Vuokrataan: Studio-tila

65 posts, 4 pages, 36,438 views

Morfin Mafer EVVK

Posts: 273

#21 • • Morfin Mafer EVVK DJ and Producer

Replying to Vuokrataan: Studio-tila:

Harmi, että kävi näin. Jos nyt ymmärsin oikein, niin ongelmana (pelkästään?) on velkarahalla ostetut laitteet, joita nyt vuokraat muiden käyttöön. Suosittelen ottamaan pikaisesti yhteyttä laitteiden myyjiin ja selittämään tilanteesi ja pyytämään palautusta. Näissä piireissä ei yleensä olla aivan pikkutarkkoja (riippuu tietenkin mistä tai keneltä nuo ostit, esim. Thomannin kanssa voi syntyä ongelmia jos 30 päivän palautusaika on jo mennyt umpeen. Tämä johtuu siitä, että infopisteissä on usein töissä henkilöitä, jotka eivät vastaa juurikaan mistään).

Siis mitä nopeammin otat yhteyttä (soittaminen voisi olla tehokkain tapa) sitä varmemmin saat asian kondikseen.

Yst. Terv. Esper

Ps* seurasin tilannetta jonkin aikaa tänään täällä lurkkaillessani ja täytyy sanoa, että olen aika hämmentynyt osasta vastauksista, vaikka yleensä täällä klubbarissa on todella mukavaa ja asiantuntevaa sakkia. Kyllähän kaveria pitää auttaa, peace.*piis*



Siis olen ottanut opintolainaa ja siinä on euribor-korko ja se on 1-2 %, joten takaisin maksu ei ole ongelma.

Tuloni on n. 1000 € / kk mutta se ei riitä sellaiseen elämään mitä haluaisin elää.

Klubituksella on muutamia henkilöitä, jotka antavat epäasiallista palautetta ja jotkut ovat aina erimieltä kanssani kaikesta mahdollisesta.
35p3r

Posts: 51

#22 • • Edited 35p3r

Replying to Vuokrataan: Studio-tila:

No onhan tää nyt niin eeppinen lanka jo että melkein luulen monen tarttuneen onnistuneeseen trolliin.



Rölli tai ei, muutaman lauseen kirjoittaminen auttamismielessä tuskin vie paljoa aikaa tai huvittaa trollia. Itselläkin osui ensimmäisenä silmään alvi (real deal*nauru*) sekä suht poikkeava maili.

Muokkaus: Mafer postasikin tässä välissä. Nyt meni itsellänikin usko.
Morfin Mafer EVVK

Posts: 273

#23 • • Edited Morfin Mafer EVVK DJ and Producer

Replying to Vuokrataan: Studio-tila:


---
No onhan tää nyt niin eeppinen lanka jo että melkein luulen monen tarttuneen onnistuneeseen trolliin.
---


Rölli tai ei, muutaman lauseen kirjoittaminen auttamismielessä tuskin vie paljoa aikaa tai huvittaa trollia. Itselläkin osui ensimmäisenä silmään alvi (real deal*nauru*) sekä suht poikkeava maili.

Muokkaus: Mafer postasikin tässä välissä. Nyt meni itsellänikin usko.



Mihin meni usko?

Eikä tämä ole trolli. Luulette vaan. Kaikella kunnoituksella, mutta tämä on julkien väitely eli debaatti.

Yritykset lisäävät hiintan ALV:n tai päin vastoin. Yritksemme liikevaihto on. 10 milj EUR / vuosi jossa olen mukana tällähetkellä ilman palkkaa koska ole nk. "töissä kunnes kutsutaan" -sopimuksella. Joten ALV kuuluu hintaan.

