Kannabiksen laillistaminen

2,281 posts, 115 pages, 1,067,821 views

Avatar
#661 • • Edited Rujo Mutantti Guest
Amanita, koska kannabiksen käyttö nopeuttaa hiusten ja kynsien kasvua. (tahi niin olen kuullut ma ja hirtehen joutaisi tuo joka infoa väärää on itseeni ahdannut mikäli näin on...)

Sillan alle kattoo puistokemistejä? Onkohan nyt tehonnu liikaa valistus iskältä? Jos ei vieläkään ihmiset oikeesti osaa ajatella omilla aivoilla ja kyseenalaistaa tota ”kaikkiin huumeisiin kuole heti!” mentaliteettiä niin ei ole kenelläkään kannabiksen laillisuutta puoltavalla muuta mahdollisuutta kuin hakea paikkansa Alaskasta, Kanadasta tahi Hollannista. (Englanti, Saksa Espanja ja Portugali ei pahoja myöskään)

Miä oon henkilökohtasesti sitä mieltä että kaikki lailttomaks niin ois kaikilla tasavertaset lähtökohdat lähteä tekemään/juhlimaan/kerros ite kun kahvinkeittimeen pitää väsätä aktiivihiilisuodattimet ja piilottaa kaappiin väliseinään sukulaisilta ja ilmiantavilta kavereilta. Myös ilmiantopalkkio ois jees niin menis tollaseen totalitaariseen kommarimenoon. Lapset ilmiantaa vanhempiaan jotta olisvatten hyviä kansan rakennuspilareita.

Kaikki laittomaks. Ei kahvia jolla monet teistä tekee työnsä, tupakkatauko niin hups vaan niskapersotteela putkan perälle ja poliisi vittuilut päälle. ”miä pidin vaan tauon että työt maistuu sit paremmin.” Ei paljoo nappaa sano sheriffi. Baarit suljettaisiin kokonaan, tupakkafirmojen ja alkoholin valmistajien sulkeminen romahduttais koko maailmantalouden. Reilut vuosi sitten oli lööppi että EU aikoo kieltää grillauksen. Heh Pena ja Kake (45v/176cm97kg / 48v180cm95kg) juoksee taskunuotion kanssa juhlista vähän tunniks grillaamaan lähimettään. Toki pitää olla teiniajan tupakoitsijoiden apulainen nro. 1 eli dödö matkassa ettei karrelle palanu läski ja savu haise. (tosin kun liikutaan laittomilla vesillä niin hajuttaomat nuotiot ovat jo 50v kieltolain jälkeen arkipäivää)

Ne jotka joskus on ollu laittomina pontikkapannujen liekittelijöinä onkin nykyään jotain Meukowia ja Jack Daniel´siä tuottavien lafkojen edesmenneitä perustajia joita varmasti on pidetty aikamoisina huru-ukkoina.

Sen enempää alkoholiin vertaamatta. (se ei oo oikeen mahollista eikä järkevää)

Juurikin nuo” HotMAza15v”:t jotka töhertelee ”Lekalais kjanbbis! Poliisi haisee!” (kyllä Antti, Sinä!) ei todellakaan tee laillistamista puoltavia tahoja yhtään vakavemmin otettavaksi.

Laittomuus on tehnyt kannabiksen kasvattamisen ja kasvin tarpeitten tuntemisen monille kaappikasvattajille niin välttämättömäks ja rutiiniks että ulkona kasvava peltokannabis on ”euroganjan” rinnalla vrt hyvä konjakki -> kiljua. Kasvista on saatava mahdollisimman paljon ja mahdollisimman tehokasta tuotetta jotta olisi mitään järkeä ottaa riskiä ja kasvattaa. Juttu mikä ilm. on lähtöisin jenkkilästä että nyky ganja olisi jopa 10 kertaa 70 luvun jazztupakkaa vahvempaa. Bullshit. Vaikka kasvia jalostetaan luonnollisen jalostuksen myötä se ei ilmeisesti voi kuitenkaan nousta niin korkealle mitä väitetään.

Nyt meikä on mielipiteeni julkistanu niin voinen mennä pois ja nauraa kun asiasta väännetään kättä.

Se kuka polttaa niin antaa polttaa/kasvattaa kunhan siitä ei todellakaan tehdä Rosa Meriläis juttua. (ihme ettei Tony Halmetta saatu sen amfetamiini ja kokaiini sekoiluista edesvastuuseen vaikka kertoi sitä kirjassaan suomen julkkiksille viikon kestäneissä juhlissa tarjoilleen. Ja sanoneen että se on _VAAN_ piriste ei huume. Kerro se niille monille pirinisteille...)

