Nukkumisesta ja valvomisesta

394 posts, 20 pages, 135,539 views

sale

#341 • • sale

Andy_, 6.9.2007 21:06:
Yritän yleensä mennä nukkumaan illalla yhdeksältä ja nousta aamulla seitsemältä. Vaikka viikonloppuina saisikin nukkua pitempään, on silti se viikkorytmi niin tiukasti istunut kiinni ettei vaan nukuta enempää ja tulee herättyä viikonloppunakin aina aikaisin aamusta.

Melko samoilla linjoilla mennään..Itelläni toi nukkumaan meno on noin 1h/2h myöhemmin ja herätys klo : 6.15.Unet jää melko lyhyiksi ja ei viikonloppunakaan oikeen saa nukuttua pidempään mihin rytmiin on tottunut.Oon yrittänyt nyt lomaillessa nukkua pidempään mut aina sitä herää "melko" virkeänä kun on reilun 6h ollut unessa ja pitkän pyörimisen jälkeen saa taas unen päästä kiinni....
Inferno@Tre

#342 • • Inferno@Tre Hervanta UG
Hitusen reilu 5h yössä ollu jo pidemmän aikaa. Ehkä hieman liian vähän mut ei oo saanu aikaseks muuttaa elintapojaan.

--
Ihmisen luonnollinen vihollinen on ihminen itse.

#343 • • Equalizer Guest
oiskohan noi 9 tuntia ihan sopivat..ei kyl muuten jaksa vaan.
Hyzenthlay

#344 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
kyl taitaa olla niin, että mä vaadin poikkeuksellisen paljon unta *ding* jos oon 3 yötä nukkunut koulun takia vajaa 8 tuntia/yö, niin neljäntenä päivänä nukun automaattisesti kellon ympäri. Vois nukkuu varmuudenvuoks hyvin, eikä mennä liian aikasin sinne huomenna *nauru*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Aurinkoneiti

#345 • • Edited Aurinkoneiti
Menin nukkumaan klo 20 jälkeen. Heräsin jostain syystä 21.00.*ding* Eikä nukuta vieläkään.
Aziz Combat Fighter

#346 • • Aziz Combat Fighter
Jaaha, heräsin sit tos 15 yli 6, kello soimassa seiskalta. Ei väsytä.

Ja naapuri harrastaa näemmä ihme aikoihin seksiä.
Twist

#347 • • Twist Team Kemuttajat
Maanantai ... *igor* Tuli nukuttuu ihan kivasti ,about 7h mutta väsyttää silti .
sapeli

#348 • • sapeli jokukukamikä?
Ei nää aamuheräämiset oikein toimi *uuh* Viikonloppuna sain onneks nukuttua velat pois et nyt periaatteessa selviää vähemmällä unimäärällä, mut toi about 6 tuntia ei oo kovin hyvä... Tuntuu vaan niin pahalta herätä. Kyllä tota aina välillä koitetaan korjata käymällä aikasemmin nukkumaan, mut tiedän koko elämän pituisesta kokemuksesta että ei tuo rytmi pääse vakiintumaan sellaiseksi että heräisi 6.30 tyytyväisenä.

Päikkärit toki auttaa väsymykseen, mut ei siihen että aamuherääminen on aina yhtä tuskaista.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Hitchhiker

#349 • • Hitchhiker
Itellä on jotenkin hieman häiriintynyt unirytmi nykyisellään, koitan mennä ajoissa nukkumaan mutta eihän siitä mitään tule. Nyttenkin koko viikko mennyt siihen, että yrittää päästä nukkumaan ja uni ei vain yksinkertaisesti tule vaan se menee pitkäksi sängyssä pyörimiseksi.

Ja kun aamu koittaa, voi vain olettaa että väsyttää sairaasti. Hieman ärsyttää se kun töissä pitää olla aikaisin ja kohtuullisen virkeänä, mutta kestää puoleen päivään saakka jotta olotila vähän kohenee puoliunellisesta valveillaolotilasta. Pitäisi jotenkin saada helposti palautettua unirytmi mahdollisimman vähällä vaivalla.

