Keskimäärin tulee varmaan nukuttua toi 5-6 tuntia yössä. Usein saattaa mennä kyllä allekin, mutta aika harvoin enempää tulee nukuttua öisin. Tiedän tarvitsevani enemmän unta, mutta tuollakin määrällä olen pärjännyt. Päivisin on sitten välillä tullut nukuttua vähän univelkoja pois 2-4 tunnin päikkäreillä. Usein sitä vielä ajattelee, että viikonloppuna voi sitten nukkua paljon, mutta loppuen lopuksi viikonlopusta kertyy vain lisää univelkaa.
Muutama kaveri on kauhistellut tuota unimäärääni, kun he taas lähes aina menevät kymmenen aikoihin nukkumaan ja heräävät kahdeksalta. Itse en vain pystyisi menemään niin aikaisin nukkumaan, ellei sitten olisi ihan tajuttoman väsynyt.
Eipä tämä unirytmi aina tämmöinen ole ollut, mutta kesästä lähtien muuttui tällaiseksi. Voisihan sitä muuttaa enemmän "normaalimmaksi", mutta olen tyytyväinen tähänkin
xandra, 11.10.2006 17:47:
Useimmiten väsyttää, oon kuuluisa siitä että nukun luennoilla, ja torkahtelen muutenkin päivisin
Mä en ole vielä koskaan onnistunut nukahtamaan koulussa. En vaan jotenkin ole pystynyt siihen Eilen kyllä oli todella lähellä, mutta sitten yritti vain pakottaa itsensä pysymään hereillä.
Mä en ole vielä koskaan onnistunut nukahtamaan koulussa. En vaan jotenkin ole pystynyt siihen Eilen kyllä oli todella lähellä, mutta sitten yritti vain pakottaa itsensä pysymään hereillä.
No siis mä mielelläni kuuntelesin, mut en vaan pysy hereillä, ellei puhuja ole todella hyvä. Sit kun pitäis oikeesti nukkua niin en saa unta.. Ärsyttävää
xandra, 11.10.2006 18:08:
---
No siis mä mielelläni kuuntelesin, mut en vaan pysy hereillä, ellei puhuja ole todella hyvä. Sit kun pitäis oikeesti nukkua niin en saa unta.. Ärsyttävää
Eli sun pitää palkata itselles joku puhumaan tylsällä tasapaksulla äänellä tylsästä asiasta sillon kun haluaisit nukkua
Unirytmi on kyl nyt nii viturallaan ku pystyy. Miten tää on voinu jäädä kesästä asti tälläseks? Aika kuluttavaa tosiaan mennä nukkuumaan siinä neljän viiden aikaan, herätä yheltä päivällä ja ottaa päikkärit kolmelta että vois taas valvoo myöhään. Enkä tee tona aikana muuta ku dataan!
Zenni, 12.10.2006 02:51:
Unirytmi on kyl nyt nii viturallaan ku pystyy. Miten tää on voinu jäädä kesästä asti tälläseks? Aika kuluttavaa tosiaan mennä nukkuumaan siinä neljän viiden aikaan, herätä yheltä päivällä ja ottaa päikkärit kolmelta että vois taas valvoo myöhään. Enkä tee tona aikana muuta ku dataan!
Zenni, 12.10.2006 02:51:
haha, ihan sama juttu. paitsi mulla jää noi päikkärit väliin ja meen ehkä tunnin/kaks myöhemmin nukkumaan ja herään myös.
Hehe, oon yrittänyt mennä nukkumaan siinä 21.30-22 välillä nukkumaan, usein aikaisemminkin, vaikka kello soi vasta 6.50. Vissiin vitamiinit viturallaan tai jotain , sillä harvoin ollut aamulla sellainen pirteä tai ylipäätään pitkään nukkunut -olo.
Ja tuo 4-5 maissa koisimaan ja yhen-kahen maissa ylös on mulle(kin) valitettavasti aika tuttu juttu. Lukiossa, sen mentyä 4 vuoteen ja kurssien määrän ollessa olemattomia, tuota tuli jumitettua, samoin työttömänä ollessa. Näin jälkikäteen harmittaa kyllä vietävästi, päivät meni ihan täysin hukkaan ja usein oli jotenkin flegmaattinen olo.
Nytkun työmatkaa on suuntaansa yli 100km / päivä niin unirytmi on muodostunut sellaiseksi, että 23 maissa nukkumaan ja herätys klo 5.40. Sitten junassa vielä ainakin menomatkalla puolentunnin-tunnin nokoset. Paluumatkalla joskus sama, jos oikein väsyttää.
Oon aina ollut siinä luulossa, että tarvitsen unta sen vähintään 8h / yö, mutta nyt olen huomannut, että kun peruskunto on kohdallaan niin tulen toimeen ja olen virkeä pienemmälläkin määrällä.
Viikolla menee nukkumaan meno sinne keskiyöhön tai aamuyön pikkutunneille, siis klo01 tai jopa 02. Herätä pitäisi ainakin nyt aamuseittemältä, joten kyllä sitä univelkaa varmasti kertyy. Viikonloppuna sitten saattaa mennä vielä myöhempään, yleensä kun tulee oltua jossain. Vaikka en olisikaan riekkumassa, tulee tehtyä kaikkia juttuja myöhään yöhön.
Sama. Se suositeltu 8 tuntiakin on aivan liian vähän. Ja kun olen tottunut menemään nukkumaan siinä keskiyön paikkeilla arkipäivisin, niin aamuherätykset on "vähän" tuskaisia.
Useimmiten on 5.30 herätys, joten pedissä ollaan välillä jopa ennen yhdeksää. Keskimäärin tulee nukuttua se 8-9h vuorokaudessa joka riittää aivan mainiosti :)