Mark hamilton:" Eli joskus oli puhetta jostain joka asuu hervannan mettissä joka tuli hulluksi vuosina jolloin pannkiautommateja ei ollut. Tyyppi siis tuhonnut itsensä viinalla ja liiallisella opiskelulla ja muulla."
Eli siis tyyppi ei ollu käyttäny kannabista pelkästään. Varmasti voinen lyödä vetoa että suomesta löytyy tänäkin päivänä juoppoja jotka ei oo kuullukkaan internetistä. Ja se on pilvenpolton vika!

GOD: OH MY ME!? I let fucking pot everywhere!
evvk

Posts: 1,918

#662 • • Edited evvk

ujin:


Sillan alle kattoo puistokemistejä? Onkohan nyt tehonnu liikaa valistus iskältä? Jos ei vieläkään ihmiset oikeesti osaa ajatella omilla aivoilla ja kyseenalaistaa tota ”kaikkiin huumeisiin kuole heti!” mentaliteettiä niin ei ole kenelläkään kannabiksen laillisuutta puoltavalla muuta mahdollisuutta kuin hakea paikkansa Alaskasta, Kanadasta tahi Hollannista. (Englanti, Saksa Espanja ja Portugali ei pahoja myöskään)



GOD: OH MY ME!? I let fucking pot everywhere!



You just didn´t got the point.. Olenx mä kuollu?

Pointti oli lähinnä se, että jos katsotaan puistokemistejä niin kyllä viinakin vetää ihmisen täysin paskaan kuntoon kuten ne mitä huumeiksi luokitellaan.

Eipä ole iskä valistanu.. eikä kyllä valistajat sellasia puhu et heti tapaa. Joo.. joku valista joskus sano silleen että hän on pikuhiljaa alkanut uskoa että kanabis ehkä aiheuttaa psykoosin.

Kaikki tapaa kun niin tarpeex kauan vetää oikeen urakalla tai ottaa yliannostuksen.

Anfetamiinit ja kovat aineet melko epäterveellisiä ja varmaan 5-10 tehokäytön jälkeen alkaa terveys pettää.

Puistokemistit on varmaan jostain tietestä syystä sillä tasolla. Me ei sille tasolle jouduta.

ujin:
Mark hamilton:” Eli joskus oli puhetta jostain joka asuu hervannan mettissä joka tuli hulluksi vuosina jolloin pannkiautommateja ei ollut. Tyyppi siis tuhonnut itsensä viinalla ja liiallisella opiskelulla ja muulla.”
Eli siis tyyppi ei ollu käyttäny kannabista pelkästään. Varmasti voinen lyödä vetoa että suomesta löytyy tänäkin päivänä juoppoja jotka ei oo kuullukkaan internetistä. Ja se on pilvenpolton vika!



Sanoinko minä että se on aineiden ja liiallisen opiskelun vika? Sanoinko?
Ehkä puhu oli ollut siitä että se tyyppi ei voinut mitään sille että päässä naksahti ja sen jälkeen ks. tyyppi on vetänyt aineita koska jokin ikäänkuin pakotaa vetään aineita.
Meaby, no, yes.. kunnon juopot mistään mitään tiedä eikä niiten puheesta edes selvää ota.
Yhteiskunnan vaatimukset joka on ajanut nämä juopot mettiin ja siltojen alle on varmaa syy sille että ne vetää viinaa ja mahdollisesti aineitakin niin paljon ja vetänyt niin kauan että ovat siinä kunnossa.

Hah...
Satunnaisvahvistaminen ja siihen pohjautuvat strategiat on kivoja :P
YUO jUst don´t want think or you joking
Myöskin taas vahvistettin suomalisten väitetty tosikkoluonne jos et vaan pilaile.. by ROTS

Ei vaan.. :)

Mä olen vähän sitä mieltä että huume valisus on tahallaan miettitty ylemällä taholla miten on mietty ja laitettu sossuntätit jotka oikeesti uskoo siiheen mitäniile sanotaan kertoon asiasta valistus tilaisuuksista.
Nykyään se ei ole ihan sitä mitä se oli joskus sillon kun mä olin intissä puhumatakaan mitä se oli peruskoulussa.

