Syksy? In vai out??

335 posts, 17 pages, 94,457 views

lillikutti

#221 • • lillikutti hyppivä jyvä
mielettömän ihana syksy on ollu! lämmintä ja aurinkoista. nyt tosin tuulee ja sataa. mustikoita on ollu ihan älyttömästi ja olen lähes päivittäin napostellut niitä samalla kun olen ulkoiluttanut koiria opiskelija-asuntolan takana metsässä. puolukoitakin on paljon ja ovat tosi turvonneita & hyviä! *sydän* ruska on kaunista, mutta siitä saa nauttia aina ihan liian vähän aikaa. kiva pistää taas jalkaan äitin neulomat sukat, eikä tuu ees hiki kun juo teetä. sateesta ja tuulesta en välitä, mutta sade tietää sieniä. kantarelleja, suppilovahveroita, lampaankääpiä ja kehnäsieniä oon jo syöny!

--
Kuluta harkiten. Boikotoi. Dyykkaa. Kierrätä. Ole vegaani!
-Kettutyttömusikaali-

anniini

#222 • • anniini a-double n-double i-n-a

Kon-tiki, 15.9.2005 13:47:
---
anniini, 14.9.2005 21:55:
syksy on tosiaan jees niin kauan, kun ei ole lunta.
---

Itse tarkentaisin, että niin kauan kuin ei ole loskaa tai jäätä.

kirjoitukseni pointti johtaa nimenomaan siitä ihanasta valkoisesta lumipeitteestä siihen loskaan ja jäähän, joksi se ihana lumipeite jossain vaiheessa aina keksii muuttua.

--
Take the forward path
Have a big slice of the city
Get the upper hand
While you re still pretty

Yonna

#223 • • Yonna
Syksy on IN!
Puista putoilee oranssinpunasia lehtiä, ja ulkona on niin ihanan viileää ja raikasta..*sydän*eikä se sadekaan niin paljon haittaa..
#224 • • astaroth Guest
perseestä
SyndroDome

#225 • • SyndroDome Reissumies / Team apinaorkesteri
Syksy on out *eiei* niinkuin talvikin. Mun puolesta vois olla kesä vaikka ympäri vuoden! *tanssittel* Kevätkin vielä menettelee, sillon alkaa olemaan jo lämpimiä päiviä ja voi alkaa odottamaan kesän tuloa..

--
Life is full of choises.

La Petite

#226 • • La Petite Killed by selfish game, burned by acid rain...
Musta on ihanaa kun on sellainen kirpeä syysaamu ja ihanaa kun on jo pimeetä melko aikaisin illalla... *tirsk*

--
Rem tene, verba seqventur

#227 • • ALIEN Guest
oli kesä tai syksy - wow on aina IN <3
micqo

#228 • • micqo
Syksy on ihan jees aikaa jos ei sada/tuule..varsinkin sellainen pirteen raikas ilma + aurinko on erittäin jees! *joo*
Verano

#229 • • Verano Merituuli
Yksi syksyn parhaista puolista on tuuli. Tänäänkin oli aivan ihanaa kävellä päin tuulta. Sitä tuntee niin vahvasti elävänsä, kun tuulee oikein kunnolla vasten kasvoja ja koko kehoa.
toma

#230 • • toma Tototoototo

Verano, 18.9.2005 22:05:
Yksi syksyn parhaista puolista on tuuli. Tänäänkin oli aivan ihanaa kävellä päin tuulta. Sitä tuntee niin vahvasti elävänsä, kun tuulee oikein kunnolla vasten kasvoja ja koko kehoa.

Huomaa, että sä et ole ollut intissä tuulisella, lähes paljaalla ulkoluodolla :D

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

Verano

#231 • • Verano Merituuli

toma, 18.9.2005 22:13:
Huomaa, että sä et ole ollut intissä tuulisella, lähes paljaalla ulkoluodolla :D

:D

En oo en, mut ulkoluodolla joskus ja monen monta kertaa saaristossa nauttimassa tuulesta. Toinen nimikin kun on Merituuli niin velvoittaahan se jo :)
Individual

#232 • • Individual HYPNO!

