One DJ - Kotimainen DJ-softa

21 posts, 2 pages, 18,695 views

artery

Posts: 7

#1 • • artery
Moi,

Olemme tässä hyvän tovin rakentaneet uutta kotimaista DJ-softaa, jonka ensimmäinen versio demoversioineen on nyt ulkona.

Tsekatkaapa toki: http://one.dj .

Pointtina oli ja on yhdistää perus-DJ-soiton (Traktor ym.) ja timeline-pohjaisten softien (Ableton, Mixmeister) ominaisuuksia kokonaisuudeksi, joka on joustava ja mahdollistaa kustomoidun workflown oli sitten henkilökohtaiset preferenssit minkälaiset vain. Myös layoutit ja roippeen määrä ruudulla on vapaasti asetettavissa, kuten myös toki audiorouttaukset.

Suunnitteilla on paljonkin ominaisuuksia, joita ei olla vielä ehditty implementoida, mutta olemme avoimia ehdotuksille. Yhteystiedot löytyvät linkistä yllä.

Cheers,
-One team
RiD

Posts: 2,817

#2 • • Edited RiD Nukemi
Ai tää on suomalainen!

Luin tästä jonkin aika sitten jostain DJ foorumeilta (oiskohan djtechtools tai digitaldjtips) ja olin aikas impressed itse ideasta!

Mahtava juttu, pitääkin kokeilla heti kun asentelen läppärini kuntoon soittohommia varten.


Mites tähän löytyy mappingeja eri kontrollereille? Itse sporttaan NI tuotteita lähinnä, mutta modulaarilähtökohta kiinnostaisi kovasti traktorin käytön sijasta. Ärsyttää kaikki se ylimääränen tarpeeton kilke traktorissa sen lisäksi että en voi järjestää esm dekkinäkymää toisen päälle.

Jos esm. lyön suoraan jatkeeksi oman Kontrol S2:n, tunnistaako One kaikki nappulat ja toiminnot, vai pitääkö itse ruveta mappailemaan? Jos joutuu, onko mappailu simppeliä point&twist meininkiä, vai pitääkö osata jotain koodiakin?


Ajattelin jo aikasemmin tukea tätä, mutta nyt kun tiedän että kyseessä on kotimaista, tuen 100% varmasti.

Onnea matkaan, tämä on minun mielestä loistava konsepti.

--
*super* *possu*

J Raninen

Posts: 950

#3 • • J Raninen
Vaikuttaa suht kätevältä peliltä. Muakin kiinnostas toi Traktor Kontrol S4:n yhdistäminen tohon, löytyykö mappaukset ym?
Jimmyfi

Posts: 904

#4 • • Jimmyfi
huph huph mappingeja voi exportata ulospäin jos sattuu tekeen laitteelle XYZ?

--
solarSwarm Recordings : Worlds only social network record label
http://www.solarswarm.com Le Brand New Super WEbsite! Tsek it Outties

Motto: syö mitä tahot kuhan naatit!

T3k

Posts: 1,221

#5 • • T3k semmonen

Replying to One DJ - Kotimainen DJ-softa:

huph huph mappingeja voi exportata ulospäin jos sattuu tekeen laitteelle XYZ?



tää ois aika tärkee juttu ottae huomioo softan monipuolisuuden ja laitteiden valtavan määrän markkinoilla atm..

viel kovempi ois suoraa kehittäjän puolelta oleva softa/saitti mihi/mistä noi vois uppia suoraa softasta päi ja oisivat siellä muiden jaettavissa/arvosteltavissa... *vink vink*
Ozma

Posts: 867

#6 • • Ozma Eurobeat maniac! IKE IKE! Harder.fi
Alkuräpläyksen jälkeen vaikuttaa ihan hyvälle ja tervetulleelle softalle. Tohon ku viel lisätään one hit samplejen toisto niin alkaa vanha kunnon raktori oleen eilispäivän kauraa :P
artery

Posts: 7

#7 • • artery

Replying to One DJ - Kotimainen DJ-softa:

Kiitos positiivisista kommenteista ja pahoittelut hitaasta vastailusta. Paljon on puuhaa ja toteutettavia ideoita, että välillä meinaa foorumivastailut hieman unhoittua. :)

Yritän tässä vastailla parhaani mukaan esittämiinne kysymyksiin:


Mites tähän löytyy mappingeja eri kontrollereille? Itse sporttaan NI tuotteita lähinnä, mutta modulaarilähtökohta kiinnostaisi kovasti traktorin käytön sijasta. Ärsyttää kaikki se ylimääränen tarpeeton kilke traktorissa sen lisäksi että en voi järjestää esm dekkinäkymää toisen päälle.

Jos esm. lyön suoraan jatkeeksi oman Kontrol S2:n, tunnistaako One kaikki nappulat ja toiminnot, vai pitääkö itse ruveta mappailemaan? Jos joutuu, onko mappailu simppeliä point&twist meininkiä, vai pitääkö osata jotain koodiakin?



Tällä hetkellä valmiiksi mäpättyjen kontrollerien lista löytyy seuraavan urlin päästä: http://one.dj/index.php?page=supported-controllers . Näitä lisäillään resurssien puitteissa toki jatkuvasti lisää.

