46,900 posts, 2,345 pages, 17,023,337 views
mayah, 30.9.2008 19:04:
Tulipa käytyy ajelemassa ekaa kertaan melkein kymmeneen vuoteen
Samu*, 1.10.2008 08:54:
Ainoaa negatiivista palautetta UPS:lle annan siitä, että paketti on saapunut sinne tänään klo.8.12, klo.8.30 soitan vaihtaakseni toimitusosoitteen työpaikalleni, niin osoitteen vaihtamisen vuoksi paketin toimittaminen siirtyy päivällä, justjoo...
sapeli, 1.10.2008 08:58:
---
Tuo taitaa itse asiassa olla aika standardi monessa jakelu/logistiikkafirmassa, usein esim. eri postinumerot hoidetaan eri lajittelupisteiden, ajojärjestelijöiden ja jakoreittien kautta, ja mahdollisesti muutosten takia on luotava järjestelmään jopa kokonaan uusi "lähetys" uudella osoitteella - firmat kuten UPS on hiottu toimittamaan 99.9% massa asap eteenpäin, poikkeamat vaatii yllättävän paljon lisätyötä.
(Sori, oli pakko, omaa alaa! )
Oma päivän :) on eilinen shoppailureissu ystin kanssa, sain 3 tosi hienoa uutta paitaa!
Samu*, 1.10.2008 09:43:
Ihmetystä herätti kyllä sekin, ettei UPS:llä ole klo.16 jälkeistä jakelua, siis tähhh?
Entäpä lössi joka ei voi työnsä luonteen vuoksi ottaa mitään paketteja työpaikalleen, on 8-16 -leipätyössä, asuvat yksin, eivät halua että satojen eurojen lähetyksiä jätetään makaamaan asunnon oven eteen.. Tälläiseen skenaarioon en sangen takakireän oloiselta UPS -tädiltä saanut mitään fiksua vastausta
Vissiin paketin sitten voi noutaa itsekin UPS:n pisteestä joskus iltaisin, tai jotain :D
Ihan vain mielenkiinnosta ihmettelen..
sapeli, 1.10.2008 09:48:
---
Kello 16 jälkeistä jakelua ei myöskään ole Kiitolinjalla tai Schenker Expressillä (mistä itse enemmän tiedän) - ehkäpä tuo johtuu siitä että jos jakelua olisi vaikka kello 18 asti niin sitten oikeastaan koko henkilökunnan asiakaspalvelua myöten pitäisi olla siihen asti töissä... Mutta näin meidän kesken, samaa olen itsekin ihmetellyt, aika taiteilua se aina tuppaa olemaan että saadaan sovittua asiakkaan kanssa toimituksesta, usein tämä joutuu ottamaan vapaapäivän töistä lähetyksen takia.
Moni myöskin tekee osoitteenmuutoksen työosoitteeseensa, osa tulee hakemaan terminaalilta, eli ihan oikein veikkasit!
Samu*, 1.10.2008 11:15:
Alle 26 tuntia tilauksesta niin pleikka on hyppysissä, melkomoista palvelua Amazon.co:lta :D