Talven lomakohteet

35 posts, 2 pages, 12,770 views

terrae

#1 • • terrae
En tiedä onko tästä keskusteltu aiemmin, mutta tahtosin tietää millasia kokemuksia ihmisillä on Välimeren lomakohteista kuten Costa del Solista, Kreikan Haniasta, Kyproksesta, Rodoksesta yms.?

Esim. missä diskoissa kannattaa käydä, mitä ostaa, millainen hintataso paikoissa on, onko paljonki muita turisteja ja törmäänkö peräti paikallisiin, jotka puhuvat suomea?

Oon lähössä jonnekki päin kohta puoliin, mutten osaa päättää mihinköhän sitä reissais ku ei tiedä millasta missäki oikeasti on. *nauru*

Jakakaa kokemuksenne! *joo*
akir0

#2 • • akir0 idleRPG champion 2009
Costa del Sol <3 <3

Torremolinos on ehkä vähän liiankin turistipaikka, suosittelen niitä pikkukyliä siinä lähempänä. Bilettämisestä en sen enempää osaa sanoa, mutta Malagasta löytynee hyviä paikkoja.

Tähän aikaan vuodesta manner-Espanja on vaan helvetillisen kuuma paikka olla, kuten taitaa olla moni muukin välimeren seutu..
Blues

#3 • • Blues Koning van Afrika
Kreeta yleisesti on hyvä lomakohde. Paljon kaikkea tekemistä mutta kaikki lomapaikat sillä saarella ovat kunnon turistirysiä. Olin Plataniaksen kylässä joka on aika lähellä Haniaa ja siellä tuli vastaan melkein pelkästään pohjoismaalaista porukkaa. Hinta oli samaa tasoa kuin suomessa, ruoka ja viina halvempaa tosin *nauru* Klubeja oli muutamia mutta kaikkialla soi samanlainen musa kuin suomen baareissa.
Olen aina ollut valmismatkoja vastaan mutta toi oli ihan mukava kokemus ja kohtalaisen edullinenkin. En kuitenkaan aio tehdä valmismatkoja piiiitkään aikaan *iloinen*

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

UnityF

#4 • • UnityF joo just se
mie rakastan samosta... en tiiä onko se samos suomex.. ainakin kreikax se on samos... Kreikkalaiset itte tykkää samoiksesta koska siel on enemmän vihreetä kuin muualla... se on suhkohta rauhallinen paikka ainakin muutama vuosi sitten.. en sit tiiä miten nykyään...

kun menee esim jonnekkin kreikan saristoon niin kannattaa ottaa niitä pieniä päiväretkiä muihin saariin niin aukee vähän millaista on kreikan saaristo oikeesti..

Sit jos haluu nähä sitä erillaista oikeen aitoo kreikkaa niin suosittelen tietenkin mun omaa kotikaupunkii kastoriaata.. se on pohjoiskreikassa ja siel on ihan erillaista kuin eteläkreikassa.. ja yleensäkkin kannattaa ihan kokemuksen ja kultuuri rikkauden takia käydä joskus manner kreikassa... ei aina tarvii saaristoon mun mielestä mennä.. esim siel pohjoisessa missä asuin niin siel on semmoinen paikka kun edesa.. oih hitto se on elämäni yx kauneimmista paikoista missä oon ollu.. ihan kuin oisin astunu paratiisiin..vesiputouksia.. paljon vihreetä ja ravintoiloita.. esim yx ruokapaikka oli ainakin viel muutama vuos sitten nin vesiputopuksen alla.. se oli aivan ihanaa..

