Kannabiksen laillistaminen

2,281 posts, 115 pages, 1,068,975 views

serotonot

Posts: 3,137

#1641 • • serotonot Paul Easy

sadesola, 3.9.2007 05:04:
On tietenkin jokaisen oma asia,
mitä elämällään tekee.

Mutta valtion ei tulisi tukea elämäntapoja,
jotka tuottavat murhetta.

Kuusi vuotta sitten olisin hihkunut:
"Laillistetaanlaillistetaan!" mutta sittemmin
olen seurannut erittäin läheltä, mihin
päivittäinen pössyttely voi parhaimmillaan
johtaa.

Vertailukohteita on useita, eikä jälki
ole kaunista.

Aina on olemassa ihmisiä, joilla
ei ole tarvetta pitää omaa elämäänsä
kasassa.

Muutaman ihmisen kultaisen keskitien
nautinto ei ole riittävä syy edesauttaa
toisten itsetuhoista tapaa elää.

Olemme vastuussa muista elollisista
olennoista, emme ainoastaan omasta
onnestamme.

*jeesus*


Aina löytyy ihmisiä joilla menee hommat överiks, oli kyse mistä vaan. Toiset polttaa liikaa pilveä, toiset juo liikaa viinaa, jotkut syövät epäterveellisesti kun taas toiset jäävät urheilemiseen koukkuun. Jotkut taas kaahailevat autoillaan ylinopeutta muun liikenteen seassa, siinä missä toiset ovat työnarkomaaneja.

Pointtini on lähinnä se, että ongelmakäyttäytymistä löytyy ihan kaikilla elämänaloilla, eikä mielestäni se, että joku ei pysty johonkin asiaan suhtautumaan järkevästi, ole syy kieltää sitä muilta. Toki olisi toivottavaa etteivät ihmiset vahingoittaisi itseään tai toisiaan, mutta tuo esimerkki jonka kerroit ilmeisesti onnistui tuossa eksessiivisessä pilvenpoltossaan vaikka se ei laillista olekaan, joten se ei tainnut häntä tuolta kirolta pelastaa?

Mä en kannata kieltämistä, vaan ihmisen omaa järjenkäyttöä ja heikkouksiensa ja ongelmiensa huomaamista ja myöntämistä.

Sitä paitsi tällä hetkellä kannabiksen huonoja puolia korostaa se, että laittomien päihteiden pariin ajautuvat usein tyypit, joilla on jo valmiiksi "epäterve" uteliaisuus päihtymiseen ja mahdollisia ongelmia sen kanssa.
Damien

Posts: 2,882

#1642 • • Edited Damien [tr3ox]
. . .Ajatuksiani Asiasta -kannabis topic:n AA-kerho alkaa. . .

Moi mä oon Jussi ja tässä A-jatuksiani A-siasta.

Sen pilven vois pikkuhiljaa vapauttaa ja niitä sieniä vois pikkuhiljaa alkaa löytyy K-kaupan herkkutiskiltä . . .

Mitä järkeä on kieltää jotain mitä ei voi kuitenkaan valvoa ja mihin kuluu vitusti resursseja joita voisi käyttää OiKEAAN hyvään? Meillä on ongelmaisia ihmisiä, meillä on tässä maassa ihmisiä joilla on Oikeita ongelmia. Ei ole kotia, ei ole ruokaa ei ole työtä. Päivän politiikka luetaan ilta-sanomien mielipide palstalta, jota taas ylenkatsotaan hesarin mielipidepalstalla. Oikeusministerinä meillä on sellainen rautahousutäti, et menis vanhalla Maggie Tacherilläki vetelät housuun. Luhtanen pitää itseään muita parempana, minusta se haluaa olla suomen despootti. Leena tee kaikille palvelus ja ota yliannostus ELÄMÄÄ!

Miksi valittaa ku voi parantaa, katukuvassa nää kaikki jo näkyykin, haluuks jengi sit vaan ummistaa silmänsä? Muutosta on havaittavissa, kauan meidän pitää kansakuntana vaan tiputtaa viinan hintaa nostaa viinan hintaa ja päivitellä viinan hintaa ja pitää kaikki asialliset keskustelut internetin syövereissä?

