Politiikkaa ja kapinaa...

8 posts, 1 page, 1,967 views

MonkeyMan

Posts: 140

#1 • • MonkeyMan tHe ApiNa
mua kyl nyt vähän ihmetyttää nää kansanedustajien palkankorotukset jotka näyttäytyvät joka vuosi muodossa jos toisessa.tänään taas kuulin et niiden liksa nousee 10% about 400 .tämä siis tarkoittaa sitä että edustajat tienaa 4000/kk + valtiokustantaa auton,safkat,matkat,kämpän,uuden tietokoneen(joka vissiin uusitaan kahen vuoden välein).mix enää ihmetellään että miksi ei oo varaa rakentaa kirjastoa tai parantaa koulujen tiloja yms mä veikkaan et jos kaikki kertoo yhden asian joka pitäs valtion parantaa niin niit ois enemmän ku ikinä voidaan kuvitella ja mä veikkaan et jos edustajat tiputtais liksaa 500 nii sillä rahalla sais jo aika paljon tehtyä.ei mulla ainakaan olis mitään vaikeuksia laskea mun palkkaa 500 jo valtio kerran kustantaa lähes kaiken muun!!!! TIEDÄN JO MONEN VASTAUKSEN SE ON PALKKA KOVASTA TYÖSTÄ HIRVEESTÄ VASTUUSTA JA PITKÄSTÄ AJAJSTA KOULUPENKILLÄ YMS YMS...MUT SILTI LIIKAA ON LIIKAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

--
Want more hugs,want more love in your life? Give some away....

hallucinogen

Posts: 8,190

#2 • • hallucinogen Edain
Toi tulospalkkaus on vähän niin ja näin et miten voidaan mitata että jonkin asian parantuminen on juuri kansanedustajien ansiota.

--
pikku-*possu*

cheat

Posts: 796

#3 • • cheat
suomalaiset on niin saatanan lampaita, hoetaan vaan että lottovoitto on syntyä tänne ja kyllähän meillä on koululaitos ja terveydenhuolto, mutta ihan oikeesti, jos jossain muussa maassa kusetettaisiin kansalaisia tähän malliin niin enpä usko että vaan rivissä määyttäisiin... mä olen sitä mieltä että joka helkutin edustaja elämään vuosi työttömyystuella/äitiyspäivärahalla/opintotuella niin tietäisivätpähhän mitä sekin elämä on ,helvetti!
joku raja se on yksilön vitutuksensietokyvylläkin!

että vedetään vaan rusetit saparoihin ja lähdetään jonottamaan seurakuntatalolle marttojen papusoppaa ja makaronipussia. jos oikein saatanan nälkäiseltä näytät ja jos niinkin fiksu yksilö olet ollut että jälkikasvun laahannut mukaan niin voi näkkileipääkin irrota.
mutta bäää ei se mitään ajelkaahan kansanedustajat vaan taksilla ja itkekää sitten iltalehdesää että voi kun lapsille ei ole aikaa tänäkään vuonna ja lomallakin satoi. ja niin hartaana kansan harmaat rivistöt onnenkyyneleet silmissä lukee pääsiäisenä kun tanja karpela hiljentyy perheen kesken ja vetää lammasta poskeen.mutta aikaa ei ollut vieläkään. ja palkaakin pitäis nostaa niin tuntuis pikkasen paremmalta tää arki.

[muokattu 4.8.2003 21:23]

--
I started out with nothing and I still got most of it left.

hallucinogen

Posts: 8,190

#4 • • hallucinogen Edain
Ei noi kaikki kyllä pitkään oo koulunpenkillä ollu, esim toi karpela niin sehän on vaan ylioppilas, ja silti meidän ah niin ihana kulttuuriministeri joka keksimässä kaikkee ”ihanaa”
Mutta totuuden nimissä niin jos itse olisin edustaja niin kyllä mä aina oisin oman palkankorotuksen puolesta liputtamassa *pahis*
Täytyy sanoo ettei oo hullumpaa duunia, ei oikeastaan oo pomoja ja palkankin korotuksesta päätetään itse *nauru*
Harmi vain että se kansanedustajan työ on niin raskasta kun on niin lyhyet lomat ja jopa nelipäivänen työviikko *nauru*

--
pikku-*possu*

Epailija

Posts: 5,636

#5 • • Epailija Physicist, 2nd class.
No ensinnäkin kansanedustajat eivät enää suoraan päätä omista palkankorotuksistaan, vaan sille hommalle on perustettu ihan oma ”riippumaton” porukkansa. Käytännössä asianlaita voi toki olla toisin.

Eniten allekirjoittanutta vituttaa se, että palkannostoa perustellaan - paitsi tällä ”työmies on palkkansa ansainnut”-paskeretoriikalla - sillä, että kansainvälinen palkkataso on korkeampi. Ettäkö suomalaisten kansanedustajien ja kunnanjohtajien pitäisi saada enemmän palkkaa vain sen takia, että muualla maailmassa tuossa hommassa ansaitsisi paremmin? Vitut. *dissaa* Menköön sinne kansanedustajiksi, jos ei nykyinen palkka kelpaa. Olen ihan varma, että kyllä jokaiselle kunnanjohtajalle ja kansanedustajalle löytyisi korvaaja, joka suostuu tekemään hommia nykyisillä palkoilla.

