Kannabiksen laillistaminen

2,281 posts, 115 pages, 1,067,779 views

toma

Posts: 2,009

#301 • • toma Tototoototo

bansq:
Itse muotoilisin vastauksen näin:
Onko oikein ”rakastua” joka viikonloppu pyöreään pilleriin kuin kokea elämässään vain muutama todellinen rakastuminen ihanaan ihmiseen?
[muokattu 28.11.2003 23:38]



”Joka viikonloppu”, ”Vain muutama”. *justjoo*

Ja nuohan toki vielä sulkevat toisensa pois... *joo*

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

-P

Posts: 4,972

#302 • • -P

TranceGuru:
---
pHaze:
---
Sanon tämän nyt vielä kerran, suurin osa huumeiden haittavaikutuksista yhteiskunnallisella tasolla johtuu niiden laittomuudesta.


---

On tietysti totta, että huumeiden ”haittavaikutuksia” on yhteiskunnallisella tasolla paljon johtuen tämän hetkisestä lainsäädännöstä kuten esim. syrjäytyminen, mutta sekään ei välttämättä johdu huumeiden laittomuudesta..

Tärkeimpänä pointtina mielestäni o ehkä se, että laillisuus ei tee jostain yleisesti katsottuna hyväksyttävää. Tuskinpa esim. Portugalin heroiiniparatiisien touhu vaikuttaa monenkaan mielestä kovin hyväksyttävältä.



/<offtopic>
Katsotaanko esim. Sveitsiä joissa pollenisteille valtio jakaa heroiinia ja nämä ”pollenistit” ovat normaalia työssä käyviä ihmisiä, ehkä jopa joittenkin yritysten pomoja yms. ja ei siellä näytä olevan mitään kovin suurta ongelmaa huumeiden kannalta.

Ja se mitä sanot on juuripa ehkä suomalaisen näkemys, en usko että voit tietää 100% varmuudella mitä mieltä portugalissa ollaan asiasta
/<offtopic>

[muokattu 29.11.2003 11:48]

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

Avatar
#303 • • yana Guest

Progress:

Ite meen ruotsiin, siel paljon tiukempi huumepolitiikka. Siel bilettäjät samanlaisia ku mä. Tiedä, koska olenasunut siellä.



tiukempi joo, mut ei sekään vaikuta loppujenlopuksi muuten kuin viemällä bileskenen maanalle.
oon ravannut aika säännöllisesti bileissä tukholmassa jo kauemman aikaa, ja sanoisin että jos sen alueen bilettäjistä jotain tietää niin ihan samanlaisia tyyppejä ne on kuin lahden tälläkin puolella. ja keskenään aivan yhtäerilaisia, joten toi kommentti o aika huvittava.

[muokattu 29.11.2003 14:46]
Riku

Posts: 3,187

#304 • • Riku The Little Prince

kilobitti:
Käsittääkseni esson käyttöä seuraa hyvin usein masennus kun serotoniini-varastot on käytetty loppuun? Jos tätä voi verrata suoraan ihastumiseen, miksi sitten ihastusta(omakohtaisen subjektiivisen kokemukseni mukaan) EI seuraa masennus?

Miten tilan jälkivaikutukset vaikuttavat itse tilan ja siinä tulevien tunteiden aitouteen? Yritätkö nyt tosissasi väittää, että koska tiilasta x seuraa erilainen jälkiseuraamus kuin tilasta y, niin tila y on aidompi ilman mitään sen suurempia perusteluja? Eihän tila itsessään ole yhtään erilainen vain sen perusteella että sitä seuraava tila olisi. Jos ihastumiseni päättyy onnettomasti ja masennun, niin ei se tee ihastumisesta itsestään tippaakaan vähemmän aitoa, eihän?

Ehkäpä ainakin se että esim. kofeiinilla ja ekstaasilla on hieman erivahvuinen vaikutus ihmismieleen, eikö? Näiden väittäminen samanlaisiksi on vähän kuin väittäisi että marihuana=huume=heroiini.

Jos luit tarkkaan, huomasit tekstissäni ehkä sanan ”periaatetasolla”. Tässä on nyt kyse nimenomaan periaatteesta; Voitvatko jotkut tunteet olla aitoja ja toiset eivät. Ei siitä kuinka monta prosenttia aito mikäkin tunne on.

