Kannabiksen laillistaminen

2,281 posts, 115 pages, 1,067,720 views

Avatar
#701 • • CryOniC Guest
todellakin lailliseks!!!*piis*
Juhgu

Posts: 7,921

#702 • • Edited Juhgu Virnistelijä

alek száhala:
---
Ei jumalauta oikeesti. Tässä on nyt aivan helvetin hyvä esimerkki mitä kannabis saattaa pahimmillaan tehdä ihmiselle.



Toki jotkut pilvenpössyttelijät ovat aikamoisia hörhöjä, mutta on vähän inhottavaa jos heistä tehdään esimerkkejä kannabiskeskustelussa - voitaisiinhan samalla tavalla ottaa tämän forumin pahimmat perseilijäidiootit ja sanoa että "katsokaa nyt noitakin, sitä se viina tekee ihmisille".

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Avatar
#703 • • sakk303 Guest
huomattavasti harvemmassa ovat kuitenkin ne parikymppiset jotka huutavat viinan nimeen ja puolustelevat aineen x käyttöä siksi koska aine y:kin tekee sitä ja tätä, ja vetää samaan hengenvetoon mukaan vielä jeesukset, ristit, uskonnon ja rauhan. Siis oikeasti, jos näen paljon perseilijäidiootteja (toisinaan lasken myös itseni sellaiseksi tietyissä tapauksissa), niin vähintään yhtä paljon olen vastaavanlaisia väsyneitä puolustuspuheita/jumittuneita kannanottoja nähnyt ihan sivusta seuranneena ja hyvin niillä on mennyt ja samoissa hyvissä varmaan menee vieläkin. ja nyt ei puhuttu kohtuukäyttäjistä vaan serotoniinitaso-jumittuneista päivästä-toiseen-pehmopäistä.
mecha

Posts: 15

#704 • • mecha taistelurobotti

sakk303:
huomattavasti harvemmassa ovat kuitenkin ne parikymppiset jotka huutavat viinan nimeen ja puolustelevat aineen x käyttöä siksi koska aine y:kin tekee sitä ja tätä, ja vetää samaan hengenvetoon mukaan vielä jeesukset, ristit, uskonnon ja rauhan.



Mutta toisaalta koska kannabis on laiton päihde, sitä käyttämään uskaltautuvat lienevät huomattavasti yleisemmin juuri aineen väärinkäyttäjiä. Alkoholin tapauksessa taas erittäin suuri osa käyttäjistä on puhtaasti viihdekäyttäjiä. Kannabiksenkaan viihdekäyttäjät eivät yleensä hekään paasaa jostain uskonnon ja kannabiksen yhteydestä tai kannabiksen "terveellisyydestä". Se taas, että puolustelee aineen x käyttöä sillä, että aine y:kin tekee jotain on taas mielestäni täysin rationaalinen argumentti aineen x käytön puolesta. On nimittäin aika tekopyhää paheksua aineen x käyttämistä ja tuomita se laittomaksi jos aineella y on samanlaiset haitat, sitä myös itse käyttää ja se on laillista. Tietenkään ei ole mitenkään sanottua, että kannabiksen haitat olisivat samalla tasolla alkoholin kanssa koska aiheesta ei ole vielä tarpeeksi tutkimustietoa. Ei siis kannata lyödä mitään lukkoon vielä.
keisha

Posts: 1,394

#705 • • keisha bullet with butterfly wings

arskah:
En haluis edes tietää mitä siitä tulisi jos suomessa lailistettaisiin kannabis..


Epäilemättä koko kansakunta sortuisi taukoamattomaan pilvenpössyttelyyn, bruttokansantuote romahtaisi kun kukaan ei enää jaksaisi käydä töissä ja rikollisaalto pyyhkäisisi yli maan *justjoo*

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)

Lucky-13th

Posts: 383

#706 • • Edited Lucky-13th

arskah:
No jos nyt suomalaiset tunnetaan niin näin siinä tulisi käymään, jengi vaan makoilis eikä hirveesti jaksais tehdä mitään.. Tosin tota rikollisaaltoa tuskin tulisi.



