Paljon maksaa mp3-soitin?

130 posts, 7 pages, 37,224 views

happosepi

Posts: 1,070

#101 • • happosepi

Tapsa:
Ostin eilen Creative Muvo N200 1G -soittimen.

Hieman kokemuksia eilisen käytön jälkeen..

- Soitinta ei edes huomaa sen ollessa taskussa,
koolla tosiaan ON merkitystä
( mitä pienempi sen parempi, right ladies !? )
:D

- Mukana tulleet napit on _aikas_ aunarista,
joten käväsin samalla ostamassa uudet napit
(Koss the plug/ 28 Hifi Studio 17 Tampere)

- Laitetta on helppo käyttää
(ainut huono puoli, joka tähän mennessä
on tullut vastaan on line-in nauhoitus
(92/128/162kpbs), jossa ei ilmeisesti
saa itse säätää tasoja ja tästä johtuen
tekee välillä pienen 'säpsäyksen'
pakkaukseen !

- Raitoja olisi kiva saada myös tehdä,
mutta onneksi kelaus on sen verran nopea
ettei sen ominaisuuden puuttuminen maailmaa
kaada :)

Niin -> Hinta oli karvan alle 170 Tampereen Bulldogissa !

Mahdollisesti lisää kokemuksia myöhemmin !



Juuh, itsellä on sama vehje, myös gigaisena versiona. On näköjään hinta tippunut, mulla maksoi muistaakseni 209e kun joulukuussa ostin.

Itseasiassa mun mielestä noi Creativen nappikuulokkeet on monen muun soittimen vakiokuulokkeisiin verrattuna aika hyvät. Ostin kuitenkin itse myös nuo Koss The Plugit, kuitenkin hieman eri luokan mukavuus kuunnella niillä jossain meluisassa ympäristössä..

Muuten olen vehkeeseen tyytyväinen, mutta pari vittumaista puolta löytyy:

- Line in-äänitys, jonka oli alunperin yksi syy soittimen hankintaan, on perseestä ja käyttökelvoton. Esim. keikalla settien äänitys ei onnistu, koska ääni särkyy samantien jos lähdettä ei pidä _todella_ hiljaisella. Pakkauksen laatu on myös aika huono.

- Näytön valon ollessa päällä kuulokkeista kuuluu ärsyttävää surinaa. Käsittämätöntä, että näin rankka "bugi" on päässyt valmiiseen tuotteeseen.

- Paristokotelon kannen kiinnitys hajosi heti kättelyssä, nyt joudun pitämään teipillä kantta kiinni.

- Radiosta voi äänittää vain paskalaatuista wavia.


Täytyy vain toivoa, että joskus julkaisisivat firmware-päivityksen, joka korjaisi nuo ongelmat :/
Jabo

Posts: 9

#102 • • Jabo

Exlex:
---
dose:
---
Jabo:
Kossin the plug napit sulkee kyllä ulkomelun aikasta hyvin!!!
---

Joo näin on. Mut mä en jotenki saa näit mun korvis pysymään. *ding*

---


Itse olen miettinyt Plugien hankkimista kun on soitin jäänyt lähes käyttämättömänä hyllyyn johtuen kuulokkeista. Koko pienen ikäni aikana en ole löytänyt nappeja jotka pysyisivät päässä ilman jeesusteippiä tms. rivoa viritystä. Kuusitulpat tosin tuntuvat pysyvän päässä varsin hyvin ja TÄÄLTÄ sattui löytymään Kossiin sopivat kuuset. Onkohan kellään kokemuksia?

[pieni](on muuten silikonilla kilohintaa)[/pieni]



Tein ihan perus teollisuus eareista sovitteet ja hyvin pysyy, vaimentaa ulkomelunki paremmin.
cosmic

Posts: 389

#103 • • cosmic :D
Päädyinpä ostamaan Hjulluilta päiviltä Sonyn kannettavan mp3-cd-soittimen ja ihan hyvältä peliltä vaikuttaa *joo* Kuulokkeet joutuu kyllä ostamaan kun noi nappikuulokkeet on niin epämiellyttävät ja toisaalta nää mun tavalliset kuppikulokkeet on niin valtavat, ettei näitä ihan viitti käyttää esim. jossain kaupungilla.

