puntti & sali

1,909 posts, 96 pages, 1,049,833 views

Android

Posts: 3,908

#1521 • • Edited Android

yusuplus, 17.3.2009 20:12:
Onko porukalla kokemuksia kreatiini etyyliesteristä? Itse vaihdoin monohydraatin etyyliesteriin ja 2vko meni, niin paino tipahti 2kg (eli nesteet lähti). Aikaa vaihdosta on kulunu varmaan 2-3kk ja nyt paino on sama, ku monohydraatit päällä. En tiedä myydäänkö tota edes pahemmin Suomessa. Monohydraatti ja pyruvaattia tuntuu ainakin löytyvän, mutta itse tilasin etyyliesteriä briteistä. On muuten hirveimmän makuista jauhoa ikinä..siis hyi helvetti.



Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta tuo kreatiini etyyliesteri eroaa juurikin monohydraatista siinä että ei kerää nestettä yhtä paljon. Minusta nesteenkertyminen lihaksiin on itse asiassa monohydraatin yksi positiivinen sivuvaikutus. Tuosta voi lukea vertailua monohydraatin ja etyyliesterin välillä http://www.muscletalk.co.uk/article-creatine-ethyl-ester.aspx

Kyllä sitä myydään suomessa, mutta on monohydraattia kalliimpaa.

Jos tuo on pahanmakuista niin kokeile BCAA-jauhetta ;) Ei liukene vedessä vaan jää kellumaan pinnalle joten joutuu heittää lusikalla jauhot suuhun, vettä päälle ja toivoa ettei laatta lennä (tosin siihen tottuu ajan myötä).
lohikarme

Posts: 1,730

#1522 • • lohikarme RitariVittupää
Dodiin tää osti nyt sit pre-workout aminohapot (evolution phase1) + pussillisen creatiinia (evolution creapure). Katsotaan kuukauden päästä onko merkittävää hyötyä omalla kohdalla (aminohapoista tuli kyllä eka positiivinen kokemus jo eilen)

:))

--
Qualis artifex pereo

Jussi Soro

Posts: 6,385

#1523 • • Jussi Soro choon!

yusuplus, 17.3.2009 20:12:
On muuten hirveimmän makuista jauhoa ikinä..siis hyi helvetti.


Tribulus on "jauheena" kans ehkä kamalimman makuista ikinä. Sellasta todella isorakeista, ei liukene veteen ja muutenkin tuntuu siltä että olis soraa suussa. Nykyään noi taitaa kyllä kaikki olla kapseleissa. Tosin Tribulusta en kyllä suosittele kenellekään, turhaa tavaraa.
La Petite

Posts: 1,160

#1524 • • La Petite Killed by selfish game, burned by acid rain...

lohikarme, 17.3.2009 12:20:
Ravintopuoli ei oo rakettitiedettä ja väitän että jokanen klubituksen käyttäjistäkin osaa tehä itelleen oikeenlaisen ravintoympyrän.



EI osaa! Tääl vetää suurin osa porukasta ihan liialla hiilarimäärällä ja liian alhaisilla rasvoilla! *toktok*
(ja sit ihmetellää miks AINA väsyttää jnejne)

--
Rem tene, verba seqventur

Avatar
#1525 • • hottium Guest
onks kukaan tyypannu sellast 3x20 -sarjoihin perustuvaa treeniä? Onks tost hyötyä peruskestävyyden kehittämiseen? Oon pitkään tehny 4x10 sarjoi tavotteen massan lisäys / yleiskunto, mut kelasin nyt vaihtaa treeniohjelmaa vähäks aikaa tollaseen kestävyysperustaiseen.. voi ehdotella jotain vaihtoehtoikin..
OlliS

Posts: 3,999

#1526 • • OlliS Further

lohikarme, 19.3.2009 10:29:
Dodiin tää osti nyt sit pre-workout aminohapot (evolution phase1) + pussillisen creatiinia (evolution creapure). Katsotaan kuukauden päästä onko merkittävää hyötyä omalla kohdalla (aminohapoista tuli kyllä eka positiivinen kokemus jo eilen)

:))


Thumbs up :)

