SINKKULUUKKU

19,912 posts, 996 pages, 7,795,408 views

psymax

Posts: 283

#16181 • • psymax

Parker, 14.12.2008 20:34:
---
Fuzzy, 14.12.2008 20:31:
---
Amarie, 14.12.2008 16:20:
Oon ollut yli kolme viikkoa sinkkuna ilman että on mitään säätöä mihinkään suuntaan tai mitään uutta pohjustettuna. Näin ei oo käynyt mm. ikinä. Ei oo ees vakipanoa, johon vois epätoivoisen yksinäisyysangstin hetkellä ihastua vain koska ei oo ketään muuta. o/ Ei tää tunnu niin pahalta kun oon kuvitellut.

---

hahahah... Venaa puol vuotta nii katellaa sit uudellee kuinka tiukkaa tekee!

---


Venatkaa puoltoista vuotta niin kattellaan sit uudelleen kuinka tiukkaa tekee! *vink*



7 vuotta sitt tais olla viimesin "seukkailu jutska" 1,5 vuoteen en oo käyny treffeillä..vakuutusyhtiön aulaneidin kans juotiin kahvit kun olin pyörää rekisteröimässä.. en tiä lasketaanko ... nyt puol vuotta ollu aika hiljasta kun on tullu vaan oltuu töissä..

ei välttämättä kannata masentuu vielä 3 viikon jälkeen... aattele vaan että näin voi mennä 10 vuotta..!*enkeli*

sinkkuluukku = ikuinen vankila...*nauru*
anniharha

Posts: 1,937

#16182 • • anniharha

siveys, 14.12.2008 19:50:
---
Amarie, 14.12.2008 16:20:
Oon ollut yli kolme viikkoa sinkkuna ilman että on mitään säätöä mihinkään suuntaan tai mitään uutta pohjustettuna. Näin ei oo käynyt mm. ikinä. Ei oo ees vakipanoa, johon vois epätoivoisen yksinäisyysangstin hetkellä ihastua vain koska ei oo ketään muuta. o/ Ei tää tunnu niin pahalta kun oon kuvitellut.

---

Onneksi olkoon! Jatka vain samaan malliin ja ennen kuin huomaatkaan, saatatkin jo olla riittävän itsenäinen ja tasapainoinen ihminen aloittaaksesi oikean parisuhteen!


Hei herra optimisti, kerrotko samalla sit mulle ens viikon voittavan lottorivin :D

--
and though my words could save the world they never come out right

domi

Posts: 7,069

#16183 • • domi Työn sankari.

anniharha, 14.12.2008 20:53:
---
siveys, 14.12.2008 19:50:
---
Amarie, 14.12.2008 16:20:
Oon ollut yli kolme viikkoa sinkkuna ilman että on mitään säätöä mihinkään suuntaan tai mitään uutta pohjustettuna. Näin ei oo käynyt mm. ikinä. Ei oo ees vakipanoa, johon vois epätoivoisen yksinäisyysangstin hetkellä ihastua vain koska ei oo ketään muuta. o/ Ei tää tunnu niin pahalta kun oon kuvitellut.

---

Onneksi olkoon! Jatka vain samaan malliin ja ennen kuin huomaatkaan, saatatkin jo olla riittävän itsenäinen ja tasapainoinen ihminen aloittaaksesi oikean parisuhteen!

---

Hei herra optimisti, kerrotko samalla sit mulle ens viikon voittavan lottorivin :D


1,2,3,4,5,6,39
anniharha

Posts: 1,937

#16184 • • anniharha

domi, 14.12.2008 21:03:
1,2,3,4,5,6,39


Sun lähtölaskenta sinkkuluukusta pois siirtymällä koneelta nyrkin ja hellan väliin?

--
and though my words could save the world they never come out right

ludde

Posts: 148

#16186 • • ludde Anna

Dementation, 14.12.2008 07:13:
Oon tyytyväinen tähän fiilikseen juuri nyt, ei harmita sinkkuus.