Eikö ketään muuta VITUTA tällainen kaksinaismoralistinen valta-asetelma, missä RAiSKATAAN tunnollisia kansalaisia ja heidän perustuslaillista itsemääräämisoikeuttaan toteuttaa itseään ja pitää huolta kanssa ihmisistään. Vittu hamppu ja huumepäät on HELVETin hyviä ihmisiä, jos kaikki sais tavaraa helposti ja halvalla, mitään huumausainerikoksia Ei OLiSi olemassa, kelaa ei ees käsitteenä! Prätkäjätkät ajelis mopoillaan ja keskittyis vaan siihen yhdessä oloon, cause face it aseita on paljon vaikeempaa salakuljettaa maahan ku douppia. Suomeks se ei oo kannattavaa.

Miks tätä holhousyhteiskuntaa ees miellettäis enää hyvinvointivaltioksi? En mäkään keksi, antaa aikuisten ihmisten pitää itse huolta itsestään, ellei sitten haluta asua lammas farmilla. Siperia opettaa ja ovi heiluu molempiin suuntiin.

Kolmantena asiana, se elämä mitä negailijat edustaa ei välttämättä tuota onnea ihmisille ketkä ei arvosta rahaa ja perhettä. Ne ketkä väittää että elämä on parasta huumetta, eivät välttämättä tiedosta sitä, että huumeet kuuluu elämään ja ne ketkä kokevat jumalallista rakkautta uskossaan, eivät välttämättä koskaan ole rakastaneet sipsipussia.

Sisältöä elämään, sitä mä tässä koitan sanoa, ei tuomita koitetaan ymmärtää. Mullakin ois paljon kivempaa jos ihmiset eivät olis niin epäluuloisia toisiaan kohtaan ja koko ajan käyttäytyis ala-arvoisesti toisiaan kohtaan oma heikon itsetunnon kohottamisen merkeissä. Siksi minä poltan, jotta voisin paeta tätä kylmää maailmaa sinne omaan utopiaani.

Jah is spoken!
nammo

Posts: 163

#1643 • • Edited nammo the bestest

Damien, 3.9.2007 15:16:
. . .Ajatuksiani Asiasta -kannabis topic:n AA-kerho alkaa. . .



offtopik: AA eli Alcoholics Anonymous ei järjestönä kannata minkään huumeiden käyttöä vaikka keskittyykin pelkästään raittiusasiaan.*hmph*

Mun mielestäni kannabista ei pitäisi laillistaa mutta käyttörangaistuksesta ja pienten määrien hallussapidosta ja kasvattamisesta voitaisiin luopua.

--
schnii schnaa schnappi

Damien

Posts: 2,882

#1644 • • Damien [tr3ox]

nammo, 3.9.2007 15:20:
---
Damien, 3.9.2007 15:16:
. . .Ajatuksiani Asiasta -kannabis topic:n AA-kerho alkaa. . .

---


AA eli Alcoholics Anonymous ei järjestönä kannata minkään huumeiden käyttöä vaikka keskittyykin pelkästään raittiusasiaan.*hmph*



Osaatsä lukea? No hyvä, lueppa uudelleen. Ymmärrätsä piikittelyä huumorimielessä ja kaksoismerkityksiä? No hyvä, oleppa sitten se hyvä ja naura hyvä ihminen.
nammo

Posts: 163

#1645 • • nammo the bestest
Joo en kyllä jaksa lukea mitään hamppuhehkutuksia. Valitettavasti mun huumorintaju on mömmöjen kuivettama ja mulle AA:ssa käynti on vakava asia eikä mitään potheadkaksoismerkityksiä *toktok*

--
schnii schnaa schnappi

Damien

Posts: 2,882

#1646 • • Damien [tr3ox]

nammo, 3.9.2007 15:37:
Joo en kyllä jaksa lukea mitään hamppuhehkutuksia. Valitettavasti mun huumorintaju on mömmöjen kuivettama ja mulle AA:ssa käynti on vakava asia eikä mitään potheadkaksoismerkityksiä *toktok*



Pahoittelen jos trivialisoin sun AA-käsitteen, mut et säkään kauheesti ymmärrä mun hehkutuksia.

