Nukkumisesta ja valvomisesta

394 posts, 20 pages, 135,463 views

terraluna

#381 • • terraluna Agentti

Samu*, 27.5.2008 23:35:
Alko unirytmin pyllähtäminen sapettamaan niin paljon, että lopulta jätin viime yön nukkumatta. Nyt takana juurikin 35h jalkeilla ja hyvin jaksaisi vielä ainakin leffan, puhumattakaan jostain ulkoilusetistä.

Voikohan ihminen nukkua ikäänkuin varastoon.. ? Sillä ihmeen hyvin tässä on jaksettu ilman virvokkeita tai muuta vastavaa aktiviteettia.

Enpä tiedä tosta varastoon nukkumisesta, mulla kesät menee helposti 5-6 h yöunilla, talvella sit tarvii enempi unta. Mut ainakin mulla kun tulee valvottua +24h, sitä menee jotenkin sellaseen ylivirittyneeseen tilaan, ettei mitään rajaa. Ei väsytä, jumituttaa kyllä, mut ei västyä, ei oo nälkä, on ihan vitun hyvällä tuulella, tekee mieli liikkua, kaikki naurattaa jne. Edellytyksenä on, että on jotain pientä puuhaa koko ajan, niin ei pääse hyytymään. Tosin sit kun lopulta asettuu aloilleen pidemmäks aikaa ku puoleks tunniks niin tuleeki helposti semmonen nuijanukutus ettei sen edes auta enää mikään. Kroppa vaan vaatii sit veronsa, eikä auta pyristellä vastaan.

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

Lyylikki

#382 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Samu*, 27.5.2008 23:35:
Alko unirytmin pyllähtäminen sapettamaan niin paljon, että lopulta jätin viime yön nukkumatta. Nyt takana juurikin 35h jalkeilla ja hyvin jaksaisi vielä ainakin leffan, puhumattakaan jostain ulkoilusetistä.

Voikohan ihminen nukkua ikäänkuin varastoon.. ? Sillä ihmeen hyvin tässä on jaksettu ilman virvokkeita tai muuta vastavaa aktiviteettia.

Minulla myös oli useana kesänä perä perään, että joku yö vain en saanut enää unta, joten valvoin hienosti 2 päivää putkeen, jonka jälkeen normaalisti nukkumaan ja unirytmi korjaantui. Luulen, että johtui itsellä juurikin valonmäärän ja sitämyöden unentarpeen muutoksesta, johon keho ei osannut sopeutua. Kesällä nimittäin selviän huomattavasti vähemmällä unella (7-8 h), kun talvella unentarve on se 9 tuntia.

Nykyään tulee hoideltua nuo unirytmin päivitykset sitten ihan normaalielämän lomassa. Viikolla harvoin saa nukuttua tuota 9 tuntia ja jos onkin hyviä yöunia takana, niin viikonlopun baarielämä tönäsee taas unirytmiä tarvittavan määrän.

Terveellistä tai sitten ei.

Parasta on kun saa nukkua ihan oman kaavan mukaan. Herätä aamulla ilman kelloa ja mennä illalla nukkumaan kun nukuttaa. Ah, nautinnollista.
#383 • • Lilly Guest
Mun tilanne alkaa pikkuhiljaa muistuttaa tota "en nuku" vaihtoehtoa.. Ei siks etten pystyis nukkumaan vaan lähinnä sen takia ettei vaan huvita käydä nukkumaan. En haluu koska näen niin usein ihan kamalia unia enkä tiedä minkä takia. *nyyh*Varmaan tää valvominen vähenis huomattavasti jos keksisin jonku keinon saada painajaiset loppumaan.
Dementation

#384 • • Dementation wednesday?

Lilly, 10.6.2008 02:12:
Mun tilanne alkaa pikkuhiljaa muistuttaa tota "en nuku" vaihtoehtoa.. Ei siks etten pystyis nukkumaan vaan lähinnä sen takia ettei vaan huvita käydä nukkumaan. En haluu koska näen niin usein ihan kamalia unia enkä tiedä minkä takia. *nyyh*Varmaan tää valvominen vähenis huomattavasti jos keksisin jonku keinon saada painajaiset loppumaan.

Suosittelen ihan lääkäriä jos painajaiset on jatkuvia, sekin kun on ihan sairaus.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

kinderi

#385 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna
Nyt voi sanoa et aika heikosti tulee nukuttua.. Vaikka olis mahdollisuus nukkua koko yö,ilman mitään häiriötekijöitä,niin ei. Sit herätään painajaisiin tai muuten vaan ahdistaviin olotiloihin.
Ja kyllä väsyttää. *haukottel*
Nyt vielä enemmän kun aiemmin,vaikka silloin herätys olikin min.1,5h välein.
Nyt kun saa nukkua 4-5h putkeen,väsyttää huomattavasti enemmän *ding*

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

tomii

#386 • • tomii kallion herttua
Nyt on kyl aikaeron takia hienoisesti nukkumismeiningit viturallaan. No, onneks tää korjaantuu varmaan parin päivän sisään, mut v-mäistä silti.