Alkaa jo ärsyttää, kun ei uni tule simmuun ajoissa *eiei*.
Hyzenthlay

#350 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

sapeli, 10.9.2007 08:34:
Ei nää aamuheräämiset oikein toimi *uuh* Viikonloppuna sain onneks nukuttua velat pois et nyt periaatteessa selviää vähemmällä unimäärällä, mut toi about 6 tuntia ei oo kovin hyvä... Tuntuu vaan niin pahalta herätä.

mul on ihan sama *uuh* alan vasta joskus to-pe pääseen ylös niin, että kerkeen kaheksaks kouluun... pitäs varmaan yrittää mennä joskus 20.00 nukkuun :D

--

sapeli

#351 • • Edited sapeli jokukukamikä?

Hyzenthlay, 20.9.2007 22:59:
---
sapeli, 10.9.2007 08:34:
Ei nää aamuheräämiset oikein toimi *uuh* Viikonloppuna sain onneks nukuttua velat pois et nyt periaatteessa selviää vähemmällä unimäärällä, mut toi about 6 tuntia ei oo kovin hyvä... Tuntuu vaan niin pahalta herätä.
---
mul on ihan sama *uuh* alan vasta joskus to-pe pääseen ylös niin, että kerkeen kaheksaks kouluun... pitäs varmaan yrittää mennä joskus 20.00 nukkuun :D

Mulla alkuviikko on helpoin - silloin ei viel oo ehtiny kerääntyä univelkaa! Mä jossain sanoinkin et keskiviikko ja torstai on vaikeimmat kun univelkaa on ehtinyt kerääntymään mut tietää että vielä on aamuheräämisiä edessä *poks*

No, joka päivä parin tunnin päikkärit ni ei tähän kuole. Mut en tätä kyl ilmaseks tekis. Mun näkökulmani on about se, et toi palkka mitä saan, maksetaan aamuheräämisistä. Se on ihan sama mitä siellä töissä joutuu tekemään, tää on se isoin kynnys, se ikävin juttu.

PS: perjantai, viime yönä yli 8h unet, aamulla 100mg kofeiinia - nyt, vähän yli tunti myöhemmin, vaikeuksia keskittyä, silmät luppaa, pää nuokkuu... *justjoo* Ei riitä mulle tommonen *eiei*

--

Janisa

#352 • • Janisa vaikeasti kesytettävä

Hitchhiker, 20.9.2007 22:24:
Itellä on jotenkin hieman häiriintynyt unirytmi nykyisellään, koitan mennä ajoissa nukkumaan mutta eihän siitä mitään tule. Nyttenkin koko viikko mennyt siihen, että yrittää päästä nukkumaan ja uni ei vain yksinkertaisesti tule vaan se menee pitkäksi sängyssä pyörimiseksi.

Ja kun aamu koittaa, voi vain olettaa että väsyttää sairaasti. Hieman ärsyttää se kun töissä pitää olla aikaisin ja kohtuullisen virkeänä, mutta kestää puoleen päivään saakka jotta olotila vähän kohenee puoliunellisesta valveillaolotilasta. Pitäisi jotenkin saada helposti palautettua unirytmi mahdollisimman vähällä vaivalla.

Sa tarviit halinallen... *joo*

Nimim. mina nukun tyynyn kanssa. *tirsk*

--
Maailma ei pelastu nalkuttamalla...

Hitchhiker

#353 • • Hitchhiker

Janisa, 21.9.2007 18:12:
---
Hitchhiker, 20.9.2007 22:24:

---

Sa tarviit halinallen... *joo*

Nimim. mina nukun tyynyn kanssa. *tirsk*

Koitettu on, mutta pyörimiseksi se silti jää *nyyh* valitettavasti / toisenlaista korvaavaa tai unirytmin palauttavaa koeteltua juttua ei ole vielä tullut vastaan *grr*. Mutta ei auta kuin yrittää, vaikka se tyyny onkin kainalossa melkeistään joka yö.
Slind

#354 • • Slind Lake Doom beachboy
Viikolla en saa nukuttua kovin aikaisin, yleensä vasta 23-22. Kun tähän yhdistää sen että herätys on viimeistään 7.25 ja unentarve on 9-10h/yö on tuloksena se että väsyttää ja pirusti. Pari päivää viikosta menee helposti siihen että käyn nukkumaan 19-20 ja nukun aamuun asti. Aivan turha kuitenkaan kuvitella että saisi nukuttua n. 22-22.30. Eli joko nukkumaan lähes heti töitten jälkeen tai sitten liian myöhään.
Ja silti näin perjantaisin on turha kuvitella lähteä mihinkään koska unille on päästävä viimeistään 23.30. Tämä perjantai on näköjään poikkeus, tosin nukuin viime yönä 12h.

