SINKKULUUKKU

19,912 posts, 996 pages, 7,848,144 views

MrMaunus

Posts: 396

#18181 • • MrMaunus Räntämäen lataamo

aada, 12.11.2009 23:52:

En. Naisilla voi olla joissain asioissa, miehillä taas joissain toisissa. Oleellista kuitenkin on se, että se perustuu vapaaehtoisuuteen.

En nyt tiedä, että haluaisinko edes mitenkään erityisesti, että naisilla on etulyöntiasema. Oleellisempaa mielestäni on se, että tällä hetkellä niin on tosiasiallisesti ja naiset voivat halutessaan käyttää sitä hyväkseen tietyissä asioissa (samoin kuin miehet joissain muissa asioissa). Eli tämä on tosiasiallinen tilanne ja mielestäni olisi tyhmää olla hyödyntämättä sitä. Eli haluan omalta osaltani hyödyntää tätä järjestelmää, eikä tarkoituksenani ole niinkään suuntaan tai toiseen olla edistämässä sen muutosta.



Kiitos rehellisyydestä.. :) Oletko valmis hyödyntämään etulyöntiasemaasi myös toisen kustannuksella?
siveys

Posts: 2,492

#18182 • • siveys lovely

Replying to SINKKULUUKKU:

2la, 11.11.2009 14:51:
Ehkä aadakin kohta löytää sen täydellisen charmantin oikeistolaismiehensä jonka ihon väri on enemmän kellertävä kuin vaaleanpunainen ja vitivalkoinen ja joka nimenomaan haluaa että naisessa on jotain metsästettävää. (...onko hallu vielä sinkku ? :DD)


Se oli pari kuukautta sitten randomisti meillä saunajatkoilla juomassa mun viinat ja kyllä se musta edelleen vaikutti siltä, että ei se mitään naista oikeasti saa :D

.. joillekin on vaan jaettu vähän huonot kortit suhteessa siihen mitä oppii haluamaan elämältä ;)

PS. kylläpä täällä on jauhettu! mulla menee koko viikon nettilöpinäaika vaan siihen et luen sinkkiksen läpi! rakkaat varmasti tykkää - mut onneks niitä näkee ihan livenäkin joskus ;)
siveys

Posts: 2,492

#18183 • • siveys lovely

Replying to SINKKULUUKKU:

Reivaaja, 13.11.2009 02:24:
Sulla on varmaan epämukava olo tällä hetkellä ja en tiedä oletko edes päässyt tänne asti, mutta motiivini tämän kertomiseen sinulle, josta en tippaakaan välitä, mutta jonka arvon maailman synergian kannalta ymmärrän, on että voisit enemmänki kelailla omia mielipiteitäsi niiden puolustelun sijaan.


Mä suosittelisin sulle, että keskittyisit hoitamaan ensin itsesi kuntoon ja vastan sen jälkeen käyttäisit näin paljon aivokapasiteettia muiden ihmisten "korjaamiseen". En yhtään ihmettele, että aivot käy ylikierroksilla jos käytät aikasi näin satunnaisten "ongelmien" kelailemiseen.

Sulla on hyvin pitkälti mahdollisuus päättää mihin ajatuksiasi uhraat. Totalitaarinen omien ajatustensa kontrollointi silmänräpäyksessä ei luonnollisesti ole mahdollista, mutta ulkoisten apuvälineiden ja sisäisen harjoittelun kanssa itseään voi vähitellen kouluttaa toimimaan ja ajattelemaan tiettyjen mallien sijaan toisilla.

Sinulla on potentiaalisesti hyvin paljon annettavaa maailmalle, mutta minusta tuntuu siltä, että toistaiseksi lähinnä tuhlaat aikaasi. On luonnollisesti ikuinen dilemma tasapainotella sen välillä kuinka paljon käyttää aikaa sahaamiseen ja kuinka paljon sahansa teroittamiseen, mutta ihan vilpittömällä rakkaudella haluaisin kertoa sinulle, että minusta sinun sinun persoonasi kaipaa vielä runsaasti hiomista ennen kuin se toimii merkittävänä katalyyttinä muutokselle.
siveys

Posts: 2,492

#18186 • • siveys lovely

aada, 12.11.2009 00:47:
Niin no, mun mielestä sitä parisuhdetta lähdetään kuitenkin aina luomaan itsekkäistä syistä, joten mielestäni se on ihan hyvä tiedostaa ja sen vuoksi en näe myöskään mitään väärää siinä, että toimii tällä tapaa. Parisuhde onkin sitten tietysti toinen asia ja siinä mielestäni molempien tulee juuri ottaa toisensa huomioon.