Sama täällä! *joo* Oon huomannu et peräännyn jopa jos jonkun kanssa alkaa mennä liian vakavaks. Sellanen pieni säpinä on kyl just jees! *hih* Tietty voi olla et ei oo vaan oikee ihminen osunu kohdalle mut no kyl sen sit aikanaan löytää jos on löytääkseen
siveys

Posts: 2,492

#16187 • • siveys lovely
Parin viikon kuluttua vuosi vaihtuu seuraavaan ja allekirjoittaneella on sinkkuuden 2-vuotis syntymäpäivät (erosimme siis virallisesti 1.1.2007 00:00).

Luonnollisestihan lähes koko maailma ampuu mielettömät määrät ilmastoa saastuttavia räjähdeaineita taivaan tuuliin, juo itsensä mielettömään tuiteriin ja harrastaa jos jonkinlaisia riittejä - ja kaikki vain kunnioittaakseen tätä monumentaalista tapahtumaa - mutta en ole ihan varma riittääkö se minulle.

Pitäisikö minun siis juhlistaa tätä tapahtumaa omalla osallani jotenkin erityisesti? Muistan, että vaikka edellinen vuosipäivä menikin aika tavalla railakkaasti muissa merkeissä, niin kyllä se oman sinkkuuden vuosipäiväkin mielessä käväisi. Sen suuremmin en kuitenkaan asiasta tehnyt numeroa niin itselleni kuin muillekaan - it just wasn't such a big deal at the time.

Mutta nyt kun asiaa oikeasti ajattelee, niin koen, että sinkkuuteni on ollut minulle mieletön siunaus, joka on kasvattanut minua tavoilla, joita en olisi koskaan voinut kuvitella. Se on vähintäänkin asia, jota pitäisi kunnioittaa ja kiittää - ja mikäpä olisi parempi hetki kuin sinkkuuntumisen vuosipäivä?

Onko teillä muilla jotain kokemuksia vastaavasta? Muistatteko te jotenkin sinkkuutenne alkamisen vuosipäivää? Onko teille kyseessä iloinen vai surullinen tapahtuma? Vietättekö te tämän hetken yksin, vanhan kumppaninne kanssa, ystäväin kera vaiko keskellä railakkaiden sinkkutoverien? Pohditteko menneitä tai tulevia teekupin ääressä vai kadotatteko vain itsenne hetkeen vapauden tai uuden elämän nimissä?

(omien huonojen taipumusteni mukaisesti tämä viesti on nyt jo liian pitkä, joten laitan loput ajatukseni seuraavaan, että tämän edes joku jaksaisi tämän lukea :D)
Amarie

Posts: 261

#16188 • • Amarie täysipäiväinen lusmu

Fuzzy, 14.12.2008 20:31:
---
Amarie, 14.12.2008 16:20:
Oon ollut yli kolme viikkoa sinkkuna ilman että on mitään säätöä mihinkään suuntaan tai mitään uutta pohjustettuna. Näin ei oo käynyt mm. ikinä. Ei oo ees vakipanoa, johon vois epätoivoisen yksinäisyysangstin hetkellä ihastua vain koska ei oo ketään muuta. o/ Ei tää tunnu niin pahalta kun oon kuvitellut.

---

hahahah... Venaa puol vuotta nii katellaa sit uudellee kuinka tiukkaa tekee!


Pakkohan se on opetella joskus olemaan yksin. :D En oo ennen pystynyt ees tähän kolmeen viikkoon, tästä tää lähtee. :D

--
In her eyes I see the sky.

