Nukkumisesta ja valvomisesta

394 posts, 20 pages, 135,700 views

hulger

#221 • • hulger
se on se optimaalinen 7,5 h yössä. enemmän niin ei pysty nousemaan sängystä ja on hidas olo koko päivän, ja taas vähemmän niin särkee päätä tai heikottaa tai tulee kuumia väreitä. oli unimäärä toisaalta mikä tahansa ni näytän haudasta nousseelta.
xl8r

#222 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan
mulle riittää hyvinkin pitemmänkin aikaa tommoset 6 t yössä, keskittymiskyky tosin kärsii aika raskaasti pitemmällä kaavalla.

Harjoittelun ja erinäisten vuorotöitten ja vuorojenvatvomisen takia oon oppinu aika hyvin heitteleen unirytmiä muutaman päivänkin skaalalla päälaelleen. Se taito onkin tarpeen, yleensä kun keikan jälkeen se olen minä, joka auton kuljettaa takasin kotiin...

Se tästä unirytmittelystä, nyt nauttimaan runsaista yöunista

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

enkeliina

#223 • • enkeliina kiksurinsessa
Nukkuminen on kivaa. Voisin harjoittaa kissaystävämme Karvisen elämäntapoja; syömään -> nukkumaan *hihu*
Pyrkimys vähintään siihen 8 tuntiin, mitä enemmän, sen parempi.
Kyllä sitä tulee mentyä aikaisen herätyksen takia suht ajoissa nukkumaan, 21 ja 23 välillä. Siihen klo 22 tähdäten saa sen 9 h unta (jos heti pääsee nukkumaan) joka on varsin hyvä unimäärä arjeksi. Viikonloppuisin tulee sitten enempi nukuttua, kumppanin kanssa on kyllä tullut rutiini herätä nykyään entistä aiemmin ihan itsestään...

--
Sinä kysyit: Mitä kiksu on?
Oraakkeli vastasi: Rakkautta.

KooKie

#224 • • KooKie aka. Petress Pan
No voi perkele taas. Nukuin aivan sairaan huonosti, niskat ihan jumissa koko yön. Kun sitten seitsemän aikaan heräsin "en ole varmaan nukkunut yhtään" -fiiliksellä, niin oli pakko passata ensimmäinen koulutunti. Enkä kyllä saanut senkään jälkeen unta. Nyt kiukuttaa. *grr*

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

KooKie

#225 • • KooKie aka. Petress Pan

enkeliina, 13.10.2006 10:40:
Nukkuminen on kivaa. Voisin harjoittaa kissaystävämme Karvisen elämäntapoja; syömään -> nukkumaan *hihu*

Hitto toi muuten kuulostais hyvältä. *sydän*

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Slim_Jim

#228 • • Slim_Jim
Nyt meni vähän lauantai kokonaan ohi, heräsin tuossa klo9 aamulla lauantaina, siivoilin ja tein safkaa ja ajattelin jos kävisi vaikka parilla illan aikana baarissa.
No eipä tullut aikaiseksi kun klo13 aikaan päätin ojentautua pikkupikku nokosille.

Heräsin tossa puol seittemältä sunnuntaina.

Onneksi on edes syysloma.
DJ_laama

#229 • • DJ_laama
Niin... tässähän sitä ollaan hereillä. Kannataakohan sitä enää nukkumaan mennäkkään. Meikälaisen tapauksessa vois vaikka sanoa että "unirytmi?... mikä se sellanen on?".
Forcer

#230 • • Forcer Separi
Syysloma alko, unirytmi heti päin h*******ä, mutta mikäs tässä kun ei kuitenkaan mitään tärkeetä oo niin sama kai se millon nukkuu
Tuntematon

#231 • • Edited Tuntematon
Olis kiva nukkua lauantaina ja sunnuntaina joskus kahdeksaan-yhdeksään asti,mutta somaliperheet pitävät seremonioitaan klo 6.00 jälkeen säännöllisesti.Kysyisin saako muut uskonnon varjolla metelöidä yörauhan (23.00-7.00) aikana???
sapeli

#232 • • sapeli jokukukamikä?

Mar6, 12.10.2006 23:11:
Melkein joka yö joku 12 tunnin yöunet.. En tajua mistä tollasia unenlahjoja löytyy. *hymy*

Kulkee "suvussa" *hihu* *haukottel*

Paitsi et jostain syystä viime päivinä en oo oikein saanu nukuttua niin hyvin - tai pitkään - kuin normaalisti... Luulen et osasyy on ainakin siinä että kun päivät on lyhyempiä ja aurinko nousee etelämmästä niin auringonnousu valaisee mun huoneen näihin aikoihin. Nättiä, joo, mut valo heikentää unen laatua.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

E.L.

#233 • • E.L.
7,5 tuntia yössä alkaa olla minimi. Muutaman yön peräkkäin pärjään tuolla minimillä. Jos menee kovin monta yötä peräkkäin tuolla minimillä tai yhtenäkin yönä jää alle 6 tuntiin, vaatii reilut päiväunet. Normaali unentarpeeni on ainakin 9 tuntia yössä. Nukkuminen on minusta myös kivaa.
Lyylikki

#234 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Miten se meneekään niin, että jos olet perjantaina tokaamssa niin kyllä vaan, lauantaina pomppista pom sitä ollaan ylhäällä heti kymmeneltä. Eikä uni vaan enää tule, vaikka mikä olisi. Eilen tosiaan pyörin ehkä puoli 12 asti sängyssä, mutta ei vain auttanut. Ei tullut unta.

