Kannabiksen laillistaminen

2,281 posts, 115 pages, 1,069,221 views

larpap

Posts: 402

#1981 • • larpap UG

Riku, 20.8.2008 20:24:
---
larpap, 20.8.2008 20:02:
Mutta luotatko myös siihen että suomi pystyisi tuohon lalistamiseen. Suomellahan on jo tarpeepksi tekemistä päihdeonglemilaisten kanssa.
---
No siinä mielessä kyllä, että kannabiksen suhteen kuolemantapaukset yms vakavat haitat ovat sanotaanko vaikeampia hankkia kuin alkoholin suhteen. Ja vielä tärkeämpänä pointtina, että päihteissä kuvio harvemmin menee X ja Y ja Z, vaan Z tai Y tai Z, ainakin kertaheitolla. Toki tupakkaa ja alkoholia vedetään useinkin keskenään, eikä tuo muutenkaan ole kiveen hakattu sääntö tuollaisenaan, mutta noin yksinkertaistettuna.

Tarpeeksi humalassa pienenkin kannabismäärän polttaminen johtaa helposti jalkojen alta lähtemiseen ja oksenteluun ja vaikka suomalaiset olisivat kuinka päihdehakuista kansaa tahansa, niin tuollainen olotila tuskin on sellainen mitä kovin moni ajaa takaa kuitenkaan tarkoituksella. Ja kyllä, se on täysin eri asia kuin se että juo itsensä pelkällä viinalla tuohon kuntoon.

Sinänsä siis voisi ajatella, että vaikka se saattaisi lisätä päihteiden kokonaiskulutusta, niin kannabiksen käyttö voisi jopa todennäköisesti vähentää alkoholin kulutusta samoin kuin alkoholin käytön vapauttaminen aikanaan vähensi kannabiksen kulutusta. Ja jos nyt oletetaan että alkoholi on kannabista vaarallisempaa (tästä toki saa olla mitä mieltä tahansa, viittaan nyt esim tuohon EU:n viimeisimpään tutkimukseen), niin päihteiden käytöstä johtuvat haitat saattavat jopa laskea vaikka niiden käyttö lisääntyisikin, joka nyt ei sinänsä sekään ole mikään varma asia. Kuten tuhanteen kertaan mainittu, niin siellä Hollannissahan kannabiksen käyttö on vähäisempää kuin useissa tiukan huumelainsäädännön länsimaissa.




Olet aivan oikeassa.
Avatar
#1982 • • Edited REivaaja Guest

larpap, 20.8.2008 20:02:
Mutta luotatko myös siihen että suomi pystyisi tuohon lalistamiseen. Suomellahan on jo tarpeepksi tekemistä päihdeonglemilaisten kanssa.


Kannabikseen ei tietääkseni ole edes olemassa hoitoa (Korjatkaa. Viidennes potilaista on tilastollista pulunkakkaa.) Eikä se aiheuta kovinkaan suurta riippuvuutta. Tietääkseni kukaan aikuisista ei ole ollut hoidossa pelkän kannabiskoukun takia. Toki oletan että näitäkin tapauksia on olemassa. Hatsikoukku aiheutti myllyhoidossa eräälle hilpeitä vastareaktioita...(oli siellä alkoholin takia)
Kannabis ei siis kuormita Päihdeongelmaisten palveluita oleellisesti. Tosin se aiheuttaa psykologisia sairauksia, mutta verraten hyvin vähän ja siten se on yleisimmistä päihdyttävistä aineista turvallisin. Laittomissa päihteissä ei erotella satunnaiskäyttöä ja luvut synkistyvät oleellisesti.

Vuonna 2005 päihdehuollon nettokustannukset olivat 117,9 miljoonaa euroa.

Mä voin kertoa kannabiskoukun 'uhrina' kuinka vaikeaa on olla ilman. Tosi vaikeaa. Tosin sitten kun sitä ei enää ajattele, sitä ei edes kaipaa. Eli esimerkiksi lumilautailu on pätevä tapa vierottautua...
En mä edes vierottautunut. Mä en vaan halunnut valita toista tietä joka johtuu aineen laittomuudesta. On järjetöntä asettaa järkevyyteen vetoavat rajat (lait) kun asian ydin on kuitenkin holhous, eli toisen järkevyyden vähättely.
Väitän että alkoholin satunnaiskäyttäjät ovat yhtä pahasti koukussa alkoholiin kuin minä hatsiin pahimmillaan (päivittäiskäyttöä) Jos sanoo pokkana: Nyt tekee mieli huurteista. On tavallaan psykologisesti riippuvainen..