NI:n kontrollerit ovat paikoin hieman kiusallisia mäpättäviä (liekö osa Traktorin businesstrategiaa..), mutta seuraavien One-päivitysten myötä laajenevan mäpperimme avulla tulee näiden puutekohdatkin natsaamaan. Tällä hetkellä valitettavasti bundlattuja mäppäyksiä Nativen laitteisiin siis ei ole, mutta tähän on tulossa piakkoin korjaus.

Mäppääminen toimii pääosin niin, että napsautetaan MIDI Learn -nappula päälle, klikataan hanikkaa ruudulla ja tökätään haluttua namiskaa kontrollerista. Mäppäyksen helppous on yksi ehdottomista tavoitteistamme, josta pidetään niin pitkälle kiinni, kuin ominaisuuksista joustamatta on mahdollista.

Myös mäppäys-xml-tiedostojen sisällöstä tulee mäpperipäivityksen yhteydessä speksi/ohjedokumentti, jossa puretaan, mitä nämä tiedostot ovat syöneet. Advanced kontrolleristigeekeille pähkäiltävää, siis. :)
artery

Posts: 7

#8 • • artery

Replying to One DJ - Kotimainen DJ-softa:

huph huph mappingeja voi exportata ulospäin jos sattuu tekeen laitteelle XYZ?



Export-ominaisuus on vielä työlistalla, mutta xml-tiedostoja kopioimalla tämä onnistuu nytkin.
artery

Posts: 7

#9 • • artery

Replying to One DJ - Kotimainen DJ-softa:


viel kovempi ois suoraa kehittäjän puolelta oleva softa/saitti mihi/mistä noi vois uppia suoraa softasta päi ja oisivat siellä muiden jaettavissa/arvosteltavissa... *vink vink*



Erilaisia pilvihenkisiä jako-ominaisuuksia asetuksille ym. on suunniteltu, mutta tämän toteutumisaikataulusta tai -todennäköisyydestä en valitettavasti uskalla lähteä vielä lupailemaan, etten puhu palturia. Stay tuned. :)

Vastailemme lisää myöhemmin, mikäli jotain kysymyksiä pläjähtää.

Cheers,
-One DJ -tiimi
RiD

Posts: 2,817

#10 • • RiD Nukemi
Terve.

Kiitoksia vastauksesta, lueskelinkin tossa jo eilen djtechtoolsin artikkelia tästä ja näyttää niin pirun hyvältä. Itsehän sporttaan aan noita NI controllereita ja arvostan sitä plug & play ominaisuutta niissä. Vaihtelen myös setuppiani aika usein.

Taidan koittaa ottaa One:n demon ainakin testiin tuossa jossain vaiheessa viikonlopun aikana.

Ihan heti en ole traktorista vaihtamass,a mutta olis kiva kyllä soitella välillä muillakin softilla. One kiinnostaa huomattavasti enemmän kun serato ;)

--
*super* *possu*

Jimmyfi

Posts: 904

#11 • • Jimmyfi
ei minusta seratossa mittään vikkaa ollu (Itch tulee ilmaseks controllerin kans) mutta sen laitteen valmistus kun loppui, loppui seratonkin tuki :/. pitää kyl testata onea XoneDxn kans

--
solarSwarm Recordings : Worlds only social network record label
http://www.solarswarm.com Le Brand New Super WEbsite! Tsek it Outties

Motto: syö mitä tahot kuhan naatit!

RiD

Posts: 2,817

#12 • • Edited RiD Nukemi

Replying to One DJ - Kotimainen DJ-softa:

ei minusta seratossa mittään vikkaa ollu (Itch tulee ilmaseks controllerin kans) mutta sen laitteen valmistus kun loppui, loppui seratonkin tuki :/. pitää kyl testata onea XoneDxn kans



Joo, oon itekkin vähän seratoa kokeillut, eikä siinä mitään vikaa oo, helvetin hyvä softa. Kaikki toimii ja jotkut featuret ovat parempia kuin traktorissa ja jotkut taas toisinpäin. Sielu ja musiikkikirjasto on vaan myyty NI:lle muutaman viime vuoden aikana ;)

Mä nään Traktorin ja Seraton sellasina joko/tai vaihtoehtoina. Valitset yhden, ja sillä mennään pitkää. Mua kiinnostaa kovasti One:ssa tuo modulaarijärjestely tuohon näkymään.

Traktoristakin löytyy monia ärsyttäviä puolia, kuten esm se eettä en saa järjestää dekkinäkymiä niin kuin itse tykkään. Diggaisin siitä että voisin laittaa tärkeimmät waveformit rinnakkain niin tarttis kattella yleensäkkin paljon vähemmän sitä näyttöä kun mixailee uusia vähemmän soitettuja biisejä esm. live radiolähetykseen. Seratosta taas löytyy isona bonuksena nuo Jogwheelin positio indikaattorit ja tuo waveformien sijoittelu mikä kiinnostaa kovasti.

