Kannabiksen laillistaminen

2,281 posts, 115 pages, 1,067,809 views

Raver

Posts: 91

#901 • • Raver xD
Mä muutin muuten mieltäni. Pidetää kotikasvatus laittomana ja otetaa kaikki verotulot ja luodaa lisää työpaikkoja ja perustetaa helvetillisiä valtion alasia hamppuplantaaseja. Sit jos jää hasiksen ostosta tai myynnistä kiinni ni katkastaa sormet. Joka kerta yks. Ja kotikasvattajat joutuu pakkotoihin valtion plantaaseille puoleksi vuodeksi.
[/quote]

mä hakisin ainaskin heti töihin sinne plantaasille ni olis oikeesti työtä mitä tykkäis tehdä..palkastakin vois ottaa pois isonkin osan jos sais sielt aina viedä sauhuu kotiin *joo*

--
äksdee

Sirppu

Posts: 685

#902 • • Sirppu
hmm tuolla oli ihmetelty että meneekö passiivisesta sekaisin.. Mulla lääkäri kielsi olematta sellasessa paikassa missä itse voisin olla passiivinen polttaja*ding*
No ei tuota kyllä kauppaan tuotas iha sais olla omissa oloissa niinku nykyäänki jos laillistettaisiin.
Rocca

Posts: 3,064

#903 • • Rocca Diiva UG / Superfint Crew

Raver, 26.4.2005 18:28:
mä hakisin ainaskin heti töihin sinne plantaasille ni olis oikeesti työtä mitä tykkäis tehdä..palkastakin vois ottaa pois isonkin osan jos sais sielt aina viedä sauhuu kotiin *joo*



TOTAALINEN REPEEMINEN *nauru**muhaha*

--
Dj Rocca

yes, ROBIN, i`ve become a human fish!

Anny

Posts: 666

#904 • • Anny Hurricane-Munster

Juhgu, 26.4.2005 21:45:
---
Anny, 26.4.2005 08:59:
Ja ei muuta kun joukolla 7.5. hamppumarssiin... *dissaa*
---


Joo, mutta miksi dissaushymiö?



siks ku mä on niin takakiree kaksinaismoraalin omaava päällepäsmäri!! *joo*

--
How can a woman be expected to be happy with a man who insists on treating her as if she were a perfectly normal human being. - Oscar Wilde

serotonot

Posts: 3,137

#905 • • serotonot Paul Easy

Juhgu, 27.4.2005 12:19:
---
Raver,
---
mä hakisin ainaskin heti töihin sinne plantaasille ni olis oikeesti työtä mitä tykkäis tehdä..palkastakin vois ottaa pois isonkin osan jos sais sielt aina viedä sauhuu kotiin *joo*
---


Ja sitten koko elämä pyörisikin kivasti kannabiksen ympärillä. Whee.



Joo mä en ainakaa ite kovin helposti palkkais jäbää mikä sanoo "mä voin ottaa puolet palkasta tuotteina", koska se ois joka aamu myöhässä ja sen työtehokin varmaan ois mitä ois..

Tuskin ne alkoholistiakaan ottaa oluttehtaalle vaikka sanois et "voin puolet palkasta ottaa bissenä". Ja kantsis tuskin sanooo et "täs työs pääsisin olee sen asian kans tekemisis mitä eniten rakastan" :D
Raver

Posts: 91

#906 • • Raver xD
Joo mä en ainakaa ite kovin helposti palkkais jäbää mikä sanoo "mä voin ottaa puolet palkasta tuotteina", koska se ois joka aamu myöhässä ja sen työtehokin varmaan ois mitä ois..

Tuskin ne alkoholistiakaan ottaa oluttehtaalle vaikka sanois et "voin puolet palkasta ottaa bissenä". Ja kantsis tuskin sanooo et "täs työs pääsisin olee sen asian kans tekemisis mitä eniten rakastan" :D
[/quote]

paukuissa ja kännissä on ainakin omasta mielestäni aika suuri ero..pari kaverii oli esimerkiks töissä juuri puutarha ja kasvihuone ympäristössä ja niitten pomo joka tiesi hyvin et ne polttelee sanos monta kertaa ku pojat työaikana kiros et menkää pojat sauhuille ja tulkaa sit takas ja hyvin se homma toimis sen puoli vuotta mitä ne sai siellä olla töissä. Itsekkin oon tehny paljon töitä paukuissa..en tosin virallisia mut kuitenkin..ei se et polttelee joka päivä ihan tarkota sitä et myöhästyy/ ei tule töihin ja et ei jaksais tehdä siellä mtn.