PS: Vastaan näin, koska yritän veikata oikeaa vastausta, koska puhut epäselvästi. Siis mikä maili ja miten niin poikkeava?
Morfin Mafer EVVK

Posts: 273

#24 • • Edited Morfin Mafer EVVK DJ and Producer

Replying to Vuokrataan: Studio-tila:

Harmi, että kävi näin. Jos nyt ymmärsin oikein, niin ongelmana (pelkästään?) on velkarahalla ostetut laitteet, joita nyt vuokraat muiden käyttöön. Suosittelen ottamaan pikaisesti yhteyttä laitteiden myyjiin ja selittämään tilanteesi ja pyytämään palautusta. Näissä piireissä ei yleensä olla aivan pikkutarkkoja (riippuu tietenkin mistä tai keneltä nuo ostit, esim. Thomannin kanssa voi syntyä ongelmia jos 30 päivän palautusaika on jo mennyt umpeen. Tämä johtuu siitä, että infopisteissä on usein töissä henkilöitä, jotka eivät vastaa juurikaan mistään).

Siis mitä nopeammin otat yhteyttä (soittaminen voisi olla tehokkain tapa) sitä varmemmin saat asian kondikseen.

Yst. Terv. Esper

Ps* seurasin tilannetta jonkin aikaa tänään täällä lurkkaillessani ja täytyy sanoa, että olen aika hämmentynyt osasta vastauksista, vaikka yleensä täällä klubbarissa on todella mukavaa ja asiantuntevaa sakkia. Kyllähän kaveria pitää auttaa, peace.*piis*



Annat vääriä neuvoja. Ei laitteita voi enää palauttaa ja niiden arvo ei riitä 6400 € opintolainan maksuun ja läppärin ostin 3-vuoden osamaksulla. Kyllä mä pystyn lainat takaisin maksamaan mutta silloin minun pitää säästää kaikesta muusta kuin ruuasta ja asunnon vuokrasta ja i4ware Softwaren pyörittämiskuluista.
Juhgu

Posts: 7,921

#25 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Replying to Vuokrataan: Studio-tila:


---
Mihin meni usko?

Eikä tämä ole trolli. Luulette vaan. Kaikella kunnoituksella, mutta tämä on julkien väitely eli debaatti.

Yritykset lisäävät hiintan ALV:n tai päin vastoin. Yritksemme liikevaihto on. 10 milj EUR / vuosi jossa olen mukana tällähetkellä ilman palkkaa koska ole nk. "töissä kunnes kutsutaan" -sopimuksella. Joten ALV kuuluu hintaan.



Jos oot softatalon tms firman työntekijä, niin et sä niiden ALVeille voi laskuttaa jotain oman huoneen studioksi vuokraamista tai muitakaan omia puuhastelujas. Ei se toimi niin. Omille proggiksilles sun pitäis perustaa toiminimi tai yritys (jonka ei tarvi maksaa ALVia - eikä siten asiakkaaltakaan laskuttaa sitä - ennenku myynti on yli 8500e vuodessa).

Mut tää studiohomma ei vaikuta oikein lupaavalta, koska kuten on jo todettukin, se ei onnistu akustoimattomassa tilassa läppärin kajareilla. Ja jos hankkisit akustoinnit ja äänentoistot (monen tonnin investointi), ja alkaisit aktiivisesti pyörittää kotonas jotain studiota, ni sit vois tulla naapureilta ja taloyhtiöltä vähän sanomista. Olettaen siis että asut kerrostalossa.

Biisien tai miksausten tekeminen kuulokkeilla ja läppärillä taas on sellasta puuhaa mistä ei kukaan halua maksaa 100 euroa kerralta, koska se onnistuu melkein kaikkien omilla tai kavereiden vehkeillä.

Opintolainaan tai muihin rahahuoliin olis mun mielestä ehkä fiksuin ratkaisu vaan mennä johonkin oikeisiin töihin näiden kikkailujen sijaan. Mut jokainen toki tyylillään.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Damien

Posts: 2,882

#26 • • Edited Damien [tr3ox]

No onhan tää nyt niin eeppinen lanka jo että melkein luulen monen tarttuneen onnistuneeseen trolliin.