Kaikenlaista. Lääkäritkin mankuvat samoin perustein lisää rahaa, vaikka kylmä totuus on se, että yksikään lääkäri ei suomessa _tarvitse_ lisää palkkaa. Jopa sairaanhoitajat saavat suhteellisen mukavaa kuukausipalkkaa (peruspalkka n. 2000 euroa kuussa). Perkele. Ja sitten budjettia suunniteltaessa annetaan periksi kaiken maailman mankujille. Suomi elää jatkuvasti yli varojensa ihan vain sen takia, että kukaan ei osaa sanoa ”ei” näille ruinaajille. Ei hyvää päivää. Kauheat leikkaukset pystyyn, suurituloisten verotusta kiristettävä, kansanedustajien palkkoja pienennettävä, kunnanjohtajien päät pölkylle ja sitten voidaan alkaa katsoa, että miten Suomella on varaa elää.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

hallucinogen

Posts: 8,190

#6 • • hallucinogen Edain

Epailija:
No ensinnäkin kansanedustajat eivät enää suoraan päätä omista palkankorotuksistaan, vaan sille hommalle on perustettu ihan oma ”riippumaton” porukkansa. Käytännössä asianlaita voi toki olla toisin.



Joo luin hesarista et laki asiasta oli tullut voimaan perjantaina.

--
pikku-*possu*

J.J.

Posts: 216

#7 • • J.J. Mutta missä on..?

Epailija:
Eniten allekirjoittanutta vituttaa se, että palkannostoa perustellaan - paitsi tällä ”työmies on palkkansa ansainnut”-paskeretoriikalla - sillä, että kansainvälinen palkkataso on korkeampi. Ettäkö suomalaisten kansanedustajien ja kunnanjohtajien pitäisi saada enemmän palkkaa vain sen takia, että muualla maailmassa tuossa hommassa ansaitsisi paremmin? Vitut. *dissaa* Menköön sinne kansanedustajiksi, jos ei nykyinen palkka kelpaa. Olen ihan varma, että kyllä jokaiselle kunnanjohtajalle ja kansanedustajalle löytyisi korvaaja, joka suostuu tekemään hommia nykyisillä palkoilla.

Kaikenlaista. Lääkäritkin mankuvat samoin perustein lisää rahaa, vaikka kylmä totuus on se, että yksikään lääkäri ei suomessa _tarvitse_ lisää palkkaa. Jopa sairaanhoitajat saavat suhteellisen mukavaa kuukausipalkkaa (peruspalkka n. 2000 euroa kuussa). Perkele. Ja sitten budjettia suunniteltaessa annetaan periksi kaiken maailman mankujille. Suomi elää jatkuvasti yli varojensa ihan vain sen takia, että kukaan ei osaa sanoa ”ei” näille ruinaajille. Ei hyvää päivää. Kauheat leikkaukset pystyyn, suurituloisten verotusta kiristettävä, kansanedustajien palkkoja pienennettävä, kunnanjohtajien päät pölkylle ja sitten voidaan alkaa katsoa, että miten Suomella on varaa elää.




Kansanedustajien palkathan on noussut hitaammin kuin esim. teollisuuden palkat tällä vuosituhannella. Eli aika odotettaviahan nuo nostot olivat, ne on vaan suurempia aina kerralla, kun taas palkansaajat saavat pieniä korotuksia vuosittain.

Toi on kyllä taas tosiaan ihan perseestä että verrataan ulkomaisiin edustajiin. Verrataanpa muita parempipalkkasia duuneja vastaaviin ulkolaisiin, niin siinä vasta eroja onkin: DI ei Saksassa alle 4000 euron kk palkkaa edes huoli ja pankit maksaa Keski-Euroopassa aika hunajaisia palkkoja analyytikoille sun muille.

Suomessa Ay-liikkeillä ihan liian iso valta – tosin niin on monissa muissakin maissa. Luulisi niittenkin tajuavan ettei se ole työntekijänkään etu kun kilpailukyky heikkenee, vaan sehän nimenomaan johtaa irtisanomisiin…

Suurituloisten verotusta taas tulisi enemminkin laskea kuin korottaa. Jo tällä hetkellä matalien palkkojen, korkean verotuksen ja suhteellisen kalliin elintason yhdistelmä ajaa koulutettua porukkaa pois maasta. Nyt kun vielä ollaan purettu hyvinvointipalveluita, joilla em. yhdistelmää on puolustettu, niin ei todellakaan voida enää muuttaa verotusta progressiivisemmaksi…

--
"Kuolema kuittaa univelat"

Major Tom

Posts: 266

#8 • • Major Tom
äänestätte mut ens eduskuntavaaleissa kansanedustajaks, lupaan että rahoja ohjataan hyödyllisiin kohteisiin. Kaiken tämän lisäksi bilekansalle kiitokseksi järjestän huimilla palkkatuloillani halvat ellei täysin ilmaiset bileet, joissa on kauheasti porukkaa ja kaikilla hyvä mieli, eikä huonosta musiikista tarvitse hetkeäkään kärsiä!

muistakaa numero [x] (numero ilmestyy kun vaalit lähenee)