Senkun. Samalla kehosi oppii olemaan reagoimatta luonnollisesti em. puutetiloihin.

Onko sinulla esittää tästä jotain faktaa?

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Riku

Posts: 3,187

#305 • • Riku The Little Prince

TranceGuru:
Alkoholillakaan ei mielestäni ole yhteiskunnallisia haittavaikutuksia, koska se on laillista.

Tätä lausetta ei ilmeisesti pidä ottaa tosissaan?

On tietysti totta, että huumeiden ”haittavaikutuksia” on yhteiskunnallisella tasolla paljon johtuen tämän hetkisestä lainsäädännöstä kuten esim. syrjäytyminen, mutta sekään ei välttämättä johdu huumeiden laittomuudesta..

Suurelta osalta johtuu. Ja tämä efekti kasvaa sitä mukaa mitä tiukemmin huumeisiin suhtaudutaan. Myös käytännössä melkeinpä kaikki huumeisiin liittyvä rikollisuus johtuu huumeiden laittomuudesta. Suurin osa huumeiden nykyisistä niin henkilökohtaisista kuin yhteiskunnallisistakin haittavaikutuksista olisi paljon hlepommin hoidettavissa jos huumeet olisivat laillisia.

Tärkeimpänä pointtina mielestäni o ehkä se, että laillisuus ei tee jostain yleisesti katsottuna hyväksyttävää. Tuskinpa esim. Portugalin heroiiniparatiisien touhu vaikuttaa monenkaan mielestä kovin hyväksyttävältä.

Ei välttämättä. Mutta laillisuus mahdollistaa silti paremmin heroinisteille normaalin elämän.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

kilobitti

Posts: 2,419

#306 • • kilobitti 1-2-3 techno
myönnettäköön heti kärkeen etten ollut oikein pirteimmilläni tuota kirjoittaessani, ja tilani aitouteen vaikutti vereni huomattava pitoisuus -oh -päätteisiä kemikaaleja*hih* Iloni oli aito, vaikkei pöhnä mielestäni ole kovin aito tila.

pHaze:
Eihän tila itsessään ole yhtään erilainen vain sen perusteella että sitä seuraava tila olisi.



Joo, ehkä se on todella aito tila. Laa-laa. Mihin tähtäsin tuolla, on että prosessi aivoissa ei kuitenkaan ole samanlainen.

Onko sinulla esittää tästä jotain faktaa?



Eipä varsinaisesti. Löyhänä perusteena voisi sanoa, että esim. Bafucinia ei pidä käyttää ellei todella ole pakko, koska silloin ihmisen luontainen puolustuskyky ei toimi/kehity. Uskoisin saman mekanismin toimivan muissakin toiminnoissa. Myös sietokyky eri kemikaaleja kohtaan kasvaa käytön myötä, mikä todennäköisesti vähentää myös kehon omia mahdollisuuksia säädellä näitä toimintoja, ainakin, jos toimintaa pyritään ohjaamaan samalla aineella. Viimeisenä; lähes kaikkilla lääkkeillä ym. on sivu- ja/tai haittavaikutuksia.

Tämän keskustelun jatkaminen näillä eväin on aika turhaa. pHaze on sitä mieltä että kaikki tilat on yhtä aitoja/epäaitoja, minä en, ja kumpikaan ei pysty todistamaan mitään. Pilkunnussimiseksi menee.

edit: mielestäni, määritelmänä, aidolle tunteelle löytyy muu syy kuin kemiallinen prosessi.

[muokattu 30.11.2003 12:24]

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

[Nuclear]

Posts: 5,855

#307 • • [Nuclear] el aprendiz

kilobitti:
Totuttuasi päihteeseen se ei vaikuta enää samalla tavalla, ja em. olotila alkaa vaikuttaa tavanomaiselta olotilalta, eikö? Se saattaa olla jopa lähempänä aitoa olotilaa, koska rankat vieroitusoireet saattavat tuntua epämiellyttäviltä. Mutta edelleen, imo ainoa aito olotila on silloin kun on päihteistä (ja vieroitusoireista) vapaa.


