Kannabiksen laillistaminen

2,281 posts, 115 pages, 1,068,987 views

Damien

Posts: 2,882

#1561 • • Damien [tr3ox]

alek száhala, 26.4.2007 20:06:
---
Damien, 26.4.2007 18:26:
---
alek száhala, 26.4.2007 17:22:
Kannapissa on pissipippeleille. Menkää itteenne vitu narkkarit ja savukesaastuttajat!111

---


Raiskaa siskos ja uhraa se jumalillle inkkaripelle! LOL!

Elä Ale oo noin lannistettu, anna kaikkien kukkien kukkia. *piis*

---


ja saatanat! äijä puolustaa vittu huumeita!11 apua POLIISI!!!



Perkele puhuu, silmälaput silmillä on helppo käyskennellä. Kaikki laittoman huumestatuksen omaavat aineet on ihan ok, ne ihmiset jotka niitä käyttää määrittää sen todellisen legimiteetin tarpeen. Ja nyt alkaa näyttää siltä mikä on ollut jo pidemmän aikaa selviö, jengi käyttää ja se käyttäjien määrä kasvaa. So what?

Ei enää taistella tuulimyllyjä vastaan, suomi ei oo enää tietoyhteiskunta ku päättäjät on kusseet systeemit, minä en enää haluaisi että MINUN verorahojani vielä käytettäisiin käyttäjien metsästykseen ja huumesotaan jolla ei ole MITÄÄN POSITIIVISTA vaikutusta päinvastoin.
liikkuva muna

Posts: 2,652

#1562 • • Edited liikkuva muna an egg on the move

Damien, 26.4.2007 20:36:
---
alek száhala, 26.4.2007 20:06:
---
Damien, 26.4.2007 18:26:
---
alek száhala, 26.4.2007 17:22:
Kannapissa on pissipippeleille. Menkää itteenne vitu narkkarit ja savukesaastuttajat!111

---


Raiskaa siskos ja uhraa se jumalillle inkkaripelle! LOL!

Elä Ale oo noin lannistettu, anna kaikkien kukkien kukkia. *piis*

---


ja saatanat! äijä puolustaa vittu huumeita!11 apua POLIISI!!!

---


Perkele puhuu, silmälaput silmillä on helppo käyskennellä. Kaikki laittoman huumestatuksen omaavat aineet on ihan ok, ne ihmiset jotka niitä käyttää määrittää sen todellisen legimiteetin tarpeen. Ja nyt alkaa näyttää siltä mikä on ollut jo pidemmän aikaa selviö, jengi käyttää ja se käyttäjien määrä kasvaa. So what?

Ei enää taistella tuulimyllyjä vastaan, suomi ei oo enää tietoyhteiskunta ku päättäjät on kusseet systeemit, minä en enää haluaisi että MINUN verorahojani vielä käytettäisiin käyttäjien metsästykseen ja huumesotaan jolla ei ole MITÄÄN POSITIIVISTA vaikutusta päinvastoin.



Ei mitää verorahoja ku lainsuojattomuus niinku Robin Hoodin aikoihin. Kansalaiset raahaa possee Pasilaan testeihin, ja jos narahtaa ni äijä munasilleen kiikkumaan rautahäkkiin kauppatorille.
Damien

Posts: 2,882

#1563 • • Damien [tr3ox]

alek száhala,
Ei mitää verorahoja ku lainsuojattomuus niinku Robin Hoodin aikoihin. Kansalaiset raahaa possee Pasilaan testeihin, ja jos narahtaa ni äijä munasilleen kiikkumaan rautahäkkiin kauppatorille.



Sull on sit musta sielu tai sit viel mustempi huumorintaju (mikä ois parempi vaihtoehto:) , mut nyt luulen kyll et oot tosissas.

Mitä pahaa sulle on käyny et oot ruvennu kelaa noin kanssa ihmisistäsi?
Cloud

Posts: 2,162

#1564 • • Edited Cloud Game Freak

Riku, 25.4.2007 13:45:


Toki uniongelmia on monenlaisia, ja luotan nyt siihen että tiedät mistä puhut vaikket mitään lähdettä antanutkaan, mutta jos nyt esim heräilee jatkuvasti yöllä ja/tai on jatkuvasti vaikea saada unta, niin kyllä mä silti perstuntumalta väittäisin että kannabis on terveellisempi ja järkevämpi tapa saada unta kuin heittää aina uni-/nukahduslääke naamariin.



