hymiöt

91 posts, 5 pages, 22,497 views

MaSari

Posts: 1,986

#61 • • MaSari space jammer

?:
---
serotonot:
opetellaan jooko kirjoittamaan niin että kaikkea ei tarvitse viestiä acid housesta muistuttavalla logolla (ei silti että acid housessa olisi mitään vikaa).

---


Älä nyt oo tommonen, ei lehmukaan murehdi,
se vaa märehtii ja nukkuu www.antenniosasto.net/lehmu.gif

^___^



Nii, mä oon samaa mieltä. Hymiöt on hyviä siks että ne tukee sun kielellistä ilmaisua. Ja toi Lehmu on muuten aivan ihana *plur*

--
minä kellotan sinuaaa.. *nuotti*

serotonot

Posts: 3,137

#62 • • serotonot Paul Easy

MaSari:
---


Nii, mä oon samaa mieltä. Hymiöt on hyviä siks että ne tukee sun kielellistä ilmaisua. Ja toi Lehmu on muuten aivan ihana *plur*



Millä tavalla hymiöt tukee kielellistä ilmaisua? Ne nimenomaan heikentää sitä ja aiheuttaa sisälukutaidon heikkenemistä (kuten huomataan). Ilmaisua ne saattavat helpottaa ihmisillä, jotka eivät osaa kielellisesti itseään ilmaista, mutta eihän hymiöillä ole mitään varsinaista kielellistä merkitystä. Ne vaan helppottaa kirjoitustaidottomia estämään väärikäsitysten syntymistä.
Summerblink

Posts: 291

#63 • • Summerblink 2 vasenta jalkaa

serotonot:
hymiöt on todella ahdistavia. Kiitos hymiöiden, mm. suomalaisten nuorten kielellinen ilmaisu on heikentynyt niin paljon, että jopa ylioppilaskirjoituksissa vastauksista on löytynyt hymiöitä.


Ymmärrän että ne ovat kai jääneet osaksi nettiviestintää, mutta ei nyt helvetti anneta niiden sentään pilata kaunista kieltämme ja sen ymmärtämistä.


[muokattu 18.11.2003 17:10]



Kommunikointi kehittyy ja elää jatkuvasti. Tuskin Agricolakaan katsoisi tämän päivän kirjakieltä hyvällä. Ehkä hymiöt ovat ensi vuosikymmenellä siirtyneet kirjakieleenkin, ei voi tietää.

;-)
MaSari

Posts: 1,986

#64 • • MaSari space jammer

serotonot:
---
MaSari:
---


Nii, mä oon samaa mieltä. Hymiöt on hyviä siks että ne tukee sun kielellistä ilmaisua. Ja toi Lehmu on muuten aivan ihana *plur*

---


Millä tavalla hymiöt tukee kielellistä ilmaisua? Ne nimenomaan heikentää sitä ja aiheuttaa sisälukutaidon heikkenemistä (kuten huomataan). Ilmaisua ne saattavat helpottaa ihmisillä, jotka eivät osaa kielellisesti itseään ilmaista, mutta eihän hymiöillä ole mitään varsinaista kielellistä merkitystä. Ne vaan helppottaa kirjoitustaidottomia estämään väärikäsitysten syntymistä.



Kylläpäs on. Musta on ainakin paljon kivempi seurata foorumia, missä on myös hymiöitä käytetty, koska hymiöt tukee kirjoitusta ja sitä viestiä mitä sä yrität sillä hakea. Teksti on paljon helpommin luettavaa ja mielenkiintosta *joo*

--
minä kellotan sinuaaa.. *nuotti*

Epailija

Posts: 5,636

#65 • • Epailija Physicist, 2nd class.

serotonot:
Millä tavalla hymiöt tukee kielellistä ilmaisua? Ne nimenomaan heikentää sitä ja aiheuttaa sisälukutaidon heikkenemistä (kuten huomataan). Ilmaisua ne saattavat helpottaa ihmisillä, jotka eivät osaa kielellisesti itseään ilmaista, mutta eihän hymiöillä ole mitään varsinaista kielellistä merkitystä. Ne vaan helppottaa kirjoitustaidottomia estämään väärikäsitysten syntymistä.



Eivät kaikki mahdolliset väärinkäsitykset nyt sentään pelkästään sisälukutaidon tai kirjoitustaidon puutteesta johdu. Joissain tapauksissa toinen täytyy jo ennestään tuntea, että voisi ilman hymiöitä sanoa onko jokin kommentti edes sitä niin vaikeasti tulkittavaa sarkasmia, vaiko jotain muuta - ihan kuin sarkasmi ei olisi jo valmiiksi tarpeeksi vaikea huumorin laji. Tuntemattomille ihmisille on hyvin hankala välittää tekstimuodossa äänenpainoja taikka ilmeitä, jotka tutut yleensä osaavat ilman apua tekstiin yhdistää, ja ainakin näiden pienten lisävivahteiden ilmaisuun ovat hymiöt kuin omiaan. Ongelman ydin tässä onkin se, että netissä ihmiset usein kirjoittavat ihan kuin puhuisivat, mikä sinänsä on kyllä ihan ok, mutta sellainen kirjallinen ilmaisu tulisi osata pitää erillään ”kunnollisesta” kirjallisesta ilmaisusta. Jos ei ymmärrä eroa ylppäreiden ja nettijutustelun välillä, niin ei hyvin mene.

Allekirjoittaneen mielestä hymiöt ovat ihan käypä tapa värittää ilmaisua, painottaa, tyylitellä ja ilmoittaa asioita kompaktissa muodossa. Toisaalta välillä tuntuu, että itsekin tulee käyttäneeksi hymiöitä ihan liikaa, jolloin ne kokevat inflaation ja yht'äkkiä oletkin varmaan pahalla päällä, jos ei ole hymiötä joka lauseen perässä. Voi olla, että hymiöt ovat liiankin helppo tapa ilmaista asioita, mutta kohtuudella käytettynä niistä ei liene pahemmin haittaakaan.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

MaSari

Posts: 1,986

#66 • • MaSari space jammer
Kiitos epailija, just tota mä tarkotinki *hali*

--
minä kellotan sinuaaa.. *nuotti*

serotonot

Posts: 3,137

#67 • • serotonot Paul Easy

Epailija:
---
välillä tuntuu, että itsekin tulee käyttäneeksi hymiöitä ihan liikaa, jolloin ne kokevat inflaation ja yht'äkkiä oletkin varmaan pahalla päällä, jos ei ole hymiötä joka lauseen perässä. Voi olla, että hymiöt ovat liiankin helppo tapa ilmaista asioita, mutta kohtuudella käytettynä niistä ei liene pahemmin haittaakaan.



No sen verran vedän kyllä takapakkia että voin allekirjoittaa ainakin tuon ^
Avatar
#68 • • djmg Guest
*plur**blush**jiihaa**aplodit**hymy**hih**uuh**pahis**joo**hali* kaipa ne noi on mitä enimmäkseen käyttää...
tuleehan niitä muitakin sitten käytettyy..=)
UnityF

Posts: 15,721

#70 • • UnityF joo just se
*ankka* täältä puuttuu semmoinen pelästyny.. semmoinen niinkuin kääk hymiö.. *kaipaa pahasti* *joo*


*piis**plur**piis*
Orfeus

Posts: 5,872

#71 • • Orfeus
*joo* *pahis* *iihhih* *nauru* *täh*
Toykio

Posts: 294

#72 • • Toykio
*joo* hymiöt huvittavat ...*joo*
Pupua voisin alkaa myös suosimaan!!*pupu*
kazaa

Posts: 48

#73 • • kazaa
Selevä...pistetään sitten oma mielipiteeni hymiöistä.

Kirjoitin:
”Mun on nyt aivan pakko avautua näistä ”maanmainioista” hymiöistä. On meinaan alkanut tympimään todenteolla, kun joka helvetin viestissä vilkkuu ja välkkyy hirveät määrät hymiöitä. Ne tavalliset, tyyliin :) :D vielä ymmärrän, jossei niitä käytä liikaa. Hymiöt ovat ihmisille, jotka eivät osaa ilmaista mielipidettään, tunnetilaansa tms muulla kuin näillä v*tun hymiöillä. Ne vievät sisällön tekstistä, koska enää ei tarvi ajatella mitä kirjoittaa. ”Oli hauskaa bileissä *jiihaa**jiihaa**jiihaa**jiihaa**aplodit**nauru**nauru*” -tyyliset tekstit ovat valitettavan yleisiä nykyään.”
sapeli

Posts: 11,768

#74 • • sapeli jokukukamikä?
Jos ei muut vielä oo näitä toivonu niin minä toivon: *palvoo* (kiitoskiitos on aika lähellä, mutta enemmän sellanen "we're not worthy"-meininki) *yök* (eli oksennus - vähän kuin poks mutta kieli ulkona tjsp) *einauru* (niinkuin eiei mutta iloinen) ... pitää miettiä mille muille olis ollut käyttöä *hihu*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

zari

Posts: 716

#75 • • zari Team Tamppaajat
näitä tulee enimmäkseen käytettyä:

*nauru* *hymy* *hih* *igor* *jiihaa*

--
it`s nice to be important,but it`s more important to be nice

äm

Posts: 2,376

#76 • • äm
Tappelu!
Mitä tekee hän: *taputapu* ?

a) ”taputapu” ja sen jälkeen ”viri-viri-tööt-tööt” -pyöritys
vaiko
b) ”taputapu” ja sen jälkeen keskisormea?

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

Tripla-T

Posts: 373

#77 • • Tripla-T Räntämäen Lataamo
Muutaman vuoden päästä hymiöt löytyy kieliopista, heh. No kuitenkin, mielestäni ne on mahtava keksintö. Kommunikaatiossa tärkeä osa välittyy ilmeiden perusteella ja turvan tulkinnalla, hyvä homma !

--
Crom ! - Conan Barbaari

Tiinuliinu81

Posts: 510

#78 • • Tiinuliinu81 Säätäjä
Paras on *muhaha*Se on niin söpö. Ja eniten varmaan tulee käytettyä jotain näistä *joo**hihu**hih*

--
Jos oisit kohtelias, hyvätapainen
jos oisit vähemmän vittumainen
tai äiti Teresan sukulainen...

Sinza

Posts: 2,227

#79 • • Sinza
Tarvetta olis kauhistunut/hämmästynyt hymiölle *joo*. *täh*-hymiö ei mun mielestä palvele hyvin tätä tarkotusta vaan se on enemmin "ai mitä, mä en tajunnut..."

--
Mooi! Hyvä meininki!! Käytsä usein täällä?! *nauru*

Avatar
#80 • • RINY Guest
*sydän* *plur* *pihkassa* *hali* *pus* *ding* *kivatsulle*