Replying to SINKKULUUKKU:
Oletko ajatellut kuinka nykyinen suunnitelmattomuus ihmissuhteissa kantaa vanhemmalle iälle?
En ole miettinyt mitä talläinen suunnittelemattomuus merkitsee myöhemmän elämän kannalta. Ei oikein ole tuntunut tarpeelliselta. Saattaa heijastella tätä suunnittelemattomuuttani, että on vaikea nähdä itseäni kiikkustuolissa yksin itkemässä sitä, etten lähestynyt nuorempana ihmissuhteitani voimakkaammalla ponnekkuudella estääkseni itseäni päätymästä kiikkustuolissa yksin itkemään. Osaltaan tähän ehkä vaikuttaa sekin, etten pidä erityisen todennäköisenä sitä, että sillä suunnitelmallisuudellakaan saavuttaa sen varmemmin läheisyydentäyteisemmät vanhuuspäivät. Vaikka kuinka suunnittelisin, että nytpä etsin vierelleni Ikuisen Kumppanin, ei ne suunnitelmat useinkaan tuppaa toteutumaan ihan semmoisina kuin oli ajatellut.
---
Juhgun postaukseen viitaten, siis ajatukseen siitä että vanhempana olisi kenties vaikeampaa löytää elämäänsä läheisyyttä; jostain on mun päähäni eksynyt ajatus, että jotkut ihmiset vanhemmiten muuttuu vähän vaikeammin lähestyttäviksi tai ainakin vaikeammin muita lähestyviksi, eivätkä niin herkästi ota ylipäänsä kunnon kontaktia muihin ihmisiin, kuin saattoivat nuorempana tehdä. Tämä toki saattaa liittyä myös aiemman sukupolven yleisempiin kulttuurisiin käytäntöihin, joka mun ikäisilleni nyt vaan näyttäytyy vanhemman polven oikkuina, muttei välttämättä ole kuitenkaan ikäsidonnaista. Mene ja tiedä.
Analyysipuolelta tuntuu hyvältä joskus tehdä myös vähän ennakoivaa tarkastelua, jolla voidaan ajoittain välttyä siltä ettei päästä ihan sinne vakaviin ongelmiin asti. Kaikilta ongelmiltahan ei tietenkään voi välttyä ja niin tarkka syyni, jolla voisi päästä edes läheelle nollaa, on jo itsessään mun maailmassani ongelma.
Ja no joskus asioita on vaan hauska spekuloida ja kieputella :P
---
---
Minkälaisia tavoitteita sulla sitten on muun elämän suhteen?
Nii joo tääl oli tämmöiki kymysys.
En mä taida olla kauhean tavoitteellista sorttia muutenkaan. Tykkäisin/tykkään tehdä työtä jolla koen olevan muutakin merkitystä kuin mun laskujeni maksamisen mahdollistaminen. Haluan saada aikaan jotain mistä on iloa ja hyötyä jollekin muullekin. Sitä nyt varmaankin voi pitää tavoitteena.
Mutta en vaan oikein lähesty elämää sillaa tavoiteperusteisesti.