Pakko tähän vähän sanoa väliin. Tämä heitto nyt on ihan ihmeellinen. Ensinnäkin miksi, se ihminen heräilee yöllä? Koska sillä on skidi? Koska se nukkuu päiväunia? Sillä on stressiä? Sillä on täys rakko ja pakko mennä kuselle? Sillä on psyykkinen sairaus? Mielenterveys häiriö? Kofeiinin väärinkäyttö? Vääräpäivärytmi? Etc etc etc?

Pitäisi enemmänkin selvittää miksi se ihminen heräilee ja hoitaa se syy eikä seurausta. Ja melkeinpä aina syynhoitoon käy aivan joku muu juttu kun se kannabis Tai nukari niikseen. Eihän nukaritkaan ole mikään hoitokeino uniongelmiin vaan tilapäinen apu.

Jos nyt sitten on kyse jostain missä tarvitsee blasebo hoitoja. Itse tykkään ottaa kuuman suihkun ennen nuqumaan menoa tai ei muuten tule unta. Eli mulle kuuma suihku on se iltarutiini/blasebo. Jos tälläisestä rutiinista tai blasebosta onkin kyse. Niin silloinhan se kannabis on kyllä sen ihmisen ihan oma ratkaisu tai kehitetty "syy" miksi ottaa sitä se polttelu. Varsinaista tarvetta sille ei kuitenkaan ole jotta unta saisi. Tai se itse aine ei ole se mikä sen unen tuo vaan se "blasebo/rutiini"

Vai jäikö multa joku pointti huomaamatta?

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

*Stardust*

Posts: 202

#1565 • • *Stardust*

Cloud, 26.4.2007 23:26:

Pakko tähän vähän sanoa väliin. Tämä heitto nyt on ihan ihmeellinen. Ensinnäkin miksi, se ihminen heräilee yöllä? Koska sillä on skidi? Koska se nukkuu päiväunia? Sillä on stressiä? Sillä on täys rakko ja pakko mennä kuselle? Sillä on psyykkinen sairaus? Mielenterveys häiriö? Kofeiinin väärinkäyttö? Vääräpäivärytmi? Etc etc etc?

Pitäisi enemmänkin selvittää miksi se ihminen heräilee ja hoitaa se syy eikä seurausta. Ja melkeinpä aina syynhoitoon käy aivan joku muu juttu kun se kannabis.

Jos nyt sitten on kyse jostain missä tarvitsee blasebo hoitoja. Itse tykkään ottaa kuuman suihkun ennen nuqumaan menoa tai ei muuten tule unta. Eli mulle kuuma suihku on se iltarutiini/blasebo. Jos tälläisestä rutiinista tai blasebosta onkin kyse. Niin silloinhan se kannabis on kyllä sen ihmisen ihan oma ratkaisu tai kehitetty "syy" miksi ottaa sitä se polttelu. Varsinaista tarvetta sille ei kuitenkaan ole jotta unta saisi. Tai se itse aine ei ole se mikä sen unen tuo vaan se "blasebo/rutiini"

Vai jäikö multa joku pointti huomaamatta?


[pilknus]
http://klubitus.org/tapahtuma.php?id=11494 <-- se kirjoitetaan noin
[/pilknus]

Ei mutta siis itsellänikin tuollainen iltarituaali löytyy. Katson aina jakson Family Guy -sarjaa ja syön kurkkuvoileivän. Siihen on jo niin rutinoitunut, että sen avulla pystyy jossain määrin "pakottamaan" itsensä uneen ajoissa, jos on vaikkapa aikainen herätys.

--
My pain is constant and sharp and i do not hope for a better world for anyone. In fact i want my pain to be inflicted on others. I want no-one to escape. - Patrick Bateman (American Psycho)

Juhgu

Posts: 7,921

#1566 • • Juhgu Virnistelijä

alek száhala, 26.4.2007 21:14:
---
Ei mitää verorahoja ku lainsuojattomuus niinku Robin Hoodin aikoihin. Kansalaiset raahaa possee Pasilaan testeihin, ja jos narahtaa ni äijä munasilleen kiikkumaan rautahäkkiin kauppatorille.



Tää kuulostaa hyvältä. Mä tiedän nimittäin parikin kusipäistä ääliötä jotka vois laittaa kiikkumaan siihen munahäkkiin. Ei ne välttis kannabista käytä mut vähän tökkää niitä hassispiikillä ni saadaan se negatiivisella tavalla positiivinen testitulos sieltä.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Euphoria

Posts: 542

#1567 • • Euphoria 4 everyone
Suomessa on kyllä ihmeellisen hypokraattista jengiä*eiei*
Riku

Posts: 3,187

#1568 • • Riku The Little Prince

Cloud, 26.4.2007 23:26:
Vai jäikö multa joku pointti huomaamatta?