Monetkin on varmaan vetänyt / kokeillut vaikka sitä ikinä missään myönnäkkään.
paya^

Posts: 44

#663 • • paya^

Zorlim:
---
Joku Tupakoija voisi muuten nimetä tupakoinnin kiistattomat hyödyt. Mä en ole koskana ymmärtänyt miksi kukaan tupakoi.



joo! mä voin kertoa pari... oon kyllä yrittämässä lopettaa kokoajan. oon aika pahasti koukussa.

- se maistuu hyvälle (makuasia)

- edistää sosiaalisia tilanteita

- saa uusia kavereita helpommin

- helpottaa vitutusta

- parantaa keskittymistä (esim jos ei oo polttanu pariin päivään niin yks rööki tekee ihmeitä! )

- kiva polttaa jos ei oo muuta tekemistä

haittapuolia on kyl myös aika paljon... kellekään en suosittele aloittamista.


joku pilvenpolttelija voisi muuten nimetä siitä aiheutuneet kiistattomat hyödyt ! heeheheee....
Riku

Posts: 3,187

#664 • • Riku The Little Prince

epeli:
joku pilvenpolttelija voisi muuten nimetä siitä aiheutuneet kiistattomat hyödyt ! heeheheee....

Eiköhän tosta sun listasta vois suurimman osan poimia suoraan ja listata varmaan aika paljon vielä päällekin.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Funktion

Posts: 1,720

#665 • • Edited Funktion over 9000

epeli:

joo! mä voin kertoa pari... oon kyllä yrittämässä lopettaa kokoajan. oon aika pahasti koukussa.

- se maistuu hyvälle (makuasia)

- edistää sosiaalisia tilanteita

- saa uusia kavereita helpommin

- helpottaa vitutusta

- parantaa keskittymistä (esim jos ei oo polttanu pariin päivään niin yks rööki tekee ihmeitä! )

- kiva polttaa jos ei oo muuta tekemistä

haittapuolia on kyl myös aika paljon... kellekään en suosittele aloittamista.


joku pilvenpolttelija voisi muuten nimetä siitä aiheutuneet kiistattomat hyödyt ! heeheheee....



Noi kaikki muut paitsi korvataan kavereitten saaminen ja sosiaalisten tilanteiden edistyminen rentoutumisella ja ajoittaisilla kunnon hauskuuskohtauksilla.. *vink*

Enkä myöskään suosittele silti kenellekään..

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

NegaPose

Posts: 151

#666 • • Edited NegaPose Tonton

Mark Hamilton:
Aiheutta mm psykoosin
kysykää niiltä kannabiksen kayättäjiltä jotka on kiertäneet pitkänniemen kautta.



Pitää paikkansa, mutta vain jos henkilöllä on geneettinen taipumus tuohon, ts. piilevä skitsofrenia.
Alkoholi taas aiheuttaa tasan jokaisella ihmisellä tarpeeksi pitkään käytettynä myöskin eräänlaisen psykoositilan - juoppohulluuden. Tuohon ei tarvita siis mitään taipumustakaan.

Huom. tämä ei välttämättä ollut kannanotto kannabiksen puolesta ( I won't touch that with a 10 foot stick ;) , vaan ”kieltäkää autot, koska ihmisiä kuolee ja rampautuu auto-onnettomuuksissa” -argumentointitapaa vastaan.
phanatic

Posts: 1,123

#667 • • phanatic

positiivi:
Pitää paikkansa, mutta vain jos henkilöllä on geneettinen taipumus tuohon, ts. piilevä skitsofrenia.
Alkoholi taas aiheuttaa tasan jokaisella ihmisellä tarpeeksi pitkään käytettynä myöskin eräänlaisen psykoositilan - juoppohulluuden. Tuohon ei tarvita siis mitään taipumustakaan.



Uskon, että pilvikin aiheuttaa useimmilla eräänlaisen psykoositilan jos sitä käyttää tarpeeksi pitkään 24/7. Lisäksi ei sillä ole kokijan kannalta niin väliä, laukaisiko kannabis piilevän skitsofrenian vai aiheuttiko kannabis skitsofrenian "tyhjästä".
NegaPose

Posts: 151

#668 • • Edited NegaPose Tonton

phanatic:
---
positiivi:
Pitää paikkansa, mutta vain jos henkilöllä on geneettinen taipumus tuohon, ts. piilevä skitsofrenia.
---

Uskon, että pilvikin aiheuttaa useimmilla eräänlaisen psykoositilan jos sitä käyttää tarpeeksi pitkään 24/7. Lisäksi ei sillä ole kokijan kannalta niin väliä, laukaisiko kannabis piilevän skitsofrenian vai aiheuttiko kannabis skitsofrenian ”tyhjästä”.