No voi paska kuitenkin jos jamassa olet, minkäs takia sä sitten oot ruvennu hakee sisältöö elämääs aineista? Et sä tiiä et pidemmän päälle, "the drugs don't work they just make you worse and I knoow I see your face again . . .", jos niitä siis menee pitämään oikotienä onneen. Työkaluja ne kaikki aineet kuitenkin ovat, työkaluja sun kehon ja hengen tilan muokkaamiseen.

Mun henkilökohtainen keskipiste elämääni on itseisymmärrys ja sitä kautta ympäristöni ymmärtäminen ja kosmoksen hahmottaminen. Vaikeinta tällä hetkellä egosentrisessä maailmankuvassani on hahmottaa se oma paikkani tässä kokonaisuudessa ja kyllä on vastaukseni seuraavaan, transmeditatiivisessä ajattalussani olen käyttänyt erinäisiä aineita, pelkästään positiivisella tavalla. Rajojani en ole löytänyt, mutt kun ne löydän niin tuun sit istuu sinne AA:n penkille ja kertomaan kokemastani. Onnea yrityksellesi löytää se parempi huominen, mä valitsen eläväni tässä hetkessä ja olen näin onnellinen.
Damien

Posts: 2,882

#1647 • • Damien [tr3ox]

serotonot,
Sitä paitsi tällä hetkellä kannabiksen huonoja puolia korostaa se, että laittomien päihteiden pariin ajautuvat usein tyypit, joilla on jo valmiiksi "epäterve" uteliaisuus päihtymiseen ja mahdollisia ongelmia sen kanssa.



Ei päihteillä ole puolia, ne on päihteitä. Kaikki puolet tulee esiin vasta käyttäjässä ja kun ihmiset on urpoja ja sairaita ja psykoosissa ja luulevat itsestään jotain mitä eivät ole ja kieltävät itseltään sen mitä ovat, ELÄiMiÄ, nii ihmiset ne niitä ongelmia ovat. Eli siis tarkennan vain ja oon samaa mieltä ;)
sadesola

Posts: 409

#1648 • • sadesola Kettu mikä kettu

serotonot, 3.9.2007 13:28:
---

Mä en kannata kieltämistä, vaan ihmisen omaa järjenkäyttöä ja heikkouksiensa ja ongelmiensa huomaamista ja myöntämistä.

Sitä paitsi tällä hetkellä kannabiksen huonoja puolia korostaa se, että laittomien päihteiden pariin ajautuvat usein tyypit, joilla on jo valmiiksi "epäterve" uteliaisuus päihtymiseen ja mahdollisia ongelmia sen kanssa.



En väitä vastaan/ totta turiset.

Yhteiskunnallisen vallankäytön ja päihteiden
sallimisen/kieltämisen suhde on monipiippuinen
posotin.

Kieltäminen voi jopa glorifioida huumeita ja
siten olla se paljon puhuttu liekki koille (vai
mitä perhosia ne olivatkaan).

Olen kääntynyt sallimista vastaan koska
se tekisi kannabiksen helpommin saatavaksi
- myös nuoremmille ihmisille.

Siksi pistin jeesus-hymiön tekstini loppuun:
niin turhauttavaa olla jotain mieltä näin
laajoista ongelmista.

Minkäs teet, kun aina kaikkeen löytyy mutta?

--
KABOOM!

homppa

Posts: 731

#1649 • • Edited homppa

sadesola, 3.9.2007 22:08:
---

En väitä vastaan/ totta turiset.

Yhteiskunnallisen vallankäytön ja päihteiden
sallimisen/kieltämisen suhde on monipiippuinen
posotin.

Kieltäminen voi jopa glorifioida huumeita ja
siten olla se paljon puhuttu liekki koille (vai
mitä perhosia ne olivatkaan).

Olen kääntynyt sallimista vastaan koska
se tekisi kannabiksen helpommin saatavaksi
- myös nuoremmille ihmisille.

Siksi pistin jeesus-hymiön tekstini loppuun:
niin turhauttavaa olla jotain mieltä näin
laajoista ongelmista.

Minkäs teet, kun aina kaikkeen löytyy mutta?



vihaan väitellä tästä asiasta, koska se on nin vitun turha(uttava)a argh!!! mutta juuri sun pointteihinkin löytyy nimenomaan muttia:

jos kannabista olisi saatavilla 18-v täyttäneille miten se tekisi entisestään helpommaksi skidien budin hommaamisen? Nythän sitä periaatteessa saa minkä ikäinen tahansa...tähänkin löytyy varmasti mutta(kaverit hakee jne), mutta saatavuuden suhteen olet oikeassa, tosin olisiko se sitten niin kauheaa? Esimerkiksi itse huomasin kesää Helsingissä ja Oulussa viettäessäni, että kun oli niin kuivaa kuin välillä oli, jengi vaan dokas eikä jääny himaan/puistoon chillaileen, lisäks Helsingissä mitä tuli pyörittyä joku kuukaus, siellä kyllä löyty aina kaikkea muuta paitsi pilvee poistettavaksi(ehkä pyörin vaan väärässä jengissä?), mikä on sillee niinq miten sen nyt sanois...aika vitun perseestä?
Damien

Posts: 2,882

#1650 • • Edited Damien [tr3ox]
Nyt keitti yli, ei oo polttoo ja elämä potkaisi. Pakko purnaa. . .

Miksi te kaikki vitun luuseri apinanapinakapinat ette voi antaa mun vittu polttaa laillisesti pilvee? Mitä vittuu se on teiltä pois jos mä ja muut polttaa? Vittu me teitä haluta mukaan polttamaan, ME halutaan polttaa ja multa palaa kohta päreet jos mä en saa mun Mary Jane:a rakastaa.

Te kaikki tekopyhät lehmät jotka väitätte et ne huumeet tuhoo teidän elämän, nii VITTUUKS OOTTE NIIN HEIKKOJA! Mä tykkään polttaa, mä haluun polttaa, mä pystyn polttaa ja oon polttanu pitkään ja hartaasti ja poltan vaikka itteni hautaan ja käyn silti siellä duunissa ja teen sitä rahaa ja maksan niitä veroja.

MÄ EN VAAN VITTU TAJUU ET MIKS VITUSSA MÄ EN SAIS POLTTAA? MIKS VITUSSA TE MUUT KUSIPÄÄT SAATTE JUODA VIINAA JA OLLA ONNELLISIA, MUT MÄ EN SAA POLTTAA? MIKÄ VITUN SADISTINEN PASKAKAIVO TÄÄ SUOMI OIKEIN ON ja KEITÄ TE OOTTE KETKÄ ETTE ANNA MUN POLTTAA?!!!! Teidät pitäis, niinkuin monet kannabiksen vastustajat on sanonu tähän suuntaan, ampua.
homppa

Posts: 731

#1651 • • homppa
lol...rauhaa ja rakkautta ja sillee :D
sadesola

Posts: 409

#1652 • • sadesola Kettu mikä kettu

homppa, 3.9.2007 22:54:
---


vihaan väitellä tästä asiasta, koska se on nin vitun turha(uttava)a argh!!! mutta juuri sun pointteihinkin löytyy nimenomaan muttia:

jos kannabista olisi saatavilla 18-v täyttäneille miten se tekisi entisestään helpommaksi skidien budin hommaamisen? Nythän sitä periaatteessa saa minkä ikäinen tahansa...tähänkin löytyy varmasti mutta(kaverit hakee jne), mutta saatavuuden suhteen olet oikeassa, tosin olisiko se sitten niin kauheaa? Esimerkiksi itse huomasin kesää Helsingissä ja Oulussa viettäessäni, että kun oli niin kuivaa kuin välillä oli, jengi vaan dokas eikä jääny himaan/puistoon chillaileen, lisäks Helsingissä mitä tuli pyörittyä joku kuukaus, siellä kyllä löyty aina kaikkea muuta paitsi pilvee poistettavaksi(ehkä pyörin vaan väärässä jengissä?), mikä on sillee niinq miten sen nyt sanois...aika vitun perseestä?



Jos olet nuori (puhun nyt lähinnä yläasteikäisistä)
ja ajaudut itseäsi vanhempaan kaveripiiriin, totta
kai sinulle ostetaan. Ja jos kukkaa/laattaa/sieniä/
tajuntaa laajentavaa kukkakaalimuhennosta
saisi Alepasta niin se olisi myös useamman käden
ulottuvilla.

Minulla ei ole mitään erityisesti pössyttelyä tai
muita huumeita vastaan vaan olen turhautunut
siitä, miten helppo ihmiselämä on tuhota.

Ihan millä tahansa. Tämä vaan sattuu olemaan
kannabis-topic.

Minulla ei ole yhtä/kahta järisyttävää pointtia,
miksi kannabista ei kannattaisi laillistaa.
On helppo löytää argumentteja sekä kieltämisen
että laillistamisen puolesta.

Asiasta voi väitellä loputtomiin, enkä ainakaan
minä voi vannoa olevani oikassa. Ehkä kuitenkin
parempi, että aihepiiri sentään herättää
keskustelua.

Sinua siis ärsyttää puhua koko aiheesta, mutta
koet olevasi pakotettu puolustamaan kiihkeästi
omaa kantaasi? Se on varmasti raskasta.*possu*

--
KABOOM!

Mark

Posts: 7,311

#1653 • • Edited Mark d a n c e m a c h i n e s

sadesola, 4.9.2007 09:59:
Minulla ei ole mitään erityisesti pössyttelyä tai
muita huumeita vastaan vaan olen turhautunut
siitä, miten helppo ihmiselämä on tuhota.



Ja koska ihmiset tekevät sitä omasta tahdostaan, sunko mielestä laki on se asia millä sitä korjataan? Get real.

edit: ja tunnetusti yhtäkään ihmiselämää ei ganjalla ole tuhottu.

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Karski

Posts: 6,049

#1654 • • Karski Pomon kätyri

Karski, 9.9.2003 15:47:
Lainaan tässä nyt www.hpp.orgin sivuilta:


---

Helsingissä 3.-8. 8 pidetyssä kansainvälisessä Tupakka ja Terveys -konferenssissa pohdittiin mm. tupakan ja laittomien päihteiden suhdetta. Huumausaineiden vastustajat ja tupakkaa lobbaavat tahot pyrkivät esittämään, että tupakka olisi laillisuutensa vuoksi haitattomampaa kuin lailla kielletyt päihteet.

STAKESin tutkijaprofessori Rimpelä kuitenkin pitää tupakkaa yhtä paljon riippuvuutta aiheuttavana kuin heroiini ja kokaiini. Tupakka on myös terveydellisesti haitallisempaa kuin heroiini. Hänen mielestään vain tupakan suhteellisen alhainen hinta ja helppo saatavuus estävät nikotiinistä riippuvaisia käyttäytymästä kuin narkomaanit ja crack sekopäät. Lisäksi tupakan aiheuttamien suurten terveydellisten haittavaikutusten vuoksi hän olisi valmis kiristämään tupakan myyntiehtoja lisenssi käytännöllä. Samalla hän olisi valmis keskustelemaan mahdollisuudesta myydä kannabista laillisesti, tietyin rajoituksin.

Tupakan laillisuuden vuoksi sen käyttäjät eivät muodosta alakulttuureja. Kannabiksen myyntiehtoja löysäämällä ehkäistäisiin rikollisuutta ja haitallisten alakulttuurien muodostumista.
Professori Rimpelä korostaa myös sitä, että laillisten ja laittomien aineiden erottaminen yksilötasolla on vaikeata. Hänen mielestään olisi tärkeä tarkastella päihteiden aiheuttamia haittoja sinänsä ilman voimakkaiden moraalisten intressiryhmien vaikutusta. Hän korostaakin sitä, että keskittyminen yksittäisten aineiden haitallisuuteen ei ole osoittautunut onnistuneeksi menetelmäksi keskusteltaessa päihteiden aiheuttamista haitoista. Hän olisi valmis tarkastelemaan päihteiden aiheuttamia haittoja enemmän sosiaalisena kokonaisuutena.

---


Lukekaa toki myös tämä:

http://www.hppry.org/modules.php?name=News&file=article&sid=91

Siinä perusteita.

Edelleen: kannatan laillistamista yksinomaan
siksi, että kansainvälisten kokemusten perusteella
haitat saadaan tehokkaimmin minimoitua liberaalimmalla
päihdepolitiikalla, ei suinkaan nollatoleranssilla.


Väärinkäyttäjiä tulee aina olemaan - jos vankiloita
ei saada puhdistettua huumeista, en usko että
se tulee onnistumaan missään yhteisössä.
Voimme vain pyrkiä ennaltaehkäisemään
ja minimoimaan tämän ongelmakäytön aiheuttamia
haittoja käyttäjille itselleen sekä laajemmin koko
yhteisölle.

[muokattu 9.9.2003 15:51]



otetaas tääkin nyt tuolta historian hämäristä
esille, kun asia tuppaa unohtumaan. Myynnin
ja/tai käytön laillistamista arvioitaessa pitäisi
arvioida ei suinkaan sitä, saadaanko sillä
päihdeongelma poistettua, vaan millaisia keinoja
se tarjoaa ongelman rajoittamiseen ja minimoimiseen.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

nammo

Posts: 163

#1655 • • Edited nammo the bestest

homppa, Esimerkiksi itse huomasin kesää Helsingissä ja Oulussa viettäessäni, että kun oli niin kuivaa kuin välillä oli, jengi vaan dokas eikä jääny himaan/puistoon chillaileen, lisäks Helsingissä mitä tuli pyörittyä joku kuukaus, siellä kyllä löyty aina kaikkea muuta paitsi pilvee poistettavaksi(ehkä pyörin vaan väärässä jengissä?), mikä on sillee niinq miten sen nyt sanois...aika vitun perseestä?


Eikö ole aika huolestuttavaa jos on pakko korvata yksi huume toisella? Mun mielestä sellanen on... aika vitun perseestä. *jeesus*

Jos on kuivaa niin älä märise, osta kukkaruukku ja kukkamultaa.Ei se oo vaikeeta. Omin käsin onneen juu nou.

--
schnii schnaa schnappi

nammo

Posts: 163

#1657 • • nammo the bestest

Damien, 4.9.2007 00:11:
Nyt keitti yli, ei oo polttoo ja elämä potkaisi. Pakko purnaa. . .

Miksi te kaikki vitun luuseri apinanapinakapinat ette voi antaa mun vittu polttaa laillisesti pilvee? Mitä vittuu se on teiltä pois jos mä ja muut polttaa? Vittu me teitä haluta mukaan polttamaan, ME halutaan polttaa ja multa palaa kohta päreet jos mä en saa mun Mary Jane:a rakastaa.

Te kaikki tekopyhät lehmät jotka väitätte et ne huumeet tuhoo teidän elämän, nii VITTUUKS OOTTE NIIN HEIKKOJA! Mä tykkään polttaa, mä haluun polttaa, mä pystyn polttaa ja oon polttanu pitkään ja hartaasti ja poltan vaikka itteni hautaan ja käyn silti siellä duunissa ja teen sitä rahaa ja maksan niitä veroja.