Alkuun haluaisin kiittää sinua siitä, että olet jaksanut vastailla ihmisten kysymyksiin asialliseen sävyyn siitäkin huolimatta, että esille tuomasi näkökulmat ovat ymmärrettävästi herättäneet joissakin ihmisissä negatiivisten tunnereaktioiden katalysoimia ikäviä reaktioita.

Se mitä oikeastaan haluaisin sinulle sanoa on, että annat kirjoituksillasi itsestäsi aika nuoren ja kokemattoman kuvan. En halua sanoa tätä loukkauksena tai provokaationa vaan antaakseni ajatuksiisi inhimillisen perspektiivin.

Argumentoit mielestäni ansiokkaan loogisesti. Inhimillisestä perspektiivistä se ei kuitenkaan riitä, sillä maailma on liian monimutkainen ihmisaivoilla perinpohjaisesti analysoitavaksi. Kaikki mitä tulet elämässäsi kokemaan, koet jonkinlaisen viitekehyksen ja ajatuksellisen abstraktiotason lävitse. Se millaisen viitekehyksen ja millaiset abstraktiot rakennat itsellesi vaikuttaa hyvin paljon siihen paljon saat irti elämästä sen vastoinkäymisten ja myötämäkien aallokossa.

Sanon "rakennat", sillä kaikki ne loogiset polut, jotka pääsi sisällä muodostat vaikuttavat tavalla tai toisella siihen miten tulet myös tulevaisuudessa asioita käsittelemään. Pitkään toistetut ajatusmallit on hyvin vaikeata korvata uusilla, vaikka niiden myöhemmin elämässä huomaisikin tuottavan enemmän hallaa kuin hyvää.

Vaikka et siis näekään mitään väärää tietoisesti itsekkäässä toiminnassa, suosittelen miettimään miksi myötätunto ja kiitollisuus ovat tutkitusti hyvin merkittäviä ihmisten onnellisuuteen vaikuttavia tekijöitä. Ja sitä olisiko sinunkin hyvä joskus pysähtyä etsimään loogisia ajatusketjuja tällaisten toimintamallien perustelemiseksi.

Aika on lopussa. Hyvää yötä :)
Avatar
#18187 • • Edited Reivaaja Guest

Replying to SINKKULUUKKU:

siveys, 13.11.2009 03:33:
Mä suosittelisin sulle, että keskittyisit hoitamaan ensin itsesi kuntoon ja vastan sen jälkeen käyttäisit näin paljon aivokapasiteettia muiden ihmisten "korjaamiseen". En yhtään ihmettele, että aivot käy ylikierroksilla jos käytät aikasi näin satunnaisten "ongelmien" kelailemiseen.

Sulla on hyvin pitkälti mahdollisuus päättää mihin ajatuksiasi uhraat. Totalitaarinen omien ajatustensa kontrollointi silmänräpäyksessä ei luonnollisesti ole mahdollista, mutta ulkoisten apuvälineiden ja sisäisen harjoittelun kanssa itseään voi vähitellen kouluttaa toimimaan ja ajattelemaan tiettyjen mallien sijaan toisilla.

Sinulla on potentiaalisesti hyvin paljon annettavaa maailmalle, mutta minusta tuntuu siltä, että toistaiseksi lähinnä tuhlaat aikaasi. On luonnollisesti ikuinen dilemma tasapainotella sen välillä kuinka paljon käyttää aikaa sahaamiseen ja kuinka paljon sahansa teroittamiseen, mutta ihan vilpittömällä rakkaudella haluaisin kertoa sinulle, että minusta sinun sinun persoonasi kaipaa vielä runsaasti hiomista ennen kuin se toimii merkittävänä katalyyttinä muutokselle.



Ei sun tarvii opettaa mulle mitään tekniikoita, kun mä en arvosta sua sen vertaa, että uskoisin niiden toimivan.
Potentiaali on subjektiivinen käsite ja sitä lähinnä käytetään manipulointimerkityksessä, joten en voi noteerata tota.

Merkittävä ei ole se mitä haen, vaan kykyjeni mukaan pyrkivä.

Mut sanotaan nyt vielä et toi sanan terotus analogia terotti.
tbo

Posts: 935

#18188 • • tbo budhisattva

aada, 13.11.2009 14:17:

Niin, siis ylipäänsä välittävää ja empaattista. Eli en haluaisi välttämättä kumppania, joka välittäisi ylipäänsä ihan tuntemattomistakin ihmisistä, elämistä jne. Tämän vuoksi en myöskään olettaisi, että hän välittäisi minusta heti, vaan vasta myöhemmin, kun olemme viettäneet paljon aikaa yhdessä, tutustuneet jne.