Avatar
#16189 • • Sunshine^82 Guest
:DDD
psymax

Posts: 283

#16190 • • psymax

Amarie, 14.12.2008 21:40:
---
Fuzzy, 14.12.2008 20:31:
---
Amarie, 14.12.2008 16:20:
Oon ollut yli kolme viikkoa sinkkuna ilman että on mitään säätöä mihinkään suuntaan tai mitään uutta pohjustettuna. Näin ei oo käynyt mm. ikinä. Ei oo ees vakipanoa, johon vois epätoivoisen yksinäisyysangstin hetkellä ihastua vain koska ei oo ketään muuta. o/ Ei tää tunnu niin pahalta kun oon kuvitellut.

---

hahahah... Venaa puol vuotta nii katellaa sit uudellee kuinka tiukkaa tekee!

---

Pakkohan se on opetella joskus olemaan yksin. :D En oo ennen pystynyt ees tähän kolmeen viikkoon, tästä tää lähtee. :D
[/q

kohta huomaat että yksin on kivaa ja sitten huomaat viihtyväsi yksin kuukausiakin...(tait et *pepsodent*)

oppimalla olemaan yksin oppii myös arvostamaan yhdessä olon hetkiä paremmin...

siveys

Posts: 2,492

#16191 • • siveys lovely

siveys, 14.12.2008 21:33:
(omien huonojen taipumusteni mukaisesti tämä viesti on nyt jo liian pitkä, joten laitan loput ajatukseni seuraavaan, että tämän edes joku jaksaisi tämän lukea :D)


Tämä ilmiö on mielestäni varsin kiehtova myös laajemmassa kontekstissa, eikä eritoten sen takia, että se loistaa nykykulttuurissamme pääosin poissaolollaan. Onhan tietenkin ihan ymmärrettävää, että monogamisessa parisuhdekeskittyneessä kulttuurissamme monet eivät koskaan tällaista tilaisuutta päädy edes miettimään, sillä pää laitetaan piiloon edelliseltä suhteelta heti kun uusi rakas liihottaa vaaleanpunaisia sateenkaaria pursuavana sydämen avoimista ovista sisään - ja useinhan tämä tapahtuu jo reilusti ennen kuin ensimmäistä erosta kulunutta vuotta ehtii edes loppuun näkemään.

Henkilökohtaisesti en kuitenkaan näe mitään ongelmaa siinä, että uuden rakkaansakin kanssa pyhitettäisiin hetki entisen eron vuosipäivälle, sillä onhan se ollut yksi merkittävimmistä nykyisen suhteen mahdollistavista kulmakivistä. Tämä tarjoaisi varmasti hyvän tilaisuuden esim. hiljentyä ja käydä läpi nykyisen suhteen tilannetta ja tavoitteita vähän normaalista poikkeavalla näkökulmalla, joka on harvemmin hirveän huono asia parisuhteessa, mikäli keskusteluyhteys ei ole jo ihan lahtökohtaisestikin tuhoon tuomittu.

Erinomainen kysymys lienee myös kannattaisiko kaikkia päättyneitä suhteitaan juhlistaa vai pitäisikö pidättäytyä vain siinä viimeisimmässä kokemuksessa? Allekirjoittanut on helposti taipuvainen sille kannalle, että jokaista suhteen päättymistä kannattaa juhlistaa, mutta luonnollisesti suhteilla on paljon eroja, ja juhlistamisen määrän tai intensiteetin voi suhteuttaa haluamallaan tavalla itse suhteeseen. Sitä takavuosien teini-Liisan kanssa kännikiksautuksista alkaneen kahden viikon draamaputken päättymistä ei nyt ehkä ihan hirveästi tarvitse vanhoilla päivillään enää pohdiskella, mutta eiköhän meistä jokainen itse tunnista ne suhteet, joista irrottautuminen on lopulta avannut maailmamme uuteen kukoistukseen? (ok, täytyy myöntää, että se on ennenkin osunut aika pahasti omaan nilkkaan kun on tehnyt oletuksia "meistä jokaisen" kyvyistä yhtään mihinkään, but let me hope, will ya? :D)

Minusta tuntuu kovasti siltä, että tällaisen juhlan vakinaistaminen olisi ihmisten henkiselle kasvulle ja kehittymiselle huomattavasti hyödyllisempi kuin mitkään nykypäivän kissanristiäiset, syntymäpäivät tai mitkä lienee kristilliset juhlapyhät. Eihän se aina hirveän hauskaa ole, mutta harvemminpa sitä ilon ja riemun takia hautajaisiakaan pidetään.

