Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,483,065 views

Gisou

Posts: 114

#4981 • • Gisou
Miks jotku ruoka-annokset on ravintoloissa yms. sallittuja vaan tietyn ikäisille? Eli tarjouksessa saattaa lukea " possupata 4 e , 7-12 vuotiaille ", vaikka siihen jokatapauksessa käytetään yhtä paljon aineksia. Miks mä joudun maksamaan enemmän minigolfista ku 8 vuotias? Kulutanko mä sitä rataa enemmän vai? Tai vieksmä niin paljon enemmän tilaa sealifessa, että siitä otetaan multa enemmän maksua, ku alle 14 vuotiailt? Miks kaikkialla on hinnottelu lapset/aikuiset, vaikka vanhemmat kuitenki suurimmassa osassa tapauksista maksaa lapsensa huvit?

--
Eläinten maailma on ihmeellinen.

pupuankka

Posts: 869

#4982 • • pupuankka poly-wtf?!

pirpeli, 10.12.2005 13:23:
---
zasga, 10.12.2005 01:36:
Miks valmispakasteita ei saa sulamisen jälkeen pakastaa uudestaan? Why why why?

---


http://www.foodsafety.gov/~fsg/f01chill.html

Tässä on siis kysymys siitä, että sulaessa niihin alkaa muodostua heti bakteereita, ja jos sulanut pakaste uudelleenpakastetaan, jää bakteerit muhimaan..ja luultavasti vielä ärhentymään. Vaikka pakastaminen hidastaa bakteerikasvua, sulatuksessa tulleet jo olemassaolevat ei oo kivoja.



Mä luulisin et se johtuu myös siitä, et myös niiden tekstuuri muuttuu. Jokanen on varmaan jossain vaiheessa elämää ostanut kaupasta jäätelön, joka on sulanut kertaalleen ja jäätynyt uudestaan. Se on sellainen "hileinen" ja epämiellyttävän näköinen. Makukin saattaa muuttua ihan toiseksi sulattamisen ja uudelleenjäädyttämisen jälkeen.
koo

Posts: 379

#4983 • • koo
Mitä voi ostaa teknomiehelle joululahjaksi? Miehelle, jolla on jo suunnilleen kaikkea ja joka ei harrasta mitään muuta järkevää kuin syntikoitaan? Joka ei lue kirjoja eikä käytä koruja? Ei urheile? *täh* Mä alan kohta käymään epätoivoiseksi.

--
Backstagella on paratiisi.

Exlex

Posts: 497

#4984 • • Exlex

koo, 12.12.2005 14:35:
Mitä voi ostaa teknomiehelle joululahjaksi? Miehelle, jolla on jo suunnilleen kaikkea ja joka ei harrasta mitään muuta järkevää kuin syntikoitaan? Joka ei lue kirjoja eikä käytä koruja? Ei urheile? *täh* Mä alan kohta käymään epätoivoiseksi.



Laatua.

Kaikkea mitä tämä tuo maahan:
http://www.leatherman.fi/web/index.php

ja kaikkea mitä esim täällä myydään:
http://progear.net/

tai jos ei kelpaa, ni mies vaihtoon ^__^

tai sitten tietysti jotain hellyttävää, kai teknomiehissäkin on pehmeämpi puoli?
*purr*
Verano

Posts: 4,649

#4985 • • Verano Merituuli

Jutu, 7.12.2005 14:35:
Kattelin tossa kalenteria ja huomasin, että Joulupäivänä ei oo kenelläkään nimppareita. Minkä takia?


Eiköhän se ole varattu yksinoikeudella ystävämme Jeesuksen synttäreitä varten.
DJ Rx

Posts: 2,527

#4986 • • Edited DJ Rx FINRG Recordings

Bio, 10.12.2005 20:16:
---
Kri$$ G, 10.12.2005 20:08:
Kuinka kauan kestää että turkinpippurit sulaa viinaan? Jos niinku tekee omaa salmaria tiätteks..