Ja toki rakastaminen tulee jossakin vaiheessa, eikä välittäminen tosiaan riitä.



Kaiken tämän jälkeen, mä haluaisin tietää MIKSI. Mitä pahaa empaattisuudessa on? Minkä takia välittäminen ja tunteellisuus ovat uhka? Pidätkö niitä teeskentelynä? Pelkäätkö että jos ihminen välittää eläimistä/ympäristöstä/muista ihmisistä/maailman tilasta sulle ei enää riitä rakkautta? Saako ihmisiin/eläimiin/asioihin suhtautua tunteella? Onko Animalia väärä duunipaikka kumppanille? Saako surra kuollutta lemmikkiä tai tuntea myötätuntoa jos ystävä suree kuollutta mummoaan jota ei itse koskaan tavannut?

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Avatar
#18189 • • astaroth Guest

aada, 13.11.2009 19:26:
Mutta jos tätä asemaa ei olisi tällä hetkellä, en olisi ajamassa sen puolesta, että sellainen tulisi tulevaisuudessa.

Jos sellaisia muutoksia saadaan aikaan, jotka eivät mielestäni ole suotavia, sopeudun niihin.


eräät ovat kiitelleet sinua vastavirran ajattelutavastasi

minun silmissäni kirjoituksesi muistuttavat koko ajan enemmän länsimaalaisen valtavirran suhtautumista asioihin. surullista, jopa pelottavaa

mutta ehkäpä olet tässä vaiheessa avartanut itseäsi minulle sen verran, että uteliasuuteni on tyydytetty
Avatar
#18190 • • Reivaaja Guest
Eiku annetaan nyt olla. Ei toi voi olla ku paha narsisti tai trolli.
KiimanenKurre

Posts: 791

#18191 • • KiimanenKurre **Epileptinenkonttaaja**
jaahast.... täällä jälleen kerran tulen olemaan..vittu*grr**dissaa**toktok*

--
*toktok*M.I.L.I.N.D.I.N.I*toktok*
Mulkullinen Ihra, Läski Itsari Notaari ja Dopingnuuskija sekä Itsestäänselvä Nopeaälyinen Ilmakitaranräpläri

tbo

Posts: 935

#18192 • • tbo budhisattva

aada, 13.11.2009 19:05:
Eli toisin sanoen, minun on hyvin vaikea välillä ymmärtää liiallista tunneperäistä suhtautumista asioihin, liiallista eläytymistä jne. En oikein jaksaisi sellaista, että se toinen ottaa kaikki maailman asiat harteilleen, kun oma suhtautumistapani asioihin on hyvinkin rationaalinen ja realistinen. Voisi myös ehkä sanoa, että kokisin liiallisen empaattisuuden jollain tapaa uhkaksi, sillä silloin kumppanini toisi tälläisiä, mielestäni turhanpäiväisiä asioita tietoisuuteeni ja toisaalta minua saattaisi alkaa vaivaamaan se, etten itse välitä asioista niin paljon kuin kumppanini.



Kokisit siis sen uhkaavana että saattaisit toisen välittämisen kautta huomata omassa käyttäytymisessä korjaamisen varaa? No, sopiva ratkaisu siihen että joutuisi itse tarkistamaan omia näkökantojaan onkin toki kieltää niitä uhkaavien seikkojen olemassaolo ja karkoittaa ne omasta maailmastaan. Silmien ummistaminen ja sormien laittaminen korviin on tässä maailmassa yleinen ja ihan tavallinen, jopa normaali reaktio.

Mä olen todella pahoillani, mutta mä en yksinkertaisesti sisäistä sunkaltaisias ihmisiä. Voi olla et mä olen todella väärässä ja tää kaikki johtuu vaan mun omasta perspektiivivirheestäni, mutta jokainen sun viestis huutaa mulle sun itsekkyydestä, kylmyydestä, empatiakyvyttömyydestä ja tietämättömyydestä, jotka on juuri niitä syitä joiden takia maailma on juuri näinkin vituillaan. Ainoa mihin mä tässä enää kykenen on hyväksyä tämä valaistumisen tiellä oleva pieni este ja meditoida myös sun sielulle mettaa ja toivoa että säkin löydät sen onnesi kulkemallasi polulla. Noilla sun kriteereillä ei oo helppoo, mut no, kasarilla oli se yks jätkä jolla oli 2kk iisiä jonka jälkeen tilanne palautu taas normaaliks.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Avatar
#18193 • • Edited Muussika Guest

Replying to SINKKULUUKKU:

astaroth, 13.11.2009 20:12:

eräät ovat kiitelleet sinua vastavirran ajattelutavastasi

minun silmissäni kirjoituksesi muistuttavat koko ajan enemmän länsimaalaisen valtavirran suhtautumista asioihin. surullista, jopa pelottavaa



Niin, varmaankin tarkoitettiin lähinnä sitä, että aada uskaltaa seisoa omien mielipiteidensä takana asiallisesti kirjoittaen, vaikka muut täällä hänelle kirjoittavat ovatkin eri mieltä. Muutoin olen itsekin sitä mieltä, että kirjoittamansa perusteella aada menee piiriensä ja tiettyjen vallitsevien asioiden mukana (omassa kokemusmaailmassani ja utilitarisminkin kannalta huonojen sellaisten), mikä on mielestäni tässä maailmassa aika pelottavaa. Kirjoittamansa perusteella aada menee mielestäni monessa asiassa siitä, missä aita on matalin. Tällä foorumilla hän ei kuitenkaan niin tee, kuten eivät hekään, jotka samalla tavoin seisovat mielipiteidensä takana - niin kauan kuin pysyvät asiallisina. Tämä on tietysti vain minun ajatusmaailmaani.

En myöskään kykene ymmärtämään ihmisiä, jotka eivät arvosta empaattisuutta. Mä koen, että juuri ahneus, itsekkyys ja empatian puute ovat ajaneet meidät ihmiset tähän jamaan omasta toimestamme (ja etenkin psykojen isojen jehujen toimesta). Se, että on empaattinen ei tarkoita sitä, että olisi itkemässä jokaisen kuolleen hyttysen perään, vaan ihan vaan sitä, että osaa asettua toisen asemaan ja tunnekokemukseen, vaikka se toinen ei olisikaan itselle läheisin. Aadan kirjoittelujen perusteella hän ei oikein ymmärrä empatian luonnetta. Empaattinen ei ole yhtä kuin hysteerinen.
siveys

Posts: 2,492

#18194 • • siveys lovely

Replying to SINKKULUUKKU:

Reivaaja, 13.11.2009 14:23:
Ei sun tarvii opettaa mulle mitään tekniikoita, kun mä en arvosta sua sen vertaa, että uskoisin niiden toimivan.


En olisi edes yrittänyt. Kyllä sä itse löydät niitä jos vaan tajuat kuinka älykästä niitä olisi välillä etsiä ;)

Potentiaali on subjektiivinen käsite ja sitä lähinnä käytetään manipulointimerkityksessä, joten en voi noteerata tota.


Eikös kaikki vaikuttaminen ole menipulointia? Miks ihmeessä mä olisin edes kirjoittanut tänne jos en olisi halunnut muuttaa jotain? Ja miksi se, että haluan muuttaa jotakin tekee tästä muutoksesta automaattisesti huonon asian? Olisiko taas aika vähän korjata niitä omia asenteita? ;)
Avatar
#18195 • • Reivaaja Guest

Replying to SINKKULUUKKU:

siveys, 16.11.2009 03:55:
En olisi edes yrittänyt. Kyllä sä itse löydät niitä jos vaan tajuat kuinka älykästä niitä olisi välillä etsiä ;)


Oletat.


Eikös kaikki vaikuttaminen ole menipulointia? Miks ihmeessä mä olisin edes kirjoittanut tänne jos en olisi halunnut muuttaa jotain? Ja miksi se, että haluan muuttaa jotakin tekee tästä muutoksesta automaattisesti huonon asian? Olisiko taas aika vähän korjata niitä omia asenteita? ;)



Tartuit väärään tekstiin väärällä asenteella. Ei niin voi vaikuttaa edes hempein ottein. Sä oot niin alentuva, etten sisäistä sanomastasi sitä mitä haluaisit sisäistävän, vaan jotain aivan muuta.

Mix sä et tarttis hoitoa? Koska sulla on hyvä fiilis?
KiimanenKurre

Posts: 791

#18198 • • KiimanenKurre **Epileptinenkonttaaja**
posituin sitten täältä kohtuullisen nopesti ihan niinkun tulinkin :D

--
*toktok*M.I.L.I.N.D.I.N.I*toktok*
Mulkullinen Ihra, Läski Itsari Notaari ja Dopingnuuskija sekä Itsestäänselvä Nopeaälyinen Ilmakitaranräpläri

KiimanenKurre

Posts: 791

#18199 • • KiimanenKurre **Epileptinenkonttaaja**
[qÖöh, sama vai eri?[/quote]
ihan saman kanssa takasin kyllä*iloinen*

--
*toktok*M.I.L.I.N.D.I.N.I*toktok*
Mulkullinen Ihra, Läski Itsari Notaari ja Dopingnuuskija sekä Itsestäänselvä Nopeaälyinen Ilmakitaranräpläri