Hardstyleen (erityisesti KICK) perehtyneitä?

7 posts, 1 page, 7,935 views

Holstelle

Posts: 4

#1 • • Holstelle
Onko täällä ketään jotka on perehtynyt hardstylen genren tuottamiseen. Jonkin sortin kuraa olis mahdollista ehkä jopa alkaa tekemään, mutta yks asiaa puuttuu mikä on melko oleellinen. KICK, sitä ei vaan jumalauta saa mitenkää kuntoon.
tää on se tavote mitä haen. Olen ite vaan nii tarkka siitä minkälaisen kickin haluan vaikka muuten ei ehkä mitään loistavaa pystyis vielä tuottamaan, mutta haluan sen kickin edes kuntoon ja sen pitää olla ainakin lähes samanlainen kun tässä kyseisessä biisissä. Enimmäkseen olen nyt touhuillut Fl Studion kanssa ja saanut jotain kickejä aikaseksi mut ei tota täydellisyyttä. Tutoriaaleja olen kattonut internetin joka kolkasta ja noin 1000 kappaletta , mutta kellään ei ole niissä tuommosta kickiä. Jos joku tietää miten tämä tehdään joko Fl Studiolla tai Abletonilla, voisitko olla ystävällinen ja kertoa minulle, olisin ikuisesti kiitollinen. Toki muitakin hyviä Hardstyleen liittyviä vinkkejä haluan kuulla myös.
Jimmyfi

Posts: 904

#2 • • Jimmyfi
hmm ainakin k-system opetti että ota useampi biitti ja filtteröi niistä haluamasi ominaisuudet ja tiivistä sitten vähäsen biittiä .. flstudiossa on se kiva nupikka jolla sen saa tiiviimäkksi (aka kopsuvaksi) ja säädä poika säädä

--
solarSwarm Recordings : Worlds only social network record label
http://www.solarswarm.com Le Brand New Super WEbsite! Tsek it Outties

Motto: syö mitä tahot kuhan naatit!

Fanu

Posts: 207

#3 • • Fanu Fanu
Aika gabber kick.

Lähtisin ruuvaan alkuun vaikka ihan 808-kickillä Abletonin Saturatorin läpi; huomaa sen äänenvärittelymahdollisuudet (color), waveshaper yms. Voi olla vaikka parikin instanssia.
Tuossa on vähä "ontto" sointi eli varmaan EQ:lla leikkausta ja buustausta eri kohdista.

Kyllä se sieltä tulee.
tommiyeah

Posts: 42

#4 • • tommiyeah
Aika harvoin oikeastaan onnistuu kickin suunnitteleminen etukäteen ja sen toteuttaminen siten, että siihen on tyytyväinen. Usein parhaat tulokset tulevat kokeilemalla, spontaanisti. 808- tai 909-kickistä lähdet liikkeelle ja kokeilet kaikennäköistä.

Styleen olen perehtynyt, mutta sound designissa sen verran käsi, etten pahemmin tähän osaa mitään sanoa. *nauru*
Fanu

Posts: 207

#5 • • Fanu Fanu
Nicky Romeron puuhaama Kick-plugari on myös aika hyvä, koska sillä saa ruuvattua kickiä suuntaan jos toiseen. Loistavat pitch- ja volume-envelopet.
Karski

Posts: 6,049

#6 • • Edited Karski Pomon kätyri
Kuten Fanu tossa totes, niin just toi basarisoundi on gabberissa peruskauraa, youtubesta löytyy paljon tutoriaaleja säätämiseen kun haet gabber kick tutorialia. Vähän eri metodeilla saa samantyyppistä tulosta. Jimmyfi tuolla ylempänä jo mainitsikin että useamman basarisoundin yhdistämisellä saat myös prosessia helpotettua. Tästä lisää youtubessa esim. hakutermillä kick layering.

Oma gabber-basarisäätö perustuu usein layeroituun basariin, jossa keskitaajuudet tulevat 909-kikillä jota on särötetty ja filtteröity, ja bassotaajuudet 808-kikistä josta leikattu kaikki yli 100 Hz taajuudet pois.

Kickilinkki poistettu

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Stone Cold

Posts: 114

#7 • • Stone Cold
909 Kick... Saturaatioo, säröö, eq:ta

Ei hyvään kickiin tarvi layeroidä ollenkaan... pelkkä hyvä 909 Kick sample riittää...

youtube:sta löytyy monia tutoriaaleja