Hain tässä kyllä takaa lähinnä unettomuutta sairautena, joka voi johtua sitten monesta asiasta, kuten masennuksesta, ahdistuksesta, burn-outista tms, en mistään itseaiheutetusta "vedän 3 kuppii kahvii 2h ennen nukkumaanmenoa". Eli samanlaisesta tilanteesta johon lääkäri määräisi ne unilääkkeet. Tuollaisten syiden hoittaminen vaatii aina aikaa, ja silloin pitää lääkitä myös "sairauden" oireita, silmiään ummistamatta ihminen ei kovin montaa päivää kasassa pysy, eikä se nukkumattomuus ainakaan helpota sitä kokonaistilannetta. Unilääkkeisiin tulee kuitenkin helposti riippuvuus ja ne ovatkin tarkoitettu vain lyhytaikaiseen käyttöön, muuten voi olla vaikea taas oppia nukkumaan ilman. Ja jos vielä heräilisi jatkuvasti yöllä ja joutuisi aina ottamaan uuden unilääkkeen, niin kierre on aika nopeasti valmis. Itse pidän kannabista kuitenkin pienempänä pahana ja myrkkynä kuin bentsoja.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Kolera

Posts: 4,256

#1569 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

Euphoria, 27.4.2007 10:41:
Suomessa on kyllä ihmeellisen hypokraattista jengiä*eiei*


sano ihan tekopyhää vaan niin toi taivutuski on helpompaa =)

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Euphoria

Posts: 542

#1570 • • Euphoria 4 everyone

Kolera, 27.4.2007 11:37:

sano ihan tekopyhää vaan niin toi taivutuski on helpompaa =)



Totta:) Pointti tuli näemmä selväks..
Cloud

Posts: 2,162

#1571 • • Edited Cloud Game Freak

Riku, 27.4.2007 11:06:
Hain tässä kyllä takaa lähinnä unettomuutta sairautena, joka voi johtua sitten monesta asiasta, kuten masennuksesta, ahdistuksesta, burn-outista tms, en mistään itseaiheutetusta "vedän 3 kuppii kahvii 2h ennen nukkumaanmenoa". Eli samanlaisesta tilanteesta johon lääkäri määräisi ne unilääkkeet. Tuollaisten syiden hoittaminen vaatii aina aikaa, ja silloin pitää lääkitä myös "sairauden" oireita, silmiään ummistamatta ihminen ei kovin montaa päivää kasassa pysy, eikä se nukkumattomuus ainakaan helpota sitä kokonaistilannetta. Unilääkkeisiin tulee kuitenkin helposti riippuvuus ja ne ovatkin tarkoitettu vain lyhytaikaiseen käyttöön, muuten voi olla vaikea taas oppia nukkumaan ilman. Ja jos vielä heräilisi jatkuvasti yöllä ja joutuisi aina ottamaan uuden unilääkkeen, niin kierre on aika nopeasti valmis. Itse pidän kannabista kuitenkin pienempänä pahana ja myrkkynä kuin bentsoja.



Juu näinhän minä ounastelinkin, että kyseessä oli nämä psyykkiset ongelmat.
Sekin on totta, että esim masis lääkkeet alkavat toimia kunnolla vasta 3viikon jälkeen ja sille ajalle tarvitaan mahdollisesti lääkkeitä auttamaan unta.
Ongelmaksi tuossa esimerkissä iskee se, että jos ihminen oikeasti heräilee keskellä yötä ja joutuu ottamaan uuden lääkkeen niin silloin on lääkitys täysin väärä jo valmiiksi.

Uni/nukahtamis/rauhoittavia kun on monia erilaisia ja jokaista käytetään eritilanteissa.

Nukahtamislääkke on aine, joka sopivalla annoksella edistää luonnollista unentuloa Ja näitä
lääkeitä ei ole edes tarkoitus ottaa yön aikana useita.
Unilääkeen tarkoitus on taas ylläpitää ja pidentää unta. Eli esimerkki ihmisellä pitäisi melkeinpä olla käytössä tälläiset lääkkeet eikä nukahtamislääkkeet. Jolloin hän ei oletettavasti heräile yöllä.
Bentsot ovat rauhoittavia lääkeaineita, jotka heikentävät fyysistä ja psyykkistä aktiivisuutta. Saamatta aikaan unitilaa pienillä määrillä.

Nykyiset nukahtamis ja unilääkkeet eroavat kemialliselta rakenteeltaan bentsodiatsepiimeistä, ja eroja on myös farmakokinetiikassa, tähänliittyen vaikutuksen alkamisnopeudessa, kestossa.
Näillä uusilla lääkeillä on nukahtamista helpottava vaikutus, mutta pameja paljon vähemmän haittoja.

Kannabiksen ongelma on siinä, että se vaikuttaa kahteen reseptoriin kun pami yhteen ja nämä uudet nukahtamislääkeet vain valikoivasti reseptorin osaan. Eli se ei toimi todellakaan niin hyvin "nukahtamislääkkeenä" kuin voisi luulla. Lisäksi kannabiksen vierotusoireina vaikuttaisi olevan "yllätys" "yllätys" unihäiriöitä. :)

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Android

Posts: 3,908

#1572 • • Edited Android

Riku, 27.4.2007 11:06:
Itse pidän kannabista kuitenkin pienempänä pahana ja myrkkynä kuin bentsoja.



Joo, bentsot aiheuttavat helvetin voimakasta fyysistä ja psyykkistä riippuvuutta jos niitä käyttää jatkuvasti ja tietysti yliannostuksen riski on (etenkin alkoholin kanssa) olemassa. Ne eivät kuitenkaan ole myrkyllisiä, kuten ei kannabiskaan. Yksi jointti ei ole terveellisempi kuin yksi bentsopilleri. Ts. jos silloin tällöin ei saa unta, siis harvoin, niin itse näen että kannabis (poltettuna) on haitallisempi kuin bentsot, lähinnä keuhkoille. Aivoille kummatkin ovat ei-toksisia.

Sitäpaitsi bentsodiatsepiinit eivät ole nukahtamislääkkeitä eivätkä siihen tarkoitettukaan. Itse päivittäin jo muutaman vuoden sairauden hoitoon niitä syöneenä voin todeta, että eivät ne nyt niin pahoja sentään muutenkaan ole.
typ0

Posts: 1,892

#1573 • • typ0 syntax error
kaikki vapaaks. kaikille kamaa.. päästään tästäki paskayhteiskunnasta.

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

Damien

Posts: 2,882

#1574 • • Damien [tr3ox]

typ0, 27.4.2007 16:49:
kaikki vapaaks. kaikille kamaa.. päästään tästäki paskayhteiskunnasta.



LOL! Tuliks typo ku piti pr0v00?

Ei kaikkea tartte vapauttaa, mutta pikkuhiljaa pikkusiljaa, muutetaan asenteita tehdään verotuskokeiluita, luovutaan paskan yhteiskunnan paskoista säädännöistä jotka vaaan sotkee ihmisten elämää tarpeettomasti.

Lähetään yhdessä rakentaa parempaa huomista, VASTAKKAIN ASETTELUN AIKA ON OHI!
Android

Posts: 3,908

#1575 • • Android

Damien, 27.4.2007 17:20:
Lähetään yhdessä rakentaa parempaa huomista, VASTAKKAIN ASETTELUN AIKA ON OHI!



Ihan mielenkiinnosta pitää kysyä, että kannatatko kaikkien aineiden laillistamista? Ja millä tavalla? Niin että mitä tahansa substanssia saisi kaupanhyllyiltä, vai reseptillä apteekista, miten? Ja miten ikärajojen suhteen? Saako valtio kontrolloida yhtään mitään, siinä tapauksessa mitä, missä määrin ja miksi?

Lähinnä sitä kyselen, koska moni täällä puoltaa huumeiden lailliastamista, mutta järkeviä ja hyvin mietittyjä malleja miten tämän pitäisi tapahtua loistavat liian usein poissaolollaan.
Itse en tiedä mikä kantani on kannabiksen suhteen kun puhutaan viihdekäytöstä, lääketieteellisen ja psykiatriseen käyttöön sen sijaan lukuisia aineita, kuten THC, MDMA ja LSD voitaisiin mielestäni laillistaa. Varsinkin noista jälkimmäisistä on todistetusti ollut hyötyä psykiatriassa ennen kuin nistä tuli laittomia. Kaikista laillistamista puoltavista postauksista Rikun ehdottama malli vaikuttaa itselleni järkevimmältä, joskaan en täysin siihen (esim. viihdekäytön suhteen) voi yhtyä.
Android

Posts: 3,908

#1576 • • Edited Android
Olisiko muuten mahdollista lisätä tuohon gallupiin vaihtoehdon "en osaa sanoa" ?. Kuuluu ihan gallupien perusjuttuihin että sellainen vaihtoehto pitää olla. Muuten lähdetään siitä lähtökohdasta että jokaisella jo on selkeä mielipide. Se ei ole sama asia kuin "EVVK", itseäni kyllä kiinnostaa tämä aihe mutten osaa sanoa selkeää juuta tai jaata.
typ0

Posts: 1,892

#1577 • • typ0 syntax error

Damien, 27.4.2007 17:20:
---
typ0, 27.4.2007 16:49:
kaikki vapaaks. kaikille kamaa.. päästään tästäki paskayhteiskunnasta.