Näin ollen on parempi että kannabis pysyy piilossa, mutta silti kukaan ei ole estämässä sen palamista.

Kelaa kans et jos kannabis ois laillista ja alkoholi laitonta, niin tietenkin osa (ne keillä cannabis aihauttais psykoosia tjsp) vaatis alkoholia kauppoihin, ja osa sanois et " ei vitus, sithän jengi ois kännissä tai krapulassa 24/7 eikä jaksais tehä mitää"

--
I´ve made up my mind, don´t confuse me with the facts!

b|chill

Posts: 8

#707 • • b|chill

Tontsis:
Menisitkö säkin ensimmäisenä ostamaan kannabista ja muuttuisiko koko sun ystäväpiiri ja lähisuku pössyttelijöiksi, jotka kaikki lopettaa päiväduuninsa ja kasvattaa rastat päähän?

Eipä muuten mikään huono ratkaisu, jos niillä mielettömillä rahallisilla voitoilla, jotka saadaan muutamasta miljoonasta kannabisNARKKARISTA, voidaan kustantaa kaikkien toimeentulo. Lisäksi pilvipäisille turisteille myytäis tietysti pajukoreja ja hamppupipoja matkamuistoiksi kiskurihintaan Hietsun savimajoista.



MIelettömillä rahallisilla voitoilla? Ajatko siis takaa sitä, että nämä pari miljoonaa työtöntä narkkaria työttömyyskorvauksillaan ostaisivat niin paljon kannabista, että niiden myynnistä saatavalla arvonlisäverolla voitaisiin kustantaa kaikkien ihmisten toimeentulo? Tosin jos 2 miljoonaa suomalaista jättäisi työt tekemättä, mistä saataisiin rahat näiden työttömyyskorvauksien maksamiseen? Ja kuka tällöin tekisi televisiot ja talot, ruoan ja juoman, joista kaikki tällä hetkellä nautimme?... Jos nyt pointtini tuli selväksi niin turha jatkaa aiheesta. Arvaan, että esimerkki oli hyvin kärjistetty.

Aina sillon tällön, kun eteeni tulee hyvinkin liberaaleja ehdotuksia siitä, kuinka ihmisten pitäis antaa itse päättää täysin kokonaan omasta elämästään, pälkähtää mieleeni ajatus, että antaa mennä. Laillistetaan kaikki huumeet ja toteutetaan täydellinen liberaali talouspolitiikka! No siis rationaalisiksi luokiteltavat ratkaisut, kuten kauppojen aukiolo, ja kannabiksen laillistaminen. Sitten voitaisiin katsoa, että miten oikeasti käy. Kunhan sitten samalla, kun annettaisiin ihmisille täysi valta itseensä annettaisiin myös täysi vastuu itsestä. Suomen tereydenhuoltojärjestelmä ei siis olisi velvollinen hoitamaan erinäisiä sairauksia ja muita häiriöitä, joita erinäisten aineiden käytöstä aiheutuisi. Jos aiheutuisi. Saman voisi kyllä tehdä jo nyt tupakalle, viinalle ja kahville. Sinänsä vaikea ajatus toteuttaa, mutta jos joku siinä onnistuisi.

Siis siitä vain laillistamaan kannabis, jos se nyt on itse kullekin hyvän elämän edellytys. Kunhan siitä ei minulle koidu harmia.
Ton3

Posts: 34

#708 • • Ton3
EI lailliseksi... Koska meillä on jo alkoholi ja sekin saa jo tarpeeksi väkivaltaa yms. ja nytten jos vielä lisätään jotain huumeita niin tulos ei ainakaan ole PAREMPI!! ja kun on yksi laillinen huume aletaan taas jo vahvempaa miettiä lailliseksi... Jos kannabis laillistetaan niin puhtaus varmistetaan vain "laillisista" liikkeistä, edelleen pyörii diilereitä nurkissa ja tarjoaa halvemmalla kannabista ja muita tehokkaampia huumeita jossa on kaikkea pask*a mukana, ja tietenkin halpa ja kunnon tujaukset vetää puoleensa.
Ton3

Posts: 34

#709 • • Ton3

Tontsis:
Alkoli ja kannabis eroaa mm. väkivaltatilastoissa kuin yö ja päivä. Lisäksi sitä nauttineet ottavat huomattavasti vähemmän riskejä. Esimerkiksi liikenneonnettomuuksia sattuu vähemmän. Naapuritalon Jarnokin voisi vaihtaa kossun vesipiippuun ja lopettaa vaimonsa hakkaamisen.


