Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,485,256 views

Jussi Soro

Posts: 6,385

#3201 • • Jussi Soro choon!

Juhgu:
MP3:sten id-tagit ja tiedostojen nimet ovat usein ihan päin persettä, ja niiden nimeäminen on aika vaivalloista. Onko siihen mitään näppärää ohjelmaa? Itse käytän tuollaista kuin MIR (Mp3 Idtag Renamer), mutta se ei tue v2-tageja ja muutenkin ohjelmassa olisi parantamisen varaa. Suosituksia?


Winamp?

Klikkaat playlistissa oikeella nappulalla ja sieltä sit "file info" tai sit vaan alt+3
Happolääkäri

Posts: 58

#3202 • • Happolääkäri
Kun katson noita omia perustietojani niin huomaan että etäisyys itseeni on 0km? itsestäni tuntuu että se on enemmän... voiko tuohon mittariin varmasti luottaa?

--
Nalle puh: Luulin että Tikrut ovat isompia?
Tikru: Pienet Tikrut eivät ole...

Jone

Posts: 8,258

#3203 • • Jone Archibald Haddock
Mistäs saisi kaikkein kätevimmin poistettua muovitaskuja vinyyleille ja muuta tarveaineistoa plattojen huoltamiseen?

Bookmarkit menivät taannoin ja siinä samalla kaikkien kauppojen URLit ja nimet, joten ko. tieto tulee tarpeeseen.
Avatar
#3204 • • Cera Guest
mistä hikka johtuu?

oon hikotellut jo yli tunnin ja alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#3205 • • Aziz Combat Fighter

Cera:
mistä hikka johtuu?

oon hikotellut jo yli tunnin ja alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään.



Hikka johtuu pallealihaksen tahdottomasta krampista, joka aiheuttaa ilman purskemaisen pakenemisen keuhkoista. Pakeneva ilma sulkee äänihuulet, josta kuuluu hikalle ominainen ääni. Hikan aiheuttaja taasen on tuntematon.
Fyrisch

Posts: 4,525

#3206 • • Fyrisch

Lene:
Voiko tummista silmänalusista ja juonteista päästä eroon?


mayah:
Ei. Oot vanha ja väsyny. Elä sen kanssa.



Pandakarhu look rox ! Nukkuminen auttaa pikkasen, ja kesäl paljon aurinkoo nii niit ei huomaa *vink*
S-T

Posts: 1,195

#3207 • • S-T Pieni

Ana-5000:
Hikka johtuu pallealihaksen tahdottomasta krampista, joka aiheuttaa ilman purskemaisen pakenemisen keuhkoista. Pakeneva ilma sulkee äänihuulet, josta kuuluu hikalle ominainen ääni. Hikan aiheuttaja taasen on tuntematon.


Voisiko tän tulkita nyt niin, että hikka aiheutuu pallealihaksen elohiirestä (yksittäisen lihaksen tahaton, lyhytaikainen nykiminen tai supistelu)? *hih*

--
Pieni on kaunista.

Kolera

Posts: 4,256

#3208 • • Edited Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
eikös kärpässienten syöminen/valmistaminen päihtymistarkoituksessa ollut suomessa laitonta?

Juu ei ole laitonta.
Silokkien laittomuudesta olen kai tuon johtopäätöksen sitten tehnyt joskus.

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#3209 • • Aziz Combat Fighter

S-T:
---
Ana-5000:
Hikka johtuu pallealihaksen tahdottomasta krampista, joka aiheuttaa ilman purskemaisen pakenemisen keuhkoista. Pakeneva ilma sulkee äänihuulet, josta kuuluu hikalle ominainen ääni. Hikan aiheuttaja taasen on tuntematon.