---


LOL! Tuliks typo ku piti pr0v00?

Ei kaikkea tartte vapauttaa, mutta pikkuhiljaa pikkusiljaa, muutetaan asenteita tehdään verotuskokeiluita, luovutaan paskan yhteiskunnan paskoista säädännöistä jotka vaaan sotkee ihmisten elämää tarpeettomasti.

Lähetään yhdessä rakentaa parempaa huomista, VASTAKKAIN ASETTELUN AIKA ON OHI!



mä väännän paskat sun paremmalle huomiselle.

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

oooo

Posts: 1,249

#1578 • • Edited oooo

Android, 27.4.2007 16:44:
Sitäpaitsi bentsodiatsepiinit eivät ole nukahtamislääkkeitä eivätkä siihen tarkoitettukaan.



Siis unilääkkeitä vai? Esim. Tenox on bentso ja on erityisesti nukahtamisvaikeuksiin tarkoitettu unilääke (käytetään tietysti myös ahdistukseen).

Eiku aijoo, taisitkin meinata tässä nukahtamislääkkeellä tsopiklonia, tsolpideemia ym?

Nykyään kun noi termit "nukahtamislääke" ja "unilääke" ei ole niin justiinsa. Tais tulla semmonen systeemi jossain vaiheessa, että nukahtamislääkkeitä voidaan sanoa unilääkkeiksi, esim. Zopinox kulkee nykyisin nimellä unilääke, ei nukahtamislääke.
Damien

Posts: 2,882

#1579 • • Damien [tr3ox]

typ0, 27.4.2007 17:43:
---
Damien, 27.4.2007 17:20:
---
typ0, 27.4.2007 16:49:
kaikki vapaaks. kaikille kamaa.. päästään tästäki paskayhteiskunnasta.

---


LOL! Tuliks typo ku piti pr0v00?

Ei kaikkea tartte vapauttaa, mutta pikkuhiljaa pikkusiljaa, muutetaan asenteita tehdään verotuskokeiluita, luovutaan paskan yhteiskunnan paskoista säädännöistä jotka vaaan sotkee ihmisten elämää tarpeettomasti.

Lähetään yhdessä rakentaa parempaa huomista, VASTAKKAIN ASETTELUN AIKA ON OHI!

---


mä väännän paskat sun paremmalle huomiselle.



Kö ööt kyynikko, so? Mä pussaan ja rakastan sua silti! *sydän* Ja vien tän jutun väkisin sinne parempaan huomiseen, HAH .
typ0

Posts: 1,892

#1580 • • typ0 syntax error

Damien, 27.4.2007 17:57:
---
typ0, 27.4.2007 17:43:
---
Damien, 27.4.2007 17:20:
---
typ0, 27.4.2007 16:49:
kaikki vapaaks. kaikille kamaa.. päästään tästäki paskayhteiskunnasta.

---


LOL! Tuliks typo ku piti pr0v00?

Ei kaikkea tartte vapauttaa, mutta pikkuhiljaa pikkusiljaa, muutetaan asenteita tehdään verotuskokeiluita, luovutaan paskan yhteiskunnan paskoista säädännöistä jotka vaaan sotkee ihmisten elämää tarpeettomasti.

Lähetään yhdessä rakentaa parempaa huomista, VASTAKKAIN ASETTELUN AIKA ON OHI!

---


mä väännän paskat sun paremmalle huomiselle.

---


Kö ööt kyynikko, so? Mä pussaan ja rakastan sua silti! *sydän* Ja vien tän jutun väkisin sinne parempaan huomiseen, HAH .



kyynikkö? ja **tut! mua vaa ottaa nii sairaasti päähän kaikki hemmetin paskavammaamiset. kiitos rakastamisesta ja pussaamisesta se tuntu kivalta ku ees joku täs kusipää maassa antaa myötätuntoa *hali* vaikka sä tuon hah:n tuonne loppuu pistit ;)

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual