puntti & sali

1,909 posts, 96 pages, 1,054,623 views

W

Posts: 1,049

#341 • • W

ALIEN:
kunhan nyt ekaks hoitaa selän kuntoon yms... *possu*



Auts! *hikoil* selkäkivut ovat todella v-mäisiä....itelläni joskus repesi yksi selkälihas....pikuinen onneksi...kesti melkein 2kk että parani....sulla taitaa olla jokuu muu kuin lihas pohjainen kivun aiheuttaja siellä? Joo, ei voi salilla sillon oikeen peuhata.....melkein kaikki liikkeet ottaa edes hieman tonne selkään....otan osaa. *sääli*

Tehäänkö niin että sä hoidat ne kauniit naiset niin mä lupaan treenata sunkin puolesta? Motivaationi on taas parempi näes kuin koskaan!! *hihu*
Avatar
#342 • • ALIEN Guest

W78:
Tehäänkö niin että sä hoidat ne kauniit naiset niin mä lupaan treenata sunkin puolesta? Motivaationi on taas parempi näes kuin koskaan!! *hihu*



*nauru* no sovitaan, et sä voit hoitaa ne naisetkin mun puolesta, kun mulle nyt riittää tähän hätään yksin kaunotar *sydän*

Eli sul taitaa olla aika kiireinen loppu kesä tiedossa kun menoa ja vientiä löytyy suuntaan ja toiseen *vink*
Timce

Posts: 5,381

#343 • • Timce

W78:
---
Timce:
Kertokaa mulle parhaat metodit/treeni ”farkkupeffan” aikaan saamiseksi. Tuntuu polvet paukkuvan ja lonksuvan kun teen kyykkyä *uuh*

---


Ei kyykky tee välttämättä hyvää persettä, usein liiankin suuren. Jos perseesi on pieni, silloin suosittelen kyykkyä, jos taas päin vastoin, ja liha siellä on pelkkää rasvaa, suosittelen enemmän aerobista harjoittelua. Lihakset kuitenkin tuovat pakaroihin mielyttävän pyöreyden, luuperse on aivan kamala, joten älä paastoa pakaroitasi puolityhjiksi etolan kasseiksi, vaan treenaa paljon ja nauti siitä. *heiii*

Ps, äläkä luule että selän ojennus laitteella saadaan tiukka peppu.....

ps2: kyllä jalkaprässikin ottaa ihan hyvin pakaroihin, jos jalat vain sijoittaa ihan ylös.

[muokattu 5.8.2004 19:27]



Tattis...Vattu, kun olen niin helvetin laiska, että jää kaikki rasvanpolttotunnit ja muut aerobiset häslingit väliin. ps2..Joo, olen hoksannut, että noin käy, mutten ole vielä kokeillut tuota kunnolla käytännössä. Katsotaan nyt mitä sitä keksii..

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

W

Posts: 1,049

#344 • • W
Oli muuten pakko lisätä tänne mielenkiintoinen artikkeli:

http://www.bk-sportsmag.fi/uimg/pdf/20031/22-25_koffein.pdf

eli tuossa artikkelissa kerrotaan kofeiinista, sen haitoista ja hyödyistä, ja kuten huomata saattaa, haittoja ei ole, toisin kuin näillä klubarin sivuilla jotku spedet ovat väittäneet. Itsekkin popsin koffari tabletteja kuin leipää, ja nannaa tekee. Oma päivä annostukseni on kuitenkin suhteellisen alhainen: 400mg.

Tässä pieni yhteenveto:

Kofeiini lisää energiankulutusta jo pieninä annoksina nautittuna.
Neljän milligramman annoksella per painokilo, lisääntyi energiankulutus
13 %, koehenkilön ollessa levossa. Tupla-annoksella lisäys
oli 16 %. Erään toisen tutkimuksen mukaan 300 mg kerta-annoksen
nauttiminen kofeiinia lisäsi energiankulutusta 8,5 kcal / painokilo
90:n minuutin ajaksi, ihmisen ollessa lepotilassa.
Nämä vaikutukset pysyivät aktiivisina koko vuorokauden ajan.
Neljän milligramman annoksella per painokilo, nautittuna viidesti
päivän aikana, pystyttiin lisäämään energiankulutusta 174 kcal/päivä,
mikä vastaa 7,6% lisäystä energiankulutukseen.