Juu, eikä silläkään, kokijan kannalta siis, laukesiko se Eskimo-puikoista.

Muuten, n. 1%:lla ihmisistä diagnosoidaan jossain vaiheessa elämää skitsofrenia. Se on vaan niin helppo laittaa kannabiksen syyksi ja valjastaa pelotteluvalistuksen avuksi, jos tietysti samassa suhteessa kannabiksen käyttäjistäkin tuo 1 sadasta sairastuu...

Nykyään muuten skitsofrenian yleisimpänä syynä pidetään rasva-aineenvaihdunnan häiriötä, varsinkin omega-3 rasvahappojen puutetta. Kannattaa siis syödä kalaa tai kalaöljykapseleita jos haluaa välttää psykoosit ;)
phanatic

Posts: 1,123

#669 • • phanatic

positiivi:
Muuten, n. 1%:lla ihmisistä diagnosoidaan jossain vaiheessa elämää skitsofrenia. Se on vaan niin helppo laittaa kannabiksen syyksi ja valjastaa pelotteluvalistuksen avuksi, jos tietysti samassa suhteessa kannabiksen käyttäjistäkin tuo 1 sadasta sairastuu...



Paitsi, että kannabiksen käyttäjistä useampi sairastuu. Seuraava kysymys onkin, lääkitsevätkö skitsofreniaan alttiit itseään kannabiksella vai lisääkö kannabiksen käyttö alttiutta skitsofreniaan.
evvk

Posts: 1,918

#670 • • Edited evvk
Mulle on käynyt niin, että viina aiheuttaa pienenäkin määränä käsittämättömän huonon olon..
Kumma kun eräs henkilö joka sattu oleen varattu nainen soitteli perään kun jo tupareissakin oksentelin vaikka kello oli about 22:00
En ollu juonu kun pienen suomiviina pullon ja senkin hitaasti.
Myöhemmin yöstä jostain syystä taas viina alko maistuun ja ei noussu päähän samalla tavalla kun illlalla.
Mutta nykyään toi on mennyt pahemmaksi, ensaa edes 4 kalja pulloo juotua kun olen tosi huonossa kunnossa mutta en erityisemmin kännissä tai sekavassa tilassa.
Sekavatila tulee kun on ryypännyt monta tuntia illasta ammumyöhään ja juonut monta monta pulloa ja olo tila on jostaisyystä ihan kummallinen.
Ihme vaan että ei krapula tule tuolloin mutta vähemmästä määrästä tulee ainakin nykyään tai joskus satunnaisest vaikka suuriä määriä olisi juonutkaan.
Tältä pohjata en taida mennä metriä lähemmäs kannabista se voi aiheuttaa jotain paljon pahempaa.

ps: skitsofreenia voi tulla vaikka esim. sen takia että tulee avioero koulu menee päinpersettä ja saa potkut työstä ja pankkilainat kasautuu niskaan.. kun ei pää kestä moista.
phanatic

Posts: 1,123

#671 • • phanatic

Mark Hamilton:
Mutta nykyään toi on mennyt pahemmaksi, ensaa edes 4 pulloo juotua kun olen tosi huonossa kunnossa mutta en erityisemmin kännissä tai sekavassa tilassa.
(...)
Tältä pohjata en taida mennä metriä lähemmäs kannabista se voi aiheuttaa jotain paljon pahempaa.



Paha juttu että ei saa neljää viinapulloa juotua? Enpä usko, että kannabis paljon pahempaa aiheuttaisi (riippuu toki määrästä).
evvk

Posts: 1,918

#672 • • evvk

phanatic:
---

---


Paha juttu että ei saa neljää viinapulloa juotua? Enpä usko, että kannabis paljon pahempaa aiheuttaisi (riippuu toki määrästä).



Joo kyllä sitä vielä n. 3 vuotta sitten sai enemmän juotua ja pääsi hyvään känniin ja oli kivaa.
phanatic

Posts: 1,123

#673 • • phanatic

Mark Hamilton:
Joo kyllä sitä vielä n. 3 vuotta sitten sai enemmän juotua ja pääsi hyvään känniin ja oli kivaa.



