Nukkumisesta ja valvomisesta

394 posts, 20 pages, 135,679 views

mrx

#181 • • mrx Bassjunkie
Itse olen huomannut, että jo muutama yötä putkeen ilman kahdeksan tunnin kauneusunia vie jo mehut miehestä..*nukkuu*
Mutta harvoinpa siihen yltää.. 7 tuntia ehkä noin keskimäärin..eip riitä ei..
iriil

#182 • • iriil
Iltavirkku aamun torkku. Sopii minuun. Kännykän torkkuherätys on monta kertaa käytetty ja usein se on myös vahingossa taidettu mätkästä pois päältä.
On se kiva herätä aamupäivällä siihen että jaa koulu alkaa 10 minuutin päästä. Siinä sitten pikainen päätös jäänkö nukkumaan vai nousenko ja pidän älytöntä kiirettä että ehdin edes osalle tunneista.
Juna on ainoa paikka jos saan nukuttua vaikka hetkeä ennen olisin ollut aivan pirteä. Millonkohan viimeksi olisin nähnyt mitä on Joensuun ja Lappeenrannan välillä junaradan varrella. Nukun aina sen pätkän niin meno- kuin paluumatkallakin.
Liian nukkumisen jälkeen olo on kyllä niin jumissa oleva että yritän välttää sitä melkein kaikin keinoin. On kiva jos aa päivällä jotain aikaseksikin.
Mutta jos saisi unirytmiä hieman muutettua enkä nukahtaisi 12 jälkeen joka ilta. Sunnuntaina 2 yöllä tajusin kuinka paljon kello oikeastaan onkaan ja menin sänkyyn. Ennen sitä ei oikeastaan huvittanut irrottautua koneesta.
Viikonloppuisin menen myöhään nukkumaan ja herään kun huvittaa, vaikka kello onkin soimassa. Toinen puoliskoni on lähiaikoina joutunut potkimaan ylös sängystä lauantai/sunnuntai aamuina. "Hei, kello on kohta yks päivällä, nyt ylös!"*blush*
Mutta kun sänky on niin pehmeä ja peiton alla niin mukavaa ja lämmintä*iloinen*
Jutu

#183 • • Jutu Blondi
Mun unirytmi on niin outo, että moro. Pystyn nukkumaan ihan missä, milloin ja miten vaan. Pärjään hyvin parin tunnin unilla ja varsinkin viikonloppuisin nukun yhteensä noin yhdeksän tuntia. Eihän tämä terveellistä ole, mutta minkäs sille voi jos ei väsytä. Sitten kun alkaa tosiaan tuntua siltä että seinät kaatuu niskaan, niin silloin nukun pitkät unet eli noin 12 tuntia.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Juhgu

#184 • • Juhgu Virnistelijä
Väsyneenä minusta ei ole mihinkään, mutta 10-30 minuutin torkut ovat taattu piristysruiske (ja pään selventäjä). Ja sellaiset voin vetää vaikka millaisessa melussa *hymy* Usein tulee torkahdeltua myös luennoilla, jos niitä on päivän aikana useampi.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Daverian

#185 • • Daverian
Kyllä minä ainakin melkeen aina nukun sen yhdeksän tuntia. Tosin viikonloppuina menee vähän vähemmän.

--
*Team Espoon Roboottiarmeija*

henkkat

#186 • • henkkat
yleensä valvon kun en enää jaksa nukkua..*igor*
Hansu

#187 • • Hansu

mrx, 13.4.2005 20:49:
Itse olen huomannut, että jo muutama yötä putkeen ilman kahdeksan tunnin kauneusunia vie jo mehut miehestä..*nukkuu*

Totta...

