Orastavan tinnituksen vuoksi jotain pitäisi tehdä, että ei ainakaan pahemmaksi etenisi. Mielelläni kuulisin siis kokemuksia in-ear kuulokkeiden käytöstä sekä suosituksia merkeistä ja malleista.
Shure, Ultimate Ears, Etymotic, T-bone...?
4 posts, 1 page, 2,864 views
Replying to In-ear monitorikuulokkeet DJ-käytössä:
Mulla on Shuren in-earit lähinnä lentokoneessa duunaamista varten. Melun blokkaus on todella hyvä, mutta en niitä levyjä soittaessa käytä, koska ne blokkaa yleisön niin "hyvin" pois, ei saa mitään fiilistä. Itellä on 15dB filtterit ja Pioneerin luurit ja tykkään siitä kombosta todella paljon. Kun korvissa on -15dB tulpat, niin luurien ja ulkomaailman signal-to-noise ratio paranee huomattavasti, ja luureja voi soittaa vähän kovempaa (muttei tarvitse lähellekään tuota 15dB ottaa kiinni), jolloin kuulee miksaamisensa paremmin. Noi Pioneerit blokkaa aika mukavasti myös melua, ja usein olen huomannut, että oma luurien vola on usein sama tai jopa hiljaisempi kuin monella ilman tulppia soittavalla, ja monitorien tasot myös kohtuulliset. En väitä, että mun korvat on priimat, mutta tulppien kanssa soittaminen mun mielestä on hyvä tapa säästää korvia, kannattaa koittaa, jos et vielä ole koittanut.