kuilu:
Kuitenkin vastaanväittäminen on mielestäsi turhaa, koska..?
Sinun tapauksessi se tuntuu lähinnä kyse olevan siitä, ettet vain yksinkertaisesti tajua/halua tajuta mitään.
kuilu:
Ja nämä kaksi esimerkkiä riittävät perustelemaan väitettäsi, kyllä. Mutteivat anna sille sellaista todistusvoimaa, jota annat ymmärtää edustavasi. Varsinkin, kun esimerkkisi sisältävät substantoimatonta paskaa. Jos näet kaksi vaaleanpunaista kissaa, oletatko, että kaikki kissat ovat muuttuneet pinkeiksi?
Pyysit esimerkkejä ja ne annoin, en väittänytkään niiden omaavan mitään ultimaalista todistusvoimaa. Oletanko kaikkien kissojen olevan pinkkejä, en.. lähinnä vain alan vakuuttuman että sinä todella olet niin hölmö kuin olet antanut ymmärtää.
kuilu:
Esimerkkini: Sinkku, lapseton palomies kävelee palavaan ydinvoimalaan tietäen varmasti kuolevansa, jos menee sisään. Hän kuitenkin tekee niin, tuntematta yhtäkään pelastettavaa, tai että hänellä olisi sukulaisuussuhdetta potentiaalisiin uhreihin. Ei kai postuumi hyöty voi olla utilitaarinen insentiivi? Vai onko brankkari yhä lähtökohtaisesti itsekäs?
Ok. Esimerkkisi myöskin on kieltämättä hyvä, mutta koska emme tiedä tästä palomiehestä yhtään enempää mitä hänen päänsä sisällä liikkuu (ehkä haluaa vain näyttää suvulleen että tästäkin mstastalampaasta voi tulla sankari, kuten hänen ah, niin ihanasta veljestäänkin tuli).
kuilu:
Siinä oma esimerkkini epäitsekkyydestä, joka on IMO osa ihmisen perusluonnetta siinä missä vastakohtansakin.
Myönnetään myöskin että tällaista (aitoa) epäitsekkyyttä löytyy, mutta syy siihen voi olla että hänet on aivopesty (huom.älä ota sanaa kirjaimellisesti) jonkun tahon mukaan uskomaan siihen (kuten yhteiskunnan, uskonnon tai yksittäisen henkilön johdosta). Tällöin henkilö ei välttämättä olekkaan enää itse täysin puikossa ohjaamassa omia toimiaan.
kuilu:
Tuo viimeinen kysymyksesi kuvastaa kommunikointiasi erittäin hyvin. Omassa viestissäni ei ole mitään scientologiaa tai edes mitään uskontoa pönkittävää aspektia, mutta sivulauseessasi tuomalla tavalla saat kysymykseesi vihjailevan alavireen.
Minähän vain kysäisin että kävitkö siellä, en vihjannut uskonnostasi yhtään mitään.
kuilu:
Mitenkä tämä kuvaa kommunikointitapaasi? Se on vittumaista, vääntelevää ja täysin harhaanjohtavaa.
Sanoisinko lähinnä hieman provosoivaa. Näköjään tämä on sinun tapauksessasi hyvin toiminut. Ja ei, en sano juttujeni olleen pelkkää läppää, olen vain maustanut ne provosoinnilla.
kuilu:
Vastataan kuitenkin: kävin, jos et nyt sitä siis tajunnut. Mutta en mainitsemistasi syistä.
No oliko kivaa?
kuilu:
Mutta. Mutta. Mielestäni SINÄ tunnustat jo uskontoa, väittäessäsi tuntevasi ihmisluonnetta niin, että uskallat väittää joitakin ihmisluonteen osia ehdottomiksi ja muuttumattomiksi. Sinä uskot niin.
Kyllä minä myöskin uskon että huomenna ei tule maailman loppu, mutta se ei tee siitä vielä uskontoa. Kait tajuat sentään mikä ero niillä on.
kuilu:
Olemme. En. Olet mielestäni vastenmielinen yhdenasian agitaattori, jonka valheet vaarallisina tulee paljastaa, ja jota tulee potkia perseelle niin kauan kuin russutus kestää.
HEH HEH HEE!!! Tämä on melkeen paras heittosi tähän mennessä
Minä voin kyllä agitoida monestakin eri asiasta jos niikseen tulee. Vai ovat puheeni vaarallisia ja valheellisia. Aika nopeastipa sinä aloit tekemään puheistani noinkin vakavia johotpäätöksiä. Kannatat siis mielivaltaista väkivaltaa kaikkia kohtaan, jotka eivät ole okei? Sinä tunnut lähinnä olevan ahdasmielinen, koska et voi vain hyväksyä, että erillaisiakin mielipiteitä voi olla olemassa. Minusta sinun ajatusmaailmasi on enemmän vaarallinen.
kuilu:
Minkä takia sun on sit vaikeeta ymmärtää, etten pidä sinusta?