Toi Phase1 on todennäköisesti yksi laadukkaimmista tuotteista koskaan. Uskomaton vaikutus harjoitukseen vrt. ilman (lihasten verenkierto paranee, yleinen vireystaso nousee ja rasituksensieto on selkeästi kohentunut -> jaksaa pidempään, palautuu nopeammin). Toki hintaakin on ja kohtalaista hifistelyä, mutta olen kokenut erittäin hyödylliseksi tuotteeksi varsinkin kun treenaa paljon.
rose

Posts: 1,047

#1527 • • rose vakaasti epävakainen
Oon tässä lueskellut näitä lisäjauhokeskusteluja, ja tuli mieleeni että treenaako täällä joku ilman mitään jauheita, ihan normaalilla ruokavaliolla? Onko jollain kasvissyöjällä tai vähän lihaa syövällä jaettavana jotain hyviä vinkkejä ihan "luomu treeniruokavaliosta"?

Mulla itellä on pieni periaatteellinen vastustus tollasia ravinnelisiä kohtaan, koska liikun ihan hyvän mielen ja peruskunnon takia, mutta toisaalta jos löydän hyviä perusteluja voin harkita vielä uudelleen mielipiteitäni. Oon lukenut yhden jos toisenkin ravitsemusoppaan, joiden sanoma on ollut aikalailla kaikkia lisäaineita vastaan elintarvikkeissa, ja yhdistän tällaiset hiilari/proteiinijauheet paljon käsiteltyihin ruoka-aineisiin.

Tarkoitus ei ole provosoida, vaan etsiä vaihtoehtoisia mielipiteitä tähän asiaan.

--
TwistedLife™ Amusement Park

Jussi Soro

Posts: 6,385

#1528 • • Jussi Soro choon!

rose, 19.3.2009 11:30:
Onko jollain kasvissyöjällä tai vähän lihaa syövällä jaettavana jotain hyviä vinkkejä ihan "luomu treeniruokavaliosta"?


Itse syön paljon lihaa, mutta jos ei ihan vegaani ole, niin kananmunat, raejuusto ja rahka sisältävät paljon proteiinia, sekä vähän rasvoja ja vitamiineja.

Ymmärtääkseni noissa jauheissa ei juurikaan ole lisäaineita, proteiini on jauhoksi jalostettua heraa tai maitoproteiinia, ja malto käytännössä pelkkää sokeria.
Horzi

Posts: 646

#1529 • • Horzi FINRG Recordings

rose, 19.3.2009 11:30:
Oon tässä lueskellut näitä lisäjauhokeskusteluja, ja tuli mieleeni että treenaako täällä joku ilman mitään jauheita, ihan normaalilla ruokavaliolla?



Bingo.

Joskus mulla oli käytössä treenin kanssa joku heraproteiinivalmiste, mutta tällä hetkellä menen ihan kaurapuuron voimalla vaan.
ratas

Posts: 82

#1530 • • ratas
Mä syön suht normaalisti, noita lisiä oon aiemmin vedellyt lähinnä palautusjuoman muodossa. On kuitenkin jäänyt pois, eikä ole kamalasti huomannut tehoissa. Jotain tarvii treenin päälle aikas nopeasti syödä mutta ihan banaanilinjalla tulee toimeen. En kuitenkaan näe lisissä mitään ongelmaa, eikä tässä ole sinänsä mitään suurempaa filosofiaa taustalla. Joskus vain tyhjeni palaripönttö enkä ole jaksanut hakea lisää.
OlliS

Posts: 3,999

#1531 • • OlliS Further

rose, 19.3.2009 11:30:
Oon tässä lueskellut näitä lisäjauhokeskusteluja, ja tuli mieleeni että treenaako täällä joku ilman mitään jauheita, ihan normaalilla ruokavaliolla? Onko jollain kasvissyöjällä tai vähän lihaa syövällä jaettavana jotain hyviä vinkkejä ihan "luomu treeniruokavaliosta"?

Mulla itellä on pieni periaatteellinen vastustus tollasia ravinnelisiä kohtaan, koska liikun ihan hyvän mielen ja peruskunnon takia, mutta toisaalta jos löydän hyviä perusteluja voin harkita vielä uudelleen mielipiteitäni. Oon lukenut yhden jos toisenkin ravitsemusoppaan, joiden sanoma on ollut aikalailla kaikkia lisäaineita vastaan elintarvikkeissa, ja yhdistän tällaiset hiilari/proteiinijauheet paljon käsiteltyihin ruoka-aineisiin.

