puntti & sali

1,909 posts, 96 pages, 1,055,398 views

-Kerttu-

Posts: 4,542

#1121 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

MiMoSa, 6.11.2007 20:10:


*whaat* Ei kait siellä nyt ihan niin kylmä vielä oo.*tirsk*



No niin mäkin kuvittelin..Mut tuuli oli toooooosi kylmä ja trikoot ei olleet enää riittävät! Pitkät kalsarit siis jalkaan ens kerralla..*nauru* Ja joku hullu tuli meitä vastaan shortseissa ja t-paidassa!*whaat**ding* HYRRR!

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

MissKoo

Posts: 1,289

#1122 • • MissKoo
Treenaamisen ABC:

Jos olet ollut 3 vkoa kipeänä ja treenaamatta, EHDOTTOMASTI kannattaa vetää aivan raivojalkatreenit sen jälkeen. Olo on kun omenalla! Sattuu niin paljon, että liikkuminen tapahtuu ainoastaan särkylääkkeiden voimalla ja kävelen kun ois paskat housussa.

Kyllä näin kannattaa! Reipas ja näppärä olo. Ei tartte miettiä mitä tekee tänään, päivän tavoite on saada itsensä jollain konstilla edes kotiin, käveleminen on yllättävän hankalaa tässä olotilassa.

Aika erikoista, että kolmen viikon tauon jälkeen menee näin jumiin ja kipeiks paikat. Onneks lihasmuisti wörkkii, mutta ehkäpä ois kannattanut ottaa skidisti iisimmin salilla. Aloittelijan virhe ja mun sentään pitäis tietää kohtuullisen paljon paremmin.. *igor*
Avatar
#1123 • • *Mirri* Guest

Super-Kerttu, 6.11.2007 20:01:
Jaahas..talvi on taas tullut..Ja sen kunniaksi palellutin taas pakarani rakkuloille juoksulenkillä!!!*nauru*



Sä oot kyllä superherkkis. *nauru* Tietää aina et talvi tekee tuloaan ku sä palellutat pakaras. *tirsk*
-Casper-

Posts: 1,363

#1125 • • -Casper- FADE / React^ resident DJ

OlliS, 30.11.2007 01:03:
http://www.mapmyrun.com

Loistava palvelu, joka perustuu google earth:iin.
Vihdoinkin pystyy laskemaan minkä tahansa reitin pituuden missä päin maailmaa tahansa sekä tarkastelemaan jo tehtyjä reittejä. Lisäksi pystyy tekemään oman profiilin ja arvioimaan omaa juoksukuntoa erilaisilla mittareilla. Suosittelen!



thanx!!!! Olli, ihan loistava saitti, omasta lenkistä arvio ei tosin heittänyt kun, 200m.
mutta tää on ihan hiton hyvä tapa saada vähän vaihteluu reittiin, ettei tarvii aina töllää samoi puita yms*hihu*
OlliS

Posts: 3,999

#1126 • • OlliS Further

casper-dj

thanx!!!! Olli, ihan loistava saitti, omasta lenkistä arvio ei tosin heittänyt kun, 200m.
mutta tää on ihan hiton hyvä tapa saada vähän vaihteluu reittiin, ettei tarvii aina töllää samoi puita yms*hihu*


Todellakin. Ja tolla voi hyvin suunnitella etukäteen minkälaisen lenkin haluaa vetää; usein ongelmana on juuri se, ettei tiedä lenkin pituutta.

Tässä oma suosikki, pituus n. 5km.

http://www.mapmyrun.com/run/finland/helsinki/75472820
-Casper-

Posts: 1,363

#1127 • • -Casper- FADE / React^ resident DJ

OlliS, 1.12.2007 16:03:
---
casper-dj

thanx!!!! Olli, ihan loistava saitti, omasta lenkistä arvio ei tosin heittänyt kun, 200m.
mutta tää on ihan hiton hyvä tapa saada vähän vaihteluu reittiin, ettei tarvii aina töllää samoi puita yms*hihu*

---

Todellakin. Ja tolla voi hyvin suunnitella etukäteen minkälaisen lenkin haluaa vetää; usein ongelmana on juuri se, ettei tiedä lenkin pituutta.

Tässä oma suosikki, pituus n. 5km.

http://www.mapmyrun.com/run/finland/helsinki/75472820


jeuh, me ollaa juostu 7,8km pitkää siivuu, mutku pitäs vetästä pari yli kympin lenkkii ni tämän avullahan se onnistuu loistavasti*hihu*
Zeratul

Posts: 1,170

#1128 • • Zeratul Captain miserable
Tuli (taas) tänään huomattuu et yksin ei kannata mennä salille = ku ei oo jotain juttukaveria nii on kyl huomattavan vaikeeta olla keskittymättä kaikkeen muuhun ku treenaamiseen.