...you know us, we aim to please... 8)
NwB

Posts: 327

#27 • • Edited NwB
Hitto. Mäki vuokraan mun kämppää ihan mihin tahansa. 150€+alv per päivä johon sisältyy patja ja mitä edellinen asiakas on jääkaappiin ja/tai patjoille jättäny.

High-life, here I come.

--
Jee! Kumpi voitti!!

Morfin Mafer EVVK

Posts: 273

#28 • • Edited Morfin Mafer EVVK DJ and Producer

Replying to Vuokrataan: Studio-tila:


---

---
Mihin meni usko?

Eikä tämä ole trolli. Luulette vaan. Kaikella kunnoituksella, mutta tämä on julkien väitely eli debaatti.

Yritykset lisäävät hiintan ALV:n tai päin vastoin. Yritksemme liikevaihto on. 10 milj EUR / vuosi jossa olen mukana tällähetkellä ilman palkkaa koska ole nk. "töissä kunnes kutsutaan" -sopimuksella. Joten ALV kuuluu hintaan.
---


Jos oot softatalon tms firman työntekijä, niin et sä niiden ALVeille voi laskuttaa jotain oman huoneen studioksi vuokraamista tai muitakaan omia puuhastelujas. Ei se toimi niin. Omille proggiksilles sun pitäis perustaa toiminimi tai yritys (jonka ei tarvi maksaa ALVia - eikä siten asiakkaaltakaan laskuttaa sitä - ennenku myynti on yli 8500e vuodessa).

Mut tää studiohomma ei vaikuta oikein lupaavalta, koska kuten on jo todettukin, se ei onnistu akustoimattomassa tilassa läppärin kajareilla. Ja jos hankkisit akustoinnit ja äänentoistot (monen tonnin investointi), ja alkaisit aktiivisesti pyörittää kotonas jotain studiota, ni sit vois tulla naapureilta ja taloyhtiöltä vähän sanomista. Olettaen siis että asut kerrostalossa.

Biisien tai miksausten tekeminen kuulokkeilla ja läppärillä taas on sellasta puuhaa mistä ei kukaan halua maksaa 100 euroa kerralta, koska se onnistuu melkein kaikkien omilla tai kavereiden vehkeillä.

Opintolainaan tai muihin rahahuoliin olis mun mielestä ehkä fiksuin ratkaisu vaan mennä johonkin oikeisiin töihin näiden kikkailujen sijaan. Mut jokainen toki tyylillään.



Työttömänä ei kannata perustaa yritystä jos liikevaihto ei todellakaan ole jotain kymmeniätuhansia euroja kuukaudessa omalla liikeidealla. Näin mulle sanottiin TEKES:ssä. Ja harvalla on liikeidea jolla tehdään kymmeniä tuhansia kuukaudessa.

Vain vakituisisessa työsuhteessa olevan kannattaa perustaa Oy esim. verojenhallintaan ja näin sanottiin Ensimetrissä. Myöskin kannattaa ottaa huomioon että Oy on sen verran pyrograatinen, että se voi maksaa 1000 € / vuosi kaiken paperityön ohella.

Jos olet työtön niin suosittelen omiin puhasteluihin esim. Eezy Osk:ta: http://www.eezy.fi/ ; koska tuskin tulet tekemään kovinkaan suurta bisnestä ja suomeessa et muuta kuin starttirahan ja sekun loppuu niin olet aikas heikossa tilanteessa jos yritys ei menestykkään.

Myöskään, nk oikeisiin töihin ei niin vaan pääse, koska ainakin Tamperella on heikko työtilanne ja avoimista paikoista on kova kilpailu.
a

Posts: 1,480

#29 • • a
ihan turha sun mark on yrittää myydä eezy oskia muille duunareille, kun on hyvin tiedossa ettei ammattiliitot maksa eezyn kanssa toimiville soviteltua päivärahaa. keksii kohta muutkin ton sun kikka kolmosen, että heitetään makuupussi olkkarin lattialle ja aletaan myymään majoituspalveluita nimikkeellä "vierashuone - täysi varustelu".
Morfin Mafer EVVK

Posts: 273

#30 • • Edited Morfin Mafer EVVK DJ and Producer

Replying to Vuokrataan: Studio-tila:

ihan turha sun mark on yrittää myydä eezy oskia muille duunareille, kun on hyvin tiedossa ettei ammattiliitot maksa eezyn kanssa toimiville soviteltua päivärahaa.