Tarkoitus ei ole provosoida, vaan etsiä vaihtoehtoisia mielipiteitä tähän asiaan.


Normaalilla hyvin rakennetulla ruokavaliollakin on mahdollista pärjätä varsin hyvin, tosin maksaa vaan huomattavasti enemmän, jos esim. meinaa saada riittävän määrän proteiinia vuorokaudessa pelkästä ruuasta. Ja kyllä toi palautumisjuoma harjoittelun jälkeen alkaa olemaan lajissa kuin lajissa jo niin tavallinen juttu, etten siinä oikein mitään kummallista näe.

Lisäravinteita ja lisäaineitahan ei pidä sotkea keskenään, sillä näissä on fundamentaali ero ja ne ovat siis kaukana synonyymistä. Lisäravinne on kirjaimellisesti ravintolisä, jota käytetään tukemaan ruokavaliota, ei suinkaan korvaamaan sitä. Eikä näissä ole ns. lisäaineita (http://fi.wikipedia.org/wiki/Lis%C3%A4aine), joista osa saattaa olla terveydelle haitallisia.

Hyviä kasvisruokavaliota löytyy varmasti kun vaan jaksaa etsiä, myös paljon liikkuville. Toki proteiinin saanti on huomattavasti hankalampaa, mutta täysin mahdollista toteuttaa riittävissä määrin.
Zeratul

Posts: 1,170

#1532 • • Zeratul Captain miserable

rose, 19.3.2009 11:30:
Oon tässä lueskellut näitä lisäjauhokeskusteluja, ja tuli mieleeni että treenaako täällä joku ilman mitään jauheita, ihan normaalilla ruokavaliolla? Onko jollain kasvissyöjällä tai vähän lihaa syövällä jaettavana jotain hyviä vinkkejä ihan "luomu treeniruokavaliosta"?
...


Ite vedän tällä hetkellä ilman mitään lisiä, normaalin ruokavaliooni kuulu yleensä perus kotisafkaa, usein kanaa, jauhelihaa tai tonnikalaa, roskaruoka ja dokaaminen vähemmälle nii pitäis pärjätä. Eihän niitä lisäravinteita kauheesti kiskota muun urheilun ohella, lähinnä on mun käsityksen mukaan tän saliurheilun ystävien suosiossa. Riippuu tietty tavotteista, mut jos haluu kunnossa pysyy eikä niinkään kasvattaa lihasta nii miksei ruoka riittäis. Imo naiselle kunnossa oleminen on parhaimillan sitä ettei oo kauheesti liikakiloja, enkä jaksa uskoo et tarttis kauheesti mitää mömmöjä vetää et siihen pääsee, päinvastoin bodausmeiningillä vetävät naiset voi olla etovan näkösiä. Jos ei liha maistu nii varmaan löytyy hyviä vaihtoehtoja esim. soijasta ton protskun saannin suhteen...

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

Avatar
#1533 • • niomic Guest

JussiS, 19.3.2009 11:40:
---
rose, 19.3.2009 11:30:
Onko jollain kasvissyöjällä tai vähän lihaa syövällä jaettavana jotain hyviä vinkkejä ihan "luomu treeniruokavaliosta"?
---

Itse syön paljon lihaa, mutta jos ei ihan vegaani ole, niin kananmunat, raejuusto ja rahka sisältävät paljon proteiinia, sekä vähän rasvoja ja vitamiineja.

Ymmärtääkseni noissa jauheissa ei juurikaan ole lisäaineita, proteiini on jauhoksi jalostettua heraa tai maitoproteiinia, ja malto käytännössä pelkkää sokeria.