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

okiru

Posts: 709

#1129 • • okiru Outo Hervantalainen

Zeratul, 11.12.2007 20:33:
Tuli (taas) tänään huomattuu et yksin ei kannata mennä salille = ku ei oo jotain juttukaveria nii on kyl huomattavan vaikeeta olla keskittymättä kaikkeen muuhun ku treenaamiseen.


Meikä on aivan eri tapaus. Mulle homma menee pipariksi, jos meen kaverin kanssa puntille. Toki asia on eri, jos on pitkään keskenään toisiaan sparraava pari. Itsellä randomilla valittujen kavereiden kanssa tulee vain juteltua ja lämmitettyä penkkiä.

Siksi erakkona on aina mukava mennä salille. Ja, jos tuttuja on niin moikkaan korkeintaan ja näytän hapanta naamaa (älä prkl mulle ala). x]
Zeratul

Posts: 1,170

#1130 • • Zeratul Captain miserable

okiru, 11.12.2007 21:55:
---
Zeratul, 11.12.2007 20:33:
Tuli (taas) tänään huomattuu et yksin ei kannata mennä salille = ku ei oo jotain juttukaveria nii on kyl huomattavan vaikeeta olla keskittymättä kaikkeen muuhun ku treenaamiseen.

---

Meikä on aivan eri tapaus. Mulle homma menee pipariksi, jos meen kaverin kanssa puntille. Toki asia on eri, jos on pitkään keskenään toisiaan sparraava pari. Itsellä randomilla valittujen kavereiden kanssa tulee vain juteltua ja lämmitettyä penkkiä.

Siksi erakkona on aina mukava mennä salille. Ja, jos tuttuja on niin moikkaan korkeintaan ja näytän hapanta naamaa (älä prkl mulle ala). x]


Varsinki naurattaminen voi kyl olla melko fataalia. *joo*
Ehkä mä sit oon vaan löytäny harvinaisen hyvän salikaverin, niin kauan ku kumpiki on tosissaan treenaamassa nii homma kyl toimii.
Tohon yksin treenaamisen vaikeuteen saattaa melko olennaisesti vaikuttaa se että käyn salilla jossa yli 70% jäsenistä on naisia. ;)
(Okei, suurin osa käy varmaan pelkästään jossain bicissä tai spinningissä mut kyl niitä ihan tarpeeks eksyy sinne salinkin puolelle.)

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

Jammailija

Posts: 3,224

#1131 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s
Mä päätin sit, että tänä syksynä ja talvena mul on kerrankin ihan tarkoituksen mukainen massakausi. Mut nyt ku oon kiskonu jo jonkin aikaa kaikenlaist ruokaa ja ihan vitusti, ni alkaa olee vaikeuksia tän mun löllömahan kans. Ajattelin kuitenkin elää täl tahdil johonkin maaliskuuhun asti ja sit täys työ saada kroppa niin perkeleen tiukaks kesäksi. Eli tää herra ny testailee kroppaansa, että mihin sen kans pystyy. Toivotaan, että itsehillintä ja terveys pysyy kunnossa*hih*

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...

unoha

Posts: 929

#1132 • • unoha Lti-/UG Collective
Joo o, jokohan sitä pitäis karistaa talvikinkut kropast ja lähtee uusimaan salikortti*justjoo* Kesä tulee tulemistaan ja muo ei erota hylkeest*leso*

--
Never Quit !

Ober

Posts: 587

#1133 • • Ober Dog shit taco
Minkälaisel himatreenillä sais pienet kilot karistettuu pois mahasta ? Ongelma on et perus vatsalihasliike tasasel alustalla sattuu selkänikamiin inhottavasti joten se ei tuu kuuloonkaa. Ja sit toi lenkkeily ei oo oikeen mun juttu kanssa.
Oon käsipainoil tehny habaa ja tissei jne mut ongelma on just tää fettomaha mikä pitäs karistaa veke jollai kevyel treenillä ja ruokavaliolla ja todellaki aion mennä mistä aita on matalin!
anyone?
Wolverine

Posts: 1,860

#1134 • • Wolverine

Ober, 20.1.2008 22:00:
Minkälaisel himatreenillä sais pienet kilot karistettuu pois mahasta ? Ongelma on et perus vatsalihasliike tasasel alustalla sattuu selkänikamiin inhottavasti joten se ei tuu kuuloonkaa. Ja sit toi lenkkeily ei oo oikeen mun juttu kanssa.
Oon käsipainoil tehny habaa ja tissei jne mut ongelma on just tää fettomaha mikä pitäs karistaa veke jollai kevyel treenillä ja ruokavaliolla ja todellaki aion mennä mistä aita on matalin!
anyone?



perus vatsalihasliike on kyl seläntappaja. hanki voimapyörä (apewh.jpg) ja ala tekeen tolla. tommosen saa ostettuu esim. Stockalta ihan muutamalla kympillä. jos et oo aikasemmin hirveesti treenannu niin toi vahvistaa käsiä ja yläkroppaa muutenki. ja kyl se vaan niin on et jotain aerobista on vähän pakko harrastaa, ei sitä läskiä muuten saa pois. lenkkeily/kuntopyörä/vastaava jeesaa varmasti hyvään alkuun.
Timce

Posts: 5,381

#1135 • • Timce
Ja toi vehje on niitä, jotka on nurkassa pölyyntymässä parin ekan kokeilun jälkeen. Nimimerkillä "Useammalla henkilöllä jo kiertänyt."

