Tupakoinnin lopettaminen.

1,205 posts, 61 pages, 608,672 views

Defiz

Posts: 717

#41 • • Defiz
Itse lopetin tupakoinin kuin seinään.. sinänsä mitään ongelmia ei ollu *justjoo*
ainoa ongelma mitä ilmeni oli tekemisen puute, tarkotan sitä kun odotat vaikka bussia niin tuntuu orvolta seistä vaan *eiei*

nojaa enää ei tee edes mieli, oikeastaan alkaa ärsyttään kun joku tupakoi ihan vieressä *igor*
yli kuusi viikkoa takana ja en aio enää lipsua *nauru**plur**iloinen**dissaa**sydän**possu*

--
-=Defiz=-
*Tampereelle Bileitä lisää*

Jone

Posts: 8,258

#42 • • Jone Archibald Haddock
Havaitsin eilen New Talent Dj Festivalin aikana polttaneeni topan Belmontin sinistä (my drug of choice) neljässä tunnissa, joka siis tekee viitisen tupakkaa tunnissa. Sen jälkeen päätin (taas) lopettaa (tai ainakin lopettaa korsteenina sauhuttelun ja siirtyä satunnaiseksi mielitekotupakoitsijaksi), katsotaan kuinka onnistuu tai koska sorrun.
Jemma

Posts: 181

#43 • • Jemma

Chäz:
Olen kyllä yrittänyt monta monta monta kertaa.... *eiei* Ehkä vuosi sitten olin jopa kuukauden polttamatta mutta sitten aloitin taas *poks* *nyyh* *uuh*

Nå ehkä mä vielä joskus onnistun... *justjoo*



Olit kuitenkin kuukauden polttamatta, ja nosta hattua jo sille!! *joo* Itse olin ainoastaan puolitoista viikkoa ilman tupakkaa kunnes retkahdin (kännipäissään).. *eiei**igor*

--
Ding! *ding*

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#44 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Heh lopettaminen on ihan helppoa... Mä oon nyt polttanut reilu 5v ja lopettanut ainakin 20kertaa*hih* Ainoa huono puoli on siinä että aloittaminen uudestaan on vielä helpompaa *poks*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Avatar
#45 • • GoA Guest

Steven Hoaks:
Heh lopettaminen on ihan helppoa... Mä oon nyt polttanut reilu 5v ja lopettanut ainakin 20kertaa*hih* Ainoa huono puoli on siinä että aloittaminen uudestaan on vielä helpompaa *poks*



Sanoppa muuta. *nauru*

Tosin itselläni nyt 9. päivä menossa. Kaksi ryyppykertaa jo selvinnyt. *hih*
bansq

Posts: 931

#46 • • bansq leftfield winger.
Itse en ole aloittanut polttamista, mutta addiktiokeskustelu on vaan sinällään kiinnostava...
Oma paheeni oli sokeri, josta oon nyt koittanu päästä eroon yllättävän hyvin tuloksin.

Entinen päivittäinen kokispullo (1½ l), suklaa, aamupalamunkit, tee johon lisätään n. 12 lusikallista sokeria ( *ding* ), Sundaet kinuskilla, tryffelit, pelkkä kinuskikastike suoraan purkista, 0.75 tuoppi kaakaota johon lisätään neljä kukkurallista ruokalusikkaa vesseliä ja muut vastaavat aiheuttivat ”melko” massiivisen päänsäryn, joka yksin saattoi aiheuttaa jopa pakkolomia koulusta.

Ilman harrastuksia olisin painanut muutaman vuoden kuluessa varmaan noin kolme tuhatta kiloa, mutta onneksi pysyin ihan siisteissä lukemissa... 182/71 nyt, 5 kg on lähtenyt pois kun kuukausi sitten aloin korvaaman sokerinsyömisen kaikella muulla... Korvaustekemisen löytäminen on kyllä taitolaji jo itsessään *hymy*

Kaikki hedelmät ovat hyviä korvikkeita sokerille, mutta myös tupakoijat huom:
Varsinkin kaikki ”naposteltavat” jotka pitää kädet liikkeellä, esim. viinirypäleet joita on helppo hakea kaupasta (johon kuluu myös aikaa) saavat ajatukset yllättävän hyvin pois tupakasta ja korvaussyöminenkin on nappasen verran terveellisempää...
Alitajuisesti vaikka koneella istuessa ja samalla napostelemalla suoraan pussista tai jostain kupista saattaa myös pakkoliikkeen hidas vaihtuminen pussikurotukseksi toteutua *hih*

Onnea kaikille sen polttamisen lopettamisessa, tai edes vähentämisessä!