--
äksdee

Individual

Posts: 10,942

#907 • • Edited Individual HYPNO!

Raver, 27.4.2005 12:43:
Itsekkin oon tehny paljon töitä paukuissa..en tosin virallisia mut kuitenkin..ei se et polttelee joka päivä ihan tarkota sitä et myöhästyy/ ei tule töihin ja et ei jaksais tehdä siellä mtn.



Kyllä paukuissa voi työskennellä esim. aivokirurgi, lennonjohtaja, lentokapteeni, kemianteollisuuden työntekijä. *joo* Kyllä niistä sen verran jumiin menee, että en mä ainakana haluais, että ihan kaikki tämän maan työntekijät vetelee koko ajan älyjä.

edit: Noh, ehkä pieni kärjistys. Pointti on kuitenkin se, että kannabis on päihdyttävä aine siinä missä joku keskiolutkin, että liikaa vedettynä ei varmastikaan ole ihan työkunnossa, jos kohta millois se olis tämän maan ihmisiä estänyt. *nauru*
Raver

Posts: 91

#908 • • Raver xD
Kyllä paukuissa voi työskennellä esim. aivokirurgi, lennonjohtaja, lentokapteeni, kemianteollisuuden työntekijä. *joo* Kyllä niistä sen verran jumiin menee, että en mä ainakana haluais, että ihan kaikki tämän maan työntekijät vetelee koko ajan älyjä.
[/quote]

en nyt tarkoittanut ihan kaikkia töitä vaan just tommost mitä tossa edellä mainittiin..

--
äksdee

siveys

Posts: 2,492

#909 • • siveys lovely
En mäkään ikinä ottais soittamaan artistia tai DJtä joka haluis osan palkastaan bissenä tai blossina bäkkärillä. *iloinen*
serotonot

Posts: 3,137

#910 • • serotonot Paul Easy

Raver, 27.4.2005 12:43:
paukuissa ja kännissä on ainakin omasta mielestäni aika suuri ero..pari kaverii oli esimerkiks töissä juuri puutarha ja kasvihuone ympäristössä ja niitten pomo joka tiesi hyvin et ne polttelee sanos monta kertaa ku pojat työaikana kiros et menkää pojat sauhuille ja tulkaa sit takas ja hyvin se homma toimis sen puoli vuotta mitä ne sai siellä olla töissä. Itsekkin oon tehny paljon töitä paukuissa..en tosin virallisia mut kuitenkin..ei se et polttelee joka päivä ihan tarkota sitä et myöhästyy/ ei tule töihin ja et ei jaksais tehdä siellä mtn.


Ne sai olla siellä huikeat puoli vuotta. Mikä oli lähdön syy?

Ja nyt yks aina yhtä tökerön kuuloinen mut silti tässä(kin) tilanteessa (luultavasti) paikkaansa pitävä väite:
Mä tunnen monta ihmistä jotka sun ikäisinä paasas ihan samaa. Sitä kuinka hampus ei oo mitää vikaa ja kuinka se ei häiritse elämää vaik polttaa päivittäin, vaan tekee ainoastaan rauhallisemmaks; ei kiroiluta nii paljoo yms.

Enpä ole nähnyt niitä tyyppejä säännöllisesti enää aikoihin. Syy on siinä että pitemmällä aikavälillä toi jatkuva sihauttelu passivoi ihmisen ja tekee siitä melko epäsosiaalisen, koska sen on epämukava olla selvinpäin. Se on hermostunut tai muuten vaan huonolla tuulella aina ku ei ole pilvessä, eikä sen takia saa oikein mitään aikaseks ku ilman pilveä ei oo keskittymiskykyä ja pilveä poltettuaan "ei jaksa just nyt" tehdä mitään.

Enkä siis paasaa mitenkään absoluuttisesti kannabista vastaan. Nähny vaan liian monen kohdalla mitä siitä seuraa kun päihteestä tulee harrastus. Siinä mielessä pidän viinaa terveellisempänä, että se muistuttaa aina seuraavana päivänä, että sitä on otettu, jolloin sitä ei (ehkä) tule niin usein nautittua, varsinkin jos käy säännöllisesti töissä.
serotonot

