Halvat mutta hyvät cd soittimet

13 posts, 1 page, 9,739 views

Manaaddi

Posts: 84

#1 • • Manaaddi
Onko olemassa halpoja mutta oikeasti laadukkaita cd soittmia? Vai onko se vaan niin, että halvalla ei saa edes kohtuullisen hyvää ja laadukasta? Enkä halua vastausta että "halpa ei ole hyvää" vaan haluan perusteluja, että mikä esimerkiksi numarkin cd soittimissa on vikana kun ne ovat halpoja ja kuulemma surkeita, kun taas pioneerit ovat parhaat.
Oj

Posts: 1,349

#2 • • Oj Keep it FILTHY
Itellä oli uudet numarkin soittimet ekoina leluina ja eivät taineet vuottakaan olla niin toisen soittomen play-nappi rupes reistaileen ja levyt pätkimään.. Pioneereiillä on selvitty hyvin muutama vuosi.

--
Worth dying for, worth killing for, worth going to hell for!![/CODE][CODE]Worth dying for, worth killing for, worth going to hell for!![/CODE]

-Alex-

Posts: 706

#3 • • -Alex- Dj
Pioneerin vehkeet suoraan ekoiksi soittimiksi. Jos pikkasenkin meinaa ottaa homman vakavasti kannattaa samantien hommata laadukkaat vehkeet, eikä ajatella sen taloudellisen puolen kannalta. Hyvään harrastukseen kannattaa sijottaa, rahaa palaa paljon paskempaakin touhuun.
golem

Posts: 1,395

#4 • • golem Golem
Numark NDX-400, siinä parhaat semihalvat soittimet jota on mulla tullut vastaan, tais maksaa abt. 233eur/kpl. Isoin drawback on WAV tuen puute. Muutamia tunteja oon niillä soittanut kaupassa ja toimi erittäin hyvin.

Toinen asia mikä arveluttaa että kuinka hyvin napit, nupit, sliderit, CD-kelkka tms... kestää kovassa käytössä. Numarkeilla ja vastaavilla on maine että hajoaisi nopeasti mutta pitää muistaa että suurimman osan Numark kokemukset on vuosien takaa ja toi malli on joku 2 vuotta vanha.

Mut jos on pakko ostaa halvat soittimet uutena nii noi mä ostaisin. Toinen vaihtoehto on säästää enemmän rahaa ja ostsaa esim. Pioneer CDJ-350, tai sitten käytettynä alkaa metsästää esim. Pioneer CDJ-200:a.

Tai sit vaan ostaa Traktor S2 ja soittaa vaan tietokoneella, sekin on vaihtoehto.
Manaaddi

Posts: 84

#5 • • Manaaddi
Itse olen kontrollereita käyttänyt, mutta nyt alkoi kiinnostamaan cd soittimet. Mietin, että jos ostaisin pioneerin cdj 200 ja kiinnittäisin ne kontrolleriin ja käyttäisin näin kontrolleria mikserinä. Usb tikulta olisi kyllä parempi soitella, mutta pioneerin soittimet joilla se on mahdollista maksaa liikaa. Nuo Numarkin soittimet kyllä näyttää sen verran leluilta, että en usko niiden kestävän kovin kauaa.
Oj

Posts: 1,349

#6 • • Oj Keep it FILTHY

Replying to Halvat mutta hyvät cd soittimet:

[quote author="-Alex-" post="1646143" Jos pikkasenkin meinaa ottaa homman vakavasti kannattaa samantien hommata laadukkaat vehkeet, eikä ajatella sen taloudellisen puolen kannalta.[/quote]
Tän ku olis älynny sillo ku aloitin ni olis säästyny paljon vaivaa, rahaa ja hermoja..

--
Worth dying for, worth killing for, worth going to hell for!![/CODE][CODE]Worth dying for, worth killing for, worth going to hell for!![/CODE]

JuBe-Q

Posts: 111

#7 • • JuBe-Q

Replying to Halvat mutta hyvät cd soittimet:

Itse olen kontrollereita käyttänyt, mutta nyt alkoi kiinnostamaan cd soittimet.