Yritätkö sanoa että jos kaikki vetäs huumeita olisi vähemmän väkivaltaa ja onnettomuuksia? En kyl tiedä huumeista yhtään mitään, mutta mitä nyt olen kuullut ja nähny jossain telkkarissa, kun huumeita vetää tulee hallusinaatioita ja yms.. ja liikenteessä on hyvä nähdä vähä ylimääräisiä liikennemerkkejä tai muuta vastaavaa. Jos kannabis tulisi lailliseksi ei se edelleenkään syrjäytä alkoholin käyttöä, VAAN tulee alkoholistien sekaan sekakäyttäjiä sekä huumehörhöjä...

Tontsis
Mutta eihän siinä miettimisessä ole mitään pahaa, päinvastoin. On hyvin tärkeää, että vaihtoehtoja mietitään. Jos jokin vaihtoehto koetaan paremmaksi kuin nykyinen, on syytä heittää ennakkoluulot pois ja siirtyä toimivampaan ratkaisumalliin.


Ja kun ollaan saatu lailliseksi vahvat huumeet, niin kohta on sairaalat täynnä huumefriikkejä.


Totta kai diilereitä on aina niin kauan kuin on kieltolakikin. Jos kannabis laillistetaan, se ON laillinen. Jos joku myy sulle torilla halvemmalla karkkia kojustaan kuin viereisessä kaupassa, ostatko? Paitsi että halvempi kannabis katukaupassa ei tee sen myynnistä juurikaan kannattavaa riskiä/bisnestä, jos sitä myydään esimerkiksi jokaisessa kulmassa apteekissa ja jalostettuja kasveja voi kuka tahansa kasvattaa siemenen hinnalla ikkunalaudalla.


No en ehkä minä, mutta on monia joita halpa humalakin kiinnostaa, niin miksi ei halpa huume?

Tätäkö te haluatte:
linkki
no omapahan on mielipiteenne...
Sixtus

Posts: 198

#710 • • Sixtus

Tonkka:
---clip---



Heh!
Damien

Posts: 2,882

#711 • • Damien [tr3ox]

Tonkka:
Alkoli ja kannabis eroaa...--CLIP--



Ja siihen ois ollu hyvä pysähtyä tolla tietopohjalla. Voi kuule poika, tervemenoa helvettiin. Sillä tollasella vainoharhaisella propagandalla varustetulla ymmärryksellä, olet omasta elämästäsi luomassa sellaista. Helvettiä siis, pelkää vaan ihan rauhassa, pääs vaan räjähtää joku päivä jos et vaivaudu ottamaan asioista selvää vaan uskot sumeilematta mitä "virallinen" totuus mediaan päästää.
shaderna

Posts: 157

#712 • • shaderna
Ei marihuanaa tulla varmaa koskaa suomes laillistaa, ainoostaa jos eu:n lakipykälii tulee muutoksii, muuten vaikee uskoo ett mä meen ikinä ostaa kiskalt askin jointteja tai pussin budii.

--
just tryin` not to give a fuck

*tappi*

Posts: 203

#713 • • *tappi* Pieni ja Punainen.
Lääkeaineena. Kyllä.
Muuten? ei.