Kreikassa on tietenki jos menee pohjoiseen niin pakko kokea se vuoristo ajelu.. hitto siinä menee maha yhellä jos toisellakin sekaisin.. semmoista pientä tietä pitkin pitkin vuoria paikasta a paikkaan b....*iloinen* esim nyt thesalonikistä kastoriaan on 4h... ja se on kunnon elämysmatka mun mielestä.. varsinkin jos menee bussilla...*joo* ja hinnat on pohjoisessa sisämaassa ainakin halvempaa kuin suomesa ainakin taxi oli melkein ilmainen kun vetas suomeen....*hymy* niin ja pohjoisessa on kans kuuma kyl... eilen faija soitti ja sano et mittari näytti 40 astetta...*ding*
terrae

#5 • • terrae
Jees.

Päätöksen tein. Oon menossa viikoksi Espanjaan Torremolinokseen 5.9. *joo*

Matkasta tulee varmasti ikimuistoinen. Toivottavasti kivaa on. *hih*
[Nuclear]

#6 • • [Nuclear] el aprendiz
Eipä taida olla muuta mainitsemisen arvoista kuin se kävelykatu...*hih*

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

jucca

#7 • • jucca
house-clubei löytyy ainakin Marbellasta....matkaa about 40km...hintataso on kyl aika dyyris...(Esim.club dreamers Marbellan Puerto Banúksessas mis makso kaks bissee 22)

--
happy happy joy joy

User

#8 • • User
Kyproksen Ayia Napa on ainakin aika hyvä. Varsinkin sesonkiaikaan eli joskus heinäkuussa aika kova meno. Paljon klubeja/baareja. Ja halpa. Suosittelen.
sune

#9 • • sune Turkkilainen lammaspaimen
Ayia napassa on joo varmasti joskus heinäkuussa kova meno, olin siellä huhti-toukokuussa ja sillon siel oli ainaki ”hiljasta”. siis olihan siel meininkiä, mut kaikki isot ja hyvät paikat oli kiinni. Perus baarimeininkiä oli lähinnä.

--
ei kovin ihku eikä plur

Abbedissa

#11 • • Abbedissa <3
Olin Kossilla kaks toissakesänä ja siellä oli tosi ihanat maisemat.

Paljon puistoja ja kiva vanhankaupungin osa tai joku sellanen, missä oli kahviloita.

Baarikadut oli ihan täynnä jengii ja se on tosi hyvä biletysmesta.

Edullisesti siellä ei kyllä voinu shoppailla, et se oli huono puoli, mut uudelleen haluun siellä vielä käydä.

Paljon nuorta jengii.

Ranta, jossa mä kävin ei ollu hirveen hienohiekkasta ja merenpohja tuntu aika epämukavalta.

Ihan jees silti! *piis*

--
Parempi pari suhdetta kuin parisuhde :D

*läppä läppänä*

terrae

#12 • • terrae

[Nuclear]:
Eipä taida olla muuta mainitsemisen arvoista kuin se kävelykatu...*hih*

Ai hitto.
[Nuclear]

#13 • • [Nuclear] el aprendiz
Tosin mielestäni melkeen koko Costa de Sol on rennon loman viettopaikka. Torremolinos - Fuengirola välillä ei tiettävästi juuri mitään kummempia bilepaikkoja oo, mut auringonpalvontaan ja löhöilyyn kiva paikka. Taitaa bilepaikat sijoittua lähinnä Malagaan ja Marbellaan (+ Puerto Bañus).

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

NextAce

#14 • • NextAce Alienated

Neuro:
Kyproksen Ayia Napa on ainakin aika hyvä. Varsinkin sesonkiaikaan eli joskus heinäkuussa aika kova meno. Paljon klubeja/baareja. Ja halpa. Suosittelen.

