaikka piirustuskilpailu salaperäisestä teh kebabeläimestä...?

:D

--
a weekend wasted is never a wasted weekend

coolcat82

Posts: 771

#5019 • • coolcat82 You only live once, so do it well!
Miks multimediaviestin välitystietojen tullessa tulee multimediaviesti takasin? o_O Eikä se kuitenkaan oo sit sellanen...???

--
*sydän* Diamonds *sydän*

wiwi

Posts: 1,575

#5020 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Miten suomeks voi osottaa myötätuntoa ihmiselle, jolta on kuollut joku läheinen? Englanniks kuulostaa luontevalta sanoa "I`m sorry" mut suomen "Otan osaa" kuulostaa tosi kököltä..

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.