Kannabiksen laillistaminen

2,281 posts, 115 pages, 1,068,631 views

UzU

Posts: 2,361

#921 • • UzU [33100]

serotonot,
Mä tunnen monta ihmistä jotka sun ikäisinä paasas ihan samaa...



Vaikka tässä ei itsekään vielä niin vanha ja viisas ole, niin huomaa sitä jonkun vuoden vanhenneen kun kohtaa juuri tällaisia tilanteita. Monesti nuoret luulevat tietävänsä asiasta vaikka todellisuudessa mielipiteiden takana on enemmänkin tunne. Enkä tarkoita tässä nyt vain kannabis-keskustelua.

Mut kyllä mä silti voisin ton vekkarin vähän aikaa pysäyttää ;)
blender

Posts: 2,552

#922 • • blender Arcade | KAIKU

Daydream, 9.5.2005 02:49:
ehdottomasti kannabis lailliseksi.tulee halvemmaksi kuin 2 tuoppia bileissä/baareissa



Mitä nyt itse kyseisestä aineesta tiedän niin tuskin se nyt ihan noin menee? Eikös tuossa oo aika rentouttava vaikutus, joka ei kyl ainakaan mun mielest sovi bileisiin. Ellei sit halua kokoaikaa chillissä istua. Eriasia sit jatkobileet yms jos haluu rauhottuu mut kyl mä ainakin käyn bileissä tanssimassa ;) Tuon baari-vaihtoehdon kyl ymmärrän jo vähän paremmin...
AnderS

Posts: 470

#923 • • AnderS KävyttömänKesänOravanPoika

Pro Psyko, 9.6.2005 13:10:
Vaikka olenkin puolustellut Kannabista ja todennut että kyseisen aineen käyttö on huomattavasti haitattomampaa kuin esimerkiksi alkoholi ja nikotiini. Ja vaikka itse käytänkin aika paljon Kannabista niin on kuitenkin paska puhetta etteikö Kannabis aiheuttaisi elämää hankaloittavia oireita... Koittakaapa esim, poltella noin vuoden päivät aamusta iltaan niin tiedättä mitä on Kannabis vieroitus oireet... Siinä ei paljon nukuta, ja muutenkin tekee mieli repiä itsensä riekaleiksi. Että paska puhetta on jos joku väittää ettei Kannabiksesta tule vieroitus oireita!



Onko sulle ikinä juolahtanut mieleen sanonta
"kohtuus kaikessa". Koitappa vetää vaikka merkkareita
aamusta iltaan vuoden ajan niin huomaat että ilman
tärinöitä et selviä siitäkään.
nuance

Posts: 1,963

#924 • • nuance cov ops, combat, sunrise

Pro Psyko, 9.6.2005 13:10:
Vaikka olenkin puolustellut Kannabista ja todennut että kyseisen aineen käyttö on huomattavasti haitattomampaa kuin esimerkiksi alkoholi ja nikotiini. Ja vaikka itse käytänkin aika paljon Kannabista niin on kuitenkin paska puhetta etteikö Kannabis aiheuttaisi elämää hankaloittavia oireita... Koittakaapa esim, poltella noin vuoden päivät aamusta iltaan niin tiedättä mitä on Kannabis vieroitus oireet... Siinä ei paljon nukuta, ja muutenkin tekee mieli repiä itsensä riekaleiksi. Että paska puhetta on jos joku väittää ettei Kannabiksesta tule vieroitus oireita!



Koitappa dokaa samaan tahtiin. ;)
AnderS

Posts: 470

#925 • • Edited AnderS KävyttömänKesänOravanPoika

AnderS, 9.6.2005 13:17:
---
Pro Psyko, 9.6.2005 13:10:
Vaikka olenkin puolustellut Kannabista ja todennut että kyseisen aineen käyttö on huomattavasti haitattomampaa kuin esimerkiksi alkoholi ja nikotiini. Ja vaikka itse käytänkin aika paljon Kannabista niin on kuitenkin paska puhetta etteikö Kannabis aiheuttaisi elämää hankaloittavia oireita... Koittakaapa esim, poltella noin vuoden päivät aamusta iltaan niin tiedättä mitä on Kannabis vieroitus oireet... Siinä ei paljon nukuta, ja muutenkin tekee mieli repiä itsensä riekaleiksi. Että paska puhetta on jos joku väittää ettei Kannabiksesta tule vieroitus oireita!

---



Onko sulle ikinä juolahtanut mieleen sanonta
"kohtuus kaikessa". Koitappa vetää vaikka merkkareita
aamusta iltaan vuoden ajan niin huomaat että ilman
tärinöitä et selviä siitäkään.