Posts: 3,137

#911 • • serotonot Paul Easy

siveys, 27.4.2005 12:53:
En mäkään ikinä ottais soittamaan artistia tai DJtä joka haluis osan palkastaan bissenä tai blossina bäkkärillä. *iloinen*



no siis joku roti hei! Noihan tulee liksan lisäks :D
Raver

Posts: 91

#912 • • Raver xD

serotonot, 27.4.2005 12:55:
---
Raver, 27.4.2005 12:43:
paukuissa ja kännissä on ainakin omasta mielestäni aika suuri ero..pari kaverii oli esimerkiks töissä juuri puutarha ja kasvihuone ympäristössä ja niitten pomo joka tiesi hyvin et ne polttelee sanos monta kertaa ku pojat työaikana kiros et menkää pojat sauhuille ja tulkaa sit takas ja hyvin se homma toimis sen puoli vuotta mitä ne sai siellä olla töissä. Itsekkin oon tehny paljon töitä paukuissa..en tosin virallisia mut kuitenkin..ei se et polttelee joka päivä ihan tarkota sitä et myöhästyy/ ei tule töihin ja et ei jaksais tehdä siellä mtn.

---

Ne sai olla siellä huikeat puoli vuotta. Mikä oli lähdön syy?

Ja nyt yks aina yhtä tökerön kuuloinen mut silti tässä(kin) tilanteessa (luultavasti) paikkaansa pitävä väite:
Mä tunnen monta ihmistä jotka sun ikäisinä paasas ihan samaa. Sitä kuinka hampus ei oo mitää vikaa ja kuinka se ei häiritse elämää vaik polttaa päivittäin, vaan tekee ainoastaan rauhallisemmaks; ei kiroiluta nii paljoo yms.

Enpä ole nähnyt niitä tyyppejä säännöllisesti enää aikoihin. Syy on siinä että pitemmällä aikavälillä toi jatkuva sihauttelu passivoi ihmisen ja tekee siitä melko epäsosiaalisen, koska sen on epämukava olla selvinpäin. Se on hermostunut tai muuten vaan huonolla tuulella aina ku ei ole pilvessä, eikä sen takia saa oikein mitään aikaseks ku ilman pilveä ei oo keskittymiskykyä ja pilveä poltettuaan "ei jaksa just nyt" tehdä mitään.

Enkä siis paasaa mitenkään absoluuttisesti kannabista vastaan. Nähny vaan liian monen kohdalla mitä siitä seuraa kun päihteestä tulee harrastus. Siinä mielessä pidän viinaa terveellisempänä, että se muistuttaa aina seuraavana päivänä, että sitä on otettu, jolloin sitä ei (ehkä) tule niin usein nautittua, varsinkin jos käy säännöllisesti töissä.



lähdön syy oli yksinkertaisesti se ettei kyseinen firman enää tarvinnut työntekiöitä istuttamaan kasveja ulos kun tuli talvi..tällä hetkellä toinen niistä kavereista on itseasiassa samassa firmassa taas ollut joku viikon..mut joo katsotaan katsotaan miten käy *vink*

--
äksdee

serotonot

Posts: 3,137

#913 • • serotonot Paul Easy
Tontis: No shit? :D

Siis niinq sanoin en oo mitenkää kannabista vastaan mut monet tääl tuntuu luulevan et sillä ei ois MITÄÄN haittapuolia ja se ei kyl ihan pidä paikkaansa...

Enkä tajuu mitä järkeä on vertailla sitä alkoholiin tai mihinkään muuhunkaan päihteeseen. Miksei suhtautua siihen kannabiksena ja sillä selvä?
serotonot

Posts: 3,137

#914 • • Edited serotonot Paul Easy

Raver
pari kaverii oli esimerkiks töissä juuri puutarha ja kasvihuone ympäristössä
---
serotonot
Ne sai olla siellä huikeat puoli vuotta. Mikä oli lähdön syy?
---
tuli talvi

---



ok :)
Dementation

Posts: 2,892

#915 • • Dementation wednesday?

serotonot, 27.4.2005 13:06:
Enkä tajuu mitä järkeä on vertailla sitä alkoholiin tai mihinkään muuhunkaan päihteeseen. Miksei suhtautua siihen kannabiksena ja sillä selvä?



Koska täällä on aika paljon jengiä jotka tietää mitä alkoholi tekee ja suurin osa näistä ihmisistä ei tiedä kannabiksesta muuta kuin mitä valheellinen pelotteluvalistus on aikoinaan heille opettanut. Siksipä he eivät voi puhua kannabiksesta sinä itsenään, tai jos puhuvat, puhuvat täyttä paskaa... Heitä varten täytyy vertailla.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

siveys

Posts: 2,492

#916 • • siveys lovely

Tontsis,
Tai sitten tulee nautittua ja työtulos kärsii huomattavasti enemmän krapulasta kuin tilanteessa, jolloin olisi polttanut kannabista edellisenä iltana.