KELA kyllä maksaa soviteltuapäivärahaa ja mä en jaksa asiasta väitellä. Väitätte vaan tahaallaan vastaan kuten esim. siinä asiassa että paljonko Eezy Osk ottaa välistä. Sitä en ole kysellyt, että maksaako ammattiliitot. Mutta kaiken kaikkiaan jos ette saa sovitettuapäivärahaa KELAsta toimiessanne Eezy:n kautta on se teidän ongelma ja teidän osaamattomuutta toimia työvoimatoimiston kanssa. Tiedän kyllä itse hyvin, että voitte sitten saada KELA:sta päätöksen, että sovitetunpäivärähan maksu loppuu päivämäärllä X kun toimitte Osuuskuntien kanssa. Olen itse saanut kerran sellaisen lapun, mutta olin päässyt TAMK:iin opsikelamaan joten opintotuki alkoi juosta ennen päivämäärää milloin sovitettupäivärahani olisi katkaistu. Eli ei muuta kuin, kannattaa vähän katsoa mihin projekteihin suostuu Osuuskuntien kautta. Niitä kun on vakituisellasopimuksella olevaa alihankintaa.

Se miksi päivärahat halutaan katkasita on suomen valtion tapa ylläpitää työttömyytä, koska tänne ei haluta täystyöllisyyttä. Tai ainakin SDP:n vastustajat näin väittää.
a

Posts: 1,480

#31 • • Edited a
http://www.journalistiliitto.fi/uutiset/?x17675=8501080

"Työttömyysturvan muutoksenhakulautakunnan kahden tuoreen päätöksen mukaan soviteltuun päivärahaan ei ollut oikeutta, koska työajan seuranta ei ratkaisvana olleissa tapauksissa toteutunut riittävällä tavalla."

Ei kukaan sua tahallaan kiusaa. Tai no, ehkä vähän :3

Edit: Liittyy siis siihen, että Kela ei maksa soviteltua päivärahaa, eikä se ole mikään väittelynaihe vaan poliittinen periaatepäätös viime vuodelta.
Morfin Mafer EVVK

Posts: 273

#32 • • Edited Morfin Mafer EVVK DJ and Producer

Replying to Vuokrataan: Studio-tila:

http://www.journalistiliitto.fi/uutiset/?x17675=8501080

"Työttömyysturvan muutoksenhakulautakunnan kahden tuoreen päätöksen mukaan soviteltuun päivärahaan ei ollut oikeutta, koska työajan seuranta ei ratkaisvana olleissa tapauksissa toteutunut riittävällä tavalla."

Ei kukaan sua tahallaan kiusaa. Tai no, ehkä vähän :3

Edit: Liittyy siis siihen, että Kela ei maksa soviteltua päivärahaa, eikä se ole mikään väittelynaihe vaan poliittinen periaatepäätös viime vuodelta.



Tästä syystä, olenkin jo asentanut palvelimelleni Polarion ALM:n, Subversionin, Git:n ja Atlassian FishEye/Cruciblen, jotka automaatisesti tallentaa palvelimelle työntekijöiden tiedostojen tallennusajat joista sitten saadaan työajanseuranta tietokoneen tekemänä. Olen myös kehitellyt jo useamman vuoden Timesheeteja: http://ext.i4ware.fi/timesheet/index/index ;järjestelmäi maksaa n. 10000 € ja osan näistä rahoista sain opintolainana ja osan tulorahoituksesta silloin kun i4ware Softwarella meni hyvin.

