Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,384,926 views

Morfin Mafer EVVK

Posts: 273

#15901 • • Edited Morfin Mafer EVVK DJ and Producer

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Vodafonen liikevaihto vuonna 2008 oli 35,478 miljardia puntaa...

Eikä noita sun huuhaamielikuvitusfirmoja joiden liikevaihto mitataan biljoonissa (=1000 miljardia) ole olemassa.

Billion englanniksi tarkottaa miljardia.



Hah.. haen näitä infoja Wikipediasta, johon voi kuka vaan kirjoittaa mitä paskaa tahansa joten lähteet eivät nyt ole luotettavia mistä luen infoa. Tämä on siis stä, että mm. Wikipediaan aika-ajoin joku onnistuu kirjoittamaan virheelistä infoa kunnes virheellinen info poistetaan kuten info siitä mihin Michael Jakson kuoli.

Eli tässä minun CV joka on vähän kesken ja siinä on rehellisesti laitettu infoa minun kolutuksesta ja työkokemuksesta:
http://cv.i4ware.fi/
Eli tyhmä kysymys mikä on Englanniksi peruskoulu tarkemmin Tammerkosken Aikuisperuskoulu niin voin sitten Qualification kohtaan lisätä ne harvat kurssit jotkä kävin Aikuisperuskoulussa.
Samoin CV:hen on laitettu tulevaisuutta jo olemassa olevien sopimusten pohjalta.
CV:ssä on myös vielä vähän kirjoitusvirheitä koska se on vielä kesken ja on aina kesken.
a

Posts: 1,480

#15902 • • Edited a

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Hah.. haen näitä infoja Wikipediasta, johon voi kuka vaan kirjoittaa mitä paskaa tahansa joten lähteet eivät nyt ole luotettavia mistä luen infoa.



Se on totta, että wikipedia ei ole ns. luotettava lähde, muttei tässä nyt kyse siitä ole. Vaan siitä, että sinä et osaa englantia ja sinun pitäisi opetella sitä ennen englanninkielisten lähteiden lainaamista.

Edit PS. Peruskoulu on elementary school. Peruskoulu aikuisille on elementary school for adults. Tammerkosken aikuisperuskoulu on Tammerkoski elementary school for adults. En ole ollenkaan varma, että CV:hen kannattaa laittaa käyneensä peruskoulun aikuisiällä.
ezzy

Posts: 8,060

#15903 • • Edited ezzy Droid-pappa
Kannattaa herra Markhamilton tutustua sellaseen käsitteeseen kuin sanakirja ja vaikka myös Googleen, kun noita CV:tä värkkäilet. Ja edelleen se oikoluku ennen "save"-napin painamista klubbarissa. Sovittaisko näin? Kannattaa jättää nämä "vituilut" vähemmälle, kun niille ei oikein ole kohdettakaan.
Morfin Mafer EVVK

Posts: 273

#15904 • • Edited Morfin Mafer EVVK DJ and Producer

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:


---
Hah.. haen näitä infoja Wikipediasta, johon voi kuka vaan kirjoittaa mitä paskaa tahansa joten lähteet eivät nyt ole luotettavia mistä luen infoa.
---


Se on totta, että wikipedia ei ole ns. luotettava lähde, muttei tässä nyt kyse siitä ole. Vaan siitä, että sinä et osaa englantia ja sinun pitäisi opetella sitä ennen englanninkielisten lähteiden lainaamista.

Edit PS. Peruskoulu on elementary school. Peruskoulu aikuisille on elementary school for adults. Tammerkosken aikuisperuskoulu on Tammerkoski elementary school for adults. En ole ollenkaan varma, että CV:hen kannattaa laittaa käyneensä peruskoulun aikuisiällä.



Tiedän, että Ilmainen sanakirja on netissä ilmaiseksi ja on mulla himassa myös Oxford Dictionary mutta Oxford Dictionary soveltuu lähinnä vain esim. roolipelikirjojen suomentamiseen missä on keskiajalla käytettyä Englantia mitä ei normaali Suomi-Englanti-Suomi sanakirjoista löydy.

No ehkäpä noita aikuisperuskoulun juttuja ei kannata CV:hen laitta ja sitä käydään vain siksi, että parannetaan peruskoulun keskiarvoa jotta se riittäisi mennä opiskelemaan mm. datanomiksi.