Olihan siellä sellanen MD-soitinkin kympin halvemmalla, mutta ei välttämättä jaksais alkaa äänittelemään MD-levyjä, kun CD-levyjä on jo ennestään.

ReQ, 21.3.2005 07:06:
http://www.technikdirekt.de/ jne...........

Tämmösen aattelin hommata... jos jollain jotain eriäviä mielipiteitä laitteen laadusta/hinnasta ni sanokaa nopeesti :)

ja samasta mestasta kyytiin vielä Kossin The Plugit 19egee...



Mitä noista tarkoitat?
(PS. Linkkitoiminnon tai Tinyurlin käyttö vois olla påp. Firefoxiin saa Tinyurl-laajennuksen.)

--
:D is an unproductive condition.

AiDoN

Posts: 255

#104 • • AiDoN elukka
ostin eBaysta uuden Jadan soittimen samsungin muistilla(512M)...40+23 kuljetus!
hinta/laatu suhde on hjuva*hymy*
tosin kuulokkeet heitin suoraa roskiin...

--
*pahis*

-P

Posts: 4,972

#106 • • -P
itse ostin äskettäin creativen zen tough 40gb ja hinta taisi muistaakseni verkokaupassa 289e

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

GrimsouL

Posts: 468

#107 • • GrimsouL Hybridize, Fury, Electronica Exposed
Joo jos joku sattuis tietämään että mikä ois hyvä 1 gigan flash muistilla varustettu kannettava mp3 soitin ni vois kertoo... Hintaa max 300 e..

Jotain tän tyylistä:

MUST:

- Toimii myös usb muistitikkuna
- Äänenlaatu keskitasoa tai parempaa
- Nopea kelaus
- Kestävä (olen armoton mämmikoura)
- AA sormipariston kokoinen akku.
- Jaksaa "pyörittää" vähän epäherkempiäkin kuulokkeita
- Näyttö

Ei näitä:

- Radio
- Mic / Line in äänitys
- Hyvät nappikuulokkeet (kuulokkeet tulee kuiteski vaihtumaan)
- Paljon liikkuvia osia (ne hajoo)

Kiitos!
Tarsu

Posts: 2,449

#108 • • Tarsu

happosepi, 21.3.2005 19:40:
---
- Line in-äänitys, jonka oli alunperin yksi syy soittimen hankintaan, on perseestä ja käyttökelvoton. Esim. keikalla settien äänitys ei onnistu, koska ääni särkyy samantien jos lähdettä ei pidä _todella_ hiljaisella. Pakkauksen laatu on myös aika huono.


Ostin omani juuri tähän tarkoitukseen.
Nyt olenkin valmis myymään omani pois,
toi line-in -nauhoitus vaan on niin surkea..


- Näytön valon ollessa päällä kuulokkeista kuuluu ärsyttävää surinaa. Käsittämätöntä, että näin rankka "bugi" on päässyt valmiiseen tuotteeseen.


Alkuun ärsytti, enää en kiinnitä huomioo.
Ihmettelen aivan samaa..


- Paristokotelon kannen kiinnitys hajosi heti kättelyssä, nyt joudun pitämään teipillä kantta kiinni.


Meikällä vielä ehjä !