Tavanomaiselta kyllä, mutta ”aidolta”...ite en sano juuta enkä jaata, koska en osaa oikein määritellä mikä olotila on ”aito”. Jos perustellaan, että päihteettömyys on aitoa, niin alkaa taas määrittely mikä on päihde, toiselle HUUmeet, toiselle vaikka C-vitamiini. Itse en koe tarpeelliseksi alkaa määrittelemään mikä on aitoa ja mikä ei, olotila on sellainen kuin se kullakin hetkellä on.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Avatar
#308 • • yana Guest

kilobitti:

Käsittääkseni esson käyttöä seuraa hyvin usein masennus kun serotoniini-varastot on käytetty loppuun? Jos tätä voi verrata suoraan ihastumiseen, miksi sitten ihastusta(omakohtaisen subjektiivisen kokemukseni mukaan) EI seuraa masennus?



ai ei vai? mä oon ollut pahimmillaan lähes vuoden aivan vitun paskana se jälkeen kun rakkaus loppuikin

[muokattu 29.11.2003 19:00]
typ0

Posts: 1,892

#309 • • typ0 syntax error

_0x79616E61:
---
kilobitti:

Käsittääkseni esson käyttöä seuraa hyvin usein masennus kun serotoniini-varastot on käytetty loppuun? Jos tätä voi verrata suoraan ihastumiseen, miksi sitten ihastusta(omakohtaisen subjektiivisen kokemukseni mukaan) EI seuraa masennus?


---


ai ei vai? mä oon ollut pahimmillaan lähes vuoden aivan vitun paskana se jälkeen kun rakkaus loppuikin

[muokattu 29.11.2003 19:00]



voisin allekirjottaa tän vaikka omalla verellä =p

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

Jammailija

Posts: 3,224

#310 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s
Joo, samoin..Paitsi että LISÄISIN tohon viel 0,5 vuotta*uuh*...

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...

Progress

Posts: 955

#311 • • Progress
Onpas täällä keskusteluu... *vink*
Ite en aio enää asiaan kommentoida, mulle aivan sama.

Itse olen ja pysyn streittarina. Toivottavasti viel joskus olisi bileitä/bilettäjiä ilman nipsuja&napsuja.

Konemusan perusajatukseen(tai yleensäkään minkään musan) EI kuulu napit. Hyvä fiilis kylläkin.

Itse olen sitä mieltä, että jos hyvää fiilistä ei saa ilman tabui, voi sit lähtee samantien vaik kotiin.
Mut yleensä saan kyl fiilarit päälle, jos vaan musa ja seura on hyvää.*hymy*

>> I have a dream..there people have fun without pills...>>
*hali*

--
Mulla on ikävä sua Samu. *sydän*

Riku

Posts: 3,187

#312 • • Riku The Little Prince

Progress:
Itse olen ja pysyn streittarina.

Niinhän ne kaikki varmaan on joskus ajatellu *vink*

Toivottavasti viel joskus olisi bileitä/bilettäjiä ilman nipsuja&napsuja.

Miksi?

Konemusan perusajatukseen(tai yleensäkään minkään musan) EI kuulu napit. Hyvä fiilis kylläkin.

Tämä on oikeastaan syy miksi vaivaudun vastaamaan. Mihin helvetin perusajatukseen? Siihen minkä sinä olet keksinyt? Konemusiikki on nimenomaan syntynyt huumehöyryisistä homoklubeista aikanaan ja huumeet ovat olleet kiinteä osa sitä alusta lähtien. Miten sinä voit keksiä tuollaisia juttuja omasta päästäsi ja tulla vielä laukomaan niitä tänne Suurina Totuuksina?

Itse olen sitä mieltä, että jos hyvää fiilistä ei saa ilman tabui, voi sit lähtee samantien vaik kotiin.

Miksi? Kotonahan on vielä tylsempää sitten! Ja tuo naurettava vastakkainasettelua että jos on kivaa napeissa, ei ole kivaa selvinpäin on täysin turha ja typerä.

>> I have a dream..there people have fun without pills...>>

I have a dream, there people use their own heads, forget predujice, accept each other and stop thinking of only themselves.

*hali*


*piis**yingyang*

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Jone

Posts: 8,258

#313 • • Jone Archibald Haddock

Progress:
Itse olen ja pysyn streittarina. Toivottavasti viel joskus olisi bileitä/bilettäjiä ilman nipsuja&napsuja.