Vaikka kannabiksen käyttäjillä polttaminen oli kannabiksen yleisin (99 %) käyttötapa, yleisesti esiintyvän sekakäytön vuoksi kuitenkin myös runsaalla kolmanneksella (37 %) kannabiksen käyttäjistä oli viimeaikaista pistämällä tapahtunutta käyttöä. (Aika paksua.)


http://www.haaste.om.fi/42692.htm
http://www.stat.fi/tup/tietoaika/tilaajat/ta_07_02_huumeet.html
Luettavaa.
Damien

Posts: 2,882

#1983 • • Damien [tr3ox]

REivaaja,
Kannabikseen ei tietääkseni ole edes olemassa hoitoa (Korjatkaa. Viidennes potilaista on tilastollista pulunkakkaa.)



Wai ei ole muka hoitoa. Hehe, sunnuntaina kirkkoon ja maanantaina duuniin, perjantaina kaljalle ja lauantaina rapula. Oma muija - perhe ja asuntolaina, ja kyllä se siitä lähtee takaisin ruotuun vaan kaikki saatanan ituhipit!

erh: sorry, noi taisikin olla niitä perimmäisiä syitä lähteä polttamaan sitä pilveä.
Riku

Posts: 3,187

#1984 • • Riku The Little Prince

Damien, 21.8.2008 00:22:
---
REivaaja,
Kannabikseen ei tietääkseni ole edes olemassa hoitoa (Korjatkaa. Viidennes potilaista on tilastollista pulunkakkaa.)

---


Wai ei ole muka hoitoa. Hehe, sunnuntaina kirkkoon ja maanantaina duuniin, perjantaina kaljalle ja lauantaina rapula. Oma muija - perhe ja asuntolaina, ja kyllä se siitä lähtee takaisin ruotuun vaan kaikki saatanan ituhipit!

Voi että, mitäköhän mahtavaa multa jää nyt noren takia väliin... Oh well, kaikkea ei voi saada. En nyt sitten tiedä oliko tossa koko pätkä, mutta tota, eikös se kannabis ala olemaan jo hyväksytty hoito itsessään moneen asiaan? :) Ei sitä krapulaankaan kauheesti oo hoitoja tarvittu unen ja nesteen lisäks menneinäkään vuosisatoina. Menee vähän kieli poskella tekstiks jo mutta kun ei nyt ihan tosissaankaan enää jaksa ottaa =) Tiedä nyt sitten miten muutenkaan tää tosiaan pitäis käsittää. Passaas sitä spliffiä niin saa paremmat naurut Damien!

--
Kyseenalaista aina kaikki.

..no such user..

Posts: 1,106

#1985 • • ..no such user..

Damien, 21.8.2008 00:22:
---
REivaaja,
Kannabikseen ei tietääkseni ole edes olemassa hoitoa (Korjatkaa. Viidennes potilaista on tilastollista pulunkakkaa.)

---


Wai ei ole muka hoitoa. Hehe, sunnuntaina kirkkoon ja maanantaina duuniin, perjantaina kaljalle ja lauantaina rapula. Oma muija - perhe ja asuntolaina, ja kyllä se siitä lähtee takaisin ruotuun vaan kaikki saatanan ituhipit!

erh: sorry, noi taisikin olla niitä perimmäisiä syitä lähteä polttamaan sitä pilveä.



:D:D:D:D
Avatar
#1986 • • Edited REivaaja Guest

Riku, 21.8.2008 00:44:
Passaas sitä spliffiä niin saa paremmat naurut Damien!

Hehehe. Hienoa aukomista rajan takaa. Kokeile kontekstin kanssa myös :)

Puhut ihan samalla tavalla kuin ennen norea :DDD
Damien

Posts: 2,882

#1987 • • Damien [tr3ox]

REivaaja, 21.8.2008 01:12:
---
Riku, 21.8.2008 00:44:
Passaas sitä spliffiä niin saa paremmat naurut Damien!

---
Hehehe. Hienoa aukomista rajan takaa. Kokeile kontekstin kanssa myös :)

Puhut ihan samalla tavalla kuin ennen norea :DDD



Hey hey, sä avaudut nyt mun kaverille. Me poltettiin Rikun kanssa jointtia Vertigoissa vinyyliä pyöritellen, sillo ku sä nakkelit kakkaa pinnasängystäs. Anteeks, imit mp3sia modeemilla...

Toi pieni, HUOM(!) TODELLA PIENI MIES, on pistänyt tähänkin ketjuun kontekstia useammankin isompi tassuisen kaverin puolesta, et pidä räppänä sitä räppänää pienemmällä tai setä tunkee sinne pippelinsä, kuvaa sen - uppaa we the tubeen ja tahkoo sillä gauheat kasat fyffeä.

