Tahdon karvatakin...

26 posts, 2 pages, 8,241 views

Avatar
#1 • • ikj Guest
igors extreme clothing on ainoa minkä mä tiedän,tommonen merkii tai whatever mikä tekee karva takkeja....
Panfobia

Posts: 521

#2 • • Panfobia
Joo Igorin valikoimista löytyy, maksaa vaan hunajaa...mäkin oon sellasesta haaveillut, mutta ei kyllä näillä rahavarannoilla moista hankita. *uuh*

--
*sydän*

Panfobia

Posts: 521

#3 • • Panfobia
Tarkemmin sanottuna 244 egee on toi karvaturkin hinta Igorilla. Lisäinfoo löytyy osotteesta http://www.siperianhurtta.fi *hymy*

[muokattu 5.11.2002 20:04]

--
*sydän*

Avatar
#4 • • KissaMiau Guest
juh, hirveää rahastusta ja Igor ei itse edes niitä tee..
niin ja karva on n.15-25euroo metri...pitkän takin saa melkeempä kahesta..

mutta onneksi olen minä. kaikki helsinginalueella asuvat ja liikumaan kykenevät karvatakin himoajat ottakaa yhteyttä minuun, ammattitaitoiseen vaatetusalan työntekiään.
mikäli kangaskaupasta löytyy haluamaanne karvaa lupaan tehdä takin kolmasosa halvemmalla kuin Igor.
*pahis* hä vaan sille.
no ei..Igorista pidän *sydän* , mutta...

eli.. [email protected]
Jone

Posts: 8,258

#5 • • Jone Archibald Haddock
KissaMiau:


juh, hirveää rahastusta ja Igor ei itse edes niitä tee..
niin ja karva on n.15-25euroo metri...pitkän takin saa melkeempä kahesta..

mutta onneksi olen minä. kaikki helsinginalueella asuvat ja liikumaan kykenevät karvatakin himoajat ottakaa yhteyttä minuun, ammattitaitoiseen vaatetusalan työntekiään.
mikäli kangaskaupasta löytyy haluamaanne karvaa lupaan tehdä takin kolmasosa halvemmalla kuin Igor.
*pahis* hä vaan sille.
no ei..Igorista pidän *sydän* , mutta...

eli.. [email protected]



Mielestäsi designista ja laadusta ei pidä maksaa mitään? No, toisaalta luettuani tänkin forumin vaatetustopiceja mikään ei ihmetytä mua enää.

"Bilehameen tekee helposti kymmenessä minuutissa" sun muut kommentit pistävät miettimään pitäisikö itkeä vai nauraa. Nähtyäni n + 23 kpl "bilevaatteita", jotka on toteutettu lähinnä tekemällä reikä lakanaan tai kiertämällä metrin verran karvakangasta vyötäisille, itku taitaa olla lähempänä noista kahdesta. Oikeesti, ilkeetä rikkoa illusionne, mutta se näyttää melko spedeltä mielikuvituksellisen, omaperäisen ja tyylikkään sijaan. Panostaminen on kivaa, mutta vois sit kanssa panostaa eikä vaan vetää sinne päin.

Kyllä siihenkin on ihan oikeasti syynsä miksi laatu maksaa ja p*ska ei. Perusteetkin tuli siinä samassa.

*purr*

[muokattu 27.11.2002 00:46]
ariel

Posts: 308

#6 • • ariel ananas
Nimenomaan just sitä. Karvatakin himoitsijalla kävi tuuri kun sattui törmäämään kissamiauhun, mutta noin yleisesti ottaen Igorin takin hinta on mielestäni aika pitkälti täysin oikeutettu. Kankaat sun muut hörhellykset (ollessaan sitä laadukkaampaa sorttia) kustantaa pitkän pennin. Plus että työkään ei käy käden käänteessä.