Mitäpä siis kanssasinkut (ja ex-sinkutkin) olette asiasta mieltä? Vaahtoanko taas tapani mukaan irtonaisen ajatuksen perässä kuin vesikauhuinen rakki vai onko tässä jotain perää, jonka olemme onnistuneet valtakulttuurissa sivuuttamaan?
siveys

Posts: 2,492

#16192 • • siveys lovely

anniharha, 14.12.2008 20:53:
Hei herra optimisti, kerrotko samalla sit mulle ens viikon voittavan lottorivin :D


Ethän säkään enää mitään lottovoittoa tarvitse sen jälkeen, kun olet riittävän itsenäinen ja tasapainoinen ihminen aloittaaksesi oikean parisuhteen minun kanssani :D
psymax

Posts: 283

#16193 • • psymax



Mutta nyt kun asiaa oikeasti ajattelee, niin koen, että sinkkuuteni on ollut minulle mieletön siunaus, joka on kasvattanut minua tavoilla, joita en olisi koskaan voinut kuvitella. Se on vähintäänkin asia, jota pitäisi kunnioittaa ja kiittää - ja mikäpä olisi parempi hetki kuin sinkkuuntumisen vuosipäivä?

Onko teillä muilla jotain kokemuksia vastaavasta? Muistatteko te jotenkin sinkkuutenne alkamisen vuosipäivää? Onko teille kyseessä iloinen vai surullinen tapahtuma? Vietättekö te tämän hetken yksin, vanhan kumppaninne kanssa, ystäväin kera vaiko keskellä railakkaiden sinkkutoverien? Pohditteko menneitä tai tulevia teekupin ääressä vai kadotatteko vain itsenne hetkeen vapauden tai uuden elämän nimissä?




no vaikka vaihtaisin nyt sinkkuilun ehkä parisuhteeseen en koe sinkkuuttani huonona aikana tai että tuo aika olisi mennyt hukkaan... tuskin koskaan olisin tutustunut itseeni näin hyvin jos olisin seurustellut koko tähän astisen sinkkuilun ajan, tuskin tietäisin niin tarkalleen kuka olen ja mitä tahdon, luulen tietäväni paremmin miksi olla sinkkuna, tietysti joskus kaiki tämä vapaus tuntuu hurjalta kun ei ole minkaanlaisia siteitä kavereihin verrattuna...

itse en muistele sinkkuilun alkuja tai loppuja..
uskoisin että sinkkuus ei ole pakko kellekkään kyse on vain valinnoista.. juuri nytkään en vaihtaisi sinkkuuttani parisuhteeseen jos se sitoisi liikaa.

vaikkakin tilitin aikaisemmin ketjuun omia sinkkuilun taphtuma köyhää vuotta on se kuitenkin ollut oma valinta. olisin voinut mennä suomeen normi duuniin ehkä seukkaileen, elämään normi elämää, mutta tuskin olisin yhtään onnellisempi kuin nyt sinkkuna tutkimassa elämää saksassa työn täyttämässä elämässä... ehkä parin vuoden päästä vois alkaa katteleen elämän muutosta vapaa aika/ parisuhde ystävällisempään muotoon..
jos nyt ei mikään kohtalon oikku tuo eteen unelmien naarasta joka kahlitsee mut nilkasta eteisensä patteriin..*nauru*

sinkkuilu on kivaa mutta se on välillä vaan ihan perseestä.... esim sunnnuntaisin...!*hih*
anniharha

