Nukkumisesta ja valvomisesta

394 posts, 20 pages, 135,802 views

Yoni

#321 • • Yoni Tyhmä Vartija!
Yritän aina saada nukutuksi sen "perus" 8h...
Jammailija

#322 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s
Jenkkitutkimus tän kevään puolelta oli selvittänyt, että 6h 45min olisi optimaalinen pituus nukkumiselle. Itse pidän huolen, että nukkumisaikani sijoittuu 5-8h kieppeille. Nukkuu, kun nukuttaa. Ja jos aamul alkaa olee ihan kauheit vaikeuksii vireyden nousuun ja ylläpitoon, niin sitten pitää koittaa mennä aikaisemmin nukkumaan*hymy*.

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...

Muhvi-

#323 • • Edited Muhvi- Jätkä on Muumi!
Meen joka ilta nukkumaan kello n. 00.00 ja herään 09.30, siis 9,5h *sydän*

Ja jos mua nukuttaa ja en jaksa mennä enne töitä treenaaman, saan nukkua 10.30 asti *sydän*

Rakastan mun duunia <3<3

Ja kun on kaikki masikset ja paniikitki saatu suht hoitoon ni oon tän 6kk nukkunutkin aina tuon 9.5h ilman heräilyjä. :)

--
It was once my life - it was my life at one time.

Disease

#324 • • Disease Lost mind
Mulla on kohta vuoden ajan kertynyt univelkaa putkeen töiden takia. Enpä tiennyt mihin ryhdyin kun ko. paikan otin vastaan.
Aamuvuoro alkaa siinä 5-6 aikoihin joten herätys on viimeistään klo 4.30. Pyrin sit vastaavasti menemään nukkumaan jo tossa 9 aikaan illalla, mutta eihän siitä mitään tule. Valveilla sängyssä pyöritään usein vielä puoliltayöin.
Sit oivana lisänä soppaan on se, että herään vapaapäivinäkin viimeistään 8-9 aikaan aamulla. Sillonkin edellisenä iltana usein on tullut valvottua myöhään, koska kerrankin "saa valvoa".

Onneks on sopparia jäljellä enää pari kuukautta + kesäloma, ei tee hyvää mun psyykkeelle tämmönen. Ehkä sit elokuussa kun koko homma on takanapäin nukun jonkun viikon yhtä mittaa *hih*
unoha

#325 • • unoha Lti-/UG Collective
Maitoautoo tulen ajelemaan kesäduunis öisin 0200-1400(1800) Joten nukkuminen menee iltaseen, urakkaa tosin helpottaa se että töitä on 3-5 päivää viikossa oman valinnan mukaan. Mut joo saas nähä miten jaksaa painaa, ku unirytmi on äin V***a

--
Never Quit !

$

#326 • • $ Destination weekend!
Nää 5.5-6h yöunet alkavat kostautua töissä. Ilmenee mulla kärttyisyytenä.

Etenkin kun on harrastanut koko ajan kaikenlaista. Viikonloppuisinkaan ei oikein ehdi nukkua univelkoja pois.
paupau

#327 • • paupau Tuhma Bambi
Nyt on kyllä sellanen olo, että viime aikoina on tullu nukuttua ihan liian vähän. Nyt siis biletystä vähemmän ja lepoa enemmän. Muutenki ku kärsii unihäiriöistä ni elimistö alkaa käydä ylikierroksilla eikä uni tuu, vaikka väsyttää pirusti..
9h yössä olis aika luksus, mutta harvoinpa sitä malttaa niin pitkää nukkua. Mullon aina sellai fiilis, et menetän jotain elämästäni jos nukkuu liikaa. Pitäis ehkä vähän säätää tota asennetta..
unoha

#328 • • unoha Lti-/UG Collective

$, 22.5.2007 13:11:

Etenkin kun on harrastanut koko ajan kaikenlaista. Viikonloppuisinkaan ei oikein ehdi nukkua univelkoja pois.

Mitä töitä teet?
Mul on sama alkaa nakertaa pienikin asia ku on väsyny, ja just sosiialielämä kärsii sekä muut alueet (harrastukset ja jne..)

--
Never Quit !

$

#329 • • $ Destination weekend!

DeeJay-Ego, 22.5.2007 14:10:
---
$, 22.5.2007 13:11:

---

Mitä töitä teet?
Mul on sama alkaa nakertaa pienikin asia ku on väsyny, ja just sosiialielämä kärsii sekä muut alueet (harrastukset ja jne..)

Päivätöissä korkean teknologian parissa.
sadesola

#331 • • sadesola Kettu mikä kettu
Reagoin kaikkeen mahdolliseen
unettomuudella.

Ahdistaako gradu? BOJOJOING.

Jännittääkö työpäivä? BOJOJOING.

Surettaako ihmissuuhde? BOJOJOING.

Vaivaako maailmassa vallitseva kärsimys? tsop.

Onko jaloissa liikaa liike-energiaa? BOJOJOING.

--
KABOOM!

Kit^

#332 • • Kit^ ihme höpöttäjä
taas huonosti nukuttu yö takana ja väsyttää ihan hulluna.. ei taaskaa pysty nukkuu ku stressaa kaikkea maan ja taivaan väliltä.. *igor*

--
If you first dont succeed, dust yourself up and try again..