Selän tuolla saa kyllä kipeäksi.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Wolverine

Posts: 1,860

#1136 • • Wolverine
Ei kukaan muu sattuis käymään Arabian ostarin salilla? Loistava paikka kyl ja kun laitteet on kunnossa niin tuloksiakin alkaa tulemaan. Pitäs jaksaa käydä ahkerasti nyt että kesällä kehtais kävellä ilman paitaa eikä tuntis itteään laumastaan eksyneeks ryhävalaaks.
Wolverine

Posts: 1,860

#1137 • • Wolverine

Timce, 20.1.2008 22:09:
Ja toi vehje on niitä, jotka on nurkassa pölyyntymässä parin ekan kokeilun jälkeen. Nimimerkillä "Useammalla henkilöllä jo kiertänyt."

Selän tuolla saa kyllä kipeäksi.



hehe niinku sanoin niin toi kehittää koko yläkroppaa. jos treenaamisen alottaessa selkä on huonos hapes niin toi voi tuntuu pahalta. pitäs tasaisesti sit jaksaa tehä myös selkäliikkeitä. ite tehny tommosella vuoden verran ja kyl tolla on saanu ehdottomasti parhaimmat tulokset. teet aluks joka ilta 10 toistoo * 5 sarjaa. parin kk jälkeen nostat toistojen määrää esim. 20 ja teet lisää sarjoja. kyl tolla saa muutakin kun selän kipeeks, se vaatii (niinku muussakin treenaamisessa) vaan aikaa.
Howdy

Posts: 7,955

#1138 • • Howdy Oldie
Treenattua tulee tasaisen tappavaan tahtiin kesät talvet ...

--
Käpy vailla vertaa

remotion

Posts: 5,283

#1139 • • remotion nostatus guru

Wolverine, 20.1.2008 22:06:
---
Ober, 20.1.2008 22:00:
Minkälaisel himatreenillä sais pienet kilot karistettuu pois mahasta ? Ongelma on et perus vatsalihasliike tasasel alustalla sattuu selkänikamiin inhottavasti joten se ei tuu kuuloonkaa. Ja sit toi lenkkeily ei oo oikeen mun juttu kanssa.
Oon käsipainoil tehny habaa ja tissei jne mut ongelma on just tää fettomaha mikä pitäs karistaa veke jollai kevyel treenillä ja ruokavaliolla ja todellaki aion mennä mistä aita on matalin!
anyone?

---


perus vatsalihasliike on kyl seläntappaja. hanki voimapyörä (apewh.jpg) ja ala tekeen tolla. tommosen saa ostettuu esim. Stockalta ihan muutamalla kympillä. jos et oo aikasemmin hirveesti treenannu niin toi vahvistaa käsiä ja yläkroppaa muutenki. ja kyl se vaan niin on et jotain aerobista on vähän pakko harrastaa, ei sitä läskiä muuten saa pois. lenkkeily/kuntopyörä/vastaava jeesaa varmasti hyvään alkuun.



then check this out: http://www.metacafe.com/watch/925256/how_to_get_six_pack_abs_in_6_minutes_on_your_couch_this_works/ itse omin tuolta yhden liikkeen jota kokeilin eilen kuntosalilla ja todella toimii.
OlliS

Posts: 3,999

#1140 • • Edited OlliS Further

Jammailija, 16.1.2008 18:44:
Mä päätin sit, että tänä syksynä ja talvena mul on kerrankin ihan tarkoituksen mukainen massakausi. Mut nyt ku oon kiskonu jo jonkin aikaa kaikenlaist ruokaa ja ihan vitusti, ni alkaa olee vaikeuksia tän mun löllömahan kans. Ajattelin kuitenkin elää täl tahdil johonkin maaliskuuhun asti ja sit täys työ saada kroppa niin perkeleen tiukaks kesäksi. Eli tää herra ny testailee kroppaansa, että mihin sen kans pystyy. Toivotaan, että itsehillintä ja terveys pysyy kunnossa*hih*


http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16568134?ordinalpos=17&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_RVDocSum

Lyhyesti: terveydellisesti ns. massakauden ja laihdutuskauden käyttäminen harjoittelussa on arvelluttavaa ja saattaa edistää myöhemmällä iällä erilaisille metabolisille sairauksille sekä altistaa lihavuuteen.
---

Treenaa Jani mielummin kuten aiemminkin ja pidä ittes tiukassa kunnossa koko ajan :)

---
Hyvä katsaus:
korkeaintensiteettinen harjoittelu vs. matalaintensiteettinen aerobinen harjoittelu:
http://jap.physiology.org/cgi/content/full/98/6/1983