Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,405,763 views

T-rex

Posts: 262

#4961 • • T-rex ku(i)va tomaatti

mayah, 30.11.2005 10:20:
Kaikkihan tietää, että ennen joitakin leikkauksia ei saa syödä tyyliin vuorokauteen. Mutta miksi? Mihin tää perustuu? Ettei vatsasta löydy ruokaa kun sitä leikataan? Että nukutusaine tehdoaa paremmin? Ettei okseta?

*ding*



Ennen leikkausta ei saa syödä/juoda juuri sen takia, ettei nukutuksen aikana tulisi oksennusrefleksiä/ärsytystä nieluun esimerkiksi intubaatioputkesta. Se, että vatsa on tyhjä, vähentää riskiä, että oksennusta pääsisi keuhkoihin, joka paitsi vaikeuttaisi hengitystä, suurentaa hengitystieinfektioiden syntyriskiä, joka taas osaltaan hidastaisi leikkauksesta toipumista. Pointtina siis, että leikkaus sujuisi mahd. kivuttomasti.

Korjatkaa joku viisaampi, jos olen väärässä.

--
Makealta maistuu synnillinen rakkaus.
-Islantilainen sananlasku-

Suklaa on kanssa aika hyvää..

ezzy

Posts: 8,060

#4962 • • ezzy Droid-pappa

Avernian, 30.11.2005 18:25:
Mitä hyötyä viruksista yms. on (siis niistä mitä satunnaiskäyttäjä kohtaa, ei semmoisista jotka on tehty varta vasten vaikka johonkin firmaan tunkeutumista varten) kenellekään?
Pelkkää haittaa kaikille, vaikuttaa musta.



Famee tietyissä piireissä viruksen kirjoittajalle. Niilläkin on oma skenensä.
Android

Posts: 3,908

#4963 • • Edited Android
Mistä saa mahdollisimman halvalla 10M/10M-nettiyhteyden kotitalouteen Helsingissä? (en asu esim HOAS:in kämpässä joten se on poissuljettu mahdollisuus)

Esim tämä http://www.tri.fi näyttää kiinnostavalta, mutta taitaa vielä olla ihan idepohjana (saa siis toki olla nopeampi kuin tuo mainitsemani yhteys, mutta nykyisillä hinnoilla ei liene varaa sellaiseen)

http://www.24online.fi tuossa taas pitää olla vähintään viisi tilaajaa omasta taloyhtiöstä.
devisss

Posts: 345

#4964 • • devisss superhero.
Miks pesukoneessa on erikseen ohjelma "siliäville" pyykeille?
Mitä se pesukone tekee eri tavalla niiden siliävien kohdalla verrattuna "normaaliin" pyykkiin?
Ja MITÄ ne siliävät kankaat on?? Mistä mä tiedän, pitäiskö mun joskus käyttää sitä ohjelmaa?

--
if i was dressed in my best defenses
would you agree to meet me for coffee?

devisss

Posts: 345

#4965 • • devisss superhero.

mayah, 6.12.2005 12:31:
---

---

Eli vastauksesi kysymykseeni on: Pestään pyykkiä ja siivotaan. No joo, kone on jo käynnissä ja kai mä sit tiskaan seuraavaks.



Mmjooo. Ja jos loppuu pinta-ala kesken, ni meillekki saa tulla imuroimaan. Ja pesemään siliäviä ja siliämättömiä pyykkejä *nauru*
Telkkarii voi pitää päällä, niin tulee ne linnan juhlatki katottua siinä samalla.
(Linnanjuhlat? Linnan juhlat?)

--
if i was dressed in my best defenses
would you agree to meet me for coffee?

onni3mk

Posts: 3,973

#4966 • • onni3mk Onni on.

mayah, 6.12.2005 12:24:
Okei. Kaks kysymystä.