Sanoisin kyllä, että suurimmassa osassa noista nykyään on. Mikäli ostat siis valmiin palkkarijauheen. Jos ostat erikseen pussit protskua, hiilareita jne ja jaksat sit sotkea, ni tulee tuossa määrin vähemmän lisäaineista. On kuitenkin hyvä muistaa, että lisäaineiden lisäksi myös jalostusaste on nykyisen ravinto-opin mukaan lähtökohtaisesti huono asia. Tämän takia parhaat palautumisjuomat tehdään itse luonnonmukaisista ja jalostamattomista aineista tai jostain kunnon luontokaupasta haettuna (en tiedä onko tämänlaisia edes Suomessa vielä, Jenkkilässä kyllä).
Avatar
#1534 • • niomic Guest

OlliS, 19.3.2009 10:59:
---
lohikarme, 19.3.2009 10:29:
Dodiin tää osti nyt sit pre-workout aminohapot (evolution phase1) + pussillisen creatiinia (evolution creapure). Katsotaan kuukauden päästä onko merkittävää hyötyä omalla kohdalla (aminohapoista tuli kyllä eka positiivinen kokemus jo eilen)

:))

---

Thumbs up :)

Toi Phase1 on todennäköisesti yksi laadukkaimmista tuotteista koskaan. Uskomaton vaikutus harjoitukseen vrt. ilman (lihasten verenkierto paranee, yleinen vireystaso nousee ja rasituksensieto on selkeästi kohentunut -> jaksaa pidempään, palautuu nopeammin). Toki hintaakin on ja kohtalaista hifistelyä, mutta olen kokenut erittäin hyödylliseksi tuotteeksi varsinkin kun treenaa paljon.



Haha, Phase1 suklaa on kyl semmonen et vieläkin on lämpimät muistot :D Hands down parhaimman makuinen palkkari veden kanssa ikinä.
Avatar
#1535 • • niomic Guest

rose, 19.3.2009 11:30:
Oon tässä lueskellut näitä lisäjauhokeskusteluja, ja tuli mieleeni että treenaako täällä joku ilman mitään jauheita, ihan normaalilla ruokavaliolla? Onko jollain kasvissyöjällä tai vähän lihaa syövällä jaettavana jotain hyviä vinkkejä ihan "luomu treeniruokavaliosta"?

Mulla itellä on pieni periaatteellinen vastustus tollasia ravinnelisiä kohtaan, koska liikun ihan hyvän mielen ja peruskunnon takia, mutta toisaalta jos löydän hyviä perusteluja voin harkita vielä uudelleen mielipiteitäni. Oon lukenut yhden jos toisenkin ravitsemusoppaan, joiden sanoma on ollut aikalailla kaikkia lisäaineita vastaan elintarvikkeissa, ja yhdistän tällaiset hiilari/proteiinijauheet paljon käsiteltyihin ruoka-aineisiin.

Tarkoitus ei ole provosoida, vaan etsiä vaihtoehtoisia mielipiteitä tähän asiaan.



Ei tule enää käytettyä palkkaria, mutta kyseessä on omalla kohdalla ehkä ennemminkin laiskuus ja säästökysymys. Omat palkkarisuosikit kun maksavat kohtuusti :) Kyllä niistä hyötyä on, mutta tällä hetkellä haen korvausta lähinnä paremmasta ruokavaliosta, karnosiinista ja välillä kreatiinista.

Luomu- ja vege* -ruokavalioihin treenin suhteen löytyy netistä paljon tietoa, ehkä helpoimpana paikkana olisi aloittaa pakkotoistosta, muistelen siellä olleen tästä asiasta kohtuusti ihan hyvää keskustelua. Englanninkielisiltä saiteilta sitten lisää mikäli tarvitsee.

Palkkareita tai ei, niin lihakset tarvitsevat proteiinia rakennusaineekseen ihan ylläpidonkin kannalta ja tämä tarve on kohtuullinen juuri treenin jälkeen ja esim. aamulla. Eri lähteistä olevat proteiinit sopivat eri tavalla meidän lihaksiemme rakennuspalikoiksi, mutta mennee jo hieman hifistelyn puolelle ;)
Minnalilla

Posts: 418

#1536 • • Minnalilla
PLAAAAAAAA sanon minä.

Tästä kunnonkohotuksesta tule yhtään mitään.

Tajusin meinaan tänään...

1. Ku mul on ollu krooninen nuha 7 vuotta, nii se vaikuttaa iha hitosti mun hapen saantiin. Esim juoksiessa.
2. Vino selkä, saan myös sen useesti salilla kipeeks...

--
tilulileii!

Avatar
#1537 • • niomic Guest

Minnalilla, 6.4.2009 20:11:
PLAAAAAAAA sanon minä.

Tästä kunnonkohotuksesta tule yhtään mitään.