Miksi sinua cd-soittimet ovat alkaneet kiinnostamaan? Kontrollerisoittaminen ei kuitenkaan eroa levyjen lataamista lukuunottamatta millään tavalla cd-soittamisesta.
Henry Swell

Posts: 257

#8 • • Edited Henry Swell Cielå
Jos vaan mitenkään onnistuu niin suosittelisin ostamaan kerralla vähän arvokkaammat soittimet. Itse olen lähtenyt aivan halppistuotteista aina vähän parempaan ja on tullut kyllä maksamaan varmaan lähes tuplasti.
Riippuu kanssa siitä mitä soittimilta tarvitset, perus koti soitteluun riittää kyllä varmasti halvemmatkin soittimet ja ainakaan mulla ei ikinä ole ollut soittimien toimivuudessa mitään ongelmaa.
Mitä omakohtaisiin kokemuksiini/tarpeisiin tulee niin merkittävin ero on ollut jogwheeleissä, niissä mielestäni Pioneerin 800 sarjasta ylöpäin olevat ovat parhaimmat. Tietysti totuttelu kysymys tämäkin.
Pioneerin cdj-200:sissa on mielestäni ollut kaikkein huonoin wheel, cdj-350:siä en ole koskaan koittanutkaan mutta näyttäis ainakin pykälän paremmalta + siinä on tietysti muitakin etuja verrattuna 200:siin.
Jos itse olisin nyt ostamassa soittimia niin ostasin Pioneerin cdj-850:set ;)
Funktion

Posts: 1,720

#9 • • Funktion over 9000
säästä ja osta CDJ-900 tai 850.

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Manaaddi

Posts: 84

#10 • • Edited Manaaddi
Se olisi kyllä varmaan fiksuinta :D mutta tavallaan päätin että en siirrykkään cd soittimiin vaan ostan NI s4 kontrollerin. Pääsee niin paljon halvemmalla. Sillä yksi pioneerin cdj 850 maksaa saman verran kuin S4
a

Posts: 1,480

#11 • • Edited a

Replying to Halvat mutta hyvät cd soittimet:

Se olisi kyllä varmaan fiksuinta :D mutta tavallaan päätin että en siirrykkään cd soittimiin vaan ostan NI s4 kontrollerin. Pääsee niin paljon halvemmalla. Sillä yksi pioneerin cdj 850 maksaa saman verran kuin S4



Huom OBS noita dekkejä valmistaa kolme "kovaa" firmaa eli NI, Serato+Rane ja vähemmän suosittu M-Audio, jonka Xponent on Torq 2.0-softan myötä kuitenkin oma ykkösvalinta. Kannattaa ennen lopullista ostopäätöstä selailla Youtubesta esittelyvideota ja mielellään mennä musiikkiliikkeeseen testaamaan, mikä näistä sopii parhaiten käteen. Mullakin on ~10 kiloeuron edestä kamaa lähinnä pölyä keräämässä, kun piti saada lelu ennenkuin mietittiin asiaa loppuun asti.

Ämpärit on suhteessa kalliimpia kuin CD-levyt, lossless-formaateista puhumattakaan (uskomattoman typerää, mutta minkäs teet). Useimmat käyttää dekin rinnalla läppäriä kontrollisoftineen, koska USB-tikun levylistaa on huomattavan vaikea muistella livetilanteessa. Tällöin ollaan aika tasoissa CD-dekkien hintatason kanssa. Läppärin ei kyllä mikään vauhtihirmu tarvii olla eli vajaan 500e sijoituksella pärjää :)
m1kk3

Posts: 5,560

#12 • • Edited m1kk3 no-life

Replying to Halvat mutta hyvät cd soittimet:


---
Se olisi kyllä varmaan fiksuinta :D mutta tavallaan päätin että en siirrykkään cd soittimiin vaan ostan NI s4 kontrollerin. Pääsee niin paljon halvemmalla. Sillä yksi pioneerin cdj 850 maksaa saman verran kuin S4
---


Huom OBS noita dekkejä valmistaa kolme "kovaa" firmaa eli NI, Serato ja vähemmän suosittu M-Audio, jonka Xponent on Torq 2.0-softan myötä kuitenkin oma ykkösvalinta.


Hmm, mun käsittääkseni Serato tekee pelkästään softaa, ei kontrollereita ?

