Klubitus 5 ulos, 7 sisään

58 posts, 3 pages, 112,876 views

anqqa

Posts: 4,032

#1 • • anqqa tirehtööri
Klubituksen 5. versio ehti pyöriä intterneteissä yli 10½ vuotta, mutta nyt on vihdoin taas aika siirtyä seuraavaan versioon. Muutama päivä vajaa 13 vuotta sitten julkaistiin ensimmäinen klubituksen nimeä kantava saitti, sitä ennen ehti toimia joitakin kuukausia nimellä Klubbaajan opas... Helsinkiin. Nyt pyöritään vihdoin nykytrendin mukaisesti avoimehkon lähdekoodin päällä!

Uusin versio on yhä raakile, mutta se ei koskaan edisty riittävästi ellei hieman kevyesti yritä pakottaa, siispä päädyin vaihtamaan uutta tulille vaikka se ei olekaan "valmis". Vanhalle puolelle pääsee yhä osoitteessa http://vanha.klubitus.org, mutta mitä luultavammin se alkaa hajoilemaan entisestään kun uuden puolen kehitys jatkuu ja vanhan muuntaminen yhteensopivaksi ei. Toinen vaihtoehto oli lopettaa klubituksen kehittäminen kokonaan, mutta mieluummin yritetään vääntää tästä entistäkin ehompi, eiks?

Leiskan kanssa on yhä suuria haasteita, avosylin otetaan jeesiä vastaan. Bugeista ja kehitysehdotuksista voipi keskustella Beta test -alueella.

Uuteen nousuun! Vuoden 2014 tavoittena tuplata kävijämäärät, challenge accepted.

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

Stone Cold

Posts: 114

#2 • • Stone Cold
Vanha oli paljon parempi ja ajoi asian ihan hyvin... tää uus on ihan hirvee ja todella epäkäytännöllinen.
golem

Posts: 1,395

#7 • • golem Golem
Kiitos ja propsit et joku jaksaa vielä vääntää forumsoftiakin näinä FB päivinä :)

Kovin syvällisesti en ole uuteen klubbariin ehtiny perehtyä, mutta yksi asia joka vähän mua häiritsee on uuden kalenterin ulkoasussa se, miten eri päivien tapahtumat erotellaan toisistaan.

Sun 29 Dec
Mon 30 Dec
Tue 31 Dec

jne...

harmaa fontti ja se ohut viiva sekoittuu liian helposti tummemmanharmaaseen taustaan ja ei pysty äkkiä ylösalas selaamalla erottelemaan päiviä toisistansa niin helposti kuin vanhalla klubbarilla.

Mä muuttaisin sen saman tyyppiseksi kuin vanhassa, että noi päiväystekstit olisi laatikon sisällä joka on erivärinen kuin tausta, niin että kun listaa skrollaa alaspäin niin päivät erottuvat selkeästi omiksi laatikoikseen.

just my 5 cents :)
Inferno@Tre

Posts: 678

#9 • • Inferno@Tre Hervanta UG
Nyt mä viimeistään oon eksyksissä :/

--
Ihmisen luonnollinen vihollinen on ihminen itse.

Juhgu

Posts: 7,921

#10 • • Edited Juhgu Virnistelijä
On tää "uusi puoli" mennyt selvästi parempaan suuntaan! Forumilla pystyy jo navigoimaan ilman ällistelyä jne. Thumbs up!

Toki vanha forum on vuosikausien käytön jäljiltä niin selkäytimessä, että muutoksessa on vähän sopeutumisvaikeuksia. :D Mut eiköhän tää tästä!

Menneiden ja tulevien tapahtumien yhdistäminen samoihin ketjuihin oli (nykyisen kirjoitustahdin huomioonottaen) oikein hyvä juttu, samaten voisi mun mielestä miettiä onko charts nykyään tarpeellinen vai tuleeko siitä turhaan "autioitunut" vaikutelma jos biisit tätä nykyä upitaan muualle (soundcloud jne).

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

anqqa

Posts: 4,032

#11 • • anqqa tirehtööri

Replying to Klubitus 5 ulos, 7 sisään:

Kovin syvällisesti en ole uuteen klubbariin ehtiny perehtyä, mutta yksi asia joka vähän mua häiritsee on uuden kalenterin ulkoasussa se, miten eri päivien tapahtumat erotellaan toisistaan.



Kokeilin vähän siihen suuntaan muuttaa, oisko nyt parempi? Tosin taitaa vieläki olla kontrastin kanssa vähä haasteita niinku koko saitilla..