--
plip goes on.

pupuankka

Posts: 869

#47 • • pupuankka poly-wtf?!
mun mielestä kuntoilu on paras apu tupakoinnin lopettamiseen.. ihan uskomatonta miten paljon paremmin jaksaa (ja paremmalta tuntuu) jo parin savuttoman päivän jälkeen!

ite lopetin vuos sitten, olin polttanut kai jotain 5 vuotta... keväällä aloitin uudestaan *blush* ja vielä niin typerästä syystä että... olis kannattanut ostaa knasteria *eiei*

nyt oon onneks vaan baaritupakoitsija. mutta tutkimusten mukaan viikonloppuröökaajien on ihan yhtä vaikeeta lopettaa kuin ”ketjisten”, sen takia en usko tohon vähentämistekniikkaan.sosiaaliseen tapaan siinä on koukussa eniten, ei nikotiiniin. kuitenkin kannattaa käyttää nikotiinipurkkaa yms., jos ei muun niin placebon takia.

tsemppiä kaikille lopettajille, mäkin yritän taas!! *vink**sydän*
Rocca

Posts: 3,064

#48 • • Rocca Diiva UG / Superfint Crew
Juu itte poltin 4 vuotta ensimmäinen vuos ei ollu niin säänöllinen mut muut sit alko ollakki... kunnes vuosi sitten juhannuksena tuli lopetetuks.. ja se loppus siihen ku tuli armoton mahatauti ja kaikki muut kivat taudit siihen pääl ni poltin yhen röökin sillonku olin kipee ja se maistus *pahis* pahalta... sen jälkeen olin aikast paljo mökillä ja en olllu oikee niitten kavereitten kans ketkä poltti... oli tupakoimattomien kavereiden kans <<
Toi on muuten yks tapa lopettaa mut vaikea jollain ihmisillä...
Iso peukku niil ketä on jaksanu lopettaa ja niille ketä on lopettamassa*piis**piis*

(Saakohan tost joku selvää...)

--
Dj Rocca

yes, ROBIN, i`ve become a human fish!

Lost-Soul

Posts: 3,107

#49 • • Lost-Soul los pallos
Jopas oli mielenkiintoista luettavaa.. Ihmettelee vaan, mikä laittaa ihmisen kokeilemaan tupakkaa ihan ensimmäistä kertaa. Itse en ole koskaan maistanut sitä, enkä tule koskaan maistamaan. Itse haju on jo erittäin karsea, joten tuskin se makukaan siitä paljoa muuttuu. Vielä kun kuulee juttuja, että joku on oikein opettelemalla opetellut polttamaan tupakaa, ni pistää vähän pään pyörimään... Mutta kukin tekee tavallaan*hih*

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Avatar
#50 • • GoA Guest
Mutta siitä tulee niin hyvä olo. *hmph* Tosin nyt on 10. päivä polttamatta. *nauru**iloinen*
Jone

Posts: 8,258

#51 • • Jone Archibald Haddock

Lost-Soul:
Itse en ole koskaan maistanut sitä, enkä tule koskaan maistamaan.



Näin mäkin ajattelin about ensimmäiset 24 vuotta elämästäni. Never say never, asiat saavat kummia käänteitä joita ei osaa ennakoida.

Nyt oon perjantain jälkeen polttanut 2 tupakkaa, johon olen ihan tyytyväinen.
ianna ei anna!

Posts: 1,999

#52 • • ianna ei anna! RaittiusYhdistyksen pj / Hullu Joanna-täti
Oon polttanut 14-vuotiaasta asti eli 12-vuotta(hui)
Nykyään poltan aika vähän n. 1 tupakan / päivä jos sitäkään, en tajuu miksen lopeta kokonaan?
kun pystyn olemaan viikonkin polttamatta*täh* oon kai lähinnä nykyään sellanen viikonloppu polttaja juhliessa tota tupakkaa oikeestaan tekee mieli.ja viikonloppusin kai poltetaan sitten sen viikonkin edestä.
*iloinen*

--
Älä pelkää koettelemuksia, ne ovat maksu jolla
lunastat varsinaisen omaisuutesi.
-Maria Jotuni_

