Alkoholipolitiikka & Viron viinaralli

21 posts, 2 pages, 17,490 views

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#1 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather
Mitä mieltä verokevennyksistä. Entä tulevasta viinarallista viroon *täh*

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

Blues

Posts: 5,414

#2 • • Blues Koning van Afrika
Verokevennys ei tule pahemmin meikäläisen budjettiin vaikuttamaan kun viinaan menee niin vähän rahaa. En aio todellakaan Viroon asti lähteä juomia hakemaan kun ne voi hakea Alkosta ja vuodessa häviäisin ehkä 10euroa etten matkusta viroon hakemaan juomaa.

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

helinä

Posts: 16

#3 • • helinä Turun vahvistus
taidan käydä täydentämässä baarikaappia ja siihen se luultavasti jää.. en ole lähdössä peräkärryn kanssa, hullun kiilto silmissä, tuhlaamaan säästöjä..
MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#4 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

heikki:
taidan käydä täydentämässä baarikaappia ja siihen se luultavasti jää.. en ole lähdössä peräkärryn kanssa, hullun kiilto silmissä, tuhlaamaan säästöjä..



Mitä mielt oot rahtimaksuista mitä laivayhtiöt suunnittelee?

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

nvd

Posts: 69

#5 • • nvd
Heh, oulusta jos ilman opiskelijastatusta lähtis viinoja virosta asti hakemaan, niin ei mahtais kauheesti säästöjä tulla.. :D

Muutenkin tulee alkoholijuomia juotua niin harvoin, että varmaan mitään merkitystä sillä kuinka paljon ja kuin halvalla sitä voi tuoda. Tietty jos sattuu sielläpäin olemaan muuten liikkeellä niin voi kai sitä alkoholijuomiakin mukaan ostaa jos sattuu sillä päällä olemaan.
Avatar
#6 • • GoA Guest
Jos mä hakisin sieltä lastin niin mun maksa varmaan poksahtais. Eli jätän väliin. opiskelijabudjetti on terveellisempi. *nauru*
shaman

Posts: 270

#7 • • shaman
joo-o...kyllä sitä varmaan täys satsi tulee haettua, sen verran paljon kuitenkin viinaa tulee juotua.
maksa poksahtaa jos poksahtaa, pääasia että on hauskaa *nauru*

--
*piis*

Jussi Soro

Posts: 6,385

#8 • • Jussi Soro choon!
Verokevennys alkoholin ja tupakan osalta on IMO aivan perseestä. Jostain sekin raha on pois, leikattaisko työttömyys- vai opintotukea tällä kertaa.

Vittu että menee hermot tähän Kepun ”verokevennys” linjaan. Ihmisille jää 20 enemmän käteen kuussa, ja sosiaalipolitiikan voi unohtaa. Tukia on turha hakea kun hakuehdot tiukkenee yllättäen.

nimim. Opintotuki hylätty.
display23

Posts: 3,069

#9 • • display23
mä ainakin lähen pakettiautol hakee täyden lastin juomaa!!!
ccccccccppppppppp

Posts: 9

#10 • • ccccccccppppppppp
Viron viina ralli on SAATANAN HYVÄ asia!! Koska se vähentää ”tavallisten” ihmisten kuluja
Ja Samalla nostaa Maamme elin tasoa!! Koska kaikki raha mikä jää viinasta yli menee melkeinpä aina johonkin JÄRKEVÄMPÄÄN toimintaan ja niin eteenpäin......*hahjust*

Psyge-soma
shaman

Posts: 270

#11 • • shaman

SiSu:
mä ainakin lähen pakettiautol hakee täyden lastin juomaa!!!


hmm pystyyks vaikka vuokraa yhen neliön sieltä takaa että sais tuliaiset kotiin *vink*

--
*piis*

¡ Previous post about a year ago !
BUTCHER-KK

Posts: 595

#12 • • BUTCHER-KK AGENT OF LUNA ¤ FAST ¤ FWO.ry
Tuontimääriä ei pitäisi missään nimessä rajoittaa! Mä olen täydellisen vapauden kannattaja!

--
JAGUAR ALCONRG DRINK 9% VS RED DEVIL ALCONRG DRINK 9%

Avatar
#13 • • greenie Guest
http://www.pty.fi/tiedotteet/alkomonopoli.htm

Loistava Päivittäistavarakauppa ry:n tekemä kantelu/tutkintapyyntö EU -viranomaisille. Täysin aiheesta vielä! Kansanterveydellisiin syihin voi vedota monopolin osalta, mutta jos toiminta rikkoo tätä määriteltyä tehtävää, on musta jotain vialla.
vaavu

Posts: 1,324

#14 • • vaavu vara-vana
Vaikka en ehkä itsestäni olisi uskonut, mä kävin kesällä hakemassa edullista alkoholia Virosta. Tilasin etukäteen haluamani pullot nettikaupasta, ja kauppa toimitti tilauksen satamaan ennen laivan lähtöä. Tämän hakureissun sai kätevästi yhdistettyä sundancen festareihin, eikä itse tarvinnut nähdä vaivaa viinakaupassa kiertelyyn.

Omat ostokseni olivat lähinnä merkkiviinoja, joten hinta-ero ei Suomen hintoihin verrattuna ollut mikään erityisen iso. Pelkkänä viinanhakureissuna homma ei olisi kannattanut. Toisaalta, homma sujui muun lomailun ohessa sen verran helposti, että mitään erityistä lisävaivaa ei ostoksista ollut. Lisäksi Virosta sai ostettua paljon sellaisia tuotteita, joita ei Alkon valikoimissa edes ollut (kuten Absolutin maustettuja vodkia, Bacardi Limonia, Cherry Heeringiä).

Tolla yhdellä reissulla saikin aika hyvin täydennettyä baarikaapin antimia, että ihan vähään aikaan ei ole tarvetta seuraavalle reissulle.
meelis

Posts: 6

#15 • • meelis
eihän siinä mitään, hieno homma toi veroale mun mielestä. viinarallista et tottakai sinne vaan mutta helvetti se porukka on niin nolo jotka vetää perseet ja örveltää Tallinnassa keskellä päivää. maine laskee ku lehmän häntä.. "tsiigaa vittu mul on tää sixpackin pahwi päässä". eikä mikään ihme jos lompsa hävii kesken kaiken jonnekin...
SpeedHawk

Posts: 152

#16 • • SpeedHawk
Tuskin tulee virosta viinaa haettua. Muutoinkin juon sen verran vähän, ettei veroale pahemmin alkoholinkulutukseeni vaikuta - korkeintaan alkoholi tulee vähän houkuttelevammaksi vaihtoehdoksi muille (laittomille) päihteille. Aikaisemmin tuppasi olemaan niin, että laittomat laittomuudesta ja mustan pörssin älyttömistä hinnoista huolimatta olivat halvempia tapoja päihtyä kuin alkoholi.

Ehkä enimmillään siirryn alkoholin kulutuksessani 'lähes absolutisti'-linjalta 'erittäin kohtuullinen käyttö'-linjalle, siis kallistan lasia ehkä kerran kuussa aikaisemman kerran-pari vuodessa sijaan.

Paska homma, että veroale kohdistui väkeviin, mieluiten kun juon viiniä tai olutta. Lisäksi tuo kohdistus oli yhteiskunnan kannaltakin päin helvettiä, väkiviina kuitenkin aiheuttaa alkoholin sosiaalisia haittoja miedompia juomia todennäköisemmin.


Keksinpä yhden ryhmän, joka ei ole Viron tuonnin vapautumisesta ja Alkon alennuksista yhtään iloisia - Viipurin viinakauppiaat ja pimeän viinan trokarit. Näille kun viinan helpompi/halvempi saatavuus Suomessa tarkoittaa katemarginaalien rajua kutistumista tai jopa kokonaan alalta pois siirtymistä. Ketä kiinnostaa pimeä Stolichnaya-pullo (joka tuskin on stolichnayan tehtaalta lähtöisin!), jos legitiimin, maailman parhaalla teknologialla valmistetun Koskenkorvan saa lähes samaan hintaan?

-SpeedHawk
Oliwer

Posts: 799

#17 • • Oliwer
Viro:
Alkoholin halpuuden takia en ole reissuun lähtenyt, mutta jos on yli menty, niin kyllä hintaero on tullut hyödynnettyä. Kyllähän se alkoholi aika halvalla irtoaa jo kotimaastakin.

Alkoholipolitiikka:
Euroopassa kun kuitenkin tässä asustellaan, hintaeroja enemmän mua hämää Suomen alkoholipolitiikka, ts alkon monopoli. Kyllä mä mieluusti ostaisin alkoholin, myös sen väkevämmän lähikaupasta, jopa kulman kioskista, kuten esim Tanskassa on mahdollisuus.
Rasittaa joskus elää alkojen aukiolo-aikojen ja sijaintien mukaan, kun ex tempore tekis jotain tiettyä juomaa mieli.
Kyllähän tuosta on keskustelua ollut, mutta ainakaan mä en oikein jaksais uskoa kauhuskenaarioita siitä, että viinien/viinan kauppaan tulo, niin kansakuntaa rapeuttavaa ja vaarallista vois olla..
nethr

Posts: 763

#18 • • nethr !!
Kyllähän Viron- tai Balttianvierailujen kylkiäisinä voi tuoda jonkun satsin, mutta en ymmärrä sitä että hakemalla lähdetään hakemaan. No, itse en sitä tekisi... Toisaalta taas systerin häätapahtumaan taidettiin kaikki viunakset hakea lahden eteläpuolelta - ihan tarkoitusta varten *hih*

Ja kun ihmiset hamstraavat halpaa (tai "halpaa") alkoholia Virosta ja/tai Alkosta, niin rahathan menevät sitten joihinkin muihin kulutushyödykkeisiin tms.

--
xD

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#19 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

GoA, 13.10.2003 07:53:
Jos mä hakisin sieltä lastin niin mun maksa varmaan poksahtais. Eli jätän väliin. opiskelijabudjetti on terveellisempi. *nauru*



maksa kestää kyllä koko elämän.

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

Avatar
#20 • • GoA Guest
Et sitten vanhempaa quotea löytänyt. =)