Tajusin meinaan tänään...

1. Ku mul on ollu krooninen nuha 7 vuotta, nii se vaikuttaa iha hitosti mun hapen saantiin. Esim juoksiessa.
2. Vino selkä, saan myös sen useesti salilla kipeeks...



Jotenkin mulle paistaa tästä semmoinen asenne et kohotuksen pitäis olla helppoa. En epäile etteikö noi ois ihan oikeita hidasteita, mutta hidasteet ei ole esteitä. Hapenottokykyä on mahdollista kehittää hyvinkin paljon, vaikka tuntuisi siltä ettei nyt kulje happi pätkääkään. Tähän menee kuitenkin kohtuusti aikaa ja vaatii panostusta.

Selkä onkin sitten vaikeampi juttu. Sen puolesta en viitsi käydä pätemään kun en tilannettasi tiedä. En kuitenkaan usko että se olisi mikään shown pysäyttäjä. Selän suhteen kannattaa varmaan mennä kunnon lääkäreiltä hakemaan mielipiteet ja selkää varten omat treenit ja ohjeet. Voi olla välillä tylsää, kun joutuu tavallaan selän ehdoilla tai sitä tukien tekemään hommat, mutta vastaavantyylisiä rajoitteita on vaikka kuinka monella salin suhteen.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#1538 • • Jussi Soro choon!

Android, 17.3.2009 21:07:
Jos tuo on pahanmakuista niin kokeile BCAA-jauhetta ;) Ei liukene vedessä vaan jää kellumaan pinnalle joten joutuu heittää lusikalla jauhot suuhun, vettä päälle ja toivoa ettei laatta lennä (tosin siihen tottuu ajan myötä).


Tribulus murskana on myös melko eksoottinen kokemus. Karkeaa hiekkaa, joka ei liukene veteen, kuivattaa välittömästi suun ja nielemisen jälkeenkin aiheuttaa happamia röyhtäyksiä muutaman tunnin.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#1539 • • Edited Jussi Soro choon!

niomic, 7.4.2009 01:04:
Hapenottokykyä on mahdollista kehittää hyvinkin paljon, vaikka tuntuisi siltä ettei nyt kulje happi pätkääkään. Tähän menee kuitenkin kohtuusti aikaa ja vaatii panostusta.


Itsellä hapenottokyky on parantunut huomattavasti kun tupakki on jäänyt pois ja olen vetänyt HIIT-treeniä (http://musclenet.fi.customer.axxion.fi/hiit.php). HIITissä parasta on se, että tuloksiin pääsee todella pienellä vaivalla ja nopeasti. Huonona puolena sitten se, että riittävän rankasti tehtynä tuosta on aika paskana loppupäivän.

edit: jonkun tutkimuksen mukaan (sorry Epailija, en nyt jaksa kaivaa linkkiä) intervallitreeni parantaa myös salitreenin anabolista vaikutusta, eli sopii punttauksen kanssa hyvin yhteen.
Wolverine

Posts: 1,860

#1540 • • Wolverine

rose, 19.3.2009 11:30:
Oon tässä lueskellut näitä lisäjauhokeskusteluja, ja tuli mieleeni että treenaako täällä joku ilman mitään jauheita, ihan normaalilla ruokavaliolla? Onko jollain kasvissyöjällä tai vähän lihaa syövällä jaettavana jotain hyviä vinkkejä ihan "luomu treeniruokavaliosta"?

Mulla itellä on pieni periaatteellinen vastustus tollasia ravinnelisiä kohtaan, koska liikun ihan hyvän mielen ja peruskunnon takia, mutta toisaalta jos löydän hyviä perusteluja voin harkita vielä uudelleen mielipiteitäni. Oon lukenut yhden jos toisenkin ravitsemusoppaan, joiden sanoma on ollut aikalailla kaikkia lisäaineita vastaan elintarvikkeissa, ja yhdistän tällaiset hiilari/proteiinijauheet paljon käsiteltyihin ruoka-aineisiin.

Tarkoitus ei ole provosoida, vaan etsiä vaihtoehtoisia mielipiteitä tähän asiaan.



Sanoisin että kyseessä on ihan rahallinen ongelma, tulee halvemmaksi ostaa protskuu purkista ku syödä saman verran proteiinia ruoasta.