Samoin minun ei kannata laittaa CV:hen kaikkea minun pätkätyötä, koska olen esim. Telemarkkinointi-työtä tehnyt n. 4-30 päivän sopimuksilla monessa eri firmassa. Eikä oikeesti nämä työtodistukset kiinnosta ketään muuta kuin Työvoimatoistoa sitten kun jään taas työttömäksi kun arvioidaan että olenko oikeasti työtön vai en.
Morfin Mafer EVVK

Posts: 273

#15905 • • Edited Morfin Mafer EVVK DJ and Producer

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Kannattaa herra Markhamilton tutustua sellaseen käsitteeseen kuin sanakirja ja vaikka myös Googleen, kun noita CV:tä värkkäilet. Ja edelleen se oikoluku ennen "save"-napin painamista klubbarissa. Sovittaisko näin? Kannattaa jättää nämä "vituilut" vähemmälle, kun niille ei oikein ole kohdettakaan.




Niin no jos mä avaudun takaisin vaan niille 15-20-vuotiaille, jotka minulle lähettää niitä uhoamais viestejä sähköpostiin, että heillä muka on enemmän työkokemusta ja kolutusta kuin mulla silloin kun ne niitä uhoamis viestejä taas lähettää.

Sovitaanko myös näin että DJ Mark Hamilton kuoli kun se jäi linja-auton alle ja nyt on sitten uusi DJ nimeltä Morfin Ma'fer, koska nimi Mark Hamilton on pilattu ja nimeä minun piti vaihtaa siksi, että bilejärkkäreiltä tuli sellainen käsky kun nimi Mark Hamilton on pilattu ja tässä asiassa bilejärkkärit ajattelivat vain minun imagoa ja omaa imagoa. Mutta valitettavasti nimen vaihto foorumeilla ei koskaan ole toiminut ja ihmiset kuitenkin jossain vaiheessa tunnistaa joka tapauksessa kuka minä olen oikeasti esim. pelkän ulosannin perusteella. Mutta ei tämä mitään minulla on kohta rahaa niin paljon, että voin perustaa oman ohjelmatoimiston.

Niin ja edellen käytän Ilmaista sanakirjaa ja Google Translatea (Google Translate on tosin kyllä ihan perseestä) plus Oxford Dictionryä tarvittaessa.

Niin ja Englantia oppii parhaiten näillä:
- Lukemalla Englannin kielisiä kirjoja ja opiskelemalla Englantia lisää jos taidot ei riitä näiden lukemiseen
- Pelaamalla Englannin kielisiä roolipeljä Englantia puhuvien ihmisten kanssa
- Vastailemalla ulkomaalaiste puhelinmyyjien puheluihin tai muihin puheluihin mitkä tulee ulkomailta
Morfin Mafer EVVK

Posts: 273

#15906 • • Edited Morfin Mafer EVVK DJ and Producer
Mistä saisi Venture Capital -tason sijoittajan firmalle, joka kehittäisi esim. V-8-työttömiä? Eli työttömiä, joilla on V:n muoutosesti 8 peräaukkoa perseessä. Ne voisi sitten työllistä esim. autojen pierurakettimoottoreina kun öljy loppuu maapallolta ja muita energiamuotoja ei enää ole.

Alla olevassa videossa on hyviä ideoita työttömien työllistämiseen kun ne eivät muuhun hommaan sovellu:
a

Posts: 1,480

#15907 • • a
Siellä Oxfordin sanakirjassa lukee varmaan ihan selkeästi, mikä on billionin ja biljoonan ero. Ei siinä peräaukkojen itkemiset auta jos Ei Vaan Osaa (tm).

PS. anq eiköhän tämän bussin alle jääneen raadon toilailu mee tarpeeks pitkälle jo, taas vaihteeksi.
Morfin Mafer EVVK

Posts: 273

#15908 • • Edited Morfin Mafer EVVK DJ and Producer

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Siellä Oxfordin sanakirjassa lukee varmaan ihan selkeästi, mikä on billionin ja biljoonan ero. Ei siinä peräaukkojen itkemiset auta jos Ei Vaan Osaa (tm).

PS. anq eiköhän tämän bussin alle jääneen raadon toilailu mee tarpeeks pitkälle jo, taas vaihteeksi.



Who cares? No body!

Siis minä en ole yhtäkään Klubarilla kirjoittavaa henkilöä, koskaan nähnyt bileissä ja mulla on aika moinen kaveripiiri Tampereen bileissä ja kukaan niistä ei kirjoita Klubarilla esim. siksi, että ne ei tykkää Klubarilla kirjoittavien ulosannista yms.

