anqqa:
ameriikoista tilaaminen on törkeen kallista puuhaa. ison postimaksun lisäks kun tulee vielä tullimaksu, mikä vaatteilla tais olla jotain 20% luokkaa. itse kun tilasin joitakin vuosia sitten niin hintaa tuli loppujen lopuks käytännössä lähes 100% lisää tullin ja postimaksujen kanssa. eli jos mahdollista niin ehdottomasti kannattaa etsiä vastaava pulju vaikka saksasta, erinomaisen paljon edukkaampaa jos lähtöhinta on about samaa luokkaa tai jopa vähän korkeampi.
10-12% on housut/paidat + 22% alvia viela lisaa. ja sitten ne postitukset. joillain kivoimmilla mestoilla on sopimuksia tiettyjen kuriirien kanssa. yhdella mun vakio shoppailumestalla on sopimus UPSn kanssa joka toimittaa new yorkin seudulta suomeen vaatimattomalla $110 hinnalla (+alv) muutaman housun. jippii tallasessa tapauksessa kannattaa hoitaa oma kuljetus vaikka BAXilta joilta kay kuriiri hakemassa lahetyksen ja tuo suomeen bout puolella tuosta.
nykyaan tosin diilaan kyseisen merkin kledjut eraan middlemanfirman kautta jotka lahettavat sitten postilla parinkymmenen taalan hinnalla.
venailen tassa vaan koska noitten syysmallisto on siella saatavilla :)
mutta kuten anqqis mainitsi, kannattaa ensisijaisesti tilata EU sisalta. tsakalla tosin noi tulee tullin lapi ilman mitaan kitinaa mutta... no mulla ainakin jaa nykyaan kaikki eu ulkopuolinen tulliin.
esim. tilaanko paketin kotiin ja lähetän ihmisille vaatteet eteenpäin vai onko mahdollista tehdä tämä postin kautta?
no voithan sa ne tietenkin postitse lahettaa ihmisille hei ;)
mut jos sa alat alkuperaisesta mestasta pyytaman erillisia paketteja eri osoitteisiin niin siita yleisesti tulee postikulut sitten jokaiselle erikseen eli siina ei ole mitaan ideaa.
kuteet sulle ja sitten jengi hakee ne sulta/viet jengille johonkin/laitat postissa eteenpain. suomen sisalla postikulut ei o kuitenkaan mitenkaan isoja...
[muokattu 4.9.2003 16:04]