Mikäs streittari sä olet kun olet ilmoittanut juovasi viinaakin muistini mukaan?

Olisi myöskin hauskaa tietää mikä katsot olevasi kertomaan muille mikä kuuluu ja mikä ei kuulu jonkun asian perusolemukseen?
Avatar
#314 • • ELECTRO Guest
JOO JOO!!!! TOTTAKAI LAILLISEKS VAAN!!!
...ku niin ahistaa... *joo**eiei**joo*
Roger Roger

Posts: 3,372

#315 • • Roger Roger Kentti

Android:
---
hallucinogen:
Niin mut kysymys oli siitä sylkitesteristä mikä poliisilla on et siin varmaan näkyy lyhyemmä aikaa kun virtsassa tai veressä?

---


Jeps, eli maksimissaan 24h polttelun jälkeen. Joidenkin testerien kohdalla tämä raja on 14h, joten näillä testereillä pystytään periaatteessa vain tarkistamaan onko henkilö THC:n vaikutuksen alaisena tai muutamien tuntien sisällä poltellut. Eikö tätä testeriä ole tarkoituskin lähinnä käyttää liikenteessä, kannabis kun ei ainakaan tuota reaktionopeutta paranna *iihhih*

Edit: Näköjään tästäkin löytyy ristiriitaista tietoa, kun jotkut testerien valmistajat väittävät pystyvänsä sylkinäytteistä jäljittämään THC:ta vielä päivien jälkeen. Mene ja tiedä.


Voisivat hommata parempia testereitä.
Jos testeri näyttää esim kaksi päivää sitten poltetun kannabiksen syljessä, niin saako siitä rangaistuksen? Mistä hyvästä? Liikenteen vaarantamisesta? Huumausaineiden vaikutuksen alaisena ajamisesta (mikä lieneekään oikealta nimeltä)?
Ei ole tietoa mutta en usko, että parin päivän takainen pössyttely vaikuttaa enää ajokykyyn.

Vai onkohan toi vain keino kiusata kannabiksen käyttäjiä?

[muokattu 9.12.2003 16:13]

--
vain kesyt kaipaavat, villit lentävät

hallucinogen

Posts: 8,190

#316 • • hallucinogen Edain
Nykyisin on täysin nollatoleranssi et sillä ei ole väliä vaikuttaako se ajokykyyn, sen takia huumekuskeja taitaa olla vissiin pian enemmän ku rattijuoppoja *ding*

--
pikku-*possu*

or_neon

Posts: 598

#317 • • or_neon mr2090
Siis TODELLAKI pitää.... Miettikää oikeesti kuinka paljon rikoksetki vähentyis jos se laillistettais!! *piis*

--
[pieni]-Nico*iloinen*[/pieni]

-P

Posts: 4,972

#318 • • -P
sitten jos ja kun se laillistetaan niin lupaan tarjota paukut ensimmäiselle kolmelle jotka sanovat bling privaan :D*pahis*

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

Sithil

Posts: 77

#319 • • Sithil Drifter
Miksi se nyt pitäisi laillistaa? Se ei todellakaan ole terveellistä puuhaa se ja minusta on ihan tarpeeksi paha juttu, että liimaa, tupakkaa ja viinaa saa kaupoista suht. vapaaseen tahtiin. Ei sitä nyt enää tarvita laillisia myrkkyjä.

--
And we want you to pretend it's the most fantastic thing you've ever heard!

-P

Posts: 4,972

#320 • • -P

Sithil:
Miksi se nyt pitäisi laillistaa? Se ei todellakaan ole terveellistä puuhaa se ja minusta on ihan tarpeeksi paha juttu, että liimaa, tupakkaa ja viinaa saa kaupoista suht. vapaaseen tahtiin. Ei sitä nyt enää tarvita laillisia myrkkyjä.



Minkä perusteella kannabis on mielestäsi myrkky? Samoissa määriin on myrkkyä sitten tupakka ja viina ja sanotaanko suoraan, että mielummin polttelisin kuin joisin.

Ja homma on oikeastaan näin, että ennen laillistamista tarvitaan yleinen hyväksyminen. Ei ehkä tule vielä lähiaikoina, mutta voin varmasti sanoa, että jossain vaiheessa kannabiksesta tulee laillinen.

[muokattu 12.1.2004 16:41]

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell