Cjet:
Itse en taannoin meinannut päästä edes kyseisestä firmasta eroon. Lähettelivät omituisia laskuja vielä irtisanomisen jälkeen, minkä mukaan liittymä oli avattu uudelleen ja olisi muka pitänyt avausmaksuja ja muita omituisia kuluja maksella. . Parin kuukauden taistelun jälkeen huusin asiakaspalvelijalle suoraa huutoa puhelimessa ja kerroin jo haluavani eroon heistä ja sen jälkeen laskut mitätöitiin ja vihdoin.. vihdoin katosivat elämästäni!
Itse asiassa ainut negatiivinen Radiolinjaan liittyvä kokemukseni liittyy samantyyppiseen asiaan. Vaihdoin joskus aikoinaan yksitaajuusliittymästä kaksitaajuusliittymään ja myyjä ilmoitti, että hän voi hoitaa vanhan liittymän sulkemisen (ostopaikka oli Stockmann, joten oletin tämän olevan myös mahdollista, jos minä siihen annan luvan). Noin kuukauden päästä tipahti kuitenkin vanhan liittymän lasku postiluukusta. Palautteen lähettäminen Radiolinjalle tuotti vastauksen liittymät pitää sulkea soittamalla palvelunumeroon. Mitään huutamista ei kuitenkaan vaadittu, vaan tilanteen ystävällinen selittäminen riitti - tosin minähän en ollut vaihtamassa toisen firman asiakkaaksi.
Ja mitä tulee tuohon, että niitä tuputettaisiin liikkeissä niin ahkerasti, niin kylläpäs Soneraakin ja rätinälinjaa tuputetaan ihan yhtä lailla. Ala kun perustuu liittymien myyntiin. Kauppa se on mikä kannattaa. Onko siinä niin jotain pahaa jos joutuu sanomaan välillä ei? Tekee ihan hyvää kaikille ihmisille, kun opettelee sen taidon.. Kyllä itselläni riittää ainakin nykyään yksi ei ja se on siinä.
No en kyllä ole missään törmännyt vastaavaan ilmiöön muiden liittymien yhteydessä. En ole myöskään nähnyt Soneran taikka Radiolinjan edustajia kaduilla piinaamassa ohikulkijoita tarjouksillaan. Ei:n sanomisessa ei ole mitään vaikeaa, eikä sen käytössä varsinaisesti ole mitään ikävää (enkä näin ole missään vaiheessa väittänytkään tai antanut ymmärtää), mutta kuten sanottu: minun kokemukseni mukaan dna-kauppiaille ei viisikään ei:tä riitä viestin perillemenoon. Ei edes, jos sanoo suoraan, että ei, ja jätetään se siihen. Tuossa vaiheessa kyse ei ole enää siitä, ettenkö itse olisi ilmaissut asiaani tarpeeksi selvästi, vaan siitä, ettei asiaa vain haluta ymmärtää. Eihän se, että minä yritän ilmaista asian kohteliaasti, tarkoita sitä saatana, että sitä ei:tä ei tarvitsisi noteerata.
Perhana. Tylyksi tässä vain oppii. Edellinen Greenpeace-värvääjäkin sai kiinnostaako teitä luonnosuojelu-kysymykseensä vastauksen ei valitettavasti kiinnosta. On vain ajan kysymys milloin alan sylkeä ihmisten päälle.