Oltiin viime vuonna Ayia Napassa, meininki oli hyvä mutta ei se todellakaan halpa ollut..Sikailevat britit pilaavat vaan koko paikan fiiliksen..*dissaa*

--
-Alienation-

-----

Sallakat

#15 • • Sallakat jungle, baby !
joo mä taas haluaisin tietää (kai tätä täältä voi tiedustella) että onko joulun aikaan MiSSÄÄn välimerellä mitään siistiä ja lämmintä ja kaunista?? vai onko sielläkin päin talvi ja ei-niin-siistiä? meinattiin vaan veronpalautusrahoilla ottaa ja lähteä joulun aikaan lomille mutt kuitenkaan sitä rahaa ei niin paljo tuu ett vois lähteä jonnekin caribialle tai mitään joten välimerelliset kohteet ois haussa. Mutt jos sielläkin on talvi niin täytyy kai yrittää säästää rahat seuraavaan vuoteen... *joo**hymy*
Jussi Soro

#16 • • Jussi Soro choon!

NextAce:
Oltiin viime vuonna Ayia Napassa, meininki oli hyvä mutta ei se todellakaan halpa ollut..Sikailevat britit pilaavat vaan koko paikan fiiliksen..*dissaa*

Britit oli ainakin viikko sitten ihan kiltisti, eikä häirinneet juurikaan. Napassa oli ”ihan kivoja” bileitä, eli esim. Euphoria ja Gatecrasher, mutta niissäkin (niinkuin niissä muissakin nimettömissä) klubeissa musa oli sitä pari-kolme vuotta vanhaa hittitrancea ja polkkaa.

Espanjassa Costa del solilta löytyy Malagasta ainakin ihan hyviä bileitä.

Teneriffalla on ainakin BCM, ja läheltä löytyy sellanen mesta kun Ibiza, jossa ainakin Ibiza townissa voi vielä kuuleman mukaan käydä, San Antonio on brittien valtaama.
Jussi Soro

#17 • • Jussi Soro choon!

Salla:
joo mä taas haluaisin tietää (kai tätä täältä voi tiedustella) että onko joulun aikaan MiSSÄÄn välimerellä mitään siistiä ja lämmintä ja kaunista?? vai onko sielläkin päin talvi ja ei-niin-siistiä? meinattiin vaan veronpalautusrahoilla ottaa ja lähteä joulun aikaan lomille mutt kuitenkaan sitä rahaa ei niin paljo tuu ett vois lähteä jonnekin caribialle tai mitään joten välimerelliset kohteet ois haussa. Mutt jos sielläkin on talvi niin täytyy kai yrittää säästää rahat seuraavaan vuoteen... *joo**hymy*

Ite oon käyny Costa del Solilla tammikuisin pelaamassa Golfia, siel on ollu sillon n. +20 astetta ja aurinkoa, mut esim. meri ja uima-altaat on erittäin kylmiä. Joka reissulla on silti päässyt ottamaan aurinkoa :)
sune

#18 • • sune Turkkilainen lammaspaimen
Joo britit on aikamoinen riesa ollu kyproksella. Pari vuotta sitten kossilla oli ruotsalaiset pilaamassa kaiken. Eksyttii jonnekki klubille,josta sitten lähdettiinki helvetin nopeesti ku siel oli joku saatanan ruotsalaisten ilta!! se oli ihan hirveetä. Sinne asti menee ja ruotsalaiset on sielläki riehumassa. En tarkota sillä et niis ois jotain vikaa mut sillon se ärsytti ja paljon.*iloinen*

--
ei kovin ihku eikä plur

Blues

#19 • • Blues Koning van Afrika

Salla:
Mutt jos sielläkin on talvi niin täytyy kai yrittää säästää rahat seuraavaan vuoteen... *joo**hymy*

Talvi on välimerelläkin jouluna muttei mikään kovin kylmäkään ole. Ehdotan että säästät rahasi ja menet vasta seuraavana jouluna Etelä-Afrikkaan, Capetowniin lomailemaan jossa on kesä kun täällä on talvi ja se on IMO upein paikka viettää lomaa.

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

Katrina

#20 • • Katrina
Jos tahtoo välimerellä matkustella, niin suosittelen Sardiniaa. On tosi kaunis paikka. Ihania rantoja. Kokeilkaa.