--
~Turha silloin on enää rutistaa, kun paskat on jo housuissa~
~Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan~

sielu hänkin

Posts: 343

#714 • • Edited sielu hänkin Psykehoitsu. Team Rekkalesbot. ViherPirkko-linnu.
Olen ehdottomasti laillistamisen kannalla koska ainakin minä jättäisin suurimmaksi osaksi iltakaljailun pois ja kokoontuisin ystävieni kanssa iltapilvelle. Muuttama ylimääräinen tuoppi ja ei taatusti pääse kouluun mutta joinkkujen jälkeen voisi jopa päästä.
Keski-ikäsille, joilla alkaa jo seksielämä hieman laantua ni niille ainakin pilvenpoltto olis laillistan sillä ..kuulemani mukaan seksin harrastaminen pilvessä on aivan mielettömän hassun hauskaa. Vanhusten seksielämä kohenis ja elämänlaatu paranis.

--
*tirsk* *tirsk* *tirsk* *tirsk* *tirsk*

Ton3

Posts: 34

#715 • • Ton3

Damien:Ja siihen ois ollu hyvä pysähtyä tolla tietopohjalla. Voi kuule poika, tervemenoa helvettiin. Sillä tollasella vainoharhaisella propagandalla varustetulla ymmärryksellä, olet omasta elämästäsi luomassa sellaista. Helvettiä siis, pelkää vaan ihan rauhassa, pääs vaan räjähtää joku päivä jos et vaivaudu ottamaan asioista selvää vaan uskot sumeilematta mitä "virallinen" totuus mediaan päästää.


että olisiko pitäny ensin pikku pilvelle ennen ku tänne tulen väittelemään :D noh, eli ite en ole käyttänyt huumeita joten en voi sanoa miten ne vaikuttaa, joten otin esimerkiksi sen median näkemyksen. Olen vaan sitä mieltä että ei kannabikselle tai muilekkaan huumeille. Ja tämä keskustelu avartaa mun kapea mielistä näkemystä huumeista ehkä?
T0mbstone

Posts: 728

#716 • • T0mbstone The Process.

linnu:
Keski-ikäsille, joilla alkaa jo seksielämä hieman laantua ni niille ainakin pilvenpoltto olis laillistan sillä ..kuulemani mukaan seksin harrastaminen pilvessä on aivan mielettömän hassun hauskaa. Vanhusten seksielämä kohenis ja elämänlaatu paranis.


Mä taas olen kuullut et joskus kun on tarpeeks paukuissa tapahtumassa läsnäolo voi olla aika kaukainen. Sitten heräilee tietoisuuteen kesken seksin ja ihmettelee et mitäs tässä nyt olikaan tapahtumassa... *hymy*

--
~If you understand, things are just as they are... If you do not understand, things are just as they are....~

sielu hänkin

Posts: 343

#717 • • sielu hänkin Psykehoitsu. Team Rekkalesbot. ViherPirkko-linnu.
Mäkin olen kyllä kuullut että noinkin voi käydä, mut siinähän pätee taas se et liika on liikaa.
Pienessä huppelissa seksi on kivaa, mut kaatokännissä... no tarvitseeko mun edes sanoa?
*nauru*

--
*tirsk* *tirsk* *tirsk* *tirsk* *tirsk*

nRg

Posts: 69

#718 • • nRg
Mun puolesta jooh..eihän se kuitenkaan ketään pakota imailemaan vaikka sitä sais joka siwasta.
Ton3

Posts: 34

#719 • • Edited Ton3

Damien:
Tonkka:
Alkoli ja kannabis eroaa...--CLIP--


ööö?

Tontsis
Alkoli ja kannabis eroaa...


Nrg
Mun puolesta jooh..eihän se kuitenkaan ketään pakota imailemaan vaikka sitä sais joka siwasta.


Aivan, hmm, ehkä mun kantani alkaa vähä heilumaan.... jotenkin se vaan tuntuu niin vasten mieliseltä että huumeita sais kaupasta... mut, no joo... kantani vaihtuu jo en osaa sanoa puolelle...
Damien

Posts: 2,882

#720 • • Damien [tr3ox]

Tonkka:
---
Damien:
Tonkka:
Alkoli ja kannabis eroaa...--CLIP--

---

ööö?

---
Tontsis
Alkoli ja kannabis eroaa...

---



Treenaatko quotaamista vai muuten vaan ääneen ihmettelet?