One vaikuttaisi aikalailla kivasti sellaiselta vaihtoehdolta joka kiinnostaisi, koska sen voi muokkailla aikalailla miten itse haluaa, ja voi tehdä esm. mashuppeja lennosta.

Eniten mä varmaan vierastan Onee:n vaihtamista syystä että olen tuhlannut satoja tunteja kaiken mahd. metadatan yms säätämiseen traktorissa, ja siitä luopuminen on todella vaikeata. Muutamassa tuhannessa biisissä kun rakkaudella hierotut cuepointit ja viimesen päälle laitetut beatgridit, on vaikea vaihtaa.

Valtakunta modulaari Dj softasta joka osaa lukea/importtaa traktor/serato metadatat. En kyllä tiedä onko tällänen ees mahdollista.

--
*super* *possu*

:D

Posts: 3,707

#13 • • Edited :D
Tuohan vois olla ihan hyvä. Millaista aikakoodia tuo ottaa sisäänsä?

edit: ääh ku otti silmän käteen, niin ei se enään vaikutakaan kovin järkevältä. Neext. :)
VicTor miKe

Posts: 268

#14 • • VicTor miKe
Demo meni lataukseen, perästä kuuluu..

--
Bäng bäng!

nomic

Posts: 4,120

#15 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
Jos nyt viimein uskaltaisi kokeilla. :]
Jimmyfi

Posts: 904

#17 • • Jimmyfi
noniin koitin testaila Xone:dxn kansa ja eipä kyllä vakuuttanut .. sain mapattua play ja cue napit muut näköjään resetoitu puhdistu tai jotain.. ja ääniä kuulu vain master ulostulosta.. esikuuntelu ei mitenkään jekkas (pitäisi olla audio kanavien hallintapaneelia että ne saisi toimimaan). Efektit oli jotenkin niin oudosti suunniteltu (käytettävyys) että en edes kehdanut enempää tutustua. onkohan softa suunniteltu pelkästään midiohjaimelle jossa ei ole äänikorttia?

--
solarSwarm Recordings : Worlds only social network record label
http://www.solarswarm.com Le Brand New Super WEbsite! Tsek it Outties

Motto: syö mitä tahot kuhan naatit!

artery

Posts: 7

#18 • • artery

Replying to One DJ - Kotimainen DJ-softa:

noniin koitin testaila Xone:dxn kansa ja eipä kyllä vakuuttanut .. sain mapattua play ja cue napit muut näköjään resetoitu puhdistu tai jotain.. ja ääniä kuulu vain master ulostulosta.. esikuuntelu ei mitenkään jekkas (pitäisi olla audio kanavien hallintapaneelia että ne saisi toimimaan). Efektit oli jotenkin niin oudosti suunniteltu (käytettävyys) että en edes kehdanut enempää tutustua. onkohan softa suunniteltu pelkästään midiohjaimelle jossa ei ole äänikorttia?



Tällä hetkellä mikserin muut outputit, kuin master (eli aux ja headphones) asetetaan kieltämättä hieman hämäävästi mikserin optionsista: mixer_output.jpg

Mäpperin osalta on seuraavan päivityksen myötä tulossa merkittävä uudistus, jossa on mukana muun muassa tämä efektimäppäyksen monipuolistuminen. Tällä hetkellä valitettavasti efektit on mäpättävissä vain niin, että napeilla tai wheelillä vaihdeltavaa "aktiivista efektiä" paremetreineen voi operoida kerrallaan.

Ilmoittelen päivityksestä.
RiD

Posts: 2,817

#19 • • Edited RiD Nukemi
Odottelen innolla että saatte tuon kuntoon. Olen hassannut sen verta rahaa omiin laitteisiini että en kyllä tätä kokeile ennen kuin jonkunnäköistä parempaa mappausmahdollisuutta on tarjolla tai natiivisupporttia esm NI S2 kontrollereille.

Toivottavasti saatte tämän aikaseksi jossain vaiheessa, niin voin osallistua kokeiluun! Juuri nyt ei tuo hiirellä näppäily kauheasti innosta.

Tahtoisin kovasti kokeilla modulaarileiskaa omalla setupillani.

Onnea kuitenkin tämän kanssa, ootte hyvällä asialla! ;)

--
*super* *possu*

artery

Posts: 7

#20 • • artery
Terve taas,

Sitten viime postailumme Onesta on putkahtanut pihalle pari uutta versiota.

1.5 -päivityksessä mukaan tuli (näkyvimpinä muutoksina) mapperin käyttöliittymän monipuolistaminen mahdollistaen macrokikkailuita ym. sekä taajuusvärikoodatut waveformit. Päivitys on toki aiemmille käyttäjille ilmainen.

Toisena lisäyksenä on freeware-versio softasta (One DJ Free), joka on vapaasti käytettävä karsittu versio. Softaversiosta on disabloitu kontrollerituki ja tiettyjä, koko versiossa semiolennaisia, tallennusmahdollisuuksia (custom layoutit, timelinet).

Vimeosta ja Youtubesta löytyy kasvava määrä clippejä esittelypätkien ja tutorialien muodossa, esim. 1.5 promo. Kaikki pätkät tästä.