Täytyy vain toivoa, että joskus julkaisisivat firmware-päivityksen, joka korjaisi nuo ongelmat :/


Uskotko että saattaisivat julkaista ?
( Tuskinpa tuota tasonsäätöä kuitenkaan ! )

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

happosepi

Posts: 1,070

#109 • • happosepi

Tapsa

---

Täytyy vain toivoa, että joskus julkaisisivat firmware-päivityksen, joka korjaisi nuo ongelmat :/

---

Uskotko että saattaisivat julkaista ?
( Tuskinpa tuota tasonsäätöä kuitenkaan ! )



No, jos rehellisiä ollaan niin en usko. Mutta onhan tuo pienen kokonsa puolesta ja käytettävyydeltään erinomainen vehje. Ja soundikin on mun mielestä tosi hyvä, kun eq:lla vähän paikkaa kuulokeiden (tässä tapauksessa koss the plug) puutteita.

Äänityskäyttöön voisi harkita esim. Sonyn Hi-MD:tä, onhan noita.. Mut toisaalta keikkojakin on niin vähän että mitäpä sitä edes äänittelisi ;) Kotona menee kuitenkin äänitykset suoraan koneelle.
Avatar
#111 • • HRDance Guest

kasetti, 22.4.2005 10:22:
mulla on mp3 soitin creative rhomba ja siitä on näyttö paskana.. onko mp3:sia mahdollista korjata?


Kyllä luulis, et niitä pystyy korjauttamaan kun pystytään niitä valmistamaanki *hymy*
Ellei sitten siinä ole jotain muuta sellaista vikaa, mikä tekisi sen mahdottomaksi.
leka

Posts: 373

#112 • • leka anteeksi olen eläin
Jos haluaa suuren tallennuskyvyn\ pienen koon niin suosittelen HIMD soitinta, ainoa miinus on sairas hinta.

--
-nupit kaakkoon-
-ruuvit löysällä-
- Ai eikÖ?? team-

ReQ

Posts: 105

#113 • • Edited ReQ The Strange Attractor

ReQ, 21.3.2005 07:06:
http://www.technikdirekt.de/ jne...........

Tämmösen aattelin hommata... jos jollain jotain eriäviä mielipiteitä laitteen laadusta/hinnasta ni sanokaa nopeesti :)


ja samasta mestasta kyytiin vielä Kossin The Plugit 19egee...

---


Mitä noista tarkoitat?
(PS. Linkkitoiminnon tai Tinyurlin käyttö vois olla påp. Firefoxiin saa Tinyurl-laajennuksen.)



Pikkasen myöhässä tulee vastaus mut: Iriver IFP899

"The skip-free iFP-899 delivers superior sound in a sleek, sport-ready design. It features 1GB of internal memory for up to 34 hours of music, extended battery life up to 40 hours on one AA, a built-in FM tuner and voice recorder. It also records music from any audio source. Plus, this lightweight player can be used to store music or transfer files of any type."

193e... jostain varmasti vielä halvemmallakin
cosmic

Posts: 389

#114 • • Edited cosmic :D
Nyt olis haussa sellanen melko halpa soitin jossa olis line in -äänitysmahdollisuus ja mielellään sellanen, että seteistä tulis ns. virheettömiä eli ei mitään napsumisia tai katkoksia äänessä. Hi-MD olis varmaan ihan hyvä mutta vähän liian kallis. Tosin Anttilassa oli tarjouksessa sellanen MZ-NH600-malli, 129 euroa.

--
:D is an unproductive condition.

PsyTranceFormer

Posts: 752

#115 • • Edited PsyTranceFormer suriseva sähköjänis
Itse voitin www.paf.fi sivuilta Apple Ipod mp3-soittimen 40gigasella muistilla... Täytyy kyllä sanoa että aivan mahtava laite se kyllä on... Autosarjan kanssa ei tarvitse enään turhia cd-levyn vaihtoja tehdä (Idopdiin mahtuun n.10000 kappaletta)... Laite on siitäkin hyvä koska sitä voi käyttää ihan tavallisena ulkoisena kiintolevynä... Lisäksi iPodiin saa tallennttua yhteystietoja, muistiinpanoja, laitteessa on myös kalenteri toiminto ja muutamia pelejä.. Laite tuntuisi olevan ihan kestävää tekoakin,kuori on terästä.
Hinta taitaa tolla kyseisellä laitteella pyöriä jossain 400-550euron paikkeilla, en kyllä varmaankaan olis itse laitetta ostanut tuollaisella hinnalla mut olihan se ihan kiva voittaa.. Suosittelen kyllä iPodia kaikille... http://www.apple.com/ipod/ tai http://www.vertaa.fi/cgi-bin/detail.cgi?theme=vertaa&p_id=5711
andi--