Tässä varmaan haettiin sitä, että alkoholin aiheuttama työkyvyttömyys on selkeämmin identifioitavissa alkoholin piikkiin, toisin kuin esimerkiksi motivaation vähäisyys, joka saattaa osin johtua kannabiksesta, mutta sitä ei välttämättä suoranaisesti osata siihen yhdistää.

Minä ainakin haluaisin uskoa, että mitä paremmin ihminen kykenee identifioimaan ei-toivottujen asioiden syyt, sitä paremmin hän kykenee näitä seurauksia halutessaan välttelemään.

Saatan tietysti puhua läpiä päähäni koska henkilökohtaiset kokemukseni kannabiksen vaikutuksista ovat täysin olemattomat. Kokeneemmat korjatkoon jos olen väärässä.
Avatar
#917 • • Rujo Mutantti Guest
Elämä pyrii vaan kannabiksen ympärillä jos on töissä kasvihuoneella, joillain se pyörii koodamisessa ja muussa koneella turottamisessa mikä on varmasti epäterveellisempää kuin kasvihuoneella puuhastelu. Entä sitten lääketehtaan kehittelijät? Urheilijat?

Entäs jos tuo johtaakin siihen että huomataan lahjakas puutarhuri joka/jotka pääsee lääketehtaalle jalostamaan lääkinnällisiin tarkoituksiin raaka-aineita tai valmistamaan siemeniä ravinnoksi ja kuituja kankaisiin? Tosin itse en kyllä ottaisi palkkaa tuotteina koska jossain välissä ihmiselle tulee nälkä ja tarvetta vaihtaa rahaa palveluihin, hyödykkeisiin tai käydä jossain muualla kun siinä lähikiskalla ostamssa karkkia. Jos osaa kasvattaa niin miksei ns. ota töitä kotiin ja pidä valoa kaapissa?

Jos kannabis on pelkkä päihde niin autot ovat kaahaamista varten eikö? Yleensä tartutaan tuohon päihdehommaan kun puhutaan kannabiksesta mutta unohdetaan että sillä kasvilla on muitakin käyttötarkoituksia. Mutta tässä aiheessa onkin päihdekäyttö ja sen laillistaminen keskustelun aiheena. Paljonkohan saataisiin kuituja jos kaikki kasvattajat toisivat varret kasveistaan hyötykäyttöön sitä kuitenkin jää suomessakin kilometritolkulla käyttämättä. Kyllä siitä saisi vaatteita kehitysmaihin.

Virtsassa kannabis näkyy noin 3-7+vrk ja verestä voi löytyä merkkejä käytöstä vielä 6 viikonkin jälkeen.

Josjosjos jos jos jos...
Raver

Posts: 91

#918 • • Raver xD

Juhgu, 27.4.2005 15:14:
---
Raver,
---
pari kaverii oli esimerkiks töissä juuri puutarha ja kasvihuone ympäristössä ja niitten pomo joka tiesi hyvin et ne polttelee sanos monta kertaa ku pojat työaikana kiros et menkää pojat sauhuille ja tulkaa sit takas ja hyvin se homma toimis
---


Älä nyt loukkaannu mutta jos minä omistaisin firman en kyllä haluaisi sinne tuollaisia kavereita töihin, vaikka esim. kannabiksen laillistamista kannatankin.



jos jos jos *vink*

--
äksdee

Juhgu

Posts: 7,921

#919 • • Juhgu Virnistelijä

ujin
Virtsassa kannabis näkyy noin 3-7+vrk ja verestä voi löytyä merkkejä käytöstä vielä 6 viikonkin jälkeen.


Tosin vasta pitkään kestäneen raskaamman käytön jälkeen. Jos joku on nyt ottanut ensimmäisen hatsinsa jointista ja ihan paniikissa kelailee kuinka kauan todistusaineistoa on, niin ei tarvinne pelätä 6 viikkoa.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Monoplhoric

Posts: 19

#920 • • Monoplhoric Nuori Joka Koki Valaistuksen
ehdottomasti kannabis lailliseksi.tulee halvemmaksi kuin 2 tuoppia bileissä/baareissa ja ei tule krapulaa tai muutakaan paitsi jos on polttanut liikaa. Long live Ganja.

--
The Mescaline Was Running Strong