Avatar
#53 • • Kirsikka Guest
tupakkalakon 7. päivä menossa, hyvin on mennyt.. välillä tulee tilannesidonnainen tupakkahimo, esim. ruuan jälkeen, mutta oikeastaan ei enää tee mieli tupakkaa. JEE!!
Saarus

Posts: 95

#54 • • Saarus
Öööh, alotin polttamaan joskus kuudennen ja seiskaluokan välimaastossa, sauhuuttelin noin seitsemän vuotta siitä kunnes lopetin. Oli kiva asuu talossa, jossa kaikki muut poltti ja aamuisin siihen tuli vielä firman muitaki työntekijöitä polttelee keittiöön ennen töihin lähtöä..
Mul oli aski jemmassa, mut enpä tullut siihen koskeneeksi.. Lihoin about kymmenen kiloa, lähinnä sen perkeleellisen makeanhimon takii *igor*
Neljä vuotta olin polttamatta, kunnes aloitin taas ja nyt on kaksi vuotta sauhuteltu. Että ottaa päähän kun tuli aloitettua uudestaan *eiei*

--
-life is life and show must go on-

Dragonfly

Posts: 542

#55 • • Dragonfly Mariarawr
hmm.. mä en oikeastaan ikinä ole harkinnu tupakoinnin lopettamista... en mä ikinä mieti mitään ongelmia mitä siihen liittyy jne.. ku se raha menisi johonkin muuhun turhaan jossei tupakkaan (alkoholiin) *joo* eikä mulla ole edes tupakkayskää.. ja oon polttanu aktiivisesti 4 v.. melkein 5.. mutta ehkäpä sitten joskus tulevaisuudessa jos jotain köhää rupee pukkaamaan eikä vanhana kestä ku viimesetki luut on romuttunu kamalasta kiksuilusta ja yskimisessä menee sitten loput.. hmm.. no se on sen ajan murhe.. kyl mä kunnioitan niitä ihmisii jotka tosissaan päättää päästä eroon polttamisesta.. (ja varsinki niitä jotka siinä onnistuu *vink*) pitäkää pintanne päätöksessä! *piis*

--
Uguu~

lostgone

Posts: 2,493

#56 • • lostgone
Ongelma mun kohdalla o raha.. Koska olen määritellyt tupakoinnin tämän hetkisen elämäni hohdokkaimpiin tapahtumiin, niin se lopettaminen tuntuu täysin järjettömällä ajatukselta.
Mutta opiskelujen takia oon ajautun tilanteeseen ettei rahat tahdo riittää ja jostain pitäisi kiristää.
Neuvot lopettamseen terveyssyistä vain lisää intoani polttaa, ja ne askin kylkeen tulevat kuvat jatkavat tätä linjaa.
Mutta eilenkin baarireissun jälkeen huomasin polttaneeni päivän aikana 3 askia ihan rauhalliseen tahtiin, joten rahan kulutus tähän jaloon harrastukseen o aivan liikaa.
Mut tossa aikasemmin oli puhetta tehdä jokaisesta röökistä jonkinasteinen palkinto, joten ehkä kokeilen tuota tekniikkaa tavoitteena tupakoinnin vähentäminen mutta ei lopettaminen.
Ps. tän viestin kirjottamisen aikana oon ehtin käymää 2 kertaa tupakalla ja ostamaankin 2 kartsaa..*hahjust*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

Avatar
#57 • • jansku Guest
Laskeskelin tossa, et jos ostan 3isoa ask./vko, vuoden ajan.. pääsisin sillä rahalla ibizalle ja käyttöä vielä päälle... ja miten suuri summa siitä tuleekaan, jos ja kun säästäisin sen viiden ison askin verran vuodessa. Se on totta, et vaikka muuhun ei ole senttiäkään (ruokaa tai jotain)röökiin sitä saa aina. TUPAKKA ON PAHASTA.*piru*
Avatar
#58 • • GoA Guest
Tilannekatsaus. Hieman yli kaksi viikkoa täynnä ja koulussa on tylsää. *hih*
Avatar
#60 • • Kirsikka Guest
Tilanneraportti.. nyt parisen viikkoa polttamatta, lukuunottamatta pientä lipsahdusta...lauantaina viiniä siemaillessa tuli ylitsepääsemätön tupakanhimo, joten poltin yhden tupakan. Onneksi jäi siihen yhteen..(ja yksiin jämiin.. ) *justjoo*