Kofeiinin todettiin myös lisäävän maksimaalista supistuskykyä 3,5
% ja pidentävän uupumiskynnystä 26%, rasituksen ollessa 50%
maksimaalisesta supistuskyvystä. Tämän lisäksi kyky ylläpitää maksimaalista
supistusta piteni ajallisesti. Siksi kofeiinin käytöstä painoharjoittelun
yhteydessä voi olla selkeätä hyötyä.
Yhtälailla on tunnettua, että kofeiini heikentää ihmisen kykyä
tunnistaa väsymystilaansa. Siksi se tekee mahdolliseksi ylläpitää rasitustatai lisätä intensiteettiä tunnistamatta kuitenkaan siitä johtuvaa
ylimääräistä väsymystä. Tämä voi johtaa lisääntyneeseen suorituskykyyn.

Tämän tiedon lisäksi jokainen tietää itsestään henkilökohtaisesti kuinka paljon vetoapua koffarista saa.....minä saan ainakin helkutisti.
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#345 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
joo, kahvi on jees *piis* itse tulee nautittua 500mg-1000mg päivässä enkä kyllä luopuisi. Tai luopuisin, jos katsoisin tosta olevan jotain haittaa, mutta kun siitä ei ole *nauru*

asiaan: tänään rankka jalkatreeni, huomenna ei kyllä kävellä portaita *pihkassa*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Avatar
#346 • • GoA Guest

W78:
Oli muuten pakko lisätä tänne mielenkiintoinen artikkeli:

http://www.bk-sportsmag.fi/uimg/pdf/20031/22-25_koffein.pdf

Oma päivä annostukseni on kuitenkin suhteellisen alhainen: 400mg.




Ite vetelen jo ennen reeniä n. 300 mg. *nauru* tosin muuten kyllä päivisin ei tule yleensä pahemmin käytettyä ku´n tuo pukkaa hikeä päälle vielä entistä enemmän. Vielä kun tohon lisää tauriinin vaikutukset niin tuloksena on märkä rätti. *hih*
W

Posts: 1,049

#347 • • W
Muistakaa myös, jos siis haluatte puhtaasti, roinaamatta massaa, niin tutkimuksissa on osoitettu että elimistön oman kasvuhormonituotannon määrää saatiin lisättyä 20%:lla ottamalla arginiinia, lysiiniä, sekä glutamiinia jokaista 3g päivittäin.

Itse olen testannut, ja toimii..... lisäksi viellä 5g kreatiinia, ja joku laadukas massanlisäys juoma, niin voila! (ja sikana safkaa!) jota nyt voi vedellä ihan rauhassa myös palautukseen.....*nauru*
Avatar
#348 • • GoA Guest

W78:
Muistakaa myös, jos siis haluatte puhtaasti, roinaamatta massaa, niin tutkimuksissa on osoitettu että elimistön oman kasvuhormonituotannon määrää saatiin lisättyä 20%:lla ottamalla arginiinia, lysiiniä, sekä glutamiinia jokaista 3g päivittäin.

Itse olen testannut, ja toimii..... lisäksi viellä 5g kreatiinia, ja joku laadukas massanlisäys juoma, niin voila! (ja sikana safkaa!) jota nyt voi vedellä ihan rauhassa myös palautukseen.....*nauru*



Alkaa mennä sen verta hifistelyksi ettei tavallisen punttaajan kannata välttämättä kokeilla. Usein vaan petytään kun ei kuukaudessa sitten kasvakaan prkl:een paljon vaikka on vetänyt testoboostereita ja nostattanut kasvuhormoonitasoaan.
Oliwer

Posts: 799

#349 • • Oliwer
W 8.8.2004 19:17
Oli muuten pakko lisätä tänne mielenkiintoinen artikkeli:

http://www.bk-sportsmag.fi/uimg/pdf/20031/22-25_koffein.pdf

eli tuossa artikkelissa kerrotaan kofeiinista, sen haitoista ja hyödyistä, ja kuten huomata saattaa, haittoja ei ole, toisin kuin näillä klubarin sivuilla jotku spedet ovat väittäneet.


