CDJ- jukat, mitä poltto-ohjelmaa käytätte?

51 posts, 3 pages, 30,585 views

darudevil

Posts: 427

#41 • • darudevil Darude

Replying to CDJ- jukat, mitä poltto-ohjelmaa käytätte?:

Siinäpä ne olikin.



A, vaikka jonkinlaisena nördenä ymmärrän ainakin osan ja asia kiinnostaakin, niin ajattelin raportoida, että tuossa muutama aika sitten kun vielä CD:eitä soitin ja poltin, niin aihioni ostin ihan rändomina sieltä sun täältä, toki mielelläni jotain "merkkiä". Poltin 99% levyistä MacBook Pro:n polttimella, milloin sylissä, milloin hotlan sängyllä, milloin autossa Puolassa hullun kuskin ajaessa 140km/h soratiellä jossa Kankkunen olis jo painanut jarrua, eikä tule mieleen yhtään paskaa polttoa (sellaista siis, joka olisi päätynyt soittimeen ja klikannut kesken soiton jostain tuntemattomasta syystä, toki muutama write tms error polttaessa, ilmeisesti huono media kyseessä?), mutta muutamia naarmuuntuneita levyjä kyllä. Eli siis ainakaan mulla ei ole käytännössä ollut juurikaan minkäänlaista vaikutusta tai merkitystä missä ja miten poltan (iTunesilla, maksiminopeudella aina, yleensä hölmönä viimetingassa tietty), ja Tonniset on eri versioineen lukenut levyjä ihan jees.
Lupu

Posts: 317

#42 • • Lupu Supersaha

Replying to CDJ- jukat, mitä poltto-ohjelmaa käytätte?:

En usko minkään valmistajan enää tekevän pelkkiä CD-R-kirjoittimia, jos sitä tarkoitit


Heh, kiitos - nopeasti vaan katsoin että Plextorin saatavuus näytti vaikealta ja tein johtopäätöksiä. Huomasin tosin juuri myös vanhan Plextor PX-712A aseman huuto.net:issä ja poistin sen 15 eurolla.

Edit: olettaakseni Metal Azon tuotantoa on hitaasti lopetettu Verbatimin lanseerattua Super Azon kymmenen vuotta sitten.


Hyvä tietää. Pitää tyypata Super Azoa, voisi kuvitella että on riittävä. Toisaalta "Anything worth doing is worth overdoing"... *hymy*
a

Posts: 1,480

#44 • • Edited a

Replying to CDJ- jukat, mitä poltto-ohjelmaa käytätte?:

ajattelin raportoida



Tämä pitää täysin paikkansa semminkin, kun tonnisessa ei ole CD-soitin vaan CD-asema laadukkaammalla lukupäällä ja firmiksellä, joka on nimenomaan optimoitu selvitymään naarmuista / kirjoitusvirheistä. Tuntee Pioneer katsos asiakkaansa ;)

Mä ajattelen keräilijänä enemmänkin arkistoinnin kannalta, olen digitalisoinut musiikkikokoelmaani lähes 20 vuotta eri menetelmillä ja tarkoitus olisi nykyään päästä siihen, että levyistä on olemassa niin identtiset kopiot kovalevyllä, kuin on fyysisesti mahdollista. Mun esimerkillähän tuotetaan nimenomaan alkuperäiseen verrattuna identtisiä CD-levyjä, jotka kestää mahdollisesti vielä alkuperäistä pidempään.

Syaniinisekoitteiset halpalevyt on mulla olleet käyttökelvottomia alle 10 vuodessa, ellei sitä ennen uusi CD-asema sano et edellisen merkin kirjoitusjälki ei kelpaa. Azot porskuttaa edelleen ja kuten sanottu, kemikaalille luvataan arkistoaikaa vähintään 40 vuotta ja pintamuoville 100 mikä teoreettisesti tarkoittaa sitä, ettei Azokaan ala tuossa ajassa hapettumaan.

Sun tavalla tehdään nopeasti levy kertakäyttöä varten, mutta mulle jää kaksi kysymystä: soiko sun pikalevy jossain Sonyn Discmanissa ja onko siltä luettu stream identtinen alkuperäisen biisin kanssa. Väitän molempiin ei. Normaalikäyttäjälle näillä seikoilla ei ole merkitystä :)
Takyon

Posts: 2,945

#45 • • Edited Takyon Möwkö

Replying to CDJ- jukat, mitä poltto-ohjelmaa käytätte?:


---
höpön löpöä ja pölö pölöä
---


Eli waveja poltettaessa ohjelmalla ei ole mitään väliä?

jotenka kannattaa muuttaa ensin mp3 tiedostot waviksi jollain pätevällä converterilla, kuten esim CDex lamen codekilla ja sen jälkeen polttaa convertoitu wav levylle?

koska poltto-ohjelmien convertoinneissa on suuriakin eroja



[o]Konvertterillakaan ei ole väliä koska se purku tapahtuu aina samaa kaavaa käyttämällä -> lopputulos (eli se wavi) on identtinen konvertterista riippumatta.[/o]

edit. Okei, en tajunnu että tässä oli jo useampi sivu olemassa ja a:n postauksesta tuli mullekin uutta tietoa. Eli toki jos noita filttereitä on käytössä ni sit se purkaminenkin voi olla eri laatuista eri konverttereilla. Mut nimenomaan noiden jälkikäsittelyjen takia, ei niinkään sen itse dekoodauksen osalta.