Olen käynyt bileissä vuodesta 1995 ja vain n. 5 kertaa on tullut tuona aikana ihminen puhumaan mulle kun on lukenut mun juttuja Klubarilla, Platinumilla, ja tre-techno-kanavalla IRC:issä ja nämä eivät itse kirjoita mitään näissä.

Sitä paitsi olen kysellyt yleisön edustajilta ja ne ovat sanoneet, että minun internet-historialla ei ole mitään väliä eikä sillä mitä bilejärkkärit ovat sanoneet.

Mun iniseminen loppuu täällä sitten kun te lopetatte minun arvostelemisen täällä ja esim. sen että hakutte minua IT-alan amatööriksi. Sitä paitsi mä en kirjoita täällä anonyymisti toisin kuin te, joten kun alatte minua arvostella ja väittää että teillä on esim. enemmän työkokemusta ja koska ette postaa tänne linkkejä omiin CV:hinne niin asiapa on vähän epäreilua peliä.

Mut joo en mä jaksa täällä teidän kanssa vuodesta toiseen tapella ja jossain vaiheessa on järkevää vain luovuttaa ja antaa teidän pitää omat mielipiteet.
Morfin Mafer EVVK

Posts: 273

#15910 • • Edited Morfin Mafer EVVK DJ and Producer

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:


---
Mut joo en mä jaksa täällä teidän kanssa vuodesta toiseen tapella
---


Jaksatpas. Siinähän se ongelma onkin.



Hyvää päivän jatkoa sitten. Meen nyt lähimpään paikalliseen rahottuun.

Ongelma on siinä, että te olette vielä iästänne huolimatta iässä jossa te luulette tietävänne ettekä tiedä luulevanne ja uuhootte, että teillä on enemmän elämänkokemusta, työkokemusta, tms. todistellassanne väitteitänne. Ja tästä mä en tykkää. Mutta niin kauan kun toimitte anonyymisti there no any evidence for your sayings.
Takyon

Posts: 2,945

#15911 • • Takyon Möwkö

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:


---

---
Mut joo en mä jaksa täällä teidän kanssa vuodesta toiseen tapella
---


Jaksatpas. Siinähän se ongelma onkin.
---


Hyvää päivän jatkoa sitten. Meen nyt lähimpään paikalliseen rahottuun.

Ongelma on siinä, että te olette vielä iästänne huolimatta iässä jossa te luulette tietävänne ettekä tiedä luulevanne ja uuhootte, että teillä on enemmän elämänkokemusta, työkokemusta, tms. todistellassanne väitteitänne. Ja tästä mä en tykkää. Mutta niin kauan kun toimitte anonyymisti there no any evidence for your sayings.



Sori mut sä oot kyl ainoo joka täällä uhoaa tollasilla :D

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Morfin Mafer EVVK

Posts: 273

#15912 • • Edited Morfin Mafer EVVK DJ and Producer

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:


---

---

---
Mut joo en mä jaksa täällä teidän kanssa vuodesta toiseen tapella
---


Jaksatpas. Siinähän se ongelma onkin.
---


Hyvää päivän jatkoa sitten. Meen nyt lähimpään paikalliseen rahottuun.

Ongelma on siinä, että te olette vielä iästänne huolimatta iässä jossa te luulette tietävänne ettekä tiedä luulevanne ja uuhootte, että teillä on enemmän elämänkokemusta, työkokemusta, tms. todistellassanne väitteitänne. Ja tästä mä en tykkää. Mutta niin kauan kun toimitte anonyymisti there no any evidence for your sayings.
---


Sori mut sä oot kyl ainoo joka täällä uhoaa tollasilla :D



Heh, niin tuollaisen kuvan minusta varmaan saa. Mutta nimeltä mainitsemattomat nimimerkit kyllä alkaa käyttää kovaa kieltä toidistellakseen vastaväitteitään jos eivät tiedä oikein mistä minä puhun kun aloitan ehkä asian kertomisen väärästä päästä ja käyttäen vääriä sanoja mitä nämä eivät ymmärrä siis sitä mitä tarkoitan.