Niin ja tähän topiciin kommentoidakseni. Ehkä mä
olen laillistamisen puolella vähäsen... Mut tällainen
tuuba mua justiin pelottaa kun jengi ihan tosissaan
täällä hehkuttaa kun kannabis on niin turvallista ja
alkoholi on niin paljon vaarallisempaa. Ehkä.
Mutta pitkässä juoksussa käyttökerrat ratkaisee.

Mä en ole mikään puhdas pulmunen päihteiden
suhteen, etten nyt sitten tarkoita jeesustella.
Mutta suurimmat päihdeongelmat on mun
kavereilla jotka vannovat kannabiksen nimeen.
Ne on poltellu sen verran että kuselle ei pääse
ilman blossia. Nukkuminenkin on vähän niin ja näin.
Mutta unettomuuteen on onneksi ryynejä. Työt hoidetaan
just ja just. Ihmissuhteet on kans vähä niin ja näin...

Älkää nyt vaan luulko että sitä voi poltella 3-5 kertaa
viikossa ku se on niin vaaratonta, pyh!

Ja lopuksi haluan sanoa että nämä haittavaikutukset ja
riippuvuudethan ovat ihan yksilöllisiä.
antero

Posts: 84

#926 • • antero
---
ujin
Virtsassa kannabis näkyy noin 3-7+vrk ja verestä voi löytyä merkkejä käytöstä vielä 6 viikonkin jälkeen.

---


ikävä kyllä näkyy muuten virtsassa paljon kauemmin kuin 3-7 päivää. eikä tarvita edes mitään raskasta käyttöä. on varmastikkin jossain määrin yksilökohtaista. voi tietysti saada negatiivisen tuloksen jo muutamassa päivässä vesittämällä, mutta se kyllä huomataan.

--
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.

Pablo :D

Posts: 81

#927 • • Edited Pablo :D miero
enkat 10 viikkoa näkynyt virtsasta ihan semmosella peruspaskatestillä (sic)

--
_______________________________________________________
Kauimmaksi kuljetaan silloin, kun ei enää tiedetä, minne kuljetaan.

Pablo :D

Posts: 81

#928 • • Pablo :D miero
Ai niin ja tietenkään ei kannabista pidä laillistaa ja kaikki muutkin päihteet pois markkinoilta!

--
_______________________________________________________
Kauimmaksi kuljetaan silloin, kun ei enää tiedetä, minne kuljetaan.

Pablo :D

Posts: 81

#929 • • Pablo :D miero

Juhgu, 9.6.2005 16:43:
---
lunity, 9.6.2005 16:00:
Ai niin ja tietenkään ei kannabista pidä laillistaa ja kaikki muutkin päihteet pois markkinoilta!
---


Hyvin perusteltu.




Mielipidehhän se oli, mutta koitetaan perustellakkin sitä sitten...

Kyllähän hipinretkut täytyy siivota katukuvasta pois: Annetaan niille tarpeeks sakkoja, jolloin niiden täytyy joko skarpata, eli ruveta "kunnon kansalaisiksi", tai siirtyvät oikeisiin rikoksiin ja päätyvät vankilaan/hautaan *hih*

Mutta oikeasti, voiko kukaan nimetä minkään päihteen pitkäaikaisen käytön hyviä puolia?
Tokihan rentouttaa silloin tällöin ottaa jotain, mutta kyllä sitä varmasti pärjää ilman mitään päihteitä.

--
_______________________________________________________
Kauimmaksi kuljetaan silloin, kun ei enää tiedetä, minne kuljetaan.

Avatar
#930 • • valona Guest


Mutta oikeasti, voiko kukaan nimetä minkään päihteen pitkäaikaisen käytön hyviä puolia?



Mä oon ainakin kateellinen viinaa päivittäin nauttiville joogille, jotka kuolevat ennen viittäkymmentä ikävuotta ja säästyvät raihnaisuudelta sekä tylsistymiseltä.
Claquesous

Posts: 3,206

#931 • • Claquesous viidettä kolonnaa
lunity

Mutta oikeasti, voiko kukaan nimetä minkään päihteen pitkäaikaisen käytön hyviä puolia?
Tokihan rentouttaa silloin tällöin ottaa jotain, mutta kyllä sitä varmasti pärjää ilman mitään päihteitä.

[/quote]

No just joo... Meitsikää en diggaa mistään päihteestä ja elämä se parasta huumetta on, joten kielletää ihan kaikki. Tällöin ihmiset ihan varmasti tajuu, et mä oon oikeessa ja kaikki rupee syömää levää soijakastikkeessa ja maailmaan tulee rauha eikä kukaan nää enää nälkää.

Ps. Kielletään elämä! Se on johtaa kuolemaan!

