Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,487,280 views

Avatar
#2081 • • greenie Guest

coolcat82:
Jos lasi on puolillaan jotain juomaa nii onkse puoliks tyhjä vai puoliks täysi *ding*



Molempia :)
Avatar
#2082 • • greenie Guest

whispering:
Uhmaako kapillaari-ilmiö paino voimaa?



Joissain tapauksissa kyllä, mutta ei ehkä noin yleisenä ilmiönä. Ts. kapillaari-ilmiö tuskin tulee aiheuttamaan sitä, että vesi maan päältä pulpahtaisi ilmakehän toiselle puolelle :)
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#2083 • • Aziz Combat Fighter

Avernian:
---
Ana:
Jos se hetkellisesti on puolillaan, nesteen haihtuminen pitää huolen siitä, että se on kohta vähemmän kuin puolillaan.

---


Pessimisti. Ton mukaan lasi on aina puolityhjä. *vink*



Ton mukaan lasi ei ole kuin hetkellisesti puolillaan, jos silloinkaan!
Fucking Nobody

Posts: 393

#2084 • • Fucking Nobody Hyvällä sykkeellä ympäri harmaan kiven!

Ana:
Ton mukaan lasi ei ole kuin hetkellisesti puolillaan, jos silloinkaan!



Lasia ei ole.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#2085 • • Aziz Combat Fighter

Avernian:
---
Ana:
Ton mukaan lasi ei ole kuin hetkellisesti puolillaan, jos silloinkaan!

---


Siis, silloin kun olosuhteet ovat sellaiset ett voi puhua lasin puolityhjyydestä tai -täyteydestä (eli : lasi on puolillaan), sun määritelmän mukaan se on tyhjenemässä, koska puoleenväliin ei päästä täyttämällä. *hih*



Täh? Siis; puoleenväliin päästään täyttämällä todella tarkasti mut nesteen haihtuminen takaa sen, että puolillaan olo on erittäin väliaikaista; siksi lasi on lähes aina joko enemmän tai vähemmän kuin 50% täynnä.

Comprende?
whispering

Posts: 871

#2086 • • whispering Super Juusto
Jos veden kiehumispiste alenee alipaineessa, niin voiko jää kiehua jos on tarpeeks alipainetta?
Entä mitä ihmiselle tapahtuis avaruudessa ilman suojapukua?
duvin

Posts: 582

#2087 • • duvin Jay v/d Veen

Ana:
Täh? Siis; puoleenväliin päästään täyttämällä todella tarkasti mut nesteen haihtuminen takaa sen, että puolillaan olo on erittäin väliaikaista; siksi lasi on lähes aina joko enemmän tai vähemmän kuin 50% täynnä.



Onhan se lasi hetken aikaa puolillaan kun sitä täytetään yli puoleenväliin asti. Samalla lailla kun se on hetken puolillaan kun sitä tyhjennetään jos siinä on ollut yli puolivälin tavaraa. Aina. =)
duvin

Posts: 582

#2088 • • duvin Jay v/d Veen

whispering:
Jos veden kiehumispiste alenee alipaineessa, niin voiko jää kiehua jos on tarpeeks alipainetta?
Entä mitä ihmiselle tapahtuis avaruudessa ilman suojapukua?



1. Kyllä voi. Jos paine alenee alle n. 610 Pascalin vesi ei pääse nestemäiseen muotoonsa. Se ei kuitenkaan ole "kiehumista". Veden siirtymistä kiinteästä olomuodosta (jää) kaasumaiseen (vesihöyry) sanotaan sublimaatioksi.

lisää olomuodoista & paineesta

2. Ihmisen kudoksissa olevat nesteet haihtuu faaseiksi, jonka ansiosta ihmisen solut romahtaa (alkaen pinnalta, ja saavuttaen lopuksi sisäelimet) ja ruumiinlämpö karkaa.
kmn

Posts: 47

#2089 • • kmn

GoA:
---
Amma:
Miksi ne julkisissa kulkuneuvoissa rääkyvät ipanat naulitsevat aina katseensa minuun, joka en voi sietää kersoja?
Mikseivät ihmiset ymmärrä sitä, etten näe pienessä ihmislapsessa mitään söpöä tai ihanaa?
*väsymys-ketutusmus*

---


Lapset ovat todella hauskoja kun ne osoittavat minua sormella ja sanovat: äiti katso, tolla pojalla on punaset hiukset. Tuo saa minut aina hyvälle tuulelle. *nauru*




mä oon henk. koht. kuullu vaan et "äiti kato! toi poika on iha tyhmän näkönen". *ding*
hemuz

Posts: 2,178

#2090 • • hemuz kätevä emäntä
Mä oon nii tykästyny pestopastaan. Kuka on keksinyt peston? 10 pistettä ja papukaija merkki hänelle *hymy*
remotion

Posts: 5,283

#2091 • • remotion nostatus guru

whispering:
Uhmaako kapillaari-ilmiö paino voimaa?