Valtaosa päässee vähemmälläkin känniin.
Howdy

Posts: 7,955

#674 • • Howdy Oldie
Mitää kannabiksii laillisex *eiei* sitähän vaan kaikki siirtyy siitä aina vaan kovempiin aineisiin ja sitten tippuu yhteiskunnalta pohja pois *vink*

--
Käpy vailla vertaa

evvk

Posts: 1,918

#675 • • evvk

kuilu:
---
Mark Hamilton:
Mulle on käynyt niin, että viina aiheuttaa pienenäkin määränä käsittämättömän huonon olon..
Kumma kun eräs henkilö joka sattu oleen varattu nainen soitteli perään kun jo tupareissakin oksentelin vaikka kello oli about 22:00
En ollu juonu kun pienen suomiviina pullon ja senkin hitaasti.
Myöhemmin yöstä jostain syystä taas viina alko maistuun ja ei noussu päähän samalla tavalla kun illlalla.
Mutta nykyään toi on mennyt pahemmaksi, ensaa edes 4 pulloo juotua kun olen tosi huonossa kunnossa mutta en erityisemmin kännissä tai sekavassa tilassa.
Sekavatila tulee kun on ryypännyt monta tuntia illasta ammumyöhään ja juonut monta monta pulloa ja olo tila on jostaisyystä ihan kummallinen.
Ihme vaan että ei krapula tule tuolloin mutta vähemmästä määrästä tulee ainakin nykyään tai joskus satunnaisest vaikka suuriä määriä olisi juonutkaan.
Tältä pohjata en taida mennä metriä lähemmäs kannabista se voi aiheuttaa jotain paljon pahempaa.

---

Kiesus. Oliks tää trolli?

”Mulle tulee herskast nii paska olo pidemmän päälle, etten viitti kyl siihen viinaa koskeekkaa.”

- bollenhymiö -



No ei..
Viimeks lauantaina olin taas hyvässä kunnossa vaikka mulla oli vaan 6 siduu ja puolessavälissä alko tökiin.
evvk

Posts: 1,918

#676 • • evvk

phanatic:
---
Mark Hamilton:
Joo kyllä sitä vielä n. 3 vuotta sitten sai enemmän juotua ja pääsi hyvään känniin ja oli kivaa.

---


Valtaosa päässee vähemmälläkin känniin.



Niin no kyllä 7kpl jo känniin tulee
Tulee halvemmaksi. :)
phanatic

Posts: 1,123

#677 • • phanatic

Zorlim:
Näinhän se on, mutta vain kohtuullisissa määrissä. Olihan GHB keskustelussakin kovaa vääntöä siitä, että miten sellainen yhdiste voidaan kieltää jota on jokaisessa ihmisessä luontaisesti. Tietysti anabolisetsteroidit voitaisiin myös liittää samanlaiseen keskusteluun.



Suolassa ja GHB:ssä on se ero, että ilman ulkopuolelta saatavaa suolanlisäystä ihminen menehtynee melko pian, mutta GHB:n nauttimattomuus ei johda minkäänlaisiin puutostiloihin. Siksi siis GHB:n nauttiminen voidaan kieltää ja suolan ei. En ota kantaa siihen, pitäisikö GHB:n olla laillista.
NegaPose

Posts: 151

#678 • • Edited NegaPose Tonton

phanatic:
---
Suolassa ja GHB:ssä on se ero, että ilman ulkopuolelta saatavaa suolanlisäystä ihminen menehtynee melko pian, mutta GHB:n nauttimattomuus ei johda minkäänlaisiin puutostiloihin. Siksi siis GHB:n nauttiminen voidaan kieltää ja suolan ei. En ota kantaa siihen, pitäisikö GHB:n olla laillista.



Suolaa saa myöskin väistämättä ruoan mukana ainakin pieniä määriä vaikka söisi miten suolatonta ruokaa. Toisaalta myös GHB:ta on, jos en ihan väärin muista, joissain ruoka-aineissa pikkuruisia määriä...
phanatic

Posts: 1,123

#679 • • phanatic

positiivi:
Suolaa saa myöskin väistämättä ruoan mukana ainakin pieniä määriä vaikka söisi miten suolatonta ruokaa.



Ok. Jotenkin olisi luullut, että suolaa on vain niissä ruoissa missä on suolaa. Aina oppii uutta.
xl8r

Posts: 2,227

#680 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan

Pro Psyko:
Mielummin joku alkoholin paska pitäs lailla kieltää.



Ainakin sulta *justjoo*

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe