Replying to SINKKULUUKKU:
Pakko vielä sanoa tähän liittyen, että mulla on sellainen tietty rytmi, missä teen asiat ja tapa, jolla käyttädyn kun haluan seurustella.
Montako kertaa sä sitten olet käynyt tän prosessin läpi, että tällainen rytmi on päässyt syntymään?
Miettiessäni kysymystäsi "Miten toimitte, jos olette kiiinnostuineita seurustelemaan jonkun kanssa?" tajusin, että en voi kyllä väittää yli kymmeneen vuoteen ajatelleeni vastaan tulevia ihmisiä potentiaalisina seurustelu- tai elämänkumppaneina. Elämässä jo valmiiksi muista syistä olleet ihmiset ovat kyllä välillä päässeet lipumaan jotakuinkin seurustelusuhdetta vastaavaan asemaan mun elämässäni, mutta se ei ole missään vaiheessa tapahtunut mitenkään tarkoitushakuisesti.
Olen myös yllättäen muuttunut tässä vuosien varrella sen verran, että noita yli kymmenen vuotta sitten elettyjä aikoja on ihan turha miettiä, joten täytyy van yksinkertaisesti todeta, että jos mä jostain syystä haluaisin tänään alkaa seurustelusuhteen kaltaiseen suhteeseen ja löytäisin sellaisen ihmisen, jonka kanssa haluaisin tämän unelmani potentiaalisesti täyttää niin ei mulla kyllä todellakaan siihen mitään rytmiä tai kaavaa olisi.
Jollain tasolla tällainen prosessiajattelu kyllä kuitenkin kiehtoo pientä järjestelmäarkkitehtiä sisälläni. Tällä hetkellä prosessini potentiaalisten seurustelukumppanien ilmaantumiseen reagoimisesta seuraa pääosin seuraavaa kaavaa:
1. Hylkää lähestymisyritys.
Teoriassa uskon kuitenkin siihen, että jonkinlainen seurustelusuhteen kaltainen ihmissuhde voisi sopia elämääni kunhan se täyttäisi tietyn määrän kriteereitä. Epäilen kyllä suuresti, että nämä kriteerit olisivat tässä elämäntilanteessa siinä määrin tiukat, että todennäköisyys niiden täyttävien yksilöiden löytymiselle olisi harvinaisen alhainen - mutta ei siitä varmaan haittaakaan olisi että niitä vähän hahmottelisi ja lisäisi kaavaan seuraavan kompleksisuusasteen:
1. Arvioi nopeasti täyttääkö lähestyvä ihminen vähintään 90% asetetuista kriteereistä.
2. Mikäli täyttää, ala sitten miettimään miten haluat asiaa lähestyä. Mikäli ei, hylkää lähestymisyritys.
Jos kaavan suorittaminen olisi nopeata niin tämä avaisi mahdollisuuden myös sille, että lähtisi systemaattisesti lisäämään syötteiden määrää esimerkiksi deittipalveluiden kautta.
Mulla on kuitenkin edelleen se Tamperelaisen tytön metsästämiseen tarkoitettu deitti-ilmoituskin pitkälti draftivaiheessa, joten tuskin tämänkään kokeilun etenemisen suhteen kannattaa alkaa hengitystänsä pidättelemään ;)
Tokihan voisin myös esimerkiksi yrittää outsourcata näiden kriteerien laadintaa.. Eli ne kaksi ihmistä, jotka jaksoivat lukea tämänkin kilometriviesti loppuun saakka säälistä minua kohtaan voisivat olla ihania ja listata muutamia ehdotuksia kriteereiksi, joita potentiaalisen tulevaisuuden kumppanini tulisi täyttää! Kiitos! Rakastan teitä! <3 :D