Esim. puhun työsopimuksista vaikka tarkoitan mm. Eezy Osk:n kautta hanittujen asiakkaiden sopmuksista, jotka eivät kuulu työvoimatoimistolle tai KELA:lle, koska niissä on salassapidettäviä asioita. Ja sitten kinastellaan siitä, että kuuluuko työsopimukset Työvoimatoimistolle, Sossulle tai KELA:lle vai ei. Ja tässä asiassa Työvoimatoimisto ja KELA on kanssani samaa mieltä ja eikä tämä ole koskaan ollut ongelma kuin vain asumistuen hakemisessa, koska Eezy Osk:n kautta omia tulojaan ei voi kovin varmalla pohjalla ennustaa ja jos ennustus menee pieleen että sitten saakaan oikein mitään tuloja Eezy Osk:n kautta niin jodut eleleen jopa ilman asumistukea. Sovitetunpäivärahan kanssa minulla ei koskaan ole ollut mitään ongelmia paitsi, että vuonna 2007 tuli KELA:sta lappu, että minun sovitettun päivärahan maksaminen lopetetaan syksyllä 2007 kun olin Osuuskunta PPT:n jäsen ja lapussa ei ollut mitään perusteluja että miksi sen maksaminen lopetetaan. Ja sama ongelma on ollut niin kauan kun Osuuskuntia on ollut olemassa joten tämä ei ole esim. vuoden 2012 lopun poliittinen päätös, niin kuin joku täällä erässä topikissa väitti. Enkä myöskään yrittänyt kaupata Eezy Osk:ta teille vaan tarkoitin, että minä toimin sen kautta, koska yritystoimintani ei tuolloin ollut niin varmalla pohjalla, että minun olisi esim. kannattanut perustaa T:mi, koska silloin kaikki tuet katkaistaan joka voi olla huono juttu sitten kun opintotuki on loppu.

Huom! En itse ole ollut oikeassa työelämässä juuri koskaan. Joten esim. puhun NDA-sopimuksista mistä erinäiset tyypit ärsyyntyy ja väittää että ei heidän työkaverit koskaan puhu NDA:sta. Meillä puhutaan kollekojen kanssa ja jos esim. alan kierrellä ja kaarrella kolleekan kanssa niin sepäs kysyy, että onko mulla asiakkaan kanssa NDA kun en kerro sille juuri mitään.

Sitä paitsi kyllä mä tiedän että työelämässä on esim. 60-luvulla kolunsa päättäneitä Merkantteja, jotka on vielä vanhassa opissa ja väittää esim. että NDA:n on aina elinikäisiä, kun ne eivät ole ollet opiskelijoita esim. 90-luvulla jolloin sitten kolussa opetettiin, että esim. 5-vuoden NDA on normaalityösopimuksessa laiton, siitä syystä, että niin pitkä NDA vaikeuttaa normi duunaria työllistymästä uudestaan jos se saa potkut entisestä paikasta ja joutuu hakemaan uuden paikan. Siis kun 5-vuotta on vähän kohtuuttoman pitkä aika vaitiolovelvollisuudelle. Ja tässä mielessä olen oikeassa siinä, että ihan kaikki ihmiset eivät tiedä paljon mitään NDA-sopimuksita ja täällä sitten tietyt nimimerkit toistaa maailman tappiin asti että kukaan ei usko sun juttuja mikä on pikkusen ärsyttävää ja jos näille nimimekeille laitan yhdenkin priivaviestin niin nepäs uhkailee vetää asian Poliisille härinnästä vaikka me kaikki tiedetään, että priivaviestejä saa lähetellä aikas monta kuukautta putkeen, ennen kuin Poliisi edes lähtee tutkimaan asiaa.

Sitten olen aikaisemmin muutama vuosi esitellet Joomla-pohjaisen kuvagallerian leiskan modausta niin te alatte sitten haukkua galleriassa olevia kuvia joita ei esitellä. Niin eikä mulla ole tiimiä, jolla saisi virheettömän kokonaisuuden visuaalisesti frontendillä, koska mä teen vain backendiä ja frontendit minulla on vähän perseestä.

Kyllä te myös joskus käännätte minun sanomisia. Ja mä hän en ole niin väittänyt, kun te väitätte minun väittäneen.

Ja muuta sellaista.
Takyon

Posts: 2,945

#15913 • • Takyon Möwkö

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:


---


..jos eivät tiedä oikein mistä minä puhun kun aloitan ehkä asian kertomisen väärästä päästä ja käyttäen vääriä sanoja mitä nämä eivät ymmärrä siis sitä mitä tarkoitan.



tl;dr, mutta tuo jättämäni lause kuvastaa hyvin ongelmaa. Yks asia mikä mulle on jääny oikein hyvin jo ala-asteen äidinkielentunneilta mieleen: jos viesti ei mene perille, löytyy syy aina viestin lähettäjästä. Koska vastaanottaja ei voi vaikuttaa siihen miten se viesti on muotoiltu, ainoastaan lähettäjä. Koita nyt kele pistää tollanen hyvin yksinkertainen asia muistiin..