---

Voisiko tän tulkita nyt niin, että hikka aiheutuu pallealihaksen elohiirestä (yksittäisen lihaksen tahaton, lyhytaikainen nykiminen tai supistelu)? *hih*



Tavallaan, tosin hikka on selkeästi yleisempi kuin elohiiri, ja elohiiri harvemmin iskee noin kookkaisiin lihaksiin kuin pallea, et ton ilmiön syntymekanismi on varmaan aika erilainen.
Avatar
#3210 • • astaroth Guest

Kolera:
eikös kärpässienten syöminen/valmistaminen päihtymistarkoituksessa ollut suomessa laitonta?


Ei tietääkseni.
S-T

Posts: 1,195

#3211 • • S-T Pieni

Ana-5000:
Tavallaan, tosin hikka on selkeästi yleisempi kuin elohiiri, ja elohiiri harvemmin iskee noin kookkaisiin lihaksiin kuin pallea, et ton ilmiön syntymekanismi on varmaan aika erilainen.


Itseasiassa.. elohiiri ei ole kovinkaan harvinainen. Jostain muistan lukeneeni/kuulleeni, että lähes jokaisella ihmisellä on vuorokausittain elohiiriä jossain lihaksessa.. tietyistä lihaksista sen vaan huomaa helpoimmin - kuten kasvon alueen lihaksista.

Itse olen huomannut asiaan huomiota kiinnitettyäni, että melkein joka päivä jokin lihas nykii hetken aikaa. Ihan kookkaissakin lihaksissa. (Vaikka mun lihaksia tuskin voi oikeasti sanoa kookkaiksi...)

--
Pieni on kaunista.

Apo

Posts: 1,574

#3212 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut
Eikä elohiiri oo niin paha kouristuksena ku hikka, pelottavaa ajatella elohiirtä hikan voimalla =:/
mekaanikko

Posts: 1,176

#3213 • • mekaanikko don selecta

Jone:
Mistäs saisi kaikkein kätevimmin poistettua muovitaskuja vinyyleille ja muuta tarveaineistoa plattojen huoltamiseen?

Bookmarkit menivät taannoin ja siinä samalla kaikkien kauppojen URLit ja nimet, joten ko. tieto tulee tarpeeseen.



http://www.protected.de/artikellisten/artikelmain.htm

Urposta designista huolimatta kuulemma ihan pätevä kauppa, itse en tosin o tilannut. Pienemmät satsit irtoavat kätevimmin ehkä Digeliuksesta tms. levykaupasta joka myy noita yksittäin.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

IInesAnkka

Posts: 656

#3214 • • IInesAnkka
Miten ihmeessä saan ton mun tipukuvan näkyyn tossa vieressä?
<
whispering

Posts: 871

#3215 • • whispering Super Juusto
^^
Ylhäältä asetukset, sit sieltä forum asetukset, sit sieltä kirjota sen sun avatarin URL siihen avatar: kohtaan. Noin olettaisin sen toimivan.
Avatar
#3216 • • astaroth Guest

Avernian:
Jos eroaa ryhmäviestistä, katoaako kaikki omat viestit sieltä muitten luettavista?


Nöy.
andi--

Posts: 1,381

#3217 • • andi-- lunttu

Annakins:
Miksi limut kuohuu enemmän kaadettaessa jos lasissa on jäitä?



Jää sulaa tai sublimoituu (muuttuu kiinteästä kaasuksi), joten vapautunut kaasu pyrkii pois nesteestä ja siitä kuplat. Voi myös olla, että jää reagoi limpparin kanssa ja vapautuu happimolekyylejä. Näin luulisin, korjatkaa jos olen väärässä.

--
- RAAH -

ht-raver

Posts: 4

#3218 • • ht-raver

ariel:
---
Jone:
Onko kenelläkään kokemusta siitä hyväksyykö Gemm.com Visa Electronin Visana, kuten ilmeisesti monet saitit tekevät?