---


Periaattees ihan riittää muutama tunti, kun muistaa sekoitella välillä ja pitää huoneenlämmössä. Mut sillee edellisenä ilta kun laittaa niin se riittää hyvin. *slurps*



tuota kandee keittää se vesi ja lisätä ne salmikset ku vesi on vielä kuumana... 10min välein käy sekottamassa jollain ja ennen nauttimista muistaa sit ravistella sen pullon kans ni ei joudu lopuks juomaan sitä salmari sakkaa joka saostuu pohjalle... vettä ja salmista 1/3 tai jopa puolet, loput viinaa riippuen siitä miten jyrkkää haluut siitä. baari salmari on 18 volttista.

pari napakkaa paukkua:

panda:
salmaria 4cl
maitoa

salmis virtanen
2cl viinaa
2cl salmaria
energiajuomaa

lisäks noita salmareita voi maustaa mielensä mukaan, esim diablo = chilillä maustettu helvetin hyvä salmis paukku,
myös sitruuna, mansikka yms. siirapit käy hyvin salmiksen kans... mut sillon kandee pistää vähemmän salmiakkia siihen seokseen tulee muuten ihan öklö makeeta... :)

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

DJ Rx

Posts: 2,527

#4987 • • DJ Rx FINRG Recordings

Jinkso, 10.12.2005 14:46:
Miksi DJ RX - Codex 4:n kotelo haisee aivan räjähtäneille ilotulitteille jokakerta sen avatessa? *ding*



pakkaus sisältää niin *tanan tiukkaa musaa... *nauru*

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

Verano

Posts: 4,649

#4988 • • Edited Verano Merituuli

camouflage, 11.12.2005 16:08:
Miks jotku ruoka-annokset on ravintoloissa yms. sallittuja vaan tietyn ikäisille? Eli tarjouksessa saattaa lukea " possupata 4 e , 7-12 vuotiaille ", vaikka siihen jokatapauksessa käytetään yhtä paljon aineksia. Miks mä joudun maksamaan enemmän minigolfista ku 8 vuotias? Kulutanko mä sitä rataa enemmän vai? Tai vieksmä niin paljon enemmän tilaa sealifessa, että siitä otetaan multa enemmän maksua, ku alle 14 vuotiailt? Miks kaikkialla on hinnottelu lapset/aikuiset, vaikka vanhemmat kuitenki suurimmassa osassa tapauksista maksaa lapsensa huvit?



Kyllä mä olen siinä uskossa, että noissa lastenannoksissa on yleensä vähemmän tavaraa kuin aikuisten vastaavissa. Muoks, ja vaikka kyseessä olisi seisova pöytä tms, niin kymmenenvuotias syönee yleensä vähemmän kuin aikuinen (ja vaikkei söisikään niin ks loppupostaukseni).

Tietenkin jossain lentokoneissa jne on tapana että ihan pienet lapset, jotka eivät vie omaa penkkiä matkustavat ilmaiseksi. Mutta eiköhän tuo syy halvempiin hintoihin liene noin yleensä se, että vaikka lapsilisiä maksellaan ja noin, niin se lasten elättäminen ei ole ihan halpaa hommaa. Esim Suomessa kun eivät lapset onneksi käy ansiotyössäkään niin lapsiperheillähän on keskimäärin vähemmän rahaa käytettävissä per suu, kuin vaikkapa kahden työssäkäyvän aikuisen taloudessa. Eli nimenomaan tuo, että se on tosiaan se vanhempi, joka maksaa omansa plus parin skidin kulut, tarkoittaa sitä, että siltä menee huomattavan paljon enemmän rahaa Lintsillä käyntiin, kuin sulta, joka maksat mahdollisesti vain omat huvisi. Lapsiperheiltä otetaan vähemmän rahaa siinä missä opiskelijoilta, varusmiehiltä ja eläkeläisiltäkin.
Garo

Posts: 446

#4989 • • Garo #jake
Miksi (varsinkin) englantilaiset pitävät kenkiä jalassa sisällä omissa kodeissaan?

- Garo
Jinkso

Posts: 1,209

#4990 • • Jinkso FINRG

Rx, 12.12.2005 15:01:
---
Jinkso, 10.12.2005 14:46:
Miksi DJ RX - Codex 4:n kotelo haisee aivan räjähtäneille ilotulitteille jokakerta sen avatessa? *ding*

---


pakkaus sisältää niin *tanan tiukkaa musaa... *nauru*



No se on kyllä ihan totta! *hih*
Nyt joka kerta kun sen hajun jossain muualla haistaa, niin tulee heti Codex mieleen. Uutenavuotena varmaan sekoan.
aurinko