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Morfin Mafer EVVK

Posts: 273

#15914 • • Edited Morfin Mafer EVVK DJ and Producer

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:


---

---


..jos eivät tiedä oikein mistä minä puhun kun aloitan ehkä asian kertomisen väärästä päästä ja käyttäen vääriä sanoja mitä nämä eivät ymmärrä siis sitä mitä tarkoitan.
---


tl;dr, mutta tuo jättämäni lause kuvastaa hyvin ongelmaa. Yks asia mikä mulle on jääny oikein hyvin jo ala-asteen äidinkielentunneilta mieleen: jos viesti ei mene perille, löytyy syy aina viestin lähettäjästä. Koska vastaanottaja ei voi vaikuttaa siihen miten se viesti on muotoiltu, ainoastaan lähettäjä. Koita nyt kele pistää tollanen hyvin yksinkertainen asia muistiin..



Niin kyllä mä tuon tiedän ja tiedän myös että asiakkaalle ei kannata tällaisia puhua kun se ei osaa edes kirjeenkirjoituksen perusteita saatikka kirjoittaa vaan sen viestejä pitää vaan ymmärtää vaikka ne olisivatkin miten hirveetä tekstiä tahansa. Ja on aika yleistä, että asiakasrajapinnassa tulee kirjoitusvirheitä pursuavaa mössöä. Voitte myös laskea miten kauan menee aikaa n. 100-200 sähköpostiin vastaminen kun sen verran tulee sähköpostia parhaimmillan päivässä. eli kuika kauan menee kun niihin vastaamiseen käytetään oikolukua ja miten kauan menee kun oikoluku unohdetaan.

Meille ei tälläsiä ala- eikä yläasteella opetettu eikä kyllä missään muussakaan kouluissa ole opetettu, joissa olen ollut. Sitäpaisti ala-asteella kävin puheterapeutilla ässävian takia ja minulla oli joka vuosi ehdot äidinkielestä ja numeroni oli äidinkielestä aina 4 ala-asteella ja opettaja sitten ehtojen suorittamisen jälkeen suostui pistämään arvosanaksi 5, koska jos todistuksessa on yksikin arvosana, joka on 4 niin et pääse peruskoulusta läpi. Kaikista äikän aineista sain yleensä korkeintaan arvosan 6 sitten vähän myöhemmin kun olin kovalla työllä oppinut lukemaan ja kirjoittamaan edes vähän. Tähän on syynä tietenkin kaksi asia, lukihäriö ja sanasokeus ja se, että lapsena on liian laiska opiskelemaan. Mutta kyllä se asioiden opiskelu sitten muutuu kun saa vanhemmilta ekan tietokoneen missä on pelejä, joita ei voi pelata jos ei osaa lukea ja kirjoittaa saatikka kunnolla Englantia.

Niin ja kyllä mä sain Arvot, etiikka ja moraali Esseestä datanomi-koulussa numeron 4 asteikolla 1-5 mutta sitä ei arvostellutkaan äikän ope vaan ihan muun alan opettaja ja eikä ks. Esseessä mitattu mitään oikeinkirjoitusta vaan sitä miten realistinen oli väitökseni eräästä äidinmaidonkorvike jutusta jonka takia sitten melkoinen määrä lapsia kuoli ripuliin ja toimiko ks. äidinmaidonkorviketta myyvän yrityksen työn tekiä ihan oikeesti moraalisesti oikein kun se käräytti työn antajansa vai oliko niin, että kilpailija maksoi tälle työn antajansa käräyttämisestä lahjukset.

PS: En voi myöskään arkumentoida ihan kaikkia väitöksiäni kovin tehokkaasti, koska jos olen firmasta X saanut tietoja esim. DJ:nä menestymisestä teknopileissä niin en voi täällä sanoa firman nimeä enkä henkilön nimeä jolta tiedon olen saanut, koska silloin rikon NDA:ta varsinkin kun olen ollut ks. firmassa töissä.

PPS: Ja kyllä IRC:issä nimeltämainitsemattomat ihmiset ovat väitellyt kanssani erilaisista asioista, esim. kysyneet miksi valhetelen, että yrittäjä ei saa mitään rahaa sossusta. Olen lukenut nimitäin Tampereen Sarviksessa yrittäjän sossuntuki hakupaperit ja voin sanoa että niissä hakupapapereissa on sellaiset muuttujat, että on lähes mahdoton yhtälö sadaa toimeentulotukea jos on yrittäjä ja Yrityssuomessa ja Ensimetrissä on sanottu, että eivät ole koskaan kuulleet sellaista, että yrittäjä olisi saanut toimeentulotukea ja kukaan yrittäjä kavereistani eivät ole sellaista saaneet joiden yritys tekee rahaa vuodessa kovalla työllä n. 1000 € ja elelevät sitten vaimonsa elättämänä. Ja aloitin kerran keskustelun, että rahoitta on kusettnut minua jolloin eräs henkilö alkoi väittään kiven kovaa, että minä olen kusettanut rahoittajaa. Tosin olin muutellut itse totuutta sen varran, että totuus oli vain se, että olin tehnyt oravannahkakauppoja erään yrityksen kanssa ja nimittänyt sitä rahoittajaksi ja sitten vähän kuvitellut (koska minulla oli burnout), että minua on kusetettu. Pointtina oli tosin se, että on olemassa yksityissijoittajia, joilla on työelämässä niin isot tulot, että niillä on varaa antaa minulle rahat Oy:n perustamiseen vaatien osake-enemmistön ja nämäpäs sitten vasta kusettajia on kun ne laskee sen varaan, että kun antavat rahat kymmelle Oy:n perustamiseen niin 9 menee nurin ja 1 tuottaa sen verran Osinkoja, että tällainen rahoittaja hyötyy toimiessan näin.
Freja

Posts: 8,774

#15915 • • Freja Sihteeri
En voi syödä maitotuotteita, joten olisko jollain antaa hyvä vinkki, millä korvais rahkan? Ois tarve siis sellaselle hyvälle nopeelle välipalalle, mistä saa hyvin kuitenkin protskua. Oon kuitenkin ihan hukas ku en tiedä mikä olis rahkaan verrattava.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

sapeli

Posts: 11,768

#15916 • • sapeli jokukukamikä?

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

En voi syödä maitotuotteita, joten olisko jollain antaa hyvä vinkki, millä korvais rahkan? Ois tarve siis sellaselle hyvälle nopeelle välipalalle, mistä saa hyvin kuitenkin protskua. Oon kuitenkin ihan hukas ku en tiedä mikä olis rahkaan verrattava.



Eikös pähkinät ole aika hyviä tuollaiseen?

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Daverian

Posts: 491

#15917 • • Daverian

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

En voi syödä maitotuotteita, joten olisko jollain antaa hyvä vinkki, millä korvais rahkan? Ois tarve siis sellaselle hyvälle nopeelle välipalalle, mistä saa hyvin kuitenkin protskua. Oon kuitenkin ihan hukas ku en tiedä mikä olis rahkaan verrattava.



Kannattaa varmaan tutustua soijavalmisteisiin. Tekevät vähän kaikkia maitovalmisteita soijapohjaisina. Sieltä saattaisi löytyä korviketta. Proteiini pitoisuuteen en osaa sanoa mitään.

--
*Team Espoon Roboottiarmeija*

Freja

Posts: 8,774

#15918 • • Freja Sihteeri
Mikä tää ötö on? Oli meiän talon seinällä tyytyväisenä joku päivä.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Freja

Posts: 8,774

#15919 • • Freja Sihteeri

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:


---
En voi syödä maitotuotteita, joten olisko jollain antaa hyvä vinkki, millä korvais rahkan? Ois tarve siis sellaselle hyvälle nopeelle välipalalle, mistä saa hyvin kuitenkin protskua. Oon kuitenkin ihan hukas ku en tiedä mikä olis rahkaan verrattava.
---


Eikös pähkinät ole aika hyviä tuollaiseen?



Mitenkähän mulla on tääkin mennyt ohi.. Hmh.
Mut joo, pähkinöissä liikaa rasvaa, siis että ei ole yhtä helppo protskun tarpeeseen (ainakaan mulla), en osaa syyä niitä vaa kourallista.

Soijavalmisteitakin tsekkailin mut en oikee niistäkää mitn löytäny, ja pehmeetä tofua ostin mut en oo uskaltanu maistaa viel, eh.

Mut näyttää siltä että uskaltaisinkin pikkuhiljaa koklaa rahkaakin, joten päätän etsinnät toistaiseksi. :)

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been