Toiseen suuntaan eli pakatessa ääntä tilanne on toinen ja silloin sillä konvertterilla on jo oikeasti väliä.

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

polly

Posts: 1,259

#46 • • polly Herra

Replying to CDJ- jukat, mitä poltto-ohjelmaa käytätte?:


---
Siinäpä ne olikin.
---


A, vaikka jonkinlaisena nördenä ymmärrän ainakin osan ja asia kiinnostaakin, niin ajattelin raportoida, että tuossa muutama aika sitten kun vielä CD:eitä soitin ja poltin, niin aihioni ostin ihan rändomina sieltä sun täältä, toki mielelläni jotain "merkkiä". Poltin 99% levyistä MacBook Pro:n polttimella, milloin sylissä, milloin hotlan sängyllä, milloin autossa Puolassa hullun kuskin ajaessa 140km/h soratiellä jossa Kankkunen olis jo painanut jarrua, eikä tule mieleen yhtään paskaa polttoa (sellaista siis, joka olisi päätynyt soittimeen ja klikannut kesken soiton jostain tuntemattomasta syystä, toki muutama write tms error polttaessa, ilmeisesti huono media kyseessä?), mutta muutamia naarmuuntuneita levyjä kyllä. Eli siis ainakaan mulla ei ole käytännössä ollut juurikaan minkäänlaista vaikutusta tai merkitystä missä ja miten poltan (iTunesilla, maksiminopeudella aina, yleensä hölmönä viimetingassa tietty), ja Tonniset on eri versioineen lukenut levyjä ihan jees.



Mä voin kertoa täysin vastakkaisen kokemuksen, mulla on useasti käynyt niin että osa poltetuista levyistä ei vaan suostu pikkasen aikaa nähneissä cd soittimissa vaan soimaan. levyssä ei mitään fyysisiä virheitä ole, cd soitin ei vaan suostu lukemaan tai levyn lukeminen nopeasti (aka biitin etsiminen) on mahdotonta.

Eli siinä vaiheessa kun keikkapaikalla ei olekaan cdj1000 mk3 vaan cdj1000 voi ongelmia alkaa ilmetä
bumbas123

Posts: 76

#47 • • bumbas123
Semmonen kysymys, että keikkailevat cdj-jukat: tilaatteko yleensä musiikkinne wavina vai mp3:sena?
Kun kerrat soitatte paremmilla äänentoistolaitteilla kuin kotona, niin huomaatteeko eron äänenlaadussa?
remotion

Posts: 5,283

#49 • • Edited remotion nostatus guru

Replying to CDJ- jukat, mitä poltto-ohjelmaa käytätte?:


Eli siinä vaiheessa kun keikkapaikalla ei olekaan cdj1000 mk3 vaan cdj1000 voi ongelmia alkaa ilmetä



Plus miljardi. Onneksi toivottavasti kukaan kunnon artisti ei joudu enää soittamaan alkuperäsellä gen1 tonnisella. Toki nekin voi toimia jossain jos ne on huollettu hyvin.

Muuten kyllä saman suuntasia kokemuksia ku darudella et ei se niin hifiä oo se poltto.. Vaikka mulla keikkoja ei olekaan ku pari hassua joskus ja harvoin.


en oo muuten jaksanu polttaa viimesten parin vuoden ostoksia enää ollenkaan levyille muutakuin keikkaa varten siten että ne on mp3 foldereina levylläkin. Ei vaan jaksa enää. Mutta toisaalta ei viittis luopuu noista 800mk2:sistakaan. Jotain niin rakasta niissä itselle on.
polly

Posts: 1,259

#50 • • polly Herra

Replying to CDJ- jukat, mitä poltto-ohjelmaa käytätte?:

Semmonen kysymys, että keikkailevat cdj-jukat: tilaatteko yleensä musiikkinne wavina vai mp3:sena?
Kun kerrat soitatte paremmilla äänentoistolaitteilla kuin kotona, niin huomaatteeko eron äänenlaadussa?



jos nyt lähdetään siitä lähtökohdasta että todella harvoin keikalla on parempi äänenlaatu kuin kotona ;)

biisit ilmanmuuta wavina. Uskallan väittää ja heti valmis pepsi challengeen ihan kenen kanssa tahansa. 320 mp3 vastaan wav, kukaan ei voi kertoa isosta pa:sta eroa.... heikompi mp3 taas soi perkeleen huonosti isosta pinkasta.

Voin järjestää seuraavissa POTB:n venue bileissä kuunnelman missä voi itse tulla spottaileen niiden eroja
blender

Posts: 2,552

#51 • • blender Arcade | KAIKU
sanokaapas huomaatteko beatport 320kbps mp3ssa eroa tohon itunes storessa oleviin mpeg-4 259 kbps tiedostoihin? hintaeroa ainakin on..lieneekö tuo m4a tiedosto variable bitrate?