Freja

#333 • • Freja Sihteeri
Viikko ilman kunnon unia. En tiedä, mistä alunperin oon ressannu, ja nyt epäilen et ressaan vaan sitä, et en saa nukuttua.

Rasittavaa.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

#334 • • Aycan Guest
mä nukun joka yö ku tukki...ja mä voin nukkua vaikkei väsyttäiskää, senkun menee vaan vaaka-asentoon ja pistää simmut kii ni kyl se uni sielt tulee..ja se että vaikka mun vieressä porattais tai laulettais karaokee ni eipä se paljoo meikäläistä hetkauta...kyl oon hyvät unenlahjat saanu!!! *joo**nukkuu*
Cloud

#335 • • Cloud Game Freak
nukun liikaa ja nukun senkin todella huonosti. Olen univammainen pitkälti itseisaiheutetusti.

Tiedän kyllä periaatteessa mitä pitäisi tehdä jotta näin ei olisi. Eli elintapojen ja tyylin muutos. Mutta toisaalta kyllä sitä näinkin selviää ainakin näin nuorena.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Lost-Soul

#336 • • Lost-Soul los pallos
Koulu on taas sekottanut unirytmin totaalisesti. Olisi taas ihanaa vaan olla säännöllisessä työssä, niin tulisi nukuttua myös säännöllisesti. Nyt koulussa välillä pitää mennä kahdeksaan ja välillä vasta pääsee lähtemään pois koulusta ilta yhdeksältä.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Nauskiss

#337 • • Nauskiss

sadesola, 5.9.2007 03:44:
Reagoin kaikkeen mahdolliseen unettomuudella.

Samoin.

Oon koko ikäni ollu erittäin huono nukkuja, paitsi ihan viime aikoina. Oon vihdoin päässy nukkumisen makuun – johtuen varmasti siitä, että kerrankin ei ole ihan pakko totella herätyskellon ääntä orjallisesti. Kuitenkin pitää aina jossain vaiheessa nousta ylös olemaan tehokas kansalainen, mikä HARMITTAA! Mua huvittais vaan nukkua, nukkua ja nukkua... Kuinkahan pitkään & paljon sitä pystyis, jos oikein ottais asiakseen?

Erityispiirre: Mä herään aina musiikkiin, olispa kuinka hiljasella tahansa (esim. kantautuu vaimeana naapurista). Myöskään en pysty nukahtamaan musiikin soidessa.

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

tiiplis

#338 • • tiiplis also available in sober
Pakko nukkua mahd. paljon, musta tulee ihan kuspa jos en saa tarpeeksi unta (tarpeeksi on vähintään 8 tuntia). Viikonloppuisin saatan nukkua kymmenenkin tuntia jos ei ole mitään touhua.

Toisaalta taas uni saattaa häiriytyä mulla tosi helposti, nukun korvatulpat korvissa ja makkarissa on pimennysverhot estääkseni häiriöt jotka sit taas johtaa siihen et musta tulee ihan kuspa. *nukkuu*

--
italia litania nainati lailati

Mellu-

#339 • • Mellu-
Nukun tällä hetkellä todella epäsäännöllisesti, eli rytmi on ihan sekaisin kun ei ole mitään ns.päivävevlvoitteita kuten työ/opiskelu.Iltasin on vaan 3h harjotukset ja kroppa käy ylikierroksilla vielä muutaman tunnin niiden jälkeen.Lisäksi kun harkat alkavat vasta 19-20 maissa niin mennään pitkäle seuraavaa päivää (03-05) ennen kuin saan unen päästä kiinni,ja sitten nukunkin todella hyvää unta,sikeää ja rauhalista.saatan herätä ekan kerran 7-10 aikoihin mutten nouse ylös vaan jään lämpimään sänkyyn puoliuneen,jonkinsortin horrokseen ja nousen ylös 12 jälkeen reilusti... typerää *igor*Onneksi kohta alkaa työt ja on muutamat aamuharkat vkl ja harkkapelit niin saan toivottavasti rytmin sellaiseksi kun sen itse haluan eli 6:30 ylös 8-12 töissä 13 lounas 14 maissa puolen tunnin päikkärit ja illala treenit ja niiden jälkeen asap nukkumaan.Odotan todellakin että noi työt alkais ni tulis rytmitystä elämään *hymy*

Tykkään kyl nukkumisesta mutta tykkään myös valvoa,oon sellai yökukkuja.Harvoin nään enään unia tai mitään, nukun niin syvää unta.7-8h ois mulle sellai paras mahdollinen uniaika,lähinnä ettei nuku liikaa eikä liian vähää vaa sopivasti, sillo ku nukkusin joka yö ton verran niin olisin joka päivä täydessä iskussa :)

pliiplöö..lisää kaffetta

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

antti83

#340 • • antti83
Yritän yleensä mennä nukkumaan illalla yhdeksältä ja nousta aamulla seitsemältä. Vaikka viikonloppuina saisikin nukkua pitempään, on silti se viikkorytmi niin tiukasti istunut kiinni ettei vaan nukuta enempää ja tulee herättyä viikonloppunakin aina aikaisin aamusta.