MÄ EN VAAN VITTU TAJUU ET MIKS VITUSSA MÄ EN SAIS POLTTAA? MIKS VITUSSA TE MUUT KUSIPÄÄT SAATTE JUODA VIINAA JA OLLA ONNELLISIA, MUT MÄ EN SAA POLTTAA? MIKÄ VITUN SADISTINEN PASKAKAIVO TÄÄ SUOMI OIKEIN ON ja KEITÄ TE OOTTE KETKÄ ETTE ANNA MUN POLTTAA?!!!! Teidät pitäis, niinkuin monet kannabiksen vastustajat on sanonu tähän suuntaan, ampua.


Varokaa lapset! Näin käy jos polttaa pilveä pitkään ja hartaasti. *tirsk*

--
schnii schnaa schnappi

sadesola

Posts: 409

#1658 • • sadesola Kettu mikä kettu

Mark, 4.9.2007 10:03:
---

Ja koska ihmiset tekevät sitä omasta tahdostaan, sunko mielestä laki on se asia millä sitä korjataan? Get real.



Yhden topic-puheenvuoron aikana on mahdollista
ottaa huomioon kaikki tekijät? Kyllä, olen Holmes. *igor*

Minua kiinnostaa lähinnä yhteiskunnallisen järjestäytymisen
ja ongelmanratkaisun näkökulma.

Tehokkain keino on mielestäni asenteisiin vaikuttaminen.

--
KABOOM!

Mark

Posts: 7,311

#1659 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

sadesola, 4.9.2007 10:13:
---
Mark, 4.9.2007 10:03:
---

Ja koska ihmiset tekevät sitä omasta tahdostaan, sunko mielestä laki on se asia millä sitä korjataan? Get real.


---


Yhden topic-puheenvuoron aikana on mahdollista
ottaa huomioon kaikki tekijät? Kyllä, olen Holmes. *igor*

Minua kiinnostaa lähinnä yhteiskunnallisen järjestäytymisen
ja ongelmanratkaisun näkökulma.

Tehokkain keino on mielestäni asenteisiin vaikuttaminen.



Vittu mitä saivartelua. Puolet viestistä menee ohi vaikka koitan ymmärtää mitä ajat takaa. Jos haluat vaikuttaa asenteisiin, miten se lain voimalla onnistuu? Kieltolaki vaikuttaa asenteisiin lähinnä negatiivisesti, ja se nyt on jo todettu moneen kertaan että laittomuus ei juurikaan vaikeuta pilven saamista. Ainoona erona on että tänne virtaa enemmän paskaa lätkää Venäjältä missä mafiosot rikastuvat. Jos jokainen sais kasvattaa omat yrttinsä tai ärrältä sais, pienenisi sekin ongelma ainakin jonkun verran..

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

josbe

Posts: 1,982

#1660 • • josbe suomalainen juhlakinkku

nammo, 4.9.2007 10:07:
---
homppa, Esimerkiksi itse huomasin kesää Helsingissä ja Oulussa viettäessäni, että kun oli niin kuivaa kuin välillä oli, jengi vaan dokas eikä jääny himaan/puistoon chillaileen, lisäks Helsingissä mitä tuli pyörittyä joku kuukaus, siellä kyllä löyty aina kaikkea muuta paitsi pilvee poistettavaksi(ehkä pyörin vaan väärässä jengissä?), mikä on sillee niinq miten sen nyt sanois...aika vitun perseestä?

---

Eikö ole aika huolestuttavaa jos on pakko korvata yksi huume toisella? Mun mielestä sellanen on... aika vitun perseestä. *jeesus*

Jos on kuivaa niin älä märise, osta kukkaruukku ja kukkamultaa.Ei se oo vaikeeta. Omin käsin onneen juu nou.


Olipas taas argumentit. Voi voi, onpas se kyllä erittäin huolestuttavaa! Ja siltikin moni niin tekee. Jos luet tuota hompan postausta tarkemmin, niin siinähän oli vain kyse alkoholin ja budin vertailusta, niinkuin monessa muussakin postauksessa tässä topikissa.

Ja tuohon toiseen sykähdyttävän syväluotaavaan kommenttiisi... SE ON KATO LAITONTA!