Tuo artikkeli on hyvä ja itse käytän myös kahvia päivittäin ja kofeiinia piristykseen, esim. bailatessa.
Myös selviä haittoja mielestäni kuitenkin on. Suuret annokset kofeiinia vievät yöunet, ainakin minulta, yhtä varmasti kuin poravasara naapurissa. Käyn pääasiassa iltaisin salilla, ja jos otan koffaria ilta-treenille, niin unta on turha yrittää moneen tuntiin. Ja aamulla pitäis skarppina duuniin..*justjoo*
Ilman ilta- kofeiinia ei ongelmaa ole.
Toinen haitaks luettava on mielestäni riippuvuus joka siis myös kofeiiniin syntyy, varsinkin suuriin annoksiin tottuneella.
Ei ehkä jaksakaan ”mitään” jos ei saa esim. neljää koffari nappia yms, ja päätä särkee jne..
En jättäis itekkään pois koffarii, mutta kannattaa miettii millon, miks ja kuin paljon (muka) tarvii.*piis*
rZi

Posts: 587

#350 • • rZi 42

W:
Muistakaa myös, jos siis haluatte puhtaasti, roinaamatta massaa, niin tutkimuksissa on osoitettu että elimistön oman kasvuhormonituotannon määrää saatiin lisättyä 20%:lla ottamalla arginiinia, lysiiniä, sekä glutamiinia jokaista 3g päivittäin.

Itse olen testannut, ja toimii..... lisäksi viellä 5g kreatiinia, ja joku laadukas massanlisäys juoma, niin voila! (ja sikana safkaa!) jota nyt voi vedellä ihan rauhassa myös palautukseen.....*nauru*




Mömmöissä on semmonen vaikutus että ne pakkaa lihakset täyteen nesteitä ja tää tekee niistä suuremman näkösiä vähäks aikaa. Se on semmonen myyntikikka. Sit ku ei syökään enää pirtelöitä niin turvotus laskee. Toki noista mössöistä suurin osa toimii myös kaikkien tarpeelliseten ja vähemmän tarpeellisten ravinneaineiden lähteenä. Eli jos ruokavalio on kiireisinä päivinä sama kun mulla eli Saarioisten rusinaton maksalaatikko ja lihaperunasoselaatikko, niin kaikki vitamiinit ja yms. yms. tärkeet voi ottaa sillon vaikka muualta ja vaivatta.

Mut miks kiirehtii lihaskasvun kanssa? Mutsikin aina jauhaa että "hiljaa hyvä tulloo"! Mä uskon tohon täysin kokemuksen pohjalta.
Kun kokeilin viime vuoden puolella protskui ja parii hiilihydraatti pirtelöitä, toki tehon huomas ja lihakset turpos. Sit kun alkoi tuloksii kalastaa liian voimakkaasti ja yli-innokkaasti niin loukkaantumiset lisäänty ja hyöty muuttui haitaksi. Tänä vuonna oon menny pelkällä kotisafkalla ja kaupan maitotuotteilla, enkä oo loukkaantunut kun kerran, joka oli täysin omaa tyhmyyttä.
Mut kaikki valitsee omat tiensä ja tekee niinkun parhaakseen näkee.
Massaa tulee itestään, mutta muotoo ei!*joo**nauru**piis*
Jusuplussa

Posts: 1,292

#351 • • Edited Jusuplussa UG-///

salama jack:
Mömmöissä on semmonen vaikutus että ne pakkaa lihakset täyteen nesteitä ja tää tekee niistä suuremman näkösiä vähäks aikaa



No kreatiini kerää nesteitä ja sitä kautta tulee sitä voimaa lisää


Se on semmonen myyntikikka.



Mitä helvetin kikkaa tossa nyt on. Tolla tavalla kreatiini toimii


Sit ku ei syökään enää pirtelöitä niin turvotus laskee



Mistäköhän pirtelöistä sä nyt puhut..jostain susta-oxy-dnp-piri söösseistä vai proteiini+hiilihydraatti -palautusjuomista?

Jos kreatiinia meinaat, niin tottakai nesteitä lähtee, ku lopetat sen käytön


Mut miks kiirehtii lihaskasvun kanssa? Mutsikin aina jauhaa että ”hiljaa hyvä tulloo”! Mä uskon tohon täysin kokemuksen pohjalta.



Jos jotain tulosta oikeesti haluu, niin sen eteen pitää tehdä vitusti töitä. Ei ne lihat itsestään tule. Meijän salilla on paljon keski-ikäsiä äijiä, jotka treenaa samoilla painoilla sellasta hauskan näköistä egotreeniä. No ne ei oo kasvanu pariin vuoteen senttiäkään. Ne ehkä kans uskoo, et hiljaa hyvä tulee


Kun kokeilin viime vuoden puolella protskui ja parii hiilihydraatti pirtelöitä, toki tehon huomas ja lihakset turpos.