--
32. of December

koo

Posts: 379

#932 • • koo

mikkihiiri, 9.6.2005 19:25:
lunity

Mutta oikeasti, voiko kukaan nimetä minkään päihteen pitkäaikaisen käytön hyviä puolia?
Tokihan rentouttaa silloin tällöin ottaa jotain, mutta kyllä sitä varmasti pärjää ilman mitään päihteitä.


---


No just joo... Meitsikää en diggaa mistään päihteestä ja elämä se parasta huumetta on, joten kielletää ihan kaikki. Tällöin ihmiset ihan varmasti tajuu, et mä oon oikeessa ja kaikki rupee syömää levää soijakastikkeessa ja maailmaan tulee rauha eikä kukaan nää enää nälkää.

Ps. Kielletään elämä! Se on johtaa kuolemaan!



Tää on niin kliffa tää kannabis-aihe, kun siihen ei voi negatiivista mielipidettään täällä sanoa.

Nimetkääpä rakkaat kannabiksen ystävät niitä hyviä puolia päihteille! Olisin mäkin ihan kiinnostunut niistä tietämään. Ihmeellistä, miten kaikkeen pitää heti reagoida ylläolevan kaltaisilla kärjistyksillä.

Mä en keksi päihteiden pitkäaikaiselle käytölle yhtäkään hyvää puolta. Keksittekö te?

--
Backstagella on paratiisi.

hallucinogen

Posts: 8,190

#933 • • Edited hallucinogen Edain

koo, 9.6.2005 19:41:
Mä en keksi päihteiden pitkäaikaiselle käytölle yhtäkään hyvää puolta. Keksittekö te?


Tulee kiva fiilis ja syntyvyys lisääntyy *iloinen* Aika moni teistäkin on tehty juhannushumalassa jossain ruusupuskassa :D
Ai niin ja mikään ei oo parempaa yskänlääkettä kuin kunnon viski tai kossunapsu ja yhden kaljan nautittuaan saa hyvin unta joten myös unilääkkeeksi kelpaa :D

--
pikku-*possu*

Avatar
#934 • • astaroth Guest

koo, 9.6.2005 19:41:
Mä en keksi päihteiden pitkäaikaiselle käytölle yhtäkään hyvää puolta. Keksittekö te?


Miksi meidän pitää käsitellä asiaa "pitkäaikaisena käyttönä?" Pitkäaikaisella käytöllä ei sokeri eikä suolakaan ole yhtään hyväksi. Vai käsittelemmekö sitten päihteiden "viikonloppukäyttäjät" pitkäaikaisina käyttäjinä?

Sitten, kun on koukussa viinaan tai piriin, niin ei se ole enää hupikäyttöä ja harvemmin siihen ryhdytään tarkoituksella ja addiktiosta unelmoiden.
koo

Posts: 379

#935 • • koo

Astaroth, 9.6.2005 20:51:
---
koo, 9.6.2005 19:41:
Mä en keksi päihteiden pitkäaikaiselle käytölle yhtäkään hyvää puolta. Keksittekö te?

---

Miksi meidän pitää käsitellä asiaa "pitkäaikaisena käyttönä?" Pitkäaikaisella käytöllä ei sokeri eikä suolakaan ole yhtään hyväksi. Vai käsittelemmekö sitten päihteiden "viikonloppukäyttäjät" pitkäaikaisina käyttäjinä?

Sitten, kun on koukussa viinaan tai piriin, niin ei se ole enää hupikäyttöä ja harvemmin siihen ryhdytään tarkoituksella ja addiktiosta unelmoiden.



Asiaa voi käsitellä just miten kukin itse haluaa, mä vain reagoin ton yhden erkin aivoituksiin. Jos puhutaan pitkäiaikaisesta käytöstä, tuskin millekään päihteelle löytää hyviä puolia enemmän, kuin huonoja. Ja eiköhän se viikonloppukäyttökin ole jossain vaiheessa pitkäaikaista käyttöä, jos sitä jatkuu esimerkiksi 10 vuotta joka viikonloppu.

--
Backstagella on paratiisi.

Avatar
#936 • • Edited astaroth Guest

koo, 9.6.2005 20:57:
Ja eiköhän se viikonloppukäyttökin ole jossain vaiheessa pitkäaikaista käyttöä, jos sitä jatkuu esimerkiksi 10 vuotta joka viikonloppu.


Joo, no on toi pilsneri aika lailla progemahaa ehtinnä kasvattamaan. Mutta on siinä taas niin ikimuistoisia reissujakin tullut tehtyä, että kyllä sen pienen ruumiin rapistumisen sallii. *nauru*

I call it LIFE! ^__^
antero

Posts: 84

#937 • • antero

Dynamia, 9.6.2005 16:18:

---
kyllä riittää 3-7 päivää!!!



okei nyt muuttui heti paljon uskottavammaksi kun lisäsit noi huutomerkit.

--
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.