---

---

RT mies kuittaa!
Mutta mustakin on hienoa kävellä pitkin kotikaupungin sateisia katuja, pimeällä kun raikas merituuli puhaltaa kasvoille ja unelmoida kesästä. Siinä on jotain niin rauhallista. Pitäis vaan kävellä useimmin. *hmph*
Android

#234 • • Edited Android

---

---

Hei, mä olen ollut meritulenjohtajana intissä, paljailla ulkoluodoilla helvetinmoisissa pakkasissa ja tuulisissä säissä, ja silti rakastan tuulta etenkin eräänä syksyn elementtinä.
toma

#235 • • toma Tototoototo
Joo ei muakaan tuuli pätkääkään haittaa, se on kivaa :) Oli vaan niin hyvä spotti et piti päästä heittämään :D

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

Android

#236 • • Android

toma, 18.9.2005 22:24:
Oli vaan niin hyvä spotti et piti päästä heittämään :D

Ja mä puolustan tottakai mun omaa rakasta :D

[pieni]*palatsiavartioi*[/pieni]
Verano

#237 • • Verano Merituuli

Android, 18.9.2005 22:29:
Ja mä puolustan tottakai mun omaa rakasta :D

[pieni]*palatsiavartioi*[/pieni]

Just kun olin sanomassa, että mun kultaan voi aina luottaa :D
Nauskiss

#238 • • Nauskiss
Ei kykene tykkäämään, ei ei ja vielä kerran ei! *eiei*

Jos vois olla varma, että saa viettää pimeän ja kylmän ajan oikein lämpimässä seurassa, niin sitten syksy/talvi menettelis, mutta...

Muuten syksystä onkin vaan se hyöty, että pikkusen aktivoituu kaikenlaisen järkevän toiminnan suhteen -> hieman innokkaampi ote työhön liittyviin asioihin + jonkinlainen into lukea/muuten sivistää itseään.

Huonoja puolia syksyssä (ja varsinkin talvessa) sen sijaan riittää:

- kylmyys
- pimeys
- märkyys
- kaikenlainen epämääräinen smäidä kaduilla.
- pakollinen vaatteisiin pynttäytyminen, jopa kotona ollessa.
- ihmisten happamat ilmeet - myös oma ilme.
- –"– sulkeutuneisuus. [pieni][Plääh, taaskaan ei oletettavasti tutustu yli puoleen vuoteen paljon kehenkään.][/pieni]
- kiire -> ahdistus.

Hei, miks mun asunnossa ei oo takkaa...??!! Tunnelmallisen ja lämmittävän takkatulen tuijottelu vois pelastaa mut syksystä ja talvesta! Hmm... Saman tien vois kyllä olla oma kartano, jonne vois vetäytyä talvikaudeksi takkatulen ääreen lepuuttelemaan. *iloinen*
[pieni][Katoin just prameiden nukkekotien kuvia netistä, siitä varmaan moinen idea.][/pieni]

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

JayJay

#239 • • JayJay Räntämäen Lataamo / Team *tirsk*
Pidän syksystä..
Se on minulle vähän kuin lähtöruutu uuteen kierrokseen jälleen.
Raikahko ilma kietoo ympäri, puhdistavat sateet saapuvat kuin jokavuotisena lupauksena, agressiiviset tuulet riepovat puu-olentoja jotka eivät ole viellä tiputtaneet lehtiään, sopusuhtainen synkkyys.. Saan jotain omanlaista rauhaa ja energiaa tästä vuodenajasta..

IN. *hihu*

--
If lost in the sea of sorrows, look for the stars,
cause the waves will eventually bring you back.

Unik

#240 • • Unik
i n