Olen nyt miettinyt asioita tarkemmin ja en aio perustaa omaa Osuuskuntaa vaan ehkä Toiminimen tai Oy:n. Oma Osuuskunta on liian suuri riski kun omistajia on liikaa. Myöskin oma Osuuskunta on siinämielessä epäreilu, koska olen eläkkeellä ja sitäkautta minulla on turvattu toimeentulo toisin kuin työttömillä. Siis jos jäsen määrä putoaa alle 7 kappaleeseen niin silloin menetän koko Osuuskunnan koska on pakko ajaa Osuuskunta konkurssiin koska muut jäsenet eivät saa enää työttömyyskorvausta.
Juhgu

Posts: 7,921

#33 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Replying to Vuokrataan: Studio-tila:


---
Olen nyt miettinyt asioita tarkemmin ja en aio perustaa omaa Osuuskuntaa vaan ehkä Toiminimen tai Oy:n. - -



En jaksanu seurata kaikkea tätä keskustelua, mut teki mieli kommentoida et älä nyt mitään osakeyhtiötä mene perustamaan. Siinä on paljon byrokratiaa etkä tarvi sitä mihinkään. Jos jotain omia proggiksias puuhastelet ni toiminimi sit.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Damien

Posts: 2,882

#34 • • Damien [tr3ox]
...ja mä kun oikeesti luulin jeesaavani jotain, mut tää siis todellakin on Hamiltonin Markki...

Ei vittu, kaikkeen paskaan sitä lusikkansa työntääkin. 8)
Morfin Mafer EVVK

Posts: 273

#35 • • Edited Morfin Mafer EVVK DJ and Producer

Replying to Vuokrataan: Studio-tila:


---

---
Olen nyt miettinyt asioita tarkemmin ja en aio perustaa omaa Osuuskuntaa vaan ehkä Toiminimen tai Oy:n. - -
---


En jaksanu seurata kaikkea tätä keskustelua, mut teki mieli kommentoida et älä nyt mitään osakeyhtiötä mene perustamaan. Siinä on paljon byrokratiaa etkä tarvi sitä mihinkään. Jos jotain omia proggiksias puuhastelet ni toiminimi sit.



En tietenkään perusta Oy:tä ennen kun mun liikevaihto on tarpeeksi iso. Ja ehkä se liikevaihto ei koskaan ole tarpeeksi iso.

Mäkun en liikeideaani kerro kellekkään. En edes Eezy Osk:lle enkä edes TE-keskukselle. Vain harvat tietää liikeideani ja ne on sanonut vaan että aijon vaan kääriä fyffet laillisesti pienellä tempulla. Ja nämä on sanoeet mulle, että tulen tekemään yskin 100k likevaihdon vuoddessa mutta en yhtään enempää.

Mitäs sanotte jos myyn nämä mun DJ-laitteet pois? Niin ja mun kovolla on n. 3000 laillisesti hankittua biisiä. Pystyisin lyhentään opintolainaa jonkinverran ja kannettavani on osamaksulla ja sen voi myydä valtakirjalla. Mutta näin menetän vähksiaikaa haaveni perusta oman ohjelmotimiston jos itse en soita vaan mun valitsemat DJ:t soittaa. Ja mähän en katttele minkänlaista petturuutta, kuten esim. sitä, face-to-face sanotaan että miksaukseni on hyviä ja sitten täällä netissä sanotaan julkisesti jotain muuta.

Tiedän myös, että osa pitää minua hulluna. Mutta en mää hullu ole.

Se miksi avaudun täällä niin kauttaaikojen monet teistä on väittänyt, että en esim. koskaan työllisty IT-alalle ja kun sitten olenkin menestynyt niin mua on ottanut sanomisenne niin paljon pattiin, että on pitänyt vähän avautua.

EDIT: Pari typoa pois.
fatal_error

Posts: 275

#36 • • fatal_error ........⌘........
Luin tässä tätä topiccia ja mieleen tuli ensimmäisenä lausahdus; Mitä helevettiä täällä tapahtuu? :D henk.koht kannatan kaikkea yrittämistä, mutta näillä lähtökohdilla ei kannata. Ei tuu mitään. Sorry! mut näin se vaan on...tai ohan se kuuluisa lausahdus, ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa. Mutta, ei ehkä päde tässä asiassa. *piis*

--
LISÄÄ LÄMPÖÖ KOPPIIN!