Pablo :D

Posts: 81

#938 • • Pablo :D miero

Astaroth, 9.6.2005 20:51:


Miksi meidän pitää käsitellä asiaa "pitkäaikaisena käyttönä?" Pitkäaikaisella käytöllä ei sokeri eikä suolakaan ole yhtään hyväksi. Vai käsittelemmekö sitten päihteiden "viikonloppukäyttäjät" pitkäaikaisina käyttäjinä?

Sitten, kun on koukussa viinaan tai piriin, niin ei se ole enää hupikäyttöä ja harvemmin siihen ryhdytään tarkoituksella ja addiktiosta unelmoiden.



Puhe oli kai päihteistä, tarkemmin kannabiksesta? Ei joka päiväisestä ravinnosta, joka sekin kyllä aiheuttaa ongelmia kehomme kanssa (liikaa nautittuna), mutta jota ilman ei elä.

Ja viina ja piri ja kaikki muutkin... Kyllähän kaikilla on jonkinlainen varoitusääni päässään, joka sanoo: "tähän voi jäädä koukkuun", onhan? Hyviä esimerkkejä addikteista näkee kumminkin päivittäin jos sattuu vähän edes kiertämään Helsinkiä.

Voidaan tietysti kysyä onko reilua viedä päihtymisen "ihanuus" tulevilta sukupolvilta, koska aikaisemmilla sukupolvilla homma ei ole ihan aina pysynyt hanskassa?
Asiaahan voi melkein asiallisen aasinsillan=P kautta verrata korkeakoulujen opinto-oikeuteen. Nykyisillä ministereillä on niinkin pitkiä putkia kuin 12v. (varmaan joillain enemmänkin) takanaan, että tulevien sukupolvien ei enää tarvii olla kuin korkeintaan se minimiaika + 2v

--
_______________________________________________________
Kauimmaksi kuljetaan silloin, kun ei enää tiedetä, minne kuljetaan.

Pablo :D

Posts: 81

#939 • • Pablo :D miero
Kannabista ei tarvitsisi laillistaa yhtään enempää. Se on nyt jo saavuttanut ihan hyvän statuksen lain silmissä. Rangaistukset hallussapidosta, kasvatuksesta ja käytöstä ovat pieniä sakkoja. No kyllä niistä voi saada enemmänkin, käytännön tasolla niin ei tapahdu, vai onko jollain tarjota esimerkkiä?
Kasvatuksesta myyntitarkoitukseen voi saada muutakin kun velton läpsäisyn ranteelle, mutta se onkin jo eri asia.

Tällä hetkellä kannabista voi kasvattaa lähes riskittä. Siemenet ja kaikki tarvikkeet voi ostaa täysin laillisesti. Poliisit tuskin eksyvät ovellesi ilman että pidät julmettua meteliä tai pidät jotain ihme uhrijuhlia, jolloin naapurit saattavat soittaa poliisin. Omaan hallituun käyttöön kasvattavat tuskin jäävät kiinni kovin usein. Jos jakelet/myyt satoasi todennäköisyytesi jäädä kiinni kasvaa. Jos hehkuttelet kaupungilla isoon ääneen:" Että siellä mun kämpässä onkin helvetillinen viidakko!!!!", kyllä, taas todennäköisyytesi jäädä kiinni on suurempi.

Joten miksi pyrkiä täysin lailliseen kannabikseen?

--
_______________________________________________________
Kauimmaksi kuljetaan silloin, kun ei enää tiedetä, minne kuljetaan.

Pablo :D

Posts: 81

#940 • • Pablo :D miero

hallucinogen, 9.6.2005 20:02:


Tulee kiva fiilis ja syntyvyys lisääntyy *iloinen* Aika moni teistäkin on tehty juhannushumalassa jossain ruusupuskassa :D
Ai niin ja mikään ei oo parempaa yskänlääkettä kuin kunnon viski tai kossunapsu ja yhden kaljan nautittuaan saa hyvin unta joten myös unilääkkeeksi kelpaa :D



Juhannuslapset... Onko kaikki teiniraskaudetkin hyvä juttu kun "syntyvyys lisääntyy"? tai raiskaukset?

Viski ja kossunapsun ottaminen yskään ei varmaan oo niitten pitkäaikasta käyttöä? Tai niin jos on krooninen yskä, kuten "assan-Kakella" ja kavereilla*hymy*

Unettomuuden hoitoon alkoholi varmaan on parempi kun useat nykyäänkin käytetyt bentsot ja muut. Joillain tosin toi unettomuuden hoito karkaa käsistä, kuten myös bentsojen kanssa, ja tunnen tapauksen joka joutuu nykysin vetämään 3l kaljaa saadakseen unen.

--
_______________________________________________________
Kauimmaksi kuljetaan silloin, kun ei enää tiedetä, minne kuljetaan.