Muuten kyllä oon sun kans ihan samoilla linjoilla, ei oo olemassa ainoota oikeeta softaa eikä rautaa. Ite lähtisin liikenteeseen siitä että _ensin_ valitsen sen softan mikä miellyttää, ja sitten kontrollerin sen mukaan. Koska useimmat kontrollerit on tehty kuitenkin jotain tiettyä softaa silmälläpitäen. Esim. S4:sta ei oo mun mielestä mitään järkeä käyttää millään muulla ku Traktorilla, vaikka se toki mahollista on. Plus että integraatio Traktor Pro2:sen kanssa on todella loistavaa, ja toimii ihan out of the box suoraan. Sama pätee myös toki Serato-kontrollereihin, ja miksei vaikkapa Virtual Dj-vehkeisiin.

Nyt kun Manaaddi lähdit NI-leiriin, niin onnittelut siitä :) S4 on oikeesti loistava pro-tason kontrolleri, ja Traktor loistava ja monipuolinen softa. Toki, bugejakin saattaa vastaan tulla ja varmaan tuleekin, yks tapa välttää niitä on olla päivittämättä aina uusimpaan Traktor-versioon, ku sellanen tulee. Yleensä vanhemmat versiot on vakaampia ja bugittomampia. Toki ajan kanssa niitä korjaillaan uusistakin versioista. Ite esim. meen Traktor Pro 2.1.3:lla, vaikka toi 2.5 on toki jo tullut. Mut luvattoman paljon siinä on ollu kaikennäköstä häikkää. Toi on oikeastaan ainoo mikä NI:ssä ärsyttää, usein turhan paljon bugeja ja korjattavaa uusissa softaversioissa. Toki sitte supporttikin toimii, ja sieltä saa hyvin jeesiä. Ja toki NI:n omat foorumit on hyvä paikka etiskellä tietoa, siellä on aika monella samoja ongelmia.

edit: niin joo ja tosiaan Traktor Pro 2:sen kanssa läppärin kera mentäessä (olettaen et ees soitat sellasen kera) ni sitä ihan halvinta ei kande ottaa. Meinaan ainakin noi edelliset versiot softasta on suht vaativia sen tehon suhteen, Intelin Dual Core tai i3/i5 2.2ghz -> +vähintään 4 gigaa rammia on suositeltavaa. Kahdella ei oikein pärjää ja prossu ei huuda leipää koko ajan ku siinä on riittävästi tehoa. Mut viidelläsataa saat jo hyvän läppärin tohon käyttöön :) Itellä Fujitsun läppäri Intel Core i3/4gb ja komeasti pyörii. Mut joo, aiheesta vois jatkaa vaikkapa tuolla omassa topikissaan :)

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

a

Posts: 1,480

#13 • • Edited a

Replying to Halvat mutta hyvät cd soittimet:

Hmm, mun käsittääkseni Serato tekee pelkästään softaa, ei kontrollereita ?



Joo olis voinut mainita et Rane ne Seratolle mitoitetut dekit valmistaa, en tullut ajatelleeksi mainita lafkoja erikseen kun Seraton sivut heittää suoraan Ranen tuotekatalogiin :)

Läppäreistä sen verran, että 32-bittiset käyttikset osaa käyttää maksimissaan 2GB muistiavaruutta per prosessi, joten muistipäivityksestä ei niillä tule kuin plaseboefekti. Tässä tapauksessa (jos vaan ajuritilanne sallii) kannattaa tukea XP:tä Vistan tai 7:n sijaan, koska käyttis on tappiin asti viimeistelty, vakaampi ja vähemmän raskas pyörittää.

64-bittisellä käyttiksellä leikkiessä tilanne onkin jo ihan eri, kun prosessille voidaan jakaa 4GB muistia ja Win7:lle 2GB onkin se minimivaatimus, että käyttis yksinään pyörii nihkeilemättä.

Mikään dj-softa ei vaadi neljää gigaa ja pitää olla hullu, että niitä NI:n höpöplugareita änkis päälle niin paljoa että kone menee polvilleen. Tosin tässä "softan pitää hoitaa hommansa eikä mitään ylimääräistä"-doktriinissa tuleekin esille miks mä oon Torq-ihmisiä :) Joka tapauksessa väylätaajuudet eli muistin nopeus on määrää tärkeämpi asia, koska tälleen kärjistettynä 1066MHz väylätaajuudella 2GB palikka käsittelee neljä gigaa dataa samassa ajassa, kuin 4GB palikka 533MHZ väylätaajuudella käsittelee kaksi. SSD-levyt on kanssa suositeltavia liveäänen kanssa työskenteleville, koska millisekunnin lageja ei voi audiopuolella hyväksyä.