Posts: 1,937

#16194 • • anniharha

siveys, 14.12.2008 22:24:
---
anniharha, 14.12.2008 20:53:
Hei herra optimisti, kerrotko samalla sit mulle ens viikon voittavan lottorivin :D

---

Ethän säkään enää mitään lottovoittoa tarvitse sen jälkeen, kun olet riittävän itsenäinen ja tasapainoinen ihminen aloittaaksesi oikean parisuhteen minun kanssani :D


Niin joo, sit mulla ois jo rahat, sit mä tarvitsisin enää miehen :)

--
and though my words could save the world they never come out right

Zeratul

Posts: 1,170

#16195 • • Zeratul Captain miserable

siveys, 14.12.2008 22:22:
Mitäpä siis kanssasinkut (ja ex-sinkutkin) olette asiasta mieltä? Vaahtoanko taas tapani mukaan irtonaisen ajatuksen perässä kuin vesikauhuinen rakki vai onko tässä jotain perää, jonka olemme onnistuneet valtakulttuurissa sivuuttamaan?


Saat vapaasti valita kumpuaako seuraavat syvälliset mietteet aiheesta roolistani herra negaativisena, vaiko vain selittämättömästä tarpeesta olla kanssasi eri mieltä asioista.

! Vähemmän mahollisimman korrektii kirjakieltä, tulee etäinen olo lukiessa vaikka kuinka ois sun omaa itteäs. But that´s just me being a twat.

! Juhlii eroja? Ja miksei sit ruvettais kans juhlii kaikkien lemmikkien, tuttujen ja sukulaistenki kuolemia, tai jotai muuta yhtä jännää! Vähän kuulostaa sairaalta, siltä et oisit joka erosta onnellinen ku oot päässy eroon huonosta kumppanista, ikäänku ois jostai taudista selvinny. Yhteisten aikojen tai kokemusten muistelu ois ollu aika ymmärrettävää, mut pitäis oikeen juhlia niitä eroja? Senki vesikauhunen vaahtooja. *sars*

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

siveys

Posts: 2,492

#16196 • • siveys lovely

Zeratul, 14.12.2008 23:18:
! Vähemmän mahollisimman korrektii kirjakieltä, tulee etäinen olo lukiessa vaikka kuinka ois sun omaa itteäs. But that´s just me being a twat.


Ehkä mä en sitten kirjoittajana oikein sovellu sun luettavaksesi.

Tosin ottaen huomioon kuinka suuri suomalaisten kirjojen kuluttaja sä persoonana olet, niin mä en suoranaisesti olisi tästä välttämättä hirvittävän huolissani pelkästään sun preferenssiesi pohjalta, mikäli aikoisin kirjoittajan uralle ;)

Lisäpalaute on tietenkin aina suotavaa. Rakentavat korjausehdotukset etenkin.

Vähän kuulostaa sairaalta, siltä et oisit joka erosta onnellinen ku oot päässy eroon huonosta kumppanista, ikäänku ois jostai taudista selvinny.


Jokaisessa erossa on varmasti hirvittävän paljon hyviä puolia. Tottakai joskus huonot puolet tuntuvat hetkellisesti korostetummilta, ja toisinaan suhteella olisi voinut olla vielä hyvinkin paljon annettavaa, eikä ero oikeasti kokonaisuutena ollut mitenkään iloinen tapahtuma, mutta kyllä niissä silti varmasti on aina jotakin hyvääkin, jota voisi halutessaan juhlistaa - yleensä ainakin se lisääntyvä vapaus :)

Juhlistaminen on kyllä kieltämättä vähän väärä sana toisinaan - muistotilaisuus tai ihan vain vuosipäivän viettäminen voisi olla omien preferenssien mukaan parempi joidenkin erojen muistamiselle.
Syder

Posts: 2,255

#16197 • • Syder Vois paistatella leveästi ku näyttää hyvältä.
Hei aikamääreitä jee *jiihaa*
Sinkkuna: 4v
Ilman säätöä: 2v
*nauru*

Plussat: Kalenteri on helppo pitää järjestyksessä ja aina voi sopia lähtevänsä, tulevansa, menevänsä, käyvänsä jne oman maun mukaan pitämättä palaveria parisuhdeneuvojalla erinäisten konfliktien saattelemana (kärjistetty huom.)
Negat: Sunnuntaiaamuisin on joskus vähän turhan hiljaista.