---


Suomalaista Visa Electronia ei mikään saitti kokemusteni mukaan hyväksy. Kortin numero kun pitäisi saada näppäiltyä ja siten tunnistettua kortti jne, mutta se ei täkäläisellä kortilla kaupassakaan onnistu (pakko vetää koneesta ja jos ei toimi, niin ei toimi *igor*). Ei siis netissäkään ostoksilla ollessa. byhyy.




Visa Electronin hyväksyminen Visana perustuu siihen, että Electronin numerosarja on Visan numerosarja. Se seikka, miksi taas monet tapahtumat siitäkin huolimatta epäonnistuvat, johtuu siitä että suurin osa nettiostoksista varmennetaan välittömästi. Varmennuskyselyssä liikkuu tietoa. Esim. miten korttia on käsitelty (näppäilty/luettu), summa ja kortin numero ja voimassaoloaika. Pankki vastaa Electron-varmennukseen jossa on ilmoitettu kortin numero näppäillyksi kieltämällä tapahtuman. Toinen syy, miksi tapahtuma voidaan hylätä vaikka kortin numeron näppäileminen olisikin sallittu, että kortti on mahdollisesti sulkulistalla / tilillä ei ole katetta / luottolimiitti on ylitetty / ylittyy tapahtuman vuoksi. Kortin Electroniksi tunnistaminen perustuu kortin numeron ennalta määritettyihin tunnistenumeroihin. Esimerkki valottanee:

4920 57xx xxxx xxxx: 4920 = Suomi. 57 = OP, Visa Electron. Eli Electroniksi kortti tunnistetaan juuri sillä perusteella, että numerossa on sellainen osa, jonka maksujärjestelmä tietää Electron-kortille kuuluvaksi. Muuten Electronin numero menee läpi Visasta. Ulkomailla voi sattua tilinylitys juurikin siksi, että maksujärjestelmä ei varmenna tapahtumaa, koska se pudottaa kortin sarjaan "Ulkomainen Visa".

Sampon Electronin toimiminen (itsekin kokeiltu) taas johtunee siitä, että Sampo hyväksyy jostain syystä kortinkäytön toisinkin. Luottokunnan ohjeethan Visa Electronin käsittelystä ovat aika yksiselitteiset, ja niissä sanotaan että kortin numeroa EI saa näppäillä. However, toimii.

Sitten taas verkkomaksamiseen liittäminen liittyy useimmiten siihen, että käytetään ns. Verified By Visa-systeemiä, jossa maksajan henkilöllisyys varmistetaan verkkopankkitunnuksilla ja avainluvuilla, eli maksutapahtuman hyväksymisen yhteydessä kortin numeron perusteella Sinut ohjataan oman pankkisi sivulle, jossa tunnistautuminen tapahtuu. Sitä en tiedä, onnistuuko jonkin muun kuin Sampon kortilla maksaminen verkossa tuon verkkomaksamiseen liittämisen jälkeen ILMAN Verified By Visaa.

Ymmärsiköhän kukaan tätä? *nauru*
Mandex

Posts: 296

#3219 • • Mandex
Miks ihmisiä laiskottaa kun pitäis tehdä jotain mut sit kun ei oo pakko niin vois vaikka tehdäkin????....
ezzy

Posts: 8,060

#3220 • • ezzy Droid-pappa

S-T:
---
Itseasiassa.. elohiiri ei ole kovinkaan harvinainen. Jostain muistan lukeneeni/kuulleeni, että lähes jokaisella ihmisellä on vuorokausittain elohiiriä jossain lihaksessa.. tietyistä lihaksista sen vaan huomaa helpoimmin - kuten kasvon alueen lihaksista.

Itse olen huomannut asiaan huomiota kiinnitettyäni, että melkein joka päivä jokin lihas nykii hetken aikaa. Ihan kookkaissakin lihaksissa. (Vaikka mun lihaksia tuskin voi oikeasti sanoa kookkaiksi...)



Kuulemma magnesiumin popsiminen auttaa kramppeihin ja elohiiriin yms.