Posts: 1,381

#116 • • Edited andi-- lunttu
Hakusessa on 4-5 gigan levyllä varustettu soitin. Valinta tapahtuu luultavasti Ipod minin ja Zen Micron välillä. Minkälaisia kokemuksia teillä noista on? Hinnassa ei paljon eroa löydy, miten ominaisuudet ja käyttömukavuus noin yleensä? Kummassakaan ei vakiona taida tulla virtalähdettä, vaan soitin pitää ladata usb-plugin kautta.

--
- RAAH -

Philly

Posts: 506

#117 • • Philly AIM HIGH!
Onkos kenelläkään kokemusta Sonyn NW-HD5 soittimesta? Kovasti vaiheilen että ostanko tuollaisen vai en *ding*
cosmic

Posts: 389

#118 • • cosmic :D

Philly, 26.7.2005 12:53:
Onkos kenelläkään kokemusta Sonyn NW-HD5 soittimesta? Kovasti vaiheilen että ostanko tuollaisen vai en *ding*



Vois olla ihan jees mutta siinä ei ole line in -äänitysmahdollisuutta kuten ei missään muussakaan Sonyn mp3-soittimessa :( Jos ei tarvitse äänittää mitään niin sittenhän sillä ei tietenkään ole mitään väliä.

--
:D is an unproductive condition.

Lost-Soul

Posts: 3,107

#119 • • Lost-Soul los pallos

andi--, 8.7.2005 11:25:
Hakusessa on 4-5 gigan levyllä varustettu soitin. Valinta tapahtuu luultavasti Ipod minin ja Zen Micron välillä. Minkälaisia kokemuksia teillä noista on? Hinnassa ei paljon eroa löydy, miten ominaisuudet ja käyttömukavuus noin yleensä? Kummassakaan ei vakiona taida tulla virtalähdettä, vaan soitin pitää ladata usb-plugin kautta.


Itsellä on ipod mini ja oon ollu erittäin tyytyväinen tuohon. Helppo käyttää, hyvä ääni ja kivan näkönen.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Lucky-13th

Posts: 383

#120 • • Edited Lucky-13th

Lost-Soul, 26.7.2005 13:34:
---
andi--, 8.7.2005 11:25:
Hakusessa on 4-5 gigan levyllä varustettu soitin. Valinta tapahtuu luultavasti Ipod minin ja Zen Micron välillä. Minkälaisia kokemuksia teillä noista on? Hinnassa ei paljon eroa löydy, miten ominaisuudet ja käyttömukavuus noin yleensä? Kummassakaan ei vakiona taida tulla virtalähdettä, vaan soitin pitää ladata usb-plugin kautta.

---

Itsellä on ipod mini ja oon ollu erittäin tyytyväinen tuohon. Helppo käyttää, hyvä ääni ja kivan näkönen.



Itsellä on Zen Micro ja oon melkein tyytyväinen tuohon. Helppo käyttää, mutta äänenlaatu on ärsyttävä, eq rikkoo saundin ja paljon hehkutettu radio toimii tosi surkeesti.
Tosin tiedonsiirto tietokoneen ja soittimen välillä toimii hyvin helposti. Akku on kestänyt parhaillaan ~8h.
Vyöklipsi petti heti toisena käyttöpäivänä kävellessä. hyvä kun huomasin että soitin tipahti, prkl.

--
I´ve made up my mind, don´t confuse me with the facts!