Voih.. on se julmaa kun maailma on niin ilkeä paikka... Minä ainakin pidän sinusta
kuilu:
Se ei ole todellakaan mikään kypsyyden mittari. Kun yrität minulle tuntemattomista motiiveista tehdä mielestäni maailmastani rumempaa ja pahempaa paikkaa samalla omia sanojani valheellisesti tulkiten, julistan sodan välittömästi. Ainakin fleimi sellaisen
Heikkopa on mielesi kun minun postailuni tänne foorummille saa sinun maailmasi rumemmaksi ja pahemmaksi paikaksi. Minua oikeen pelottaa, mitä ajatuksia ne scientologit saikaan sinun päähäsi tungettua. BTW. kuten sanoin, aikuiset ja kypsät ihmiset voivat väitellä asioista heti vetämättä herneitä nenäänsä.
kuilu:
Siis mitä vittua? Eli Mä oon ainoana se jolle et suo mitään? No sitte ei mitää, ota iisisti vaan. Samoin perustein teen valintani Sinun kohdallasi! ;)
Idiootti. Tämä oli esimerkki, en tarkoittanut kirjaimellisesti ainoastaan sinua. Ai niin, jos nää mun puheet on sun rajoittuneelle aivokapasiteetille liian vaikeita, voin alkaa käyttämään vastaisuudessa rautalanka esimerkkejä, kun sinulle postailen.
kuilu:
LOL! Eli sä nyt sitte tajuat mun ajatuksia mua itseänikin paremmin?! Urrrrrrpo.
Kommenteistasi päätellen kaikki vika tuntuu olevan aina minun tajuamisessani.
kuilu:
En, referoi sä persees ymmärrettävästi. Mieluiten kikkareiden kera.
Senhän sä varmasti haluaisit...
kuilu:
Sä taas et tunnu tietävän mistään mitään.
Ja sinä sitten tunnut, vai?
kuilu:
Minä väitän, että kaikelle voi. Jotain. Kirkuzstanian bussiturmienkin esiintymistiheyttä ja vakavuutta voidaan vähentää, niin paikallisella kuin globaalillakin tasolla. Se on asenteesta kiinni. Sinä mielummin ostelet uusia pikaveneitä, kuin luopuisit jostain sen kirkuzstanilaisen dösämatkan parantamiseksi.
Itse asiassa kyllä. Näin minä menettelisin. Vittuako minua jotkut Kirkuzstanilaiset kiinnostaa.
kuilu:
Jos yksilö mielestäsi voi ahneudella pelastaa maailman, niin miksi et perustaisi sinne Kirkuzstaniaan linja-autojen turvallisuutta valvovaa businesta?
Jos, tuohon olisi mahdollisuus, voisin sen ehkä tehdäkin.
kuilu:
Vastaus: ei nappaa, EI KANNATA.
Sinä luit ajatukseni... pelottavaa
kuilu:
Jos saisit valita missä asut, ahneitten vai epäitsekkäiden asuttamalla saarella, niin kumman valitsisit?
Tähän siten perusteluita lähtökohtana väitteesi, että yksilön ahneus olisi parempi kuin epäitsekkyys?
Phuh... kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia. Antamieni esimerkkien avulla, lähdin lähinnä kaatamaan väitteitä, jossa sanottiin, ettei ahneudesta voi tulla mitään hyvää. Ymmärretty?
Tietysti jos kaikki toimivat vain itsekkääst, muita ajattelematta joillakin asiat varmasti menisivät huonosti. Mutta miksi suotta murehtia tällaista, kun humaaneja ihmisystäviä vielä löytyy keskuudestamme.
kuilu:
Jos kerran itsekkäät ja ahneet ihmiset ovat paremman tulevaisuuden tae, niin miksi helvetissä kuitenkin mielummin valitsisit epäitsekkäiden saaren?
Kuten jo aikaisemmin sanoin, se olisi MINUN kannaltani parempi vaihtoehto elää epäitsekkäiden lampaiden kanssa.
kuilu:
Vastaan jo: suurin osa ihmisistä tajuaa, että epäitsekäs ihminen on parempi kuin itsekäs ja ahne. Sinä tarvitset esimerkkejä, joiden pilkut on paritettu niin moneen kertaan, että eivät kelpaa edes pahimmanluokan pilkunraiskaajan toivelistalle.
Minä otan aina pilkut avosylin vastaan, vaikka olisivatkin jo vähän kokeneempaakin tavaraa
Btw Mihin sinä minua edes tarvitset enää tässä keskustelussa, kun jo vastailetkin puolestani.
With best regards
- POSER
Edit: Typoja
[muokattu 15.8.2003 21:33]