--
Divida et impera.

Lost-Soul

Posts: 3,107

#16198 • • Lost-Soul los pallos

Syder, 15.12.2008 10:52:
Hei aikamääreitä jee *jiihaa*
Sinkkuna: 4v
Ilman säätöä: 2v
*nauru*

Plussat: Kalenteri on helppo pitää järjestyksessä ja aina voi sopia lähtevänsä, tulevansa, menevänsä, käyvänsä jne oman maun mukaan pitämättä palaveria parisuhdeneuvojalla erinäisten konfliktien saattelemana (kärjistetty huom.)
Negat: Sunnuntaiaamuisin on joskus vähän turhan hiljaista.


Muuten tuo meneminen, tuleminen yms onnistuisi parisuhteessakin ilman neuvottelua, mutta ainakin itse en omista kalenteria ja omistan hyvin lahon pään, niin en muista menemisiä yms. ilman tuota neuvottelua. Ei millää halua sopia useampaa menoa samalle päivällä päällekkäin.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Syder

Posts: 2,255

#16199 • • Edited Syder Vois paistatella leveästi ku näyttää hyvältä.

Lost-Soul, 15.12.2008 10:55:
Muuten tuo meneminen, tuleminen yms onnistuisi parisuhteessakin ilman neuvottelua, mutta ainakin itse en omista kalenteria ja omistan hyvin lahon pään, niin en muista menemisiä yms. ilman tuota neuvottelua. Ei millää halua sopia useampaa menoa samalle päivällä päällekkäin.


Mjoo itel muodostuu lähinnä ongelmaks se että kauniimman sukupuolen edustajalla on menot tiedossa 1-2kk ennen kissankumminkaimanserkun ristiäisiä ja itelle frendit ilmottelee ja kyselee viikkoa / päivää ennen. Sitku kysyt "lupaa" tai että mennäänkö (monikko huom) ni siitähä se sitte lähtee :) Perussetti.

Edit: Selkeyden vuoksi siis vielä lisäys. Tästä päästään kätevästi tilanteeseen jossa siis ollaan enempi naisen ystävien ja tuttujen kanssa, ei siinä mitään väärää ole mutta tuli huomattuu että ajan kanssa se on raskasta yrittää sopia omien frendien kemuihi lähtöä varsinkaan yhdessä kun asiasta ilmoitetaan 'liian myöhään' :)

--
Divida et impera.

drifter

Posts: 834

#16200 • • drifter RoadMonkey | K1

anniharha, 14.12.2008 23:15:
---
siveys, 14.12.2008 22:24:
---
anniharha, 14.12.2008 20:53:
Hei herra optimisti, kerrotko samalla sit mulle ens viikon voittavan lottorivin :D

---

Ethän säkään enää mitään lottovoittoa tarvitse sen jälkeen, kun olet riittävän itsenäinen ja tasapainoinen ihminen aloittaaksesi oikean parisuhteen minun kanssani :D

---

Niin joo, sit mulla ois jo rahat, sit mä tarvitsisin enää miehen :)


Raha tulee rahan luokse, miehet tulee ilmankin.

Tosin rahallahan voi ostaa oikeanlaisen rattopo^D^D^D^D^Dedustusmiehen, eiku siis *köh köh*

"Show me the money, honey!"

--
If its dry, smoke it.
If its wet, drink it.
If it moves, screw it.
If it doesnt move, load it into the truck.