Morfin Mafer EVVK

Posts: 273

#37 • • Morfin Mafer EVVK DJ and Producer

Replying to Vuokrataan: Studio-tila:

...ja mä kun oikeesti luulin jeesaavani jotain, mut tää siis todellakin on Hamiltonin Markki...

Ei vittu, kaikkeen paskaan sitä lusikkansa työntääkin. 8)



Nyt ei erään nimeltämaitsemattoman DJ:n kehoitukset vaihtaa nimeä onnistunut. Eikä kyllä kenenkään muunkaan ehdotukset vaihta nimeä ole koskaan onnistuneet.

Kyllä sä mua jeesat, olette jeesannet paljonkin.

Mutta kun mä en liikeideaani kerro kellekkään ja kalastelen teiltä vaan neuvoja.
Morfin Mafer EVVK

Posts: 273

#38 • • Morfin Mafer EVVK DJ and Producer

Replying to Vuokrataan: Studio-tila:

Luin tässä tätä topiccia ja mieleen tuli ensimmäisenä lausahdus; Mitä helevettiä täällä tapahtuu? :D henk.koht kannatan kaikkea yrittämistä, mutta näillä lähtökohdilla ei kannata. Ei tuu mitään. Sorry! mut näin se vaan on...tai ohan se kuuluisa lausahdus, ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa. Mutta, ei ehkä päde tässä asiassa. *piis*



Niin se on tyhmä joka todella maksaa ei se joka pyytää.

Mutta eiköhän ala kohta olla keskustelut keskusteltu.
Juhgu

Posts: 7,921

#39 • • Juhgu Virnistelijä

Replying to Vuokrataan: Studio-tila:


---
Mutta kun mä en liikeideaani kerro kellekkään ja kalastelen teiltä vaan neuvoja.



Jos nyt leikitään että sulla on oikeesti jotkut sadantonnin bisnekset suunnitteilla, niin kyllä niistä liikeideoista kannattaa keskustella. Ei ehkä julkisella nettiforumilla mutta jossain. Nimittäin jos liikeideassa onkin jotain mitä ei ole tullut ajatelleeksi – kuten vaikka esimerkiksi että masterointistudion pyörittäminen ei onnistukaan akustoimattomassa olohuoneessa läppärin kajareilla – niin voi olla hyväksi huomata tälläiset seikat mieluummin ennen liiketoiminnan aloittamista kuin sen jälkeen.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Morfin Mafer EVVK

Posts: 273

#40 • • Edited Morfin Mafer EVVK DJ and Producer

Replying to Vuokrataan: Studio-tila:


---

---
Mutta kun mä en liikeideaani kerro kellekkään ja kalastelen teiltä vaan neuvoja.
---


Jos nyt leikitään että sulla on oikeesti jotkut sadantonnin bisnekset suunnitteilla, niin kyllä niistä liikeideoista kannattaa keskustella. Ei ehkä julkisella nettiforumilla mutta jossain. Nimittäin jos liikeideassa onkin jotain mitä ei ole tullut ajatelleeksi – kuten vaikka esimerkiksi että masterointistudion pyörittäminen ei onnistukaan akustoimattomassa olohuoneessa läppärin kajareilla – niin voi olla hyväksi huomata tälläiset seikat mieluummin ennen liiketoiminnan aloittamista kuin sen jälkeen.



Jeah.. just.. ja Spinno Enterpeise Center on väärässä:
http://spinno.fi/
TE-keskus on myös vääräsässä ja Ensimetri on väärässä.
TEKES:kin on väärässä ja myös Technopolish Ventures on väärässä jne.
Samoin yrittäjät jotka ovat onnistuneet ovat sanoneet että onnistuminen vaati 6-vuotta puuhastelua.