Posts: 895

#4991 • • aurinko mustikkainen noitanainen
Onko totta että jos Tampereella ajaa pyörällä paikoissa, joissa niin ei saa tehdä (esim. keskustassa talvella), niin joku jalankulkija tulee ja tönäisee pyöräilijän kumoon? *whaat*

--
Ota aurinko syliisi, silmiisi kuu.

ezzy

Posts: 8,060

#4992 • • ezzy Droid-pappa

aurinko, 12.12.2005 23:09:
Onko totta että jos Tampereella ajaa pyörällä paikoissa, joissa niin ei saa tehdä (esim. keskustassa talvella), niin joku jalankulkija tulee ja tönäisee pyöräilijän kumoon? *whaat*



Mulkkuja ihmisiä on kyllä kaikissa kaupungeissa, ei vain Tampereella.

ps. Miksi keskustassa ei saisi ajaa fillarilla talvella?
ezzy

Posts: 8,060

#4993 • • ezzy Droid-pappa

Garo, 12.12.2005 17:24:
Miksi (varsinkin) englantilaiset pitävät kenkiä jalassa sisällä omissa kodeissaan?

- Garo




Koska ne on ihan vitun likaisia olentoja. Samaa tekevät Irlantilaiset.
Hyi saatana oikeasti, kokolattiamatot ja kengät jalassa lähes 24/7 *dissaa*

Vitutti ihan himmeesti, kun vuokraisäntä tuli dublinissa käymään kämpässä, niin asteli kengät jalassa suoraan olkkariin, eikä oiken hiffannut ekoilla kerroilla, vaikka vinkattiin, että on niinku just siivottu kämppä, että pliis jätä ne shittibootsit eteiseen...

upea lause =)
aurinko

Posts: 895

#4994 • • aurinko mustikkainen noitanainen

ezzy, 12.12.2005 23:22:


Mulkkuja ihmisiä on kyllä kaikissa kaupungeissa, ei vain Tampereella.

ps. Miksi keskustassa ei saisi ajaa fillarilla talvella?



Kaveri vain väitti mulle että tää olis erityisen yleistä tampereella...?

Mäkin ihmettelin tota pyöräilykieltoa keskustassa.. mainostavat itseään vielä kovinkin eko-kaupungiksi *igor*

--
Ota aurinko syliisi, silmiisi kuu.

serotonot

Posts: 3,137

#4995 • • serotonot Paul Easy

aurinko, 12.12.2005 23:09:
Onko totta että jos Tampereella ajaa pyörällä paikoissa, joissa niin ei saa tehdä (esim. keskustassa talvella), niin joku jalankulkija tulee ja tönäisee pyöräilijän kumoon? *whaat*



:D
tumpsi

Posts: 2,553

#4996 • • tumpsi rekisteröitymätön

aurinko, 12.12.2005 23:09:
Onko totta että jos Tampereella ajaa pyörällä paikoissa, joissa niin ei saa tehdä (esim. keskustassa talvella), niin joku jalankulkija tulee ja tönäisee pyöräilijän kumoon? *whaat*


Jos nyt pitäs äänestää "vuoden postaus"-palkintoo, en hetkeekään epäilis mitä äänestäisin.

SIIS OIKEESTI :D
Mis vitun pullos sä oot kasvanu :D
tomppi

Posts: 1,600

#4997 • • tomppi thzombie ™

ezzy, 12.12.2005 23:26:
---
Garo, 12.12.2005 17:24:
Miksi (varsinkin) englantilaiset pitävät kenkiä jalassa sisällä omissa kodeissaan?



Koska ne on ihan vitun likaisia olentoja. Samaa tekevät Irlantilaiset.
Hyi saatana oikeasti, kokolattiamatot ja kengät jalassa lähes 24/7 *dissaa*



Hyi.. luulin että tuollaista tapahtuu vaan jenkki tv-sarjoissa.

--
My fellow Americans. I'm pleased to tell you today that Ive signed legislation that will outlaw Russia forever. We begin bombing in five minutes. - Ronald Reagan, 1984

Mimir

Posts: 1,366

#4998 • • Mimir Rouva Yninä

ezzy, 12.12.2005 23:26:
---
Garo, 12.12.2005 17:24:
Miksi (varsinkin) englantilaiset pitävät kenkiä jalassa sisällä omissa kodeissaan?