Sitten tänään, kun olen viettänyt kivan koti-illan ja olisi hauska vähän jotain puuhastella näin sunnuntain kunniaksi, niin nythän sitä univelkaa sitten otetaan takasin ja heräsin äsken. No okei, ei mennyt edes iltapäivän puolelle, mutta itse ajattelin herääväni about 9-10 välillä. On siinä vissi ero kuitenkin.

Mulla on tasan se 1,5 h unirytmi, sillä helpointa on nukkua se 6 h, 7,5 h tai 9. Yhdeksän on semmoinen normaali, että jos useamman yön saan nukkua peräperää hyvin, niin yhdeksän tunnin kohdalla sitä silmät aukeaa. Toisinaan voin vielä jatkaa nukkumista, mutta toisinaan sitten tulee kyllä noustuakin silloin.

Yhdeksän on myös semmoinen tuntimäärä, joka pitää meikäläisen pään ihan oikeilla raiteilla. Varsinkin jos tulee viikolla muutama yö nukuttua huonosti 5-6 h, niin on kyllä älyttömän tahmeata. Joskin olen kyllä huomannut, että pikku hiljaa sitä alkaa nukkumaan "huonommin" ja "huonommin". Kai se vaan kuuluu ihmisikään, että unentarve vähenee. Näinhän se menee.
hallucinogen

#235 • • hallucinogen Edain
Huhhuh taas. Koitin mennä tossa kymmenen aikoihin eilen nukkumaan mutta uni ei sitten millään meinannut tulla ja eipä se oikein tainnut missään vaiheessa tullakaan. Jossain vaiheessa taisin nukkua parikymmentä minuuttia ennen kuin heräsin mutta olo oli kyllä todella sekava. Yleensä pystyy sanomaan, että koska nukkuu ja koska herää mutta nyt oli enemmänkin sellainen olo, että vaan havahtui omista ajatuksistaan ja mietti, että kuinka kauan tässä on taas oikein pyöritty ja sit tuli katsottua kelloa ja näin tein aina puolen tunnin välein todetakseni, että eipä oo kauheasti nukuttu :D Ihme kyllä vois luulla, että väsyttäisi enemmänkin.

--
pikku-*possu*

#236 • • Fuzzy Guest
vois mennä vaik nukkuu... mutku ei vaan väsytä vaik on tällänen 18 tunnin putki päällä ... *ding* oon päässy jo väsymyksen yli joten kai sitä vois perjaattees valvookki...*uuh* (ois pitäny vaa mennä nukkuu silloin 6 h:ta sitten ku oli viel kuoleman väsynny...)
mut sit taas toisaalta! kuulin että nukkuessa ihminen polttaa 400 kaloria, joten ois ehkä viisainta vaan yrittää heittää levyks*joo*
onko niiq paras tieto ever?!*hihu*
tästä lähtien, ku muut painelee punttikselle, nii meitsi lähtee nukkuu!*nukkuu*
UnityF

#237 • • UnityF joo just se
Ennen raskautta ei ollu mitää ongelmaa nukkuu vaikka 14h putkee mut nykyään hyvä jos saan 3h unta kerrallaan, ilman herätyskatkoja nukkuisin joku 8-9h, mut tää on selkeesti jo harjoitteluu kun pikkuinen tulee maailmaa niin sitten unet jää viellä vähemälle.
Nitta

#238 • • Edited Nitta Sateenkaaren päässä
voisinpa kyllä harkita kahvin jättämistä että saisi unirytmin kohdilleen *pökr**litkii yrttiteetä* Viikolla tulee nukuttua epäsäännöllisesti klo 23-07 tai 00-06.30 tai 01-7.30. Toi kahdeksan tunnin yöuni oliskin aika herkku, mut siihen en ensiyönäkään näytä taas pääsevän *justjoo*
Twist

#239 • • Edited Twist Team Kemuttajat
Noni .. Nyt kostautu .. Vetäny koko syksyn aika vähillä unilla sellanen 6h yö; käyny duunissa, koulussa ja tietenkin viikonloppuna ollu viel bileilee ettei varmasti tuu yhtään levättyy.. summa summarun , ensin kauhea flunssa , no piti sitten mennä viel kouluun ja duuniin kipeenä ni sain nielurisa tulehduksen *eiei* Tyhmyydestä sakotetaan.

edit : Flunssa ois kyl ehkä voinu iskee muutenkin , mutta ei ainakaan vastustuskykyä paranna se ,että ei nuku kunnolla.
k!tty

#240 • • k!tty se pieni siivekäs kummituseläin
Syksyn pimeys ja kylmä viima sai tämän tytön taas kaivautumaan peittojen alle. Nukuttaisi ihan koko ajan ja aivan paikasta riippumatta- unitautia*täh*- ehkä..tai sitten vain kaamos "masennusta"*nukkuu* Masu täyteen ruokaa ja kops nukkumaan heti kun kotiin vain koulusta pääsee..
Tätä menoa jatkuukin sitten yli pahimman pimeänkauden.. Olisi se vaan niin ihanaa nukkua talviunta *plur*