No jos sä jotain maltoo kiskot koko ajan, nii kai sä turpoot, ku läskii ja nesteitä tulee ;-)


Sit kun alkoi tuloksii kalastaa liian voimakkaasti ja yli-innokkaasti niin loukkaantumiset lisäänty ja hyöty muuttui haitaksi.



Ylikunto
rZi

Posts: 587

#352 • • rZi 42

yusu:
No kreatiini kerää nesteitä ja sitä kautta tulee sitä voimaa lisää



Kasvattaaks nää nesteet lihaskudoksii?

Mitä helvetin kikkaa tossa nyt on. Tolla tavalla kreatiini toimii



Sitkun lopetat sen syönnin niin pakkautuneet nesteet vähitellen kaikkoaa lihaksista. Nii sit sitä pitää käyttää ja ostaa lisää.

Mistäköhän pirtelöistä sä nyt puhut..jostain susta-oxy-dnp-piri söösseistä vai proteiini+hiilihydraatti -palautusjuomista?



Kreasta.

Jos jotain tulosta oikeesti haluu, niin sen eteen pitää tehdä vitusti töitä. Ei ne lihat itsestään tule. Meijän salilla on paljon keski-ikäsiä äijiä, jotka treenaa samoilla painoilla sellasta hauskan näköistä egotreeniä. No ne ei oo kasvanu pariin vuoteen senttiäkään. Ne ehkä kans uskoo, et hiljaa hyvä tulee



Voi niitä töitä tehä vitusti ilmankin kreatiinii ja proteiini/hiilihydraatti-pirtelöitä.
Noita keski-ikäsii egotreenaajii löytyy joka salilta.

No jos sä jotain maltoo kiskot koko ajan, nii kai sä turpoot, ku läskii ja nesteitä tulee ;-)



...heh!

Ylikunto



...ei se, mutta selkävaivat, lihaskalvotulehdukset/repeämiset, hiusmurtumat, yms. vaivat mitä liian kovilla painoilla voi helposti aiheuttaa. Eiks ylikunto tuu ennemmin kovasta aerobisesta treenistä?
Jusuplussa

Posts: 1,292

#353 • • Jusuplussa UG-///
Mä ite syön ainakin kreatiinia koko ajan, nii sit ei nesteetkää lähe ;-) Tottakai voi treenaa kovaa vaikka ilman toista jalkaa, mutta miks ihmeessä ei ota "kaikkea" irti (=lisäravinteet) kun kerta siellä salilla käy?

Ehkä oot treenannu liian isoilla painoilla väärin, kun oot noita vaivoja saanut(?)
rZi

Posts: 587

#354 • • rZi 42
Yusu,
Mun pari frendii junnaa samoilla painoilla sen takii ettei ne enää kasvais isommiks, vaan pysyis kireenä ja säilyttäis semmosen ihanne profiilin. Ehkä osa niistä "egotreenaajista" ei haluu kasvaa vaan kiinteytyy ja pysyy vireessä. Kyllä ne lihakset surkastuu kun lopettaa treenin. Käytti kreatiinia tai ei.

Jos niitä lihaksii ja isoja semmosii haluu saada esim. sen takii että vois poussaa kesät biitsillä tyttöjen tai toisten kundien eessä,
niin kaippa sitten on kiire ja kannattaa ottaa hyöty kaikista apukeinoista että varmasti näyttäis isoimmalta ja ois voimakkain kaikista*uros*
Emmä nyt sano että tää olis sun motiivi treenaamisessa, vaan että motiiveja on monenlaisii.

Mulla ei oo niin kiire lihaskasvun kanssa että riskeeraisin tulevaisuuden terveyden liian nopealla ja kovalla treenillä.
Mä pyrin semmoseen tasapainoon mieluummin kun siihen kuinka nopeesti nostan enkat penkiltä.
Varmaan olis täysin eri skene jos harrastaisin jotain kilpaa ja vois voittaa jotain muuta kuin hyvän terveyden ja ihanne kropan.
rZi

Posts: 587

#355 • • rZi 42

yusu:
Mä ite syön ainakin kreatiinia koko ajan, nii sit ei nesteetkää lähe ;-) Tottakai voi treenaa kovaa vaikka ilman toista jalkaa, mutta miks ihmeessä ei ota ”kaikkea” irti (=lisäravinteet) kun kerta siellä salilla käy?