Teen itse vaatteita ja muuta sälää itselle ja halukkaille tutuille/muille innokkaille yleensä aika nimellistä korvausta vastaan. Joskus kun tulee ongelmaa ja pura-ompele-pura-laskosta-itkua-ja-hammastenkiristystä ja tekemiseen kulunut aika venyy kun vaatteen haluaa saada istumaan käyttäjälleen, tulee "tuntipalkasta" suht pieni. Se tietysti kuuluu asiaan tällai kun amatööritekijästä on kyse.
Jollain Igorilla aika ja vaiva maksaa, ja jälki on sen mukaista. --siis briljanttia.

...puh, tulipa meltottua.....*blush*

--
Vous allez faire des merveilles!

dexine

Posts: 64

#7 • • dexine
Ja 244 pitkästä karvatakista ei edes ole paljon imo.
Laatu ja tyyli(?) maksaa, ja niin kuuluukin maksaa.
muutenkaan alle 200 takkeja harvemmin loytyy..

<\flame>

-Tero-


*piis*

--
\"Computer games don\'t affect kids; I mean if Pac-Man affected us as
kids, we\'d all be running around in darkened rooms, munching magic
pills and listening to repetitive electronic music.\"
-

ariel

Posts: 308

#8 • • ariel ananas
onhan se iso kasa rahaa, en mä sitä kiellä. iso kasa tarvitaan kuitenkin jos vakavissaan tahtoo kunnon karvatakin hankkia, oli hinta igorin korkea tai vaihtoehtoisen valmistajan semi-korkea. igorissa maksaa igor, niinku bossissa boss...

ja niin, tosiaan..; ei taida pitkää takkia ylipäätään useimmista paikoista löytyä kelvollista halvemmalla. itekin painin sen onkelman kera.. peppu paleltuu lyhkäsissä takeissa tepastellessa.*voiei*

--
Vous allez faire des merveilles!

tuitui

Posts: 1,258

#9 • • tuitui .:Shiny disco ball:.
öö..kävin muotimessuilla ja törmäsin Igorin putiikkiin...kattelin siinä "karvarintsikoita" niin huomasin kivan pikku jutun..esim ne karvat on vaan tavan rintsikoiden päälle ommeltu kiinni..ja rintsikat oli h&m:n halpis tuotteita...siinä vaiheessa mulla meni maku koko "liikkeeseen" *ding* ja ne ei todellakaan ollut edes kauniisti toteutettuja!

itse voi tehdä hienoja ja ainutlaatuisia "bilevaatteita" jos siihen todella panostaa..mut kuten jone sanoi ni aika harva sitä tekee...yleisin on toi "kankaaseen reikä ja pää läpi" - menetelmä ja niitä kyllä kattelee sit bileissä hieman huvittuen..tosin jos itse niistä pitää ni ei pidä sitten ottaa huomioon mitä muut sanoo/kattoo/on mieltä! *vink*

marski *hellokitty*

--
\\\&quot;Dance before it´s too late\\\&quot;

Jone

Posts: 8,258

#10 • • Jone Archibald Haddock
Marski:

öö..kävin muotimessuilla ja törmäsin Igorin putiikkiin...kattelin siinä "karvarintsikoita" niin huomasin kivan pikku jutun..esim ne karvat on vaan tavan rintsikoiden päälle ommeltu kiinni..ja rintsikat oli h&m:n halpis tuotteita...siinä vaiheessa mulla meni maku koko "liikkeeseen" *ding* ja ne ei todellakaan ollut edes kauniisti toteutettuja!



Myönnän etten ole perehtynyt Igorin tuotteiden laatuun mitenkään kädestä pitäen ja voin siis olla hyvinkin väärässä siitä niinkuin puheidesi perusteella näyttäisi olevan. Keskimääräisesti ottaen kotimaisten vaatesuunnittelijoiden (jollainen Igor nyt "hieman" kyseenalaisesti tietysti on) pikkumallistoista saa kuitenkin pirun hyvää laatua.

Mua suoraansanoen nyppii näiden nuorten lahjakkaiden ihmisten puolesta kun ollaan aina nurisemassa jo joku maksaa ja sitten vielä joku tulee viereen supattamaan "mä tekisin saman puoleen hintaan"-tyylisiä lausahduksia. Totta hemmetissä kertaalleen valmiiksi suunnitellun vaatekappaleen kopioi pienemmin kustannuksin, mutta siinä vaiheessa kun niin teette, varastatte tältä suunnittelijalta IMO.

Siihenkin, millaista laatua nämä "ammattimaiset puoleen hintaan tekijät" tuottavat, suhtaudun varsin epäillen muutaman varoittavan esimerkin nähtyäni.
Avatar
#11 • • -Loyal- Guest
Mä kävin just ostaa karvatakin.... *iloinen*
anqqa

Posts: 4,034

#12 • • anqqa tirehtööri
Jone:


Mua suoraansanoen nyppii näiden nuorten lahjakkaiden ihmisten puolesta kun ollaan aina nurisemassa jo joku maksaa ja sitten vielä joku tulee viereen supattamaan "mä tekisin saman puoleen hintaan"-tyylisiä lausahduksia. Totta hemmetissä kertaalleen valmiiksi suunnitellun vaatekappaleen kopioi pienemmin kustannuksin, mutta siinä vaiheessa kun niin teette, varastatte tältä suunnittelijalta IMO.

Siihenkin, millaista laatua nämä "ammattimaiset puoleen hintaan tekijät" tuottavat, suhtaudun varsin epäillen muutaman varoittavan esimerkin nähtyäni.



onhan se luonnollisesti aivan eri hintaista tehdä vaate leipätyönään millä pitää elää, kuin harrastuksena iltasella töiden jälkeen. ja yhtälailla lahjakashan tämä harrastelija voi olla kuin ammattilainen, vaikka nyt vaan sattuu olemaan eri duunissa :) ja tuskinpa sitä ihan samaa suunniteltua vaatekappaletta suoraan kopioidaan? monella kun on ihan kattavat kaavakirjastot mitä muuttelemalla saa tehtyä kaikkee kivaa.
tokihan se on tavallaan varastamista jos kopioi suoraan samannäköisen vaatteet, jos alkuperäinen vaate poikkeaa massasta, mutta jos ei muutenkaan olis rahallisesti varaa ostaa sitä alkuperäistä, niin ei siitä tämä nuori lahjakas suunnittelija ainakaan taloudellisesti kärsi. kenties maine saattaa kärsiä jos joku tunnistaa kopioidun vaatteen tän suunnittelijan vaatteeksi ja se sattuu hajoamaan kesken kaiken..
luonnollisesti varmemmin saa parempaa laatua marssimalla kauppaan ostamaan, mutta ei sekään aina takaa tyytyväisyyttä..
näissä hieman mielipiteet poikkeaa suuresti sen mukaan mistä näkökulmasta tätäkin ajattelee, kuten aina :)

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

cosmikki

Posts: 1,261

#13 • • cosmikki
Mun äippä ompeli mulle puolisentoista vuotta sitten pitkän sinisen karvatkin. ite kävin eurokankaasta ostamassa karvat yms.

Karva on sinistä (pitkää karvaa, igor käyttää lyhyttä..), vuorena punanen silkkivuori, hihoissa heijastimet. lisäksi nakitin äipän myös tekemään irrotettavan hupun.
en ole kyllä kenelläkään muulla samanlaista takkia nähnyt,
enkä koe ollenkaan huonoa omaatuntoa siitö että olisin "kopioinut" igorin malleja sillä mielestäni igorin karvatakit eivät edes ole Erityisen hienoja.

ainiin. mä löysin kyllä viime talvena HALOSEN nuorten myymälästä KARVATAKIN. ihan kunnoilisen sellasen. (pinkki/lila), tosin lyhyttä mallia ja kalliiseen hintaan, tosin taisi olla joku kokeilumalli sillä en ole missään muualla tätä takkia nähnyt. näin olen siis Onnellinen kahden hienon karvatakin omistaja rielun vuoden kokemuksella ;D