Pätkän nimeksi tulee: "Jumalattoman iso neo-fasisti mela pienen taustaliberaalin "dikki-mikkinä tm".

peace aut of china *piis*

ps. Vaikka oletkin hyvä, minä olen se isoin kusipää tällä forumilla, jos et usko kysy holokausti topikista neuvoa...
Avatar
#1988 • • Edited REivaaja Guest

Damien, 21.8.2008 02:13:
Hey hey, sä avaudut nyt mun kaverille. Me poltettiin Rikun kanssa jointtia Vertigoissa vinyyliä pyöritellen, sillo ku sä nakkelit kakkaa pinnasängystäs. Anteeks, imit mp3sia modeemilla...

Toi pieni, HUOM(!) TODELLA PIENI MIES, on pistänyt tähänkin ketjuun kontekstia useammankin isompi tassuisen kaverin puolesta, et pidä räppänä sitä räppänää pienemmällä tai setä tunkee sinne pippelinsä, kuvaa sen - uppaa we the tubeen ja tahkoo sillä gauheat kasat fyffeä.

Pätkän nimeksi tulee: "Jumalattoman iso neo-fasisti mela pienen taustaliberaalin "dikki-mikkinä tm".

peace aut of china *piis*

ps. Vaikka oletkin hyvä, minä olen se isoin kusipää tällä forumilla, jos et usko kysy holokausti topikista neuvoa...

Ai se on sun kaveris :( Anteeksi ihan hirveästi. Sry *piis* ja vitusti skenepisteitä molemmille.

Mistä sä tiedät millon mä ekat paukkuni polttanu :D Sä imit vielä aidinmaitoa kun mä hankin ruokani itse. (jos nyt ruvetaan olettamaan kaikenlaista. Edit: Ja muutenkaan spliffi nyt ei tee kenestäkään fiksumpaa...
Damien

Posts: 2,882

#1989 • • Damien [tr3ox]

REivaaja, 21.8.2008 02:19:
---
Damien, 21.8.2008 02:13:
Hey hey, sä avaudut nyt mun kaverille. Me poltettiin Rikun kanssa jointtia Vertigoissa vinyyliä pyöritellen, sillo ku sä nakkelit kakkaa pinnasängystäs. Anteeks, imit mp3sia modeemilla...

Toi pieni, HUOM(!) TODELLA PIENI MIES, on pistänyt tähänkin ketjuun kontekstia useammankin isompi tassuisen kaverin puolesta, et pidä räppänä sitä räppänää pienemmällä tai setä tunkee sinne pippelinsä, kuvaa sen - uppaa we the tubeen ja tahkoo sillä gauheat kasat fyffeä.

Pätkän nimeksi tulee: "Jumalattoman iso neo-fasisti mela pienen taustaliberaalin "dikki-mikkinä tm".

peace aut of china *piis*

ps. Vaikka oletkin hyvä, minä olen se isoin kusipää tällä forumilla, jos et usko kysy holokausti topikista neuvoa...

---
Ai se on sun kaveris :( Anteeksi ihan hirveästi. Sry *piis* ja vitusti skenepisteitä molemmille.



Tiiätsä mikä sun ongelmas on? Sä et ole hauska. Vittuilu on taiteenlaji sinänsä, pelkkä tärkeily ja faktoilla päteminen ei riitä muuhun kuin pätemiseen, niitä pitää osaa myös soveltaa kohteen heikkouksien mukaan. Olkootkin pinnallisia, silti pieninkin sokea kohta voi tarjota raukkamaisen iskun kohti munuaisia. Koitan tässä rakkaudella sua opastaa, that's all....
Avatar
#1990 • • REivaaja Guest

Damien, 21.8.2008 02:23:
Tiiätsä mikä sun ongelmas on? Sä et ole hauska. Vittuilu on taiteenlaji sinänsä, pelkkä tärkeily ja faktoilla päteminen ei riitä muuhun kuin pätemiseen, niitä pitää osaa myös soveltaa kohteen heikkouksien mukaan. Olkootkin pinnallisia, silti pieninkin sokea kohta voi tarjota raukkamaisen iskun kohti munuaisia. Koitan tässä rakkaudella sua opastaa, that's all....

Hehehehe. Voitit. (vaikee ottaa tosissaan kun motiivisi on kaveri..)
Keijo Hujanen

Posts: 1,634

#1991 • • Keijo Hujanen Pressiklubi

nuoruudessani täältä sai kaikkea

--
suomen virallinen totuus

Damien

Posts: 2,882

#1992 • • Damien [tr3ox]

REivaaja,
Hehehehe. Voitit. (vaikee ottaa tosissaan kun motiivisi on kaveri..)



Big words. Rispect - and I take that as a apology. . .

Sun asenteessa on niin paljon tuttua, mutta tyylisi on jotenkin vielä suoraviivaisempi. Olen tässä katsellut vierestä sen kummemmin osallistumatta, tapaas harjoittaa kansalais-aktivismiä tällä forumilla ja välillä on meno äitynyt aika pahaksi, puolin jos toisin.

Jos istuttais samassa pöydässä harjoittamassa tätä dialogia, tarjoaisin hatsit (puff puff pass Rik'meisterin kautta=) ja keskustelisin sun kanssa syntyjä syviä. Tiedä häntä jos susta sais vähän virtaakin vanhaan möykkäkoneistoonsa...
Avatar
#1993 • • Edited REivaaja Guest

Damien, 21.8.2008 02:36:
---
REivaaja,
Hehehehe. Voitit. (vaikee ottaa tosissaan kun motiivisi on kaveri..)

---


Big words. Rispect - and I take that as a apology. . .

Sun asenteessa on niin paljon tuttua, mutta tyylisi on jotenkin vielä suoraviivaisempi. Olen tässä katsellut vierestä sen kummemmin osallistumatta, tapaas harjoittaa kansalais-aktivismiä tällä forumilla ja välillä on meno äitynyt aika pahaksi, puolin jos toisin.

Jos istuttais samassa pöydässä harjoittamassa tätä dialogia, tarjoaisin hatsit (puff puff pass Rik'meisterin kautta=) ja keskustelisin sun kanssa syntyjä syviä. Tiedä häntä jos susta sais vähän virtaakin vanhaan möykkäkoneistoonsa...

*piis* Koska tahansa.

Edit: Äh pitäis pitää yhtä selainta kerrallaan päällä. Selvennettäkööt kuitenkin edellisestä että fasismi on mun jutuista kaukana...
Riku

Posts: 3,187

#1995 • • Edited Riku The Little Prince

Damien, 21.8.2008 02:13:
Hey hey, sä avaudut nyt mun kaverille.

Ääh, antaa sen avautua, ei siitä kukaan välitä enää kuitenkaan, en mä ainakaan :) Kyllä se vielä oppii, tai sitten ei, mutta se on sit taas sen ongelma. Huvittaa vaan kun vaikkei viestejä nääkään, niin jokaisen mun eilisen replyn jälkeen tais vähän ajan päästä ilmaantua tuonne "REivaaja lainasi tekstiäsi aiheesta X" (vaikken siis tuota yhtä lukuunottamatta kommentoinut sen sanomisiin mitään kun en nähnyt koko miehen tekstejä) :D Sil on jotain hampaankoloissa ;)

Mutta thanks for the stick up bro!

--
Kyseenalaista aina kaikki.

diskoeno

Posts: 673

#1996 • • diskoeno
http://areena.yle.fi/toista?id=1440291

Kirsi Virtanen
Kaikki huumeet ovat yhtä vaarallisia.

Niinköhän? Höpöhöpö.Saman logiikan mukaan ksylitoli olisi yhtä vaarallista kuin vodka - ovathan molemmat alkoholeja. Porttiteoria jonka mukaan kannabis johtaa koviin huumeisiin on sekin yhä edelleen näyttämättä toteen.Koska jos se pitäisi paikkansa, eikös hollantilaisten kuuluisi kaikkien osata lentää - eikäpelkästään sen yhden aavelaivan?
DnB-Soldier

Posts: 188

#1997 • • DnB-Soldier
juot viinaa = tappelet,huudat,vittu flippaat maassa ku hullu ja vittuilet)))) ku poltat = sä hymyilet!:) Sul ei oo mitään vitun ongelmaa, et mee vittuilemaan etkä säätää mitään))))

--
Time to Drum n Bass!!!

Avatar
#1998 • • REivaaja Guest

DJ-Juri, 7.6.2008 16:35:
Jumala ei luonut huumeita, vaan ihmiset on itse alkanut käyttämään Jumalan luomia kasveja väärin. Ei Jumala missään ole esim käskeny polttamaan tupakkaa=)

Voiko Saatana luoda elämää? Kyllä kuules Jeesuksen aikaan kaikki poltteli indicaa ja popsi silokkeja päräyttäviä tarinoita silmälläpitäen.

Oli niin sekasin että lumella pärjäs vaellellessaan...


Huumeet keksittiin vasta tällä vuosisadalla, Jeesus eli 2000 vuotta sitten. Eikä raamattuakaan ole viime vuosisadalla korjailtu, koska nykyään siitä jää kiinni.

Uskoisitko Jumalaan ilman ihmistä? On se vaa kumma miten Jumala anto omat tunteensä, muttei älykkyyttä käyttää niitä. Ja muutenkin aika melodramaattinen jannu ku Passionin tyyliin poikansa mestautti. Ei pysty...
Decion

Posts: 1,569

#2000 • • Decion Koneradio

sanmal, 22.9.2008 14:51:
ei jumalaa ole.



ihanan tylyn kuulonen ja tiivis lause :D

--
-Bulletproof NRG Slaughter-