- Garo

---



Koska ne on ihan vitun likaisia olentoja. Samaa tekevät Irlantilaiset.
Hyi saatana oikeasti, kokolattiamatot ja kengät jalassa lähes 24/7 *dissaa*

Vitutti ihan himmeesti, kun vuokraisäntä tuli dublinissa käymään kämpässä, niin asteli kengät jalassa suoraan olkkariin, eikä oiken hiffannut ekoilla kerroilla, vaikka vinkattiin, että on niinku just siivottu kämppä, että pliis jätä ne shittibootsit eteiseen...

upea lause =)



Ite oon törmänny tohon Latviassa, Unkarissa ja Hollannissa. Hollanti oli ehkä pahin, se oli jotenki käsittämättömän ällöä ku mun perheessä makoiltiin sohvallakin kengät jalassa, samaten sängyllä oli niiden mielestä kauheen mukava makailla lenkkareissa. Toi oli kyllä sellanen tapa, johon en usko, et voisin millään tottua.

--
[Wings are growing on her.]

Garo

Posts: 446

#4999 • • Garo #jake

Mimir, 13.12.2005 00:07:
---
ezzy, 12.12.2005 23:26:
---
Garo, 12.12.2005 17:24:
Miksi (varsinkin) englantilaiset pitävät kenkiä jalassa sisällä omissa kodeissaan?
---
Koska ne on ihan vitun likaisia olentoja. Samaa tekevät Irlantilaiset.
Hyi saatana oikeasti, kokolattiamatot ja kengät jalassa lähes 24/7 *dissaa*
---
Ite oon törmänny tohon Latviassa, Unkarissa ja Hollannissa. Hollanti oli ehkä pahin, se oli jotenki käsittämättömän ällöä ku mun perheessä makoiltiin sohvallakin kengät jalassa, samaten sängyllä oli niiden mielestä kauheen mukava makailla lenkkareissa. Toi oli kyllä sellanen tapa, johon en usko, et voisin millään tottua.



Belgiassa kun asuttiin, niin tuota tuli tosiaan ihmeteltyä paljon. Itse olen ainakin aivan käsittämättömän tarkka sänkyni puhtaudesta, kaikki mikrobia suuremmat partikkelit pitää aina noukkia pois lakanoilta mikroskoopilla ja pinseteillä illalla ennen nukkumaanmenoa *sars*

Luulisi, että jo käytännön syistä (nais)väki kyllästyisi siivoamiseen ja ottaisi kengät aina pois eteisessä.

- Garo
Avatar
#5000 • • Annakins Guest

Garo, 13.12.2005 07:18:
---
Mimir, 13.12.2005 00:07:
---
ezzy, 12.12.2005 23:26:
---
Garo, 12.12.2005 17:24:
Miksi (varsinkin) englantilaiset pitävät kenkiä jalassa sisällä omissa kodeissaan?
---
Koska ne on ihan vitun likaisia olentoja. Samaa tekevät Irlantilaiset.
Hyi saatana oikeasti, kokolattiamatot ja kengät jalassa lähes 24/7 *dissaa*
---
Ite oon törmänny tohon Latviassa, Unkarissa ja Hollannissa. Hollanti oli ehkä pahin, se oli jotenki käsittämättömän ällöä ku mun perheessä makoiltiin sohvallakin kengät jalassa, samaten sängyllä oli niiden mielestä kauheen mukava makailla lenkkareissa. Toi oli kyllä sellanen tapa, johon en usko, et voisin millään tottua.

---


Belgiassa kun asuttiin, niin tuota tuli tosiaan ihmeteltyä paljon. Itse olen ainakin aivan käsittämättömän tarkka sänkyni puhtaudesta, kaikki mikrobia suuremmat partikkelit pitää aina noukkia pois lakanoilta mikroskoopilla ja pinseteillä illalla ennen nukkumaanmenoa *sars*

Luulisi, että jo käytännön syistä (nais)väki kyllästyisi siivoamiseen ja ottaisi kengät aina pois eteisessä.

- Garo



Mun kokemusten perusteella Suomi on ainoa maa, jossa perusoletus on, etta kengat otetaan pois sisaan tultaessa. Jopa Tanskassa kengat pidetaan jalassa (paitsi jos ulkona on kuraista).

Mun kaveri muutti just tanne San Diegoon, ja nyt jo kaikki niiden kaverit tietaa, etta niiden talo on kengaton *hymy*