--
If it is too hard, you are too old

sadesola

#355 • • sadesola Kettu mikä kettu
Miksi väsymys iskee vasta sen jälkeen,
kun on pitkän valvomisrupeaman loputtua
vihdoinkin nukkunut ensimmäiset pitkät
yöunet?

Pää ei nouse sängystä, silmäluomissa on
tapahtunut HULK-efekti ja aamun järkevin
ajatus on jotakuinkin "Groummmtshhhiuksööö".

Lopulta sitä joko tippuu parvelta ja jää lattialle
nukkumaan tai huuhtoutuu monsuunisateiden
tai vuorovesien mukana mereen.

Lahna-parka.

--
KABOOM!

sapeli

#356 • • sapeli jokukukamikä?
Kyl näköjään kannattaa ottaa se kofeiinipilleri heti aamusta vaikka muuten tuntuisikin heräävän ihan ok - nyt on töissä aika sumea olo, eikä se samalla lailla auta jos sen ottaa vasta täällä... Oon huomannu että mitä enemmän liikkuu sen ottamisen jälkeen, sitä paremmin ja pitempään se toimii. ("Toimiiks?" "Toimii!") Eli jos ennen työmatkaa vetäsee semmosen ni sit on virkeä koko päivän *joo*

(PS: en pidä kahvin mausta, yhtä hyvin voisin juoda heti aamutuimaan kupillisen tai pari kahvia.)

--

Hyzenthlay

#357 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

sapeli, 28.9.2007 09:19:
Kyl näköjään kannattaa ottaa se kofeiinipilleri heti aamusta vaikka muuten tuntuisikin heräävän ihan ok - nyt on töissä aika sumea olo, eikä se samalla lailla auta jos sen ottaa vasta täällä...

Toi on muuten erittäin totta, mistäköhän johtuu? muakaan ei auta kahvi enää töissä/koulussa, vaan se pitää saada välittömästi heräämisen jälkeen. Liekö sit joku koukku tai jotain *tirsk*

--

sapeli

#358 • • sapeli jokukukamikä?

Hyzenthlay, 28.9.2007 09:59:
---
sapeli, 28.9.2007 09:19:
Kyl näköjään kannattaa ottaa se kofeiinipilleri heti aamusta vaikka muuten tuntuisikin heräävän ihan ok - nyt on töissä aika sumea olo, eikä se samalla lailla auta jos sen ottaa vasta täällä...
---
Toi on muuten erittäin totta, mistäköhän johtuu? muakaan ei auta kahvi enää töissä/koulussa, vaan se pitää saada välittömästi heräämisen jälkeen. Liekö sit joku koukku tai jotain *tirsk*

Kyllä mä oon bileissäkin huomannu että jos väsyneenä ottaa kofun ja sit jää vaan istumaan ni ei se auta yhtikäs mitään, mut tanssipa yks biisi ni kummasti alkaa piristämään *joo* Ja mä yhä sit puhun kofuista *nauru*

--

sapeli

#359 • • sapeli jokukukamikä?
Jotenkin oudosti on viime aikoina siirtynyt unirytmi aika normaaliksi - siis valtaväestön tapaan. Kymmenen aikaan käy nukuttamaan ja herätys 6.30 - 7.00 tapahtuu melko jouhevasti, eli siitä ei enää seuraa kipua niinkuin aikaisemmin. Tänään tosin ensimmäistä kertaa pariin viikkoon en herännyt tukkoiseen nenään (uusi nenäsuihke, jei!) ni ois oikein mielellään nukkunut makeasti enemmänkin, mutta yllättävä kyllä herääminen ei tehnyt häijyä.

Jos muille herääminen on aina tuntunut tältä, en yhtään ihmettele niitä kaikkia aamuheräämisten hehkutuksia ja kertomuksia kuinka on ollut mukavaa herätä aikaisin että saa paljon tehtyä päivän aikana. Mulle aikaisin herääminen ei vain tähän asti ole ollut optio - sanat "extreme discomfort" tulee mieleen. Mut parempi näin. *hymy*

--

Heli

#360 • • Heli vai kuka se oli
Mä oon nykyään päässy jo yheltätoista petiin ja herätys on viimestää 07.20 et iha hyvä.
Viel ku ei tarttis joka yö herätä puol 2 yskimään *grr*

--
ei se väärin ole.