Ehkä oot treenannu liian isoilla painoilla väärin, kun oot noita vaivoja saanut(?)



Emmä nyt noita kaikkii vaivoja oo saanu, sanoin vaan muutamii juttuja mitä on tullu vastaan jollain tapaa...kamuilla/tutuilla...
Varmaan aikasemmin topicissa sanoin että mitä pentuna alotettu jääkiekko on vaikuttanut mun nykyiseen fysiikkaan...eli olkapäät ei kestä penkkiä ja muutenkaa oikeen mitään. Mut harkinnan, kokeilujen, muutaman ortopedi reissun ja kuntosaliohjauksen jälkeen on löytyny se oikee tapa mulle treenata itteeni kohti tavoitetta.
Kaikkii kun ei oo rakennettu kestävimmistä palikoista...*piis*
Oliwer

Posts: 799

#356 • • Oliwer
Joo, Mun tekee mieli heittää oma lusikka soppaan kans.
Eli olen itse käyny nyt n.7v aktiivisesti salilla. Alussa tuli seurattua paljon miten muut treenaa, tankkaa, ja hoitaa lisäravinne asiat.
Nyttemmin viimiset 3-4v on jo itsekin osannu seurata kroppaansa mikä sopii mikä ei ja mistä sattoi oikeasti olla hyötyä.
Parina viimeisenä talvena olen tehny tuon kreatiini tankkauksen myös ohjeiden mukaan. Kreatiini keräs ainakin mulle kaiken muun ( norm ruoka, protskut yms) ohella joku 5kg painoo per talvi. Voiman lisääntymisen huomas kanssa. Jaksoi treenata kovempaa ja suuremmilla painoilla. Keväällä kun rupes taas kiristää vähän ja lisäämään aerobista ja jätti kreatiinin pois, lähti neste nopeasti pois, mutta iso osa meni voimia mukana.
Ainakin lihasta on aina vähän enemmän tuntunut jäävän. Tarkan lihasmassan lisääntymisen sais ehkä vain pihtimittauksella
seuratun rasvaprosentin vertaamisella kulloiseenkin painoon.
Liian hifistelyä mulle, käyn salilla omaks iloks ja uskon peiliin ja mutu- oloon. Ja tuohon hiljaa hyvää fraasiin.
Oliwer

Posts: 799

#357 • • Oliwer

yusu:
Mä ite syön ainakin kreatiinia koko ajan, nii sit ei nesteetkää lähe ;-) Tottakai voi treenaa kovaa vaikka ilman toista jalkaa, mutta miks ihmeessä ei ota ”kaikkea” irti (=lisäravinteet) kun kerta siellä salilla käy?

Ehkä oot treenannu liian isoilla painoilla väärin, kun oot noita vaivoja saanut(?)



Itse olen alan kirjallisuudesta ja lehdistä saanu sen opin että kreatiini tankataan kehoon ja siinä voi ja kannattaa pitää myös taukoa kun kropan ”varastot” on täynnä ja kokoajan syöminen ei auttas sen enempää..
Mutta toisaalta palautuminen kuulemma on parempaa kreatiinin kans..
Täytyy kai tehrä niinq ittelle toimii..
*ääneenajattelee*
Jusuplussa

Posts: 1,292

#358 • • Edited Jusuplussa UG-///

salama jack:
Yusu,
Mun pari frendii junnaa samoilla painoilla sen takii ettei ne enää kasvais isommiks


Kyl mäki sanoisin varmaa noin, kun en enää kehittyis ;-)


Ehkä osa niistä ”egotreenaajista” ei haluu kasvaa vaan kiinteytyy ja pysyy vireessä.



Egotreeni on sitä, että tehdää prässiä 5cm liikeradalla ja malmia on kelkassa 500kg. Just nää tyypit hajottaa kaikkia paikat eikä kehity ikinä.


Kyllä ne lihakset surkastuu kun lopettaa treenin. Käytti kreatiinia tai ei



Totta


Mulla ei oo niin kiire lihaskasvun kanssa että riskeeraisin tulevaisuuden terveyden liian nopealla ja kovalla treenillä.