--
reivaan kunnes kuolen

Freja

#387 • • Freja Sihteeri
En ollu ollu aikoihin väsynyt, paitsi eilen sitten meinasin nukahtaa töissä.
Tulin sit kotiin, puol kuuden mais menin päikkäreille, heräsin kympiltä, menin uusiks sänkyyn yheltätoista ja heräsin si seiskalta herätyskellon soimiseen.
Mulla tais olla vähän väsy? *ding*

Kesäaikaan nukun paljon vähemmän ku talviaikaan. Kun sitä valoa on, niin ei untakaan tarvitse niin paljoa.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

#388 • • REivaaja Guest
Mul jostain syystä aivot on vilkkaimmillaan yöllä. Ikävä kyllä biologinen kello sanoo päivää ja iho ja silmät iltaa. Yhteentörmäyksen seurauksena on virkeä, muttei voimissaan ja ajatus karkailee ihan ihme suuntiin koko ajan. On vaikea keskittyä mihinkään kun on sellanen väliolo 24/7.

painajaisia en oo nähny pitkään aikaan, onnex. Menee ihan törkeix mun painajaiset nykyään. Sitä herää ihan kauhusta jäykkänä. Pienenä jos dinosaurukset jahtas, niin nukuin sikeemmin..
peikkolapsi

#389 • • peikkolapsi miisa the maskotti
riippuu kyllä ihan siitä, että tekeekö töissä 8.30-16 vuoroja, vai 13.46-21.15.
jos tekee aamua, niin yöunet on siinä 5-6h/yö. jos tekee iltaa, nukkuu kepeesti aina 10-13h. siin tulee tosin ihan sellanen olo, ku on monta yötä vetäny kellon ympäri, että on sitte koko ajan väsyny vaikka on hereilläkin.

... mullaki on joskus sellasia painajaiskausia, että näkee viikon putkeen niin kauheita unia, että ei todellakaan tahdo mennä edes nukkumaan, kun tietää mitä siitä sitten tulee. ennen pystyin kanssa "vaikuttamaan" uneen, tajuamaan että se on painajaista ja sillä tavalla saamaan itseni hereille. ei se vaan enää nykyään tunnu onnistuvan.

valvomista ei tule pahemmin harrastettua yömyöhään, mut ei sitä osaa mennä sen aikasemmin nukkumaan, oli herätys sitte aamulla kuudelta/keskellä päivää...
parhaimmillaan olen valvonut 52 tuntia putkeen. en tarkoituksellisesti, mut niin se sitte vaan meni.

--
mut hei, n'hrään nniinku, tanssitaan koloissa
taI sit mennää pikahissilla prahaan'
se on tanssilattialla

¡ Previous post a couple of years ago !
Jago

#390 • • Jago un-trained monkee
En ees muista milloin oisin nukkunu noin sikeesti ja pitkään heräilemättä kun viimeyöntä. Nukuin 9h.
Ja oli kyllä toosi vaikee herääkkin. Ja tää päiväkin tuntuu menevän nukkuessa duunissa*nauru*
Toivottavasti nää hyvät unienergiat jatkuu koko viikon. Sen verran monta kohtuu huonoenergiaista viikkoa ollut, että tää uni ja re-charging tekis kyllä hyvää. Gan't wait to get back in my bed

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

sapeli

#391 • • sapeli jokukukamikä?

Replying to Nukkumisesta ja valvomisesta:

Gan't wait to get back in my bed

Tuli mieleen tää yks jääkaappimagneettiquote:

lgn157.jpg

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Jago

#392 • • Jago un-trained monkee

---
---

lgn157.jpg

Hitsi. ei näy duunikoneella*igor*

Tää yö meni sitten erilaisissa merkeissä, kun nukuin tosi keveesti ja heräilin kokoajan ja pää oli täynnä ajatuksia ja fiilareita. Varmaan ihan hyvä yö omallalaillaan tämäkin, kuhan vaan tänään saan unta

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

sapeli

#393 • • sapeli jokukukamikä?

---

---
---

lgn157.jpg
---

Toi oli se: "Damn right I'm good in bed! I can sleep for days..." *nauru*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Jago

#394 • • Edited Jago un-trained monkee

---

---

---
---

lgn157.jpg
---

---

Toi oli se: "Damn right I'm good in bed! I can sleep for days..." *nauru*

ahh.. joo se on mahtava. Harmi, ettei enää oo vuosiin päteny muhun =DD

edit. silloin kun olin tohon vastannu olin vastannu ton yli 8h. nyt muutin 5-6h. todellinen on siis 6-7h yleensä

--