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

leenuliinu

Posts: 1,022

#12 • • leenuliinu Kenen kaveri

Replying to Klubitus 5 ulos, 7 sisään:

onko charts nykyään tarpeellinen vai tuleeko siitä turhaan "autioitunut" vaikutelma jos biisit tätä nykyä upitaan muualle (soundcloud jne).



Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta mun käsittääkseni miksaukset/biisit on aina hostattu muualla, kuin Klubbarissa. Tämä luultavasti sekä serveritilapoliittisista, että laillisista syistä johtuen.

Itse olen (muistaakseni? profiilista en enää dj-linkeille saraketta löydä) tänne viimeisimmätkin miksaukset linkannut, mutta se on ihan boardin eloisuudesta kiinni, miten tulevaisuudessa tulee toimittua. Siinä mielestä IMO chartsit (tai ainakin mix/biisiosiot forumilla) ovat yhtä valideja kuin muukin boardi ylipäätään.

--
Local Underground Helsinki

SPRAIT! @ mbar 18.01.2014 ja 15.03.2014

golem

Posts: 1,395

#13 • • golem Golem

Replying to Klubitus 5 ulos, 7 sisään:

Kovin syvällisesti en ole uuteen klubbariin ehtiny perehtyä, mutta yksi asia joka vähän mua häiritsee on uuden kalenterin ulkoasussa se, miten eri päivien tapahtumat erotellaan toisistaan.



Kokeilin vähän siihen suuntaan muuttaa, oisko nyt parempi? Tosin taitaa vieläki olla kontrastin kanssa vähä haasteita niinku koko saitilla..



On se paljon parempi nyt :)


Edelleenkin kuitenkin ton laatikon väri on IMO liian lähellä taustan väriä. Mä muuttaisin joko 1. niin et päiväys laatikko on sysimusta tai lähelle sitä ja päiväysteksti suunnilleen sellainen ku nyt, tai sitten 2. päiväyslaatikkoa huomattavasti kirkkaammaksi, ja jos fontti ei enää erotu, niin päiväys fonttien muuttaminen mustaksi (tähän tyyliin se oli vanhassa klubbarissa). Sit tietenkin voi kokeilla päiväystekstien lihavointia, mutta se tietenkin voi ehkä nostaa niitä liian esille itse sisältöön (tapahtumatekstit) nähden.
golem

Posts: 1,395

#14 • • golem Golem
Lisää palautetta forum osion selailun jälkeen.

- eniten häiritsee se, että ylimmällä rivillä on viimeisen postaajan nimi. mun mielestä ylimmällä rivillä pitäisi olla itse topicin nimi niinku yleensä. Viimeisen postaajan nimi tuo loppupeleissä aika vähän lisäarvoa lukijalle ja kiihkeissä topikeissa se voi muutenkin vaihtua tosi tiheään, eli laittaisin sen varmaan oikeaan laitaan samaan tyyliin ku vanhassa klubbarissa ja PHPBB:ssä

- myös vasemmalla näkyvä viimeisen postaajan avatar tuo aika vähän lisäarvoa lukijalle ja voisi mun mielestä joko poistaa tai sitten yksi tapa erottua voisi olla että topicin perustaja voi antaa topicille kuvan josta näkyy iso versio (esim. 200x200 pikseliä), ja pienempi versio tossa kentässä jossa näkyy nyt viimeisen postaajan avatar

- toisaalta taas tossa "New posts" osiossa nykyinen ulkoasu on hyvä ja siinä kohdassa lukijaa voi kiinnostaakin viimeisen postaajan nimi ja avatar eli siinä osiossa säilyttäisin topiccien ulkoasun sellaisenaan mitä se on nyt (mutta saman tien ku klikkaa jotakin forum osiota, esim. "yleinen bilehöpinä", niin ulkoasu muuttuisi tollaiseksi jota kuvailin kahdessa aikaisemmassa kohtaa).

- jos new posts ja muut osiot pitää olla sama ulkoasu niin sitten siirtäisin avatarin oikeaan laitaan, vasemmassa laidassa se vie liikaa huomiota ku yrittää informaation keskeltä löytää topicin nimeä.
domi

Posts: 7,069

#15 • • domi Työn sankari.

Replying to Klubitus 5 ulos, 7 sisään:

onko charts nykyään tarpeellinen vai tuleeko siitä turhaan "autioitunut" vaikutelma jos biisit tätä nykyä upitaan muualle (soundcloud jne).



Chartsithan perustuu vain linkkeihin, eli jos tuotos "lisätään" profiilin kautta chartseihin, tulee silloin myös linkki millä sitten saa sijoitusta.

Tästähän oli joskus vääntöä että saako sitä klubbarin linkkiä jakaa muualle kuin tälle forumille, koska sehän automaagisesti nosti ko. tuotoksen sijoitusta :)
Pepi

Posts: 70

#16 • • Edited Pepi
Hyvältä näyttää !! *jiihaa*

Sellainen tosin tuli mieleen, nyt jos katsoo forumissa viestiä siinä lukee postaus päivä "keskiviikko"..... kannattaisiko siinä olla viikonpäivä jos se on seitsemän päivän sisällä postattu, ja muuten päivämäärä?
Juhgu

Posts: 7,921

#17 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Replying to Klubitus 5 ulos, 7 sisään:

onko charts nykyään tarpeellinen vai tuleeko siitä turhaan "autioitunut" vaikutelma jos biisit tätä nykyä upitaan muualle (soundcloud jne).



Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta mun käsittääkseni miksaukset/biisit on aina hostattu muualla, kuin Klubbarissa. Tämä luultavasti sekä serveritilapoliittisista, että laillisista syistä johtuen.


No joo, oli huono sanavalinta mulla tuossa mutta ymmärsit varmaan kuitenkin mitä tarkoitin. *igor*


se on ihan boardin eloisuudesta kiinni, miten tulevaisuudessa tulee toimittua. Siinä mielestä IMO chartsit (tai ainakin mix/biisiosiot forumilla) ovat yhtä valideja kuin muukin boardi ylipäätään.


Forumille kirjoitellaan edelleen, chartsiin ei tule biisejä juuri lainkaan. Siksi just yritin kysyä et olisko saitti paremman näköinen ilman "autioituneita" osioita. Tämä siis ihan vaan ideana, mulla ei ole ehdotonta mielipidettä suuntaan eikä toiseen tässä.

Joka tapauksessa toi etusivun "what's happening" -osio on hyvä. Siitä näkee mitä elämää saitilla milloinkin on, paremmin kuin pelkästä topiccilistauksesta ja ehdottomasti todella paljon paremmin kuin vuoden vanhoista uutisista!

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

sapeli

Posts: 11,768

#18 • • sapeli jokukukamikä?
Pääseekö jonkun profiilista suoraan lähettämään yksityisviestiä? Ei siis privakommenttia vaan ihan pitempää viestiä? Ei osunut silmään sellainen nappi, piti mennä forumin kautta. *laiskottel* *nauru*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Avatar
#19 • • Hoihoimies Guest
Aivan kauhee tämä uusi järjestelmä, aikaisemassa versiossa oli kätevämpi kattoo esim kalenteri. Jouduin rekisteröitymään tänne ihan siksi kun kävi suunnattomasti ärsyttämään tämä muutos.


Ja viel semmoinen pikku juttu, nämä klubituksen kuvat mitä jotku tonne uppaava. Aivan järkyttävää paskaa! Eikö täällä enään moderaattorit edes hiukan valitse kuvia? Niinkuin esim 7 vuotta sitten oli kuvilla viellä tasoakin! Minne nykyään kaikki hienot bilet kuvat menee? ei ainakaan klubitukseen! Sen kerran kun käyn bilettään näin lähempänä 40 ikävuotta niin en halua mitää epätarkkoja kuvia itestäni! ja onneksi en ole osunut kameran eteen nyt viime aikoina! Tähän jotai muutosta kaipaisin jos meinaatte klubituksen saada edes pikkaisen vanhaan suosioon!



Eikä täällä edes ole kaikki bileitä mitä facebookissa mainostetaan, tosin ei kukaan enää klubitusta käytäkkään ( poistin omat tunnukseni jo 4 vuotta sitten ) . Toisin sanoen päivitys työn olisi voinut käyttää vaikka voileipien voiteluun....



Ystävällisin terveisin : Pettynyt Vantaa :(
sapeli

Posts: 11,768

#20 • • sapeli jokukukamikä?

Replying to Klubitus 5 ulos, 7 sisään:

Ystävällisin terveisin : Pettynyt Vantaa :(

Hoihoimies


Parhaat bilekuvaajat ovat tainneet siirtyä vähän kaupallisempaan suuntaan - monet parhaista klubbarissa olevista bilekuvista on sellaisilta kuvaajilta jotka nykyään tekevät töitä Sessions2:ssa. Mun käsittääkseni täällä moderaattorit eivät ota kantaa siihen, mitä kuvia ihmiset tänne laittavat, enkä usko että näin on koskaan tehty.

Siitä olen itsekin pettynyt että promoottorit eivät enää jaksa ilmoittaa täällä kaikista tapahtumista mitä Facebookista löytyy, mutta on täällä välillä ollut taas sellaisia tapahtumia mitä taas FB:stä ei löydy. Mutta tässäkin vastuu on promoottoreilla - jos heille ei kelpaa yksi ylimääräinen ilmainen mainoskanava, minkäs sille mahtaa...

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.