Millä muunnatte audiot

13 posts, 1 page, 10,458 views

tommib

Posts: 3,204

#1 • • tommib
Mitä ohjelmia käytätte audion muuntamiseen? Käytän AVSää ja se on ihan jees softa. Muuntelen nuo 320kbit mp3:t audioksi, jotta saa levylle. Onko parehmpia sofita?
Jimmyfi

Posts: 904

#2 • • Jimmyfi
hmm mitä mä joskus poltellu cdlle mp3sia audiona niin suoaran vaan poltto softaan vetäny mpset ja se kääntäny on fly ne waviks ja toiminnu =)

--
solarSwarm Recordings : Worlds only social network record label
http://www.solarswarm.com Le Brand New Super WEbsite! Tsek it Outties

Motto: syö mitä tahot kuhan naatit!

thomas

Posts: 5,618

#3 • • thomas

Replying to Millä muunnatte audiot:

Mitä ohjelmia käytätte audion muuntamiseen? Käytän AVSää ja se on ihan jees softa. Muuntelen nuo 320kbit mp3:t audioksi, jotta saa levylle. Onko parehmpia sofita?



Joskus aikoinaan ihan Winampilla ja sieltä wave writer plugin
roberto

Posts: 251

#4 • • roberto
vinyyliltä oon ainaki nauhotellu audacityllä. kai sillä voi kans fileitä konvertoida.
ezzy

Posts: 8,060

#5 • • ezzy Droid-pappa

Replying to Millä muunnatte audiot:

hmm mitä mä joskus poltellu cdlle mp3sia audiona niin suoaran vaan poltto softaan vetäny mpset ja se kääntäny on fly ne waviks ja toiminnu =)



Nimenomaan tämä. Ei niitä tarvi "muuntaa" erikseen.
a

Posts: 1,480

#6 • • a

Replying to Millä muunnatte audiot:

Ei niitä tarvi "muuntaa" erikseen.



Se riippuu täysin softasta, onko siinä konvertointia vai eikö ole. Sinällään lossy-formaatteja ei ikinä kannata konvertoida yhtään mihinkään muuten kuin juuri CDA:ksi mankkaa varten, joten siihen tarkoitukseen kannattaakin käyttää polttosoftaa joka ton homman samalla ajaa.

Jos kotioloissa on tarkoitus muuten rippailla/pakkailla biisejään hoitaa foobar2000:n diskwriter homman kotiin biisejä soitellessa, ja jos siihen lisätään vähäinen editointitarve juurikin Audacity. Molemmilla löytyy plugarit kaikkiin yleisiin formaatteihin eikä ne ole mitään cripplewarea miltä AVS vaikuttaisi.

Oma suosikki erikoistuneempaan käyttöön on ollut Awave Studio, jolla on kyllä järjetön kirjasto mitä ihmeellisimmille formaateille ja melkein 20 vuotta kehityshistoriaa. Ei oo tarvinnut itkeä, kun pitäisi GUSin patchi saada Kurzweiliin tms :)
darudevil

Posts: 427

#7 • • darudevil Darude

Replying to Millä muunnatte audiot:

Mitä ohjelmia käytätte audion muuntamiseen? Käytän AVSää ja se on ihan jees softa. Muuntelen nuo 320kbit mp3:t audioksi, jotta saa levylle. Onko parehmpia sofita?


En väitä paremmaksi, mutta iTunes polttaa kaikki soittamansa suoraan CDA:ksi, jos haluat, tai konvertoi Losslessiksi, WAVES/AIFFiksi tai eri laatuiseksi mp3:ksi.
a

Posts: 1,480

#8 • • a
Totta. Mä varovasti voisin suositella iTunesia ainakin AVS:n sijaan tilanteessa, jossa käyttäjä ei ole täysin tietoinen tarpeistaan ja haluaa ihan ok toimivan "all-in-one"-ratkaisun miettimään omasta puolesta triviaaleja asioita. Ja tietty jos huushollista löytyy mitään iPodia fiksumpaa Apple-laitetta, on vähän pakkokin.

Se on sit mainituista softista (lukuunottamatta AVS?) ainoa, joka asentaa daemonin koneelle lupaa kysymättä ja integroituu käyttiksen osaksi siten, ettei sitä puukottamatta saa enää vittuun sieltä.
tommib

Posts: 3,204

#9 • • tommib

Replying to Millä muunnatte audiot:


---
Mitä ohjelmia käytätte audion muuntamiseen? Käytän AVSää ja se on ihan jees softa. Muuntelen nuo 320kbit mp3:t audioksi, jotta saa levylle. Onko parehmpia sofita?
---

En väitä paremmaksi, mutta iTunes polttaa kaikki soittamansa suoraan CDA:ksi, jos haluat, tai konvertoi Losslessiksi, WAVES/AIFFiksi tai eri laatuiseksi mp3:ksi.



Kiitos vinkistä, pitääpi tutkia asiaa! Soittotarkoitukseen noita audioksi polttelen, joten haluaisin laadukkaana.
a

Posts: 1,480

#10 • • a
MP3 puretaan aina samalla tavalla, eli sä et kyllä näe minkäänlaista eroa softien välillä.
¡ Previous post about a year ago !
chakkimatti

Posts: 11

#13 • • chakkimatti
Suosin itse Audacity'ä. Ilmainen ja erittäin tehokas. Itse joutuu lame enc kääntämisitedoston hakemaan (windowsille versio löytyy täältä). Sen jälkeen onkin sitten ihan pätevä, ilmainen mp3 muunnin joka osaa ID-tagien lisäämisen ja avaa mp3:set ja kääntää ne waviksi ja äänitiedoston kompressointi ja normalisointi onnistuu samalla ohjelmalla.