Nimim. "Aamuvuoroviikoilla 4,5 h unta / yö"
¡ Previous post about a year ago !
Marjo

#188 • • Marjo pupuTupuna
Kuulun tuohon prinsessa Ruusus-joukkoon, sillä unentarpeeni vaihtelee siinä 9 ja 12 välillä. 8 tuntia ei kyllä riitä mitenkään.
Olen joskus miettinyt, että riittäisikö se, jos nukkumaanmenoaika olisi kahdelta yöllä ja herätys kymmeneltä. Eli olisin vain aamu-uninen. Olen kuitenkin päätynyt siihen tulokseen, ettei se siltikään riittäisi.
Nyt yötöitä tehtyäni olen alkanut arvostaa nukkumista ja suht säännöllistä unirytmiä vielä enemmän kuin aikaisemmin. Aina se on ollut yksi lempipuuhistani, mutta nyt sitä todella ymmärtää sen arvon.
Miazu

#189 • • Miazu Päivänsäde
Yöt on parasta aikaa mutta tosiaan pakko se on nukkua hyvät unet kuitenki ja se on mälsää mennä nukkumaan vaikka vielä ois kivempi olla hereillä :)

jotenki aamut on kauheita ja enpä muista koska ois heränny mielellää ku puhelin piippailee ;D
pirpeli

#190 • • Edited pirpeli
Mulla on meidän ystäväpiiristä kai kaikkein normaaleimmat nukkumistottumukset. Ainakin jos noita heppuja kattelee. Eli meen nukkumaan iltasin puolen yön molemmin puolin, harvemmin valvon kauheen myöhään. Viikolla varsinkaan. Ja koska teen enimmäkseen iltaduunia, saan nukkua pitkään. Eli tulee usein 7-10 tunnin unet. Joka on kyllä mulle tarpeeksi. Nukun lisäksi sikeästi, eli lepoa tulee senkin puolesta tarpeeksi. Kipeenä tottakai huonommin tai stressaantuneena, mutta en ole koskaan kärsiny mistään univaikeuksista. Tai no, toissa kesänä mulla oli paha burn out, mutta se olikin erikoistilanne.

Nukkuminen on kyllä ihanaa. Laitan usein illalla tuikut palamaan ja jonkun rauhottavan suitsukkeen ja kömmin parvelle. Puhtaat ja viileet petivaatteet takaa hyvän unen. Samoin joku rauhottava tee ennen nukkumaanmenoa.

Aamulla nousen työviikolla heti kellon soitua ja kömmin alas. Suihku ja aamiainen ja sit hengailua tai kodinhoitoa. Viikonloput meneekin sitte bilettäessä aika usein, eli tulee valvottua, mutta myös nukuttua. Joskus meni koko viikonloppu ilman unta, ei enää. Sunnuntait ja maanantait on ylläripylläri paaaaljon kivempia kun ei oo kauhee horkka.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

ipe

#191 • • ipe X-Rust / Holvi
Tää aihe onkin lähellä mun sydäntä. Oon kärsiny nukkumis ongelmista lähes koko ikäni. Ainut tulos johon olen tullut on se että mun vuorokausirytmi ei ole 24h vaan ehkä jotain 25h tai enemmänkin. Nukkumaan meno tuntuu liukuvan jatkuvasti pitemmälle ja päivätyön takia yöunet jää viikolla usein tonne 3-5 tuntiin. Tämä aiheuttaa sen että viikonloppuisin on sitte pakko nukkua univelkaa pois, mutta taas jos nukun 8-10 tuntia niin paikat on niin kipeet ja kankeet että menee tuntikaupalla aikaa ennen kuin saa elimistön toimimaan normaalisti.

Yleensä ei ole mitenkään mahdollista mennä nukkumaan ennen puoltayötä koska en vaan yksinkertaisesti saa unta. Jos taas olen niin rättiväsynyt että nukahdan esim 22.00 kieppeillä niin vakio homma on että nukun noin tunnin jonka jälkeen herään virkeänä enkä saa nukuttua ainakaan pariin tuntiin. Ehkä vois joskus kokeilla jonkin aikaa jotain unilääkkeitä joilla sais tota rytmiä hieman normaalimmaksi.

Vittumaista että jos saan parikin yötä nukuttua jotain 8-9 tuntia niin sen seurauksena menee vähintään yks yö aivan pelkäks valvomiseks. Parasta ois jos sais nukuttua sellasia 4 tunnin pätkiä aina kun vaan väsyttää. Oikeastaan kun oon ollu epämääräisessä vuoro- ja yötyössä ja nukkunu päivisin tarpeen tullen niin oon ollu melkein virkeänä koko ajan. Tällänen 8-16 päivätyö, jossa olen, on ihan perseestä. Aina väsyttää ja ikinä ei tuu viikolla nukuttua kunnolla.

