Tiukkaakin tiukempi kysymys laitehankintaan liittyen

6 posts, 1 page, 8,799 views

Mau5trap

Posts: 9

#1 • • Mau5trap
Sanokaapa ammattilaiset ja kokeneet suoraan että mikä näistä seteistä parhaiten tarjoaa vastinetta rahalle:

- Pioneer DDJ-SX
- Pioneer XDJ-R1
- Pioneer 2 x CDJ-350 & DJM-350

Olen nyt siirtymässä noista Behringerin kökkyröistä ihan oikeisiin laadukkaisiin laitteisiin ja mietityttää että pitäytyykö vanhoissa kunnon CD-vehkeissä noilla 350 sarjalaisilla (tuki myös USB-tikulle ja mahdollisuus käyttää kontrollerina), vai ottaako ihan tuommosta helposti mukana kulkevaa kiinteää kontrollerimallia jossa kylläkin tuossa XDJ:ssä olisi myös CD-pesät mukana.

Käyttökokemuksia ainakin kaipaisin. Nuo CDJ:t on vähän vajaan oloiset ominaisuuksiltansa, kun taas DJX näyttää vähän muoviselta ja halvalta, DDJ:ssä taas ei ole CD-mahdollisuutta ollenkaan. Mikäpä siis neuvoksi? Mitä laitetaan? :D Suosituksia ja muuta kaikkea saa enemmän kuin mielellään tyrkyttää. Budjetti on siinä 1000 euron molemmin puolin ja sillä pitäs laitteet löytyä. Hyvä läppäri löytyy jo, Serato pyörii hyvin. HP Elitebook 8730w.
-Alex-

Posts: 706

#2 • • -Alex- Dj

Replying to Tiukkaakin tiukempi kysymys laitehankintaan liittyen:

Olen soittanu pari keikkaa kyseisillä CDJ-350 vatkaimilla ja mikäli hiemankin vakavemmin soittamisen ottaa, en kyllä välttämättä suosittele sellaisia hankkimaan. Eli kerralla kunnon vehkeet, hieman lisää fyrkkaa peliin ja raskaamman sarjan CDJ:tä pöytään. Kontrolleri/CDJ meiningissä kandee miettiä se oma tarve tarkkaan, kontrollerissa on aina oma kantelunsa ja virittelynsä keikoilla. Nexus sarjan CDJ-soittimilla pystyy tekemään samaa kuin kontrollerilla. Omat kokemukseni ohjaimista ovat tosin pelkästään Traktor pohjaisia, joka on kyllä loisto peli.
golem

Posts: 1,395

#3 • • golem Golem
jep, CDJ-350:t on liian rajoittuneet - erityisesti jos on kymmeniä tai satoja biisejä USB-tikulla ja pitää niitä selata (CDJ-350 näyttää yhden rivin tekstiä kerrallaan, siis yhden biisin, tosi iso rajoite, lisäksi ei tainnu näyttää myöskään biisin rakennetta). Jos CDJ:t hankkii, niin 850:t vähintään, ne kyllä sit riittää ainakin mun mielestä.

Traktor S2/S4 on myös varteenotettavia vaihtoehtoja. DDJ-SX:sta tai XDJ-R1:sta mulla ei oo kokemusta.
Mau5trap

Posts: 9

#4 • • Mau5trap
Otetaan nyt Traktor myös vaihtoehdoksi kun moni tuntuu suosittelevan. Onko nuo S2 ja S4 minkälaisia pelejä käyttää? Ja kumpaan kannattaisi satsata jos ajattelee että olen vasta aikalailla lapsenkengissä tässä harrastuksessa. S4 ilmeisesti tarjoaisi enemmän mahdollisuuksia pidemmälle harjaantumisessa kun kanavia on 4? Nuo isommat Pioneerit kiinnostaisi kovasti mutta taitaa tulla meikäläisellä katto vastaan budjetissa. Käytetytkin kelpaisi kyllä, mutta soittimet ja mikseri taitaa silti olla melko tyyriitä vielä, sen verran tuoreita kun on nuo nexuksetkin.
VicTor miKe

Posts: 268

#5 • • Edited VicTor miKe
Ddj-sx voin suositella, jos kontrolleri hakusessa. Hoitaa hyvin sen minkä lupaa. Kannattaa katsella käytettyjäkin, lähtee hinnasta pois turhat.

--
Bäng bäng!

-Alex-

Posts: 706

#6 • • -Alex- Dj

Replying to Tiukkaakin tiukempi kysymys laitehankintaan liittyen:

Otetaan nyt Traktor myös vaihtoehdoksi kun moni tuntuu suosittelevan. Onko nuo S2 ja S4 minkälaisia pelejä käyttää? Ja kumpaan kannattaisi satsata jos ajattelee että olen vasta aikalailla lapsenkengissä tässä harrastuksessa. S4 ilmeisesti tarjoaisi enemmän mahdollisuuksia pidemmälle harjaantumisessa kun kanavia on 4?



S2 pärjää perussoitossa hyvin. S4 palvelee sitten taas, mikäli haluaa liittää mukaan muita ulkoisia dekkejä tai soittaa enempi luovempaan tyyliin.