*piis*

--
-cosminen olio toisesta galaxista-

Avatar
#14 • • KissaMiau Guest
kuten sanoin, olen vaatetusalan ammattilainen, en harrastelia tms. käy ärsyttämään kun rupeate urputtamaan, että onneksi törmäsitte minuun, jolla laatu ei maksa. ihan vaan tiedoksi, Igor on joku puualan artesaani,täysin vailla vaatetusalan koulutusta. takit on tehty peruskaavalla joka löytyy jokaisesta moda lehdestä. ja vielä kerran, Igor ei itse ompele.ja miten tiedän tämän? no siten, että tunnen Igorin. on täysin perusteetonta dissata ammattitaitoani. Nykynuorten rahatilanteen tietäen tarjoan palveluani siihen hyväksyttävään hintaan. Kaikki minulta tilatut vaatteet on mittatilaustyötä, eli juuri sinulle sopivia. Kaavat piirrän alusta alkaen itse, jokaisen kappaleen leikkaan käsin ja ompelen ihan itse.
Igorin takissa maksaaa vain se brodeerattu lappu hihassa.
niin ja on totta, että ne rintaliivit on sieltä sisältä aika kamalat...eikä kokojakaan ole kuin ne perus...

eli. turha tulla mulle valittaa jos ei vaatteita löydy. ei paljon kiinnosta enää klubikansalle vaatteita tehdä.
TonySt

Posts: 4,166

#15 • • TonySt mediamoguli
Eiks supiturkki ois aika rohee *nauru* ? UFFista luulis löytyvän...

--
*** Wiiskulman Wanksta ***

Jone

Posts: 8,258

#16 • • Jone Archibald Haddock
KissaMiau:


kuten sanoin, olen vaatetusalan ammattilainen, en harrastelia tms. käy ärsyttämään kun rupeate urputtamaan, että onneksi törmäsitte minuun, jolla laatu ei maksa. ihan vaan tiedoksi, Igor on joku puualan artesaani,täysin vailla vaatetusalan koulutusta. takit on tehty peruskaavalla joka löytyy jokaisesta moda lehdestä. ja vielä kerran, Igor ei itse ompele.ja miten tiedän tämän? no siten, että tunnen Igorin. on täysin perusteetonta dissata ammattitaitoani. Nykynuorten rahatilanteen tietäen tarjoan palveluani siihen hyväksyttävään hintaan. Kaikki minulta tilatut vaatteet on mittatilaustyötä, eli juuri sinulle sopivia. Kaavat piirrän alusta alkaen itse, jokaisen kappaleen leikkaan käsin ja ompelen ihan itse.
Igorin takissa maksaaa vain se brodeerattu lappu hihassa.
niin ja on totta, että ne rintaliivit on sieltä sisältä aika kamalat...eikä kokojakaan ole kuin ne perus...

eli. turha tulla mulle valittaa jos ei vaatteita löydy. ei paljon kiinnosta enää klubikansalle vaatteita tehdä.



Vedä henkeä välissä, niin lupaan että ymmärrän varmasti paremmin seuraavalla kerralla mitä tarkoitat.

Kuka nyt on dissannut _sun_ ammattitaitoasi? Omissa kirjoituksissani kohdistin kritiikin lähinnä yleisesti siihen että monet harjoittavat varastamista mallien rippaamisen muodossa ja sitten vielä kehtaavat mallin joltain varastettuaan toteuttaa sen päin helvettiä. Jos teet "hienoja karvatakkeja" omalla designillasi hyvin ja järkevään hintaan, niin kaikki respecti sulle. Suurin osa niistä, jotka julistavat tekevänsä (bile)vaatteita edullisesti, ei kuitenkaan näin tee vaan heidän tuottamiensa vaatekappaleiden hinta selittyy välittömästi kun valmiin tuotteen näkee ja siinä vaiheessa onkin enemmän itkun kuin naurun paikka.

...ja mitä tulee dissaamiseen niin luehan oma kirjoituksesi ja mieti kuka dissaa täydeltä laidalta sellaista henkilöä, joka ei voi edes esittää siihen mitään vastausta koska ei pyöri täällä?

Mitä taas tulee siihen "ettet enää paljon viitsi klubikansalle vaatteita tehdä" (ilmeisesti tämän threadin lukemisen jälkeen) niin mene itseesi.

[muokattu 2.12.2002 18:20]
nina¤

Posts: 364

#17 • • nina¤ -eläinlaps
mä oon väsäny itse aika monet bilevaatteeni... Siihen ei siis todellakaan mee kymmentä minuuttia, vaan reilut 3-5 tuntia.. mikä on aika vähän, jos haluaa näyttää cosmiselta päästä jalkoihin *nauru* Gatecrasherissa tuli pelkkää hyvää palautetta, ja paaljon *plur*

Ai niin, aiheeseen... mä löysin tukholmasta ihanan tosi lyhyeen karvatakin... 80 egee... mut mitä jos me kaikki laitetaan karvatakit päälle.... inkubaattorilapsiako*dissaa*?

[muokattu 2.12.2002 19:58]

--
..for me to POOP ON..

Avatar
#18 • • KissaMiau Guest
"jone:Mielestäsi designista ja laadusta ei pidä maksaa mitään? No, toisaalta luettuani tänkin forumin vaatetustopiceja mikään ei ihmetytä mua enää. "

"Kyllä siihenkin on ihan oikeasti syynsä miksi laatu maksaa ja p*ska ei. Perusteetkin tuli siinä samassa."


"Mua suoraansanoen nyppii näiden nuorten lahjakkaiden ihmisten puolesta kun ollaan aina nurisemassa jo joku maksaa ja sitten vielä joku tulee viereen supattamaan "mä tekisin saman puoleen hintaan"-tyylisiä lausahduksia. Totta hemmetissä kertaalleen valmiiksi suunnitellun vaatekappaleen kopioi pienemmin kustannuksin, mutta siinä vaiheessa kun niin teette, varastatte tältä suunnittelijalta IMO. "

"Siihenkin, millaista laatua nämä "ammattimaiset puoleen hintaan tekijät" tuottavat, suhtaudun varsin epäillen muutaman varoittavan esimerkin nähtyäni."

...kysymykseesi..kuka on nyt dissannu _Sun_ ammattitaitoas..tässä aika ilmiselvä vastaus, sinä!

Jone;"Mitä taas tulee siihen "ettet enää paljon viitsi klubikansalle vaatteita tehdä" (ilmeisesti tämän threadin lukemisen jälkeen) niin mene itseesi."


tiedoksesi vain, että klubituksen vakiokansa on antanut mulle
vaan pelkkää paskaa käteen..olette niin helvetin vihaisia ja _tuomitsevia_ kokoajan paitsi omalle sisäpiirillenne.
ja mitä vaatteisiin tulee, olen saanut pelkkää positiivista palautetta ja laajan asiakaskunnan gootti/kinky/muista vaihtoehtonuorista.. pistää vaan miettimään mikä helvetti teitä vaivaa...?
Jone

Posts: 8,258

#19 • • Jone Archibald Haddock
Mikä helvetti _sua_ vaivaa kun luulet että noi kirjoitukseni oli suunnattu jotenkin sua kohtaan? Kyllä ne oli ihan yleismaailmallisesti _kaikkia_ niitä kohtaan, joihin kalikka kalahtaa noiden asioiden tiimoilta. Jos luet itsesi yhdeksi niistä, niin se on sun päätöksesi, ei mun.

...ja yhä edelleen, jos joku on täällä dissannut jotain tiettyä henkilöä nimellä ja suoraan niin sinä Igoria, mikä sinänsä ei voisi mua paljon vähempää kiinnostaa tosin.

Huvittavaa tietää että pidät mua jotenkin Klubituksen vakionaamoihin kuuluvana. Jos kysyisit noilta toisilta niin saattaisit saada vähän eriävän vastauksen.

PS. Jos haluat saada pelkkää positiivista palautetta kaikesta tekemästä aina kaikilta niin suosittelen muuttamista johonkin karkkimaahan. Sinne pääsee psykedeeleillä. Todellisessa elämässä kun kannattaa varustautua siihenkin että saa kritiikkiä ja se on sitä paitsi usein monin verroin ainaista hehkutusta hyödyllisempää.

[muokattu 2.12.2002 23:17]
Avatar
#20 • • KissaMiau Guest
ootko Jone koskaan ajatellu vihan hallinta kurssia?