Kova treeni ei tarkoita sitä, että teet pelkästään ykkösiä penkistä. Erikoistekniikat (tiputuksen, superit jne.), lyhyet tauot sarjojen välissä (30s-1min) jne. Noilla sitä kovuuttaa saat treeniin. Ja turha lähtee repii mitään enkkarautoja, jos ei oo tekniikka kunnossa (ja lihaskasvun kannalta ykkösten ottamisessa ei oo mitään järkee. Mä en oo ottanu ykkösiä varmaan kolmeen vuoteen)


Varmaan olis täysin eri skene jos harrastaisin jotain kilpaa ja vois voittaa jotain muuta kuin hyvän terveyden ja ihanne kropan.



Siitä on kuule terveys kaukana, jos harrastaisit kehorakennusta (=kävisit kisoissa)



muutaman ortopedi reissun ja kuntosaliohjauksen jälkeen on löytyny se oikee tapa mulle treenata itteeni kohti tavoitetta.



Jep. Kaikki liikkeet ei sovi kaikille. Pitää ite löytää ne liikkeet jotka sopii ja jotka toimii.


Oliwer:
Parina viimeisenä talvena olen tehny tuon kreatiini tankkauksen myös ohjeiden mukaan.



Jossain ”virallisissa” ohjeissahan sanotaan, että 2g max päivässä kreaa. Fastin kreassa ainakin oli et tankkaus 4 x 5g 5pv ajan ja sit ylläpitoon 5-10g. Ite oon kiskonu 10g per päivä tota. Ei välttämättä imeydy kokonaan, mut ei toi niin kallista ole. Muistaakseni jossain oli, et kroppa ottaa 4-5g kreaa päivässä vastaan

Keväällä kun rupes taas kiristää vähän ja lisäämään aerobista ja jätti kreatiinin pois, lähti neste nopeasti pois, mutta iso osa meni voimia mukana.



Mä kans kiristelin vähän tossa kesällä ja lopetin krean. Huomasin, ettei jaksanu enää vääntää sarjoja niin loppuun, kuin krealla
Oliwer

Posts: 799

#359 • • Oliwer
Nyt huomaa salilla taas että porukka on palaillut kesä-laitumilta.
Tiettyyn aikaan meidänkin sali pursuaa jos jonkinlaista treenaajaa. Hyvähän tuo että porukka kuntoilee..
Mutta välillä pistää korpee kun tulee salille, niin ilma on erittäin huono ku porukkaa on pirusti ja toinen on että kaikki laitteet ja paikat on aika miehitettyjä koko ajan. Kun on aatellu tekevänsä vaik penkkii niin kummassaki penkissä on jo monta tekemässä samalla, eikä messiin viitti enää änkee, varsinki jos ihan eri painoilla mennään..
Voihan sitä aina kyllä tehdä saman lihasryhmän vähän eri tyyliin ja eri laitteissa, mut ei sitä aina jaksais vaihella aikeitaan.
Toinen on että jotku jää laitteisiin könnää sarjojen välillä ja näin omii laitetta, pitkäänkin..
Mut sopu tilaa antaa tietty...
rZi

Posts: 587

#360 • • rZi 42

Oliwer:
Nyt huomaa salilla taas että porukka on palaillut kesä-laitumilta.
Tiettyyn aikaan meidänkin sali pursuaa jos jonkinlaista treenaajaa. Hyvähän tuo että porukka kuntoilee..
Mutta välillä pistää korpee kun tulee salille, niin ilma on erittäin huono ku porukkaa on pirusti ja toinen on että kaikki laitteet ja paikat on aika miehitettyjä koko ajan. Kun on aatellu tekevänsä vaik penkkii niin kummassaki penkissä on jo monta tekemässä samalla, eikä messiin viitti enää änkee, varsinki jos ihan eri painoilla mennään..
Voihan sitä aina kyllä tehdä saman lihasryhmän vähän eri tyyliin ja eri laitteissa, mut ei sitä aina jaksais vaihella aikeitaan.
Toinen on että jotku jää laitteisiin könnää sarjojen välillä ja näin omii laitetta, pitkäänkin..
Mut sopu tilaa antaa tietty...



Mä itte käyn salilla siinä 1200-1400 aikoihin. Sali on melkeen autio sillon. 1800 aikan sinne ei ees kande yrittää änkee, tai siis ainakaan salin puolelle. Spinniin kyl mahtuu aina...