1. Mitä tällaisena päivänä kuuluu tehdä kotona, kun telkku ei toimi?

2. Kenen luokse mä pääsen tänään katsomaan linnan juhlia?

Ja sit viel kolmas bonukseksi: kirjoitetaanko linnan juhlat linnan juhlat vai linnanjuhlat?



1. Siivota, klubbaroida...

2. Mulla on toimiva telkkari ja sitä saa tulla kattoo, kun mä kumminkin siivoon tai oon koneella *nauru*

--
Onni on.

Jutu

Posts: 3,054

#4967 • • Jutu Blondi
Kattelin tossa kalenteria ja huomasin, että Joulupäivänä ei oo kenelläkään nimppareita. Minkä takia?

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

sapeli

Posts: 11,768

#4968 • • sapeli jokukukamikä?

mayah, 6.12.2005 12:24:
Ja sit viel kolmas bonukseksi: kirjoitetaanko linnan juhlat linnan juhlat vai linnanjuhlat?



Eiks se oo "linnanjuhlat" koska kyse on vakiintuneesta käytöstä? *hymy* Tosin voidaan myös puhua linnan juhlista, mutta silloin ei ole välttämättä kyse juuri näistä itsenäisyyspäivän linnanjuhlista.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

evvk

Posts: 1,918

#4972 • • evvk
Entäs jos Jeesus olisikin rastiinnaulittu...
%

Posts: 568

#4973 • • %
Miks valmispakasteita ei saa sulamisen jälkeen pakastaa uudestaan? Why why why?

--
Elä niin kuin haluat, äläkä niin kuin yhteiskunta haluaa sinun elävän.

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#4974 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Osaisko joku kertoa jotain kivaa netti kauppaa jossa vois kuunnella edes pieniä pätkiä (lähinnä technoa) ja sitten tilailla niitä lättyjä *hihu* Anyone?

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

pirpeli

Posts: 5,533

#4975 • • pirpeli

zasga, 10.12.2005 01:36:
Miks valmispakasteita ei saa sulamisen jälkeen pakastaa uudestaan? Why why why?



http://www.foodsafety.gov/~fsg/f01chill.html

Tässä on siis kysymys siitä, että sulaessa niihin alkaa muodostua heti bakteereita, ja jos sulanut pakaste uudelleenpakastetaan, jää bakteerit muhimaan..ja luultavasti vielä ärhentymään. Vaikka pakastaminen hidastaa bakteerikasvua, sulatuksessa tulleet jo olemassaolevat ei oo kivoja.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Jinkso

Posts: 1,209

#4977 • • Jinkso FINRG
Miksi DJ RX - Codex 4:n kotelo haisee aivan räjähtäneille ilotulitteille jokakerta sen avatessa? *ding*
Kriss G

Posts: 1,492

#4978 • • Kriss G Wir brauchen bass
Kuinka kauan kestää että turkinpippurit sulaa viinaan? Jos niinku tekee omaa salmaria tiätteks..

--
DESTROY ALL HIPPIES

Bio

Posts: 4,429

#4979 • • Edited Bio The Bullies / Pinky

Kri$$ G, 10.12.2005 20:08:
Kuinka kauan kestää että turkinpippurit sulaa viinaan? Jos niinku tekee omaa salmaria tiätteks..



Periaattees ihan riittää muutama tunti, kun muistaa sekoitella välillä ja pitää huoneenlämmössä. Mut sillee edellisenä ilta kun laittaa niin se riittää hyvin. *slurps*
Kriss G

Posts: 1,492

#4980 • • Kriss G Wir brauchen bass

Bio, 10.12.2005 20:16:
---
Kri$$ G, 10.12.2005 20:08:
Kuinka kauan kestää että turkinpippurit sulaa viinaan? Jos niinku tekee omaa salmaria tiätteks..

---


Periaattees ihan riittää muutama tunti, kun muistaa sekoitella välillä ja pitää huoneenlämmössä. Mut sillee edellisenä ilta kun laittaa niin se riittää hyvin. *slurps*



Rokks. Kiitoksia!

--
DESTROY ALL HIPPIES