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

kap-pu

#192 • • kap-pu the amazing suction cup boy
nykyinen tilanne: ei rytmiä. :D tosin tätä nykyä koulun johdosta heräilen arkisin 7.30-7.50 aikoihin, lauantaina riippuen onko vapaata, iltavuoroa vaiko aamuvuoroa herätys on aikahaarukalla 5-12. sunnuntai... riippuu vapaa-ajan aktiviteeteista. :D nukkumaanmenoaika siis on hyvin liukuva.

--
Some of us have a greater destiny. Some of us were born with a suction cup on our head.

hrdkvr

#193 • • hrdkvr KURGO
heräsin taas kun purasin kunnolla kieleen..

mun kielen kärki on jo muotoutunut uusiksi mun hampaiden mukaan.. kauheet kolot

--
-keep it hard-

Ober

#194 • • Ober Dog shit taco
ARGHH unettomuutta ollu jo pitkään. Ei sinäänsä mitään muuta paskaa paitsi et koulu kärsii siitä ja päivisin ei ole paljoo energiaa tehä mitään. Pakko keksii joku poppakonsti miten pääsis helposti näkee zetaa:P
TanyaK

#195 • • TanyaK karkeakielinen kujakissa
Lähinnä on välillä ongelmia ettei kerkii nukkuu :DDD
blastic

#196 • • blastic ballistic ballstick
Kyllä tota univelkaa tuppaa väkisinkin kertymään viikolla. Aamulla kyllä nukuttais mutta kun pitää lähtee elantoo hankkimaan.
Pauha

#197 • • Pauha
Nykyään tulee kyllä nukuttua enemmän kuin tarpeeksi, sellaset 9h päivässä. Ja vielä niin että aamuisin tulee nukuttua pitkään. Mutta ensi viikon jälkeen pitää muuttaa taas rytmi aikaisemmaksi, tavote olis et kuudelta aamulla ylös.

--
Leave me alone, I am doing my rum and noodles.

Hyzenthlay

#198 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
Mulla 9-10h on optimaalinen nukkumisaika. Jos yöunet uhkaa jäädä kauheesti alle kahdeksan tunnin, nukun suosiolla aamuluentojen yli *nauru* muuten musta tulee ihan zombi. Työt on tietysti asia erikseen, mutta onneksi niitä et tarvitse tässä elämäntilanteessa niin paljon tehdä *pepsodent* Ainakaan aamuvuoroa.

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

kml

#199 • • kml Keyhole Markup Language
Kyllä toi 9h ois ihan optimaalinen mulle, mutta TODELLA harvoin sen saa nukutuksi, että yleensä tulee sitä 6-8h nukuttua.

Väsymys ei haittaa, jos vaan on kokoajan jotain tekemistä. Mutta esim. tylsä luento meinaa tappaa.

Päivällä en pysty nukkumaan ollenkaan, vaikka olis kuinka monta yötä valvomista takana. En oo vielä selvittäny että mistä se johtuu, mutta ihan täysi mahottomuus mulle.

--
19:36 @terab6 oot koukussa wowiin nuoren ihmisen vimmalla
19:36 @terab6 ihailtavaa

xandra

#200 • • xandra bambi
Musta tuntuu että tarvisin ihan kauheesti unta.. sellaset 9h ois aika kiva. Tosiasiassa unen pituus vaihtelee 4-14 h/ yö. Joskus ei saa unta, joskus ei ehdi nukkumaan. Useimmiten väsyttää, oon kuuluisa siitä että nukun luennoilla, ja torkahtelen muutenkin päivisin *pepsodent* Vuodenaika vaikuttaa myös paljon, kesällä riittää vähän vähempi nukkuminen, kun talvella vois nukkua kellon ympäri..

Ja nytkin väsyttää.. *haukottel*

--
“Imagination is the highest kite one can fly”

Lauren Bacall