Kyllä, mutta se johtuu jostakin vahvemmasta voimasta joka aiheutuu kapeissa johdoissa.
UnityF

Posts: 15,721

#2092 • • UnityF joo just se

salaisinko?:
minkä takia klubituksessa on entistä enempi idiootteja?



mä mietin ihan samaa.... *poks*

nimimerk. minäkään en ole kuitenkaan varmasti sieltä täydellisemmästä päästä mut eni vei.. hermoni menettäny moneen kertaan nykyään "uusille" rekisteröityneille..
hrdkvr

Posts: 3,929

#2093 • • hrdkvr KURGO

hemuz-:
Mä oon nii tykästyny pestopastaan. Kuka on keksinyt peston? 10 pistettä ja papukaija merkki hänelle *hymy*



www.pesto.net/eng/history.php

--
-keep it hard-

coolcat82

Posts: 771

#2094 • • coolcat82 You only live once, so do it well!

salaisinko?:
minkä takia klubituksessa on entistä enempi idiootteja?


siks että saatais viikon puheenaihe siitä esim. onks puolillaan oleva lasi puoliks täysi vai tyhjä..*lmao* toimii näköjään, mitäköhän tyhmyyksiä sitä vielä utelis? Eiks täällä nimenomaan kysellä just tyhmiä? *hih**juonittel*

--
*sydän* Diamonds *sydän*

UnityF

Posts: 15,721

#2095 • • UnityF joo just se

coolcat82:
mitäköhän tyhmyyksiä sitä vielä utelis? Eiks täällä nimenomaan kysellä just tyhmiä? *hih**juonittel*



mä uskon että Philip viittasi yleisesti koko klubbariin eikä vain tähän topikkiin... *hymy*
Kolera

Posts: 4,256

#2096 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

salaisinko?:
minkä takia klubituksessa on entistä enempi idiootteja?


Mitä enemmän porukkaa sitä enemmän sieltä löytyy niitä jotka pistää silmään.
Vois verrata pakolaiskysymykseen. Mitä enemmän pakolaisia on niin sitä enemmän siellä on niitä jotka pistävät silmään negatiivisella tavalla ja sitä enemmän ne jäävät mieleen koko ryhmästä.

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Essi

Posts: 1,246

#2097 • • Essi Kukkupää!
Miksi gallupeihin laitetaan aina "evvk"-vaihtoehto? Kai ne voi jättää vastaamatta ja lukematta koko threadin joita ei kiinnosta.

--
Houkutusten vastustaminen on luonteen todellinen mitta.

Avatar
#2098 • • ikj Guest
tän päivän hesarissa:

Olet hissisä. Hissi rupee syöksyy maata kohti. Hyppäät ilmaan juuri ennen kun hissi osuu maahan.
Selviätkö 'paremmin' onnettomuudesta?

todennäköisesti ei mutta voisko joku pliis vastaa tähän. oon yrittänyt pohtia tätä koko päivän *grr* vaikka vastaus todennäköisesti on erittäin yksinkertainen, nyt on maanantai & aivot ei toimi.
Flamie

Posts: 478

#2099 • • Flamie
Ketä oli maailman ensimmäinen dj ketä miksas biisin A biisiin B?
Jussi Soro

Posts: 6,385

#2100 • • Jussi Soro choon!

Flamie:
Ketä oli maailman ensimmäinen dj ketä miksas biisin A biisiin B?


Toi on sinänsä erittäin paha, ettei tota oo varmaan koskaan mitenkään rekisteröity, eikä ainakaan muistakseeni "last night dj saved my life":ssakaan sitä lukenut.

Modernin dj:n esikuvana pidetään Francis Grassoa, joka siis ensimmäisenä biittimiksasi levyjä yhteen.

En nyt voi tarkistaa tähän vuosilukuja tai nimiä, kun kaverilla on näköjään mun